Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2007, 09:23   #201
robi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Ik vind wel dat je wel overdrijft... En het zinnetje Arab power in borgerokko vind ik ook niet juist! Weet je wrm?
Wandel eens door borgerokko. maar niet 's nachts anders kan je wel lichter thuiskomen danje vertrokken bent.

het is zelfs zo ver gekomen dat de lijn een 2de man moet plaatsen op een bus in de buurt van gevoelige wijken. ( lees wijken met met een sterke migrantenpopulatie) ze hebben dit enkele dagen geleden vermeld. (lijn 6/34)
robi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 09:40   #202
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik al zei hoogmoed komt voor de val...
Jaren lang moesten gastarbeiders komen om het europese rijk op te bouwen met grondstoffen gestolen uit hun Kolonies.
Nu de grondstoffen zijn uitgeput... blijven alleen de gastarbeiders over...
Loontje komt om zijn boontje...

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 10:54   #203
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon Bekijk bericht
dus de opinie van iemand die er niet woont maar er eens passeert is geloofwaardiger dan die van iemand die er wel woont? och ja, tuurlijk, de visie van degenen die er graag wonen strookt niet met het ranzige vb-gedachtengoed. en al wat daar niet mee overeenstemt, is gelogen, nietwaar? tot zover de helden van de vrije meningsuiting...
Zou het kunnen dat "ze" de buren en de mensen die in de omgeving wonen wat meer links laten liggen? Als je bvb wil gaan inbreken moet je al een hele stommerik zijn om dat bij de buren te gaan doen, nietwaar?
Diegenen die hier steeds maar zitten te beweren dat er precies nergens niets aan de hand is "want zij zullen het toch wel weten zeker" die zullen in ieder geval al de problemen die "ze" veroorzaken niet oplossen...
En die problemen zijn er, en groeien steeds maar verder. Het "ranzige vb-gedachtengoed" zoals je meent dat te moeten noemen...

Laatst gewijzigd door andev : 9 mei 2007 om 10:56.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 11:29   #204
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak Bekijk bericht
Ik hoor veel mensen praten over hun vrees voor moslimterrorisme. Het is toch aangeraden om alles even in verhouding te zien. De planners en daders van de aanslagen in New York, Madrid en Londen zijn al bij al enkele honderden terroristen. Waarom zou je een miljard moslims veroordelen als er 'slechts' enkele duizenden mensen tussen zitten die hun geloof misbruiken voor terroristische daden? Waarom zou je alle moslims uit België of Europa willen 'verbannen'? Omdat 1 op 100000 moslims terroristen zijn? (Uitgaande van 10000 mensen op 1 miljard moslims die potentiële planners en daders zijn van terroristische aanslagen). Daarbij komt nog dat de primaire motieven van die aanslagen politiek zijn (houding van de VS en coalitiepartners in het Midden-Oosten).

Een goede raad: Laat je niet afschrikken en probeer alles tot zijn ware proporties te herleiden.
Typisch linkse indoctrinatie....
Wie en waar zegt men voortdurend dat alle moslims terroristen zijn en het land uit moeten? Diegenen, die paar duizenden volgens jou, die moeten aangepakt en verwijderd worden. Daarna zorgen dat we niet verzuipen in de profiteurs en nietsnutten en de rest kan blijven, als mensen onder de mensen. Is dat zo moeilijk?
Oud 9 mei 2007, 11:41   #205
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Typisch linkse indoctrinatie....
Wie en waar zegt men voortdurend dat alle moslims terroristen zijn en het land uit moeten? Diegenen, die paar duizenden volgens jou, die moeten aangepakt en verwijderd worden. Daarna zorgen dat we niet verzuipen in de profiteurs en nietsnutten en de rest kan blijven, als mensen onder de mensen. Is dat zo moeilijk?
Er zijn in ons land volgens de Staatsveiligheid 408.000 POTENTIELE extremisten in ons land.
8000 zijn vreemdelingen.
De rest zijn Vlamingen.
Als we die nu eens allemaal buitensmijten, zijn we dan niet gelukkiger?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 mei 2007 om 11:41.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 11:44   #206
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er zijn in ons land volgens de Staatsveiligheid 408.000 POTENTIELE extremisten in ons land.
8000 zijn vreemdelingen.
De rest zijn Vlamingen.
Je kan beginnen met zelf het goede voorbeeld te geven en jezelf te verwijderen feremans. Waarom vraag je geen asiel aan bij voorbeeld bij je extremistische talibanvrienden?
Opgeruimd staat netjes.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 15:22   #207
robi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
8000 zijn vreemdelingen.
De rest zijn Vlamingen.
???

