![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik zit al 15 jaar bij CD&V, heb me altijd thuis gevoeld in de Vlaamse subgroep (toen rond Luc Vandenbrande), maar het gevoel sinds N-VA er bij is, is echt veel Vlaamser. Vroeger was het een belangrijk subthema, nu is het een hoofdthema. Het kartel is gewoon een goed huwelijk. Zo lang het er goed uitziet, blijf je er van genieten. Je begint niet aan een huwelijk als je al direct denkt dat het niet blijft duren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
cd en v is een partij waar de sindicaten de touwtjes in handen heeft en niemand anders. We herinneren ons allemaal dat Yves verheugd was met de overstap van JMDD naar nva, tot op het moment dat de sindicaten hun mond opendeden. Meneer leterme nam daar in 1 ruk een bocht van 180 graden. Laatst gewijzigd door forza fre : 6 mei 2007 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie opperhoofd maakte na maaaanden iedereen roet in de ogen te gooien eindelijk bekend dat hij de Senaatslijst trekt, maar weet blijkbaar nog niet of hij Premier wil worden. En jullie inhoudelijk programma... tja dat is het best bewaarde geheim van de Wetstraat, niewaar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Versta ik U, zelfverklaard CD&V acoliet, goed : Yves Leterme speelt solo slim. Krek zoals toen hij indertijd op schoot bij Balkenende het wegenvignet - overigens een ideetje uw allereigenste CD&V - afschoot. Dat belooft voor de toekomst. Twijfel is het begin der kennis, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Heb jij soms last van dagdromen die je nadien voor werkelijkheid neemt? En ik zelf ben nog nooit door een syndicaat de wet gedicteerd en zal ook nooit gebeuren... Moesten de syndicaten zo sterk staan, waarom is het ACV dan enkele jaren geleden toch zo sterk gaan benadrukken dat ze niet gebonden zijn aan CD&V? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Moest Yves solo slim spelen, dan deed hij dit misschien niet... Ik denk dat we gewoon eerlijk moeten zijn: ik denk dat er niet veel CD&V-leden zijn die niet zouden gewild hebben dat Yves boegbeeld zou zijn... Da's nu net het leuke aan zo'n symbiose: Yves Leterme heeft de CD&V terug elan gegeven. Eerst als voorzitter, vooral door enthousiaste mensen aan te trekken. Je kan dan plots niet het spel verlaten en achterlaten wat je mee hebt opgebouwd. PS het woordje zelfverklaard: ik heb niks verklaard daarover, maar ik schaam me evenmin om te zeggen dat ik CD&V'er ben en dat ik geloof in het kartel. Ieder zijn mening op dit forum, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het blauwe programma gewoon in één zin samen te vatten is "Verhofstadt wil nog vier jaar verder knoeien"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En spijtig genoeg moet hij op vandaag nog steeds zeggen wat hij morgen zal doen, omdat zeggen wat hij al gedaan heeft helemaal belabberd zou overkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En het programma van Verhofstadt kennen we al 8 jaar. Veel denkbeelden, maar het uitvoeren of eraan werken is aan "Numero Uno" niet besteed, vandaar de chaos, de wispelturigheid en de lamlendigheid van het Paarse beleid. Laatst gewijzigd door Pol : 6 mei 2007 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel er is Jo Vandeurzen, de man wiens stem op een tremolootje overschakelt wanneer hij debat treedt met heren van kaliber; zoals Karel De Gucht en Johan Van de Lanotte. (morgen wordt het beter, ongeveer 1 maand geleden 's vrijdagsavonds) Karel DG: "Ik citeer Wouter Beke, uw huis en tuin ideoloog: De mens is pas gelukkig wanneer anderen voor hem kiezen" (Karel trekt wenkbrauw op) Jo VD: "CVP, pardon CD en V ss..ss..taat voor een we..we..arme maatschappij" (verleden week - 7de dag) Johan VDL: "Onderzoek heeft uitgewezen dat 28% van de ondervraagden menen dat justitie goed presteert, 10 jaar terug, toen Stefan De Clerck en Tony Van Parys op justitie de plak zwaaiden, lag dit tevredenheidspercentage op 18%" (Johan blikt priemend) Jo VD: "Er is een pe..pe..robleem met justitie, er zijn geen postzegels om dagvaardingen te versturen" Wie heeft behoefte aan Gunther Lamoot, Xander Derijcke, etc met Jo als minister-president? Lavaboïg, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 6 mei 2007 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() ...de ketel dat hij zwart ziet.
Nog fris i het geheugen herinneren we ons allemaal hoe de cd en v kopstukken aanklaagden dat termijnen niet werden uitgedaan, ze namen zelfs in de mond dat je op deze manier de kiezer bedriegt...ewel proficiat heren en dames postjesjagers |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag ik U eraan herinneren dat U in post #41 van deze thread schrijft "Ik zit al 15 jaar bij CD&V". De CD&V heeft warempel de normen en waarden van weleer opgegraven. Ieder diertje zijn pleziertje, daarvansnietgelaten. symbiotisch, virmiljoen Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 6 mei 2007 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk heeft n-va de cd&v in 2004 min of meer gedepanneerd.
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jaja, Slangen... Mooie inhoud...
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() [quote=davidg;2646651]tja, dat gevoel had ik ook toen ik bij Groen! allemaal mensen zag verschijnen die politiek nog groen achter de oren waren...[/quot]
Peter Tom Jones??? Weinig ervaring??? Freya Piryns, al een hele tijd in de gemeenteraad van Antwerpen. Bij Groen! werken wij heel veel achter de schermen. Mensen die totaal nieuw zijn voor het grote volk zijn vaak heel bekwaam en met veel inhoudelijke ervaring. En iedereen heeft toch ook al een basis vóór de schermen, al dan niet bekend, meestal niet. Dat is bij andere partijen helemaal anders. Daar worden mensen gekozen voor hun imago. Bij Groen! niet. Ik herinner mij nog de pijnlijke boodschap dat iemand bij ons de partij had verlaten. En weet je waarom? "Voor de verpakking," kwam uit zijn eigen mond. Is inhoud dan niet veel belangrijker? Partijen kiezen voor het imago dat doe je toch niet!
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() intussen hebben de media zijn spelletje meegespeeld... met dank voor de gratis reclame !!
doet hij het of doet hij het niet ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inzet van de verkiezingen :
1. wie wordt premier 2. wie zegt NON tegen Di Rupo of Hontelinks 3. splitsing van de sociale zekerheid ? terwerkstelling ? 4. splitsing van BHV 5. veiligheid ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Linkse Vogel;2648426]
Citaat:
Dus kies je groen kies je bewust voor een programma en niet voor mensen met een mooi smoelltje, lange benen, diep décolleté, een BV of wat dan ook. Voor Vlaams Belang telt hetzelfde principe : kiezen voor het programma en niet zozeer voor meneer x of mevrouw y. Minstens 75 % gaan een lijst(kop)stem geven... voor het programma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=ancapa;2648498]
Citaat:
![]() |