Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2007, 14:15   #461
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Hoeveel daarvan interim, deeltijds, onderbetaald, zwaar werk, ... ?

wat is er verkeerd met interim/deeltijds of zwaar werk?

Wat zijn onderbetaalde jobs? Als je met een job meer krijgt dan het leefloon dan zie ik niet in waarom die job onderbetaald zou zijn? Als de langdurig werkloze die job aanvaardt dan slaat hij al 2 vliegen in 1 klap

1. Hij verbetert zijn financiele situatie (al is dat soms maar een klein beetje)
2. Ze zijn solidair tov de langdurig werklozen. Iets waarvoor ze zelf enorm ijveren!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:03   #462
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

fox;

Wat zijn onderbetaalde jobs? Als je met een job meer krijgt dan het leefloon dan zie ik niet in waarom die job onderbetaald zou zijn? Als de langdurig werkloze die job aanvaardt dan slaat hij al 2 vliegen in 1 klap

Onderbetaalde jobs zijn jobs met een netto verdienste onder de armoedegrens.

Of ook nog met een netto verdienste waarmee je meer onkosten doet dan baat, tenopzichte van leefloon of dop, zodat je jezelf en je familie niet in leven kan houden. door de hardwerkende nietsverdienende Vlaming uit te hangen.
Ik ben voorstander van véél vliegen in één klap, maar ik dring aan op ofwel een ander soort klap ofwel een ander soort vliegen.

Maar om te beginnen al een ander soort klap aub...

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2007 om 15:05.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:06   #463
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Hulp! Ik word opnieuw dakloos! ****** En wordt je nu dakloos? Of ......‎

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 mei 2007 om 15:07.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:08   #464
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tja, ik denk dan altijd waarom gaat hij niet werken?
Met zijn gewone genialiteit stoot Hamc hier natuurlijkerwijs op de meest geniale oplossing van de werkloosheid: als alle werklozen nu eens meteen gingen werken, dan was die vervelende werkloosheid inderdaad meteen ook weeral eens opgelost.

Hartelijke gelukwensen, HAMC.

Toch niets afgekeken van Sarkozy zekerst????
Oud 7 mei 2007, 15:08   #465
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hulp! Ik word opnieuw dakloos! ****** En wordt je nu dakloos? Of ......‎
Ach nee, een maandje adresloos, dat was alles.
Teleurgesteld?
Oud 7 mei 2007, 15:11   #466
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
hoj Eno, net gelezen dat je opnieuw dakloos wordt , spijtig dat mijn kinderen intussen mijn eigendom hebben verkocht anders had je gerust daar mogen gaan wonen ...wens je vanuit engeland veel sterkte toe in je zoektocht naar een betaalbare woonst ...
TTZ tijdje adresloos.

Niets ernstigs, ben langere adreslozigheden gewoon.
Oud 7 mei 2007, 15:13   #467
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ach nee, een maandje adresloos, dat was alles.
Teleurgesteld?
nee,ik vind het juist heel tof !!!!!
Oud 7 mei 2007, 15:23   #468
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met zijn gewone genialiteit stoot Hamc hier natuurlijkerwijs op de meest geniale oplossing van de werkloosheid: als alle werklozen nu eens meteen gingen werken, dan was die vervelende werkloosheid inderdaad meteen ook weeral eens opgelost.

Hartelijke gelukwensen, HAMC.

Toch niets afgekeken van Sarkozy zekerst????
Ja kijk, als je toch godganse dagen zit te internetten in het ocmw, kan je toch evengoed ergens een opleiding gaan volgen bij de VDAB. Die zijn gratis. Knelpuntjobs zijn er genoeg en ze zijn zo divers dat er voor elk wat wils is!
Oud 7 mei 2007, 15:43   #469
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Werkloosheid is intussen een ziekte geworden of zo?
Nee, maar net zoals je er niet aan kan doen dat je ziek wordt, kan je het meestal ook niet helpen dat je werkloos bent of wordt.

Citaat:
Iemand die WIL werken kan werken.
Wat een onzin. Jij hebt duidelijk geen enkel besef van de realiteit. Zelfs als je vindt dat iedereen maar om het even welk werk moet aanpakken, ook als hij/zij daar niet voor geschikt is en/of ook als het onder onaanvaardbare arbeidsomstandigheden is (waar ik dus niet mee akkoord ben), klopt je bewering niet eens!

