Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 09:02   #21
araneus
Gouverneur

Standaard

Dit wordt natuurlijk heel leuk als dat andere land dezelfde wetten stemt. Zo zijn huwelijken tussen verschillende nationaliteiten uitgesloten.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 09:12   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik heb hier al veel zever gelezen maar dit slaat alles, leg mij nu es uit waarom ik mijn nationaliteit zou moeten verliezen en die aannemen van een land 1.000-den km van hier waar ik nog geen poot heb gezet.

komaan hé laya, niet gulzig zijn hé, ge krijgt er geloof ik 50.000 € voor, daar mag Bodega mijn Belgische nationaliteit ook voor hebben hoor, ik trouwens content dat ik ervan af ben !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 09:43   #23
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik pleit er voor dat het aantal migranten drastisch moet ingeperkt worden en heb enkele ideeën die dat in de hand kunnen werken:
Boeiende gedachtes, maar er zij toch wat serieuze kanttekeningen bij te plaatsen.

Citaat:
- vele landen vragen een vergoeding om zich er te mogen vestigen. Met andere woorden we kunnen bv vragen dat al wie zich in België komt wonen een som van bv 100 000 euro betaald. Dan trek je enkel mensen die economisch tot ons land kunnen bijdragen aan
Ik ga er even vanuit dat u met deze maatregel niet de echte vluchtelingen probeert te treffen, maar enkel op economische migranten mikt.
Voor economische migranten zal deze maatregel echter niet zo goed werken. De zogenaamde kennismigranten zullen zich ook laten afschrikken door extra kosten en ze zullen eerder kiezen voor landen waar men zelfs economische voordelen heeft voor deze mensen. Uw maatregel treft dus alle economische migranten en zal zeker een extra belemmering voor ze zijn, maar als dit uw doel is, dan zijn er simpelere methodes. Een verbod op elke vorm van economische migratie bijvoorbeeld.

Citaat:
- om import- en schijnhuwelijken tegen te gaan, verliest wie met een buitenlander trouwt, zijn Belgische nationaliteit en dient men de nationaliteit van de partner te aanvaarden. Gaat dat land niet akkoord, ben je maar staatloos en blijf je ongehuwd.
Dit mag niet volgens het internationale recht, het is simpelweg verboden om burgers statenloos te maken. Dat verbod kunnen we natuurlijk negeren, maar dat zal ons zeker veel kosten als we dit op eigen houtje doen. Uw maatregel zal in de praktijk neerkomen op een verbod op internationale huwelijken, waar als straf verbanning op staat. Het zal effectief zijn om deze huwelijken tegen te gaan, maar is deze maatregel niet veel te repressief?

Citaat:
- Migranten die wensen terug te keren naar hun land van herkomst, zullen hiervoor met een premie beloond worden. Bv 50 000 euro met de belofte nooit meer naar België terug te keren. Houden ze geen woord, moeten ze bv 100 000 euro betalen, zoals alle nieuwkomers om terug binnen te mogen.
Deze maatregel is onnodig duur, we kunnen ze immers een speciale werkvergunning geven zoals men al in verscheidene andere landen doet. Men mag hier dan een x aantal maanden/jaren werken, maar men moet daarna weer weg.

Citaat:
- Genaturaliseerde migranten die hun Belgische nationaliteit opgeven, krijgen hiervoor ook premie. Deze mag gecummuleerd worden met de terugkeerpremie.
Upleit hier voor positieve discriminatie van allochtonen of krijgen autochtonen ook een "oprotpremie"?
Citaat:
Zo krijgen we al een betere selectie op wie en wat hier binnen- en buitengaat.

Daarnaast moet ons land ook stoppen met het binnenpakken van fortuinzoekers, die zich als vluchteling uitgeven. Deze moeten zo snel mogelijk terug. Politieke vluchtelingen moeten ook terug naar land van herkomst, zodra de rust er terug gekeerd is.
En als het langer dan bv 10 jaar duurt voordat de rest is teruggekeerd? Kunnen we deze mensen dan nog steeds terugsturen?
Oud 8 mei 2007, 18:57   #24
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik heb hier al veel zever gelezen maar dit slaat alles, leg mij nu es uit waarom ik mijn nationaliteit zou moeten verliezen en die aannemen van een land 1.000-den km van hier waar ik nog geen poot heb gezet.
Tjaaaa...je had maar bij uw 'soort' moeten blijven hé
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 19:22   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Tjaaaa...je had maar bij uw 'soort' moeten blijven hé
Als ik lees wat sommigen van 'haar soort' hier zo allemaal uitkramen, kan ik Laya geen ongelijk geven dat ze het elders heeft gezocht, integendeel zelfs.

Ge zoudt van minder gaan lopen.

Laatst gewijzigd door djimi : 8 mei 2007 om 19:47.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 00:08   #26
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

soort....

welk soort bedoel je.... dit soort met hun vlagjes die ze "gepikt" hebben van een andere soort....

Te belachelijk voor woorden wat hier soms allemaal word geschreven.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be