Citaat:
Langdurige werkloosheid is idd een groot probleem, maar in eerste instantie de schuld van de werkloze zelf die veel te lang bij de pakken blijven zitten is.
En nu wordt het helemaal lachwekkend. Je hebt er geen enkel idee van hoe snel je voor de gemiddelde werkgever als "langdurig werkloze" wordt aanzien. En dan houden ze geen enkele rekening met de inspanningen die je ondertussen hebt gedaan om aan werk te geraken hoor...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:56   #470
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, maar net zoals je er niet aan kan doen dat je ziek wordt, kan je het meestal ook niet helpen dat je werkloos bent of wordt.

Wat een onzin. Jij hebt duidelijk geen enkel besef van de realiteit. Zelfs als je vindt dat iedereen maar om het even welk werk moet aanpakken, ook als hij/zij daar niet voor geschikt is en/of ook als het onder onaanvaardbare arbeidsomstandigheden is (waar ik dus niet mee akkoord ben), klopt je bewering niet eens!

En nu wordt het helemaal lachwekkend. Je hebt er geen enkel idee van hoe snel je voor de gemiddelde werkgever als "langdurig werkloze" wordt aanzien. En dan houden ze geen enkele rekening met de inspanningen die je ondertussen hebt gedaan om aan werk te geraken hoor...
Gelukkig dat we toch iemand hebben die nu eens alles weet...

Gemakkelijk is het wel..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 16:06   #471
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja kijk, als je toch godganse dagen zit te internetten in het ocmw, kan je toch evengoed ergens een opleiding gaan volgen bij de VDAB. Die zijn gratis. Knelpuntjobs zijn er genoeg en ze zijn zo divers dat er voor elk wat wils is!
Maar ik heb al een diploma van de open universiteit cultuurwetenschappen gehaald...

Verder doe ik wat ik wil, akkoord???Nee, niet akkoord. Meneer zal me eens voorzeggen wat ik moet doen en laten.

Waarom ga je niet eens wat in de bohème leven, jongen? Het is daar véél en véél leuker...
Oud 7 mei 2007, 16:13   #472
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb al een diploma van de open universiteit cultuurwetenschappen gehaald...

Verder doe ik wat ik wil, akkoord???Nee, niet akkoord. Meneer zal me eens voorzeggen wat ik moet doen en laten.

Waarom ga je niet eens wat in de bohème leven, jongen? Het is daar véél en véél leuker...
Nee man, je mag inderdaad doen wat je wil, maar stop dan met je constant geklaag over het feit dat de maatschappij je onrecht aandoet. Als je WIL krijg je kansen, maar als je zelf onwillig tov werk staat, dan moet je niet komen zagen en mag je al blij zijn dat je reeds 12(!) jaar zonder ook maar iets te doen geld toegestopt krijg. Je zou je beter eens vragen stellen in welke landen je zoiets nog zou kunnen flikken. Geloof me, het zijn er niet veel.

Het grote onrecht is dat werkonwilligen steevast uitkeringen blijven krijgen en een aanslag zijn op onze sociale zekerheid en voor de mensen die het wel verdienen.
Oud 7 mei 2007, 16:23   #473
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee man, je mag inderdaad doen wat je wil, maar stop dan met je constant geklaag over het feit dat de maatschappij je onrecht aandoet. Als je WIL krijg je kansen, maar als je zelf onwillig tov werk staat, dan moet je niet komen zagen en mag je al blij zijn dat je reeds 12(!) jaar zonder ook maar iets te doen geld toegestopt krijg. Je zou je beter eens vragen stellen in welke landen je zoiets nog zou kunnen flikken. Geloof me, het zijn er niet veel.

Het grote onrecht is dat werkonwilligen steevast uitkeringen blijven krijgen en een aanslag zijn op onze sociale zekerheid en voor de mensen die het wel verdienen.
Oja, ik leg me erbij neer dat ik een outcast ben, en ik beklaag me er zelfs niet over.

Beter zo?

Het gaat in het geheel niet over mijn persoonlijk
geval hier noch over de achtergronden van mijn drop-out-schap.

.
Het gaat over de sociale wetten en de sociale instituties die grondwettelijke rechten moeten garanderen en implementeren en dat niet doen.

Wat ik hier doe, is dat aan de hand van mijn persoonlijke ervaring bewijzen.

De conclusie is, dat het stelsel van de huursubsidies een abismale absurditeit is die voor zo goed als niemand toekenbaar is, omdat de voorwaarden zo zijn opgesteld, dat er zo goed als niemand voor kan in aanmerking komen.
Eén.

en twee is; dat de implementatie, voor zover er toch nog moet geïmplementeerd worden, in gebreke blijft.

De rest zijn niet meer dan al of niet interessante uitweidingen.
Oud 7 mei 2007, 16:30   #474
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ga je beklag maken bij de inrichtende overheid die me mijn diploma onthouden heeft en bij de bazen die me ontslagen hebben of onderbetaald.. Dat zijn er één plus één plus één. dat is drie, niet zoveel dus.

Maar ook bij de honderd die me geen kans meer gaven.

Vreselijk hé, die uitkeringen. Dat mensen nog in leven mogen blijven en niet werken, ipv te bedelen en te creperen op straat....

Nogmaals:
Het gaat over de sociale wetten en de sociale instituties die grondwettelijke rechten moeten garanderen en implementeren en dat niet doen.

De conclusie is, dat het stelsel van de huursubsidies een abismale absurditeit is die voor zo goed als niemand toekenbaar is, omdat de voorwaarden zo zijn opgesteld, dat er zo goed als niemand voor kan in aanmerking komen.
Eén.

en twee is; dat de implementatie, voor zover er toch nog moet geïmplementeerd worden, in gebreke blijft.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2007 om 16:31.
Oud 7 mei 2007, 16:34   #475
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oja, ik leg me erbij neer dat ik een outcast ben, en ik beklaag me er zelfs niet over.

Beter zo?

Het gaat in het geheel niet over mijn persoonlijk
geval hier noch over de achtergronden van mijn drop-out-schap.

.

Eén.

Je werkt al 12(!) jaar niet. je hebt geen enkele vorm van inkomen en het ziet er niet naar uit dat je enigszins bereid bent om in je eigen onderhoud te voorzien maar toch krijg je nog steeds geld toegestopt en heb je ook nog steeds een dak boven je hoofd.

Zo slecht kunnen de sociale voorzieningen dan toch niet zijn. Dat je het niet breed hebt en dat je soms wel eens op huisvestingsproblemen kan botsen is dan niet echt iets wat wereldschokkend te noemen is.

Je hebt er duidelijk zelf voor gekozen om zo te leven dus moet je de ongemakken die dat met zich meebrengt er dan maar bijnemen.
Oud 7 mei 2007, 16:54   #476
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je werkt al 12(!) jaar niet. je hebt geen enkele vorm van inkomen en het ziet er niet naar uit dat je enigszins bereid bent om in je eigen onderhoud te voorzien maar toch krijg je nog steeds geld toegestopt en heb je ook nog steeds een dak boven je hoofd.

Zo slecht kunnen de sociale voorzieningen dan toch niet zijn. Dat je het niet breed hebt en dat je soms wel eens op huisvestingsproblemen kan botsen is dan niet echt iets wat wereldschokkend te noemen is.

Je hebt er duidelijk zelf voor gekozen om zo te leven dus moet je de ongemakken die dat met zich meebrengt er dan maar bijnemen.
Wat weet jij er eigenlijk van?
Heb je ooit wel eens in een hopeloze, wanhopige positie verkeerd?
Wie denk je wie er gewoonlijk voor opdraait mensen uit de put te halen voor wie het normale overleven zonder meer niet haalbaar meer is?
Het OCMW?
Ik heb toevallig kunnen overleven door mijn ascetische levensstijl die filosofisch geïnspireerd is.

Je kan er zo je luxe-opinietje over hebben, maar aan den lijve weet je er helemaal niets van.
Ik mag geen enkele vorm van inkomen hebben of ik verlies mijn uitkering.
terwijl ik geen werk kan krijgen.
Straks ga ik in pensioen en dan begin ik wél probleemloos bij te verdienen...
Terwijl ik nu onder de armoedegrens moet leven.
Ik heb niet zo gekozen. Ik heb mij erbij neer moeten leggen.
Ik herhaal nog eens, het gaat niet over mijn persoonlijke geval, het gaat in deze thread over een héél specifieke sociale voorzieningen en sociale instituties die lang geen kanten werken en die mensen slecht behuisd en erger, dakloos houden.

Het wordt tijd dat die huursubsidies die nooit toegekend worden, en die institutie die zijn werk niet doet, omgedoekt worden. Het geld van de belastingbetaler kan efficienter besteed worden...

Je moet dan nog weten dat het ook over een installatie-premie ging bij verhuis.
Ik was al zes maand verhuisd voor ik ook maar een (negatief) antwoord kreeg...

Hursubsidies voor iedereen die recht heeft op een sociale woning en daarmee is de zaak rond.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2007 om 17:08.
Oud 8 mei 2007, 10:04   #477
eno2
Banneling

Standaard

@ fox

Ik heb ondertussen wel je PB beantwoord, maar het teksktje dat ik al voor je gemaakt had voordien, volgt hier toch nog eens ten overvloede.

O die "morele verontwaardiging" over doppers die internetten!
Daar heb ik hieral vier jaar mee te maken.
Met dat soort clichés.
Zet in je partijprogramma maar dat OCMW's -dienstencentra- geen PC's ter beschikking mogen stellen aan armen, maaralleen aan begoede bezoekers...

Dat past goed bij rechts.

En verder Foxke, ik kef opinternet zoveel ik wil.
Maar troost je, bij goed weer ga ik altijd buiten spelen...

Tot zover was ik dus al geraakt...

Nu mijn antwoord publiek maken op je PB...

Hier volgt het:

Beste Fox,

Een: ik zal hier niet persoonlijk worden.
Nogmaals, mijn persoon is niet van belang, wel mijn exemplaire ervaringen met de sociale voorzieningen die de modale burger zoveel centen kosten, en die mijns inziens veel efficienter en gerichter moeten aangewend worden.
Twee:
Ik vind het best dat je je eigen mening verwoordt (en ook charmant dat je zomaar je anonimiteit opgeeft)., maar ik vind ze ook totaal onwaardig en inadekwaat vanuit sociaal oogpunt.. Er moet een bom gegooid worden onder de decennialange huisvestingspolitiek die door en door pervers is en ontoereikend.
Voor de verkiezingen is daar altijd een consensus over, maar dan wordt het hele zaakje weer opgeborgen.Dit is één van de twee grootste schandes van onze 'welvaartsstaat'. De ander is de werkloosheidsval....
Langdurige werklozen en oudere werklozen in merkbare mate aan het werk krijgen zal niemand lukken . Bij de oudere werklozen moet je dat ook niet eens proberen, want de tegenwerking en de onwil bij de werkverschaffers is te groot.
Ik ga hier even niet verder op in.Begin maar eens met de jongeren werkkansen te geven, of kijk een revolutionaire situatie in het gezicht.

Er is geen enkel intentioneel verband tussen het huursubsidiestelsel en de langdurige werkloosheid.
Waar de wetgever op mikte is de ergste vormen van onaanvaardbaar slechte huisvesting te minderen. Maar de wettekst en de implemetatie ervan is zo , dat haast iedereen die slecht behuisd is, ervan wordt uitgesloten.
Daarom wil ik een parlementaire vraag over de werking van die wet en van die diensten. Volgens mij is hij totaal contraproductief en is er nauwelijks iemand die ervan genoot.

Ik wou ook nog zeggen, dat de meeste tegenstanders die mij zegden dat ik beter ga solliciteren dan internetten, zoals een paar advocaten en bedrijfsleiders op hier op forum, allang appelen voor hun geld gekozen hebben, en hun dure professionele tijd gereserveerd hebben voor professioneel werk ipv hem te verliezen met een prettige tijdsbesteding zoals forum, om niet te zeggen tijdsverlies, want hier wordt enkel gediscussieerd voor het discussiëren. Wat ik wél graag doe,toegegeven, maar ik kan het mij dan duidelijk ook permitteren.

We moeten onze PB's ook niet verder zetten.
Beter is in de thread ten aanzien van iedereen te
discussiëren.
Ik behoud me het recht voor tenminste mijn tekst hier (niet de jouwe, zonder jouw toestemming) ook in de thread te plaatsen
Verdere PB's ga ik voorlopig niet meer beantwoorden...

Beste groeten,
Eno2
Oud 8 mei 2007, 10:40   #478
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De bibs... worden die tegenwoordig door de OCMW's beheerd?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 11:13   #479
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Dat je een woning weigert is je eigen keuze niet?
Als ik er eentje zou aangeboden krijgen zou ik ze nemen en niet zagen over 1 kamertje. Neem de woning en vraag dan om 1 met een grotere kamer. Je kan nu toch niet komen klagen dat je niets meer hebt...

Als je kan aantonen dat het je teveel kost stap je naar het ocmw en hupla....

Laatst gewijzigd door illwill : 8 mei 2007 om 11:21.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 15:24   #480
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat je een woning weigert is je eigen keuze niet?
Als ik er eentje zou aangeboden krijgen zou ik ze nemen en niet zagen over 1 kamertje. Neem de woning en vraag dan om 1 met een grotere kamer. Je kan nu toch niet komen klagen dat je niets meer hebt...

Als je kan aantonen dat het je teveel kost stap je naar het ocmw en hupla....
Ik had
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be