Wat is dat nu weer voor onzin.
Ons land teld 408.000 islamieten waarvan er statistisch gezien 2% extremist zijn. Dat maakt dat er grofweg 8000 zware extremisten rondlopen in Belgie.
Oud 9 mei 2007, 15:25   #208
robi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Zoals ik al zei hoogmoed komt voor de val...
Jaren lang moesten gastarbeiders komen om het europese rijk op te bouwen met grondstoffen gestolen uit hun Kolonies.
Nu de grondstoffen zijn uitgeput... blijven alleen de gastarbeiders over...
Loontje komt om zijn boontje...
Daarom noemen ze ook gastarbeider. Een gastarbeider is een tijdelijke werkkracht die wegens economische motieven in een ander land gaat werken.

Tijdelijk houdt in, dat het de bedoeling is terug te keren naar het land van herkomst, wanneer dat niet meer het geval is, is er sprake van immigratie en wordt de gastarbeider een immigrant

Je moet de zaken niet omdraaien!
Oud 9 mei 2007, 15:26   #209
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robi Bekijk bericht
Als ik in Antwerpen uitga stoor ik me mateloos aan mensen zonder respect en fatsoen. Meestal zijn het buitenlanders maar niet altijd. Wanneer ze iets vragen doen ze dat al commanderend. bijv. " Eeey gast , komen gij van café danvers? ik zei nee en hij " wa? JA OF NEE JOM ! " en ben heb kop omgedraaid.

En dat is niet eerste keer dat het mij opvalt dat fatsoen (wat nodig is om samen te leven) gewoon niet is aangeleerd bij bepaalde groepen. Opvoedkundig zit er soms heel wat fout.

Vaak zie ik gauwdieven in het station. erg simpel te ontdekken doordat ze toertjes maken in en rond het station.
Gauwdieven zijn zo uitgeroeid met politie in burger. Vannaf ze een dief betrappen niet alleen oppakken maar ook hardhandig tewerkgaan. neerkloppen i.p.v. tegen de grond duwen. Ze zijn mss na 1 dag weer op vrije voeten, maar wedden dat ze de 2de keer eens gaan nadenken nadat hun schouder een week heeft pijn gedaan?
Ach, ze hebben al het landbeeld van sletonie(=belgie als hoerenland) gekregen in hun land van herkomst daarom die commanderende gedrag,.
Oud 9 mei 2007, 15:29   #210
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???

Wat is dat nu weer voor onzin.
Ons land teld 408.000 islamieten waarvan er statistisch gezien 2% extremist zijn. Dat maakt dat er grofweg 8000 zware extremisten rondlopen in Belgie.
Indien er dus 8.000 zware extremisten zouden zijn (... de helft ware al erg genoeg) dan zitten we hier op een tikkende tijdbom! Wellicht houden ze zich hier rustig omdat volgens sommigen ze hier gerust gelaten worden in vergelijking met andere landen. Ze kunnen ons land gebruiken als "uitvalbasis". Onze veiligheidsdiensten hebben de handen vol met het VB en zangeressen zoals Soetkin en zo. Het echte gevaar dus.
Dat is toch wat je soms leest... en het zou wel eens kunnen kloppen.
Oud 9 mei 2007, 16:00   #211
robi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ach, ze hebben al het landbeeld van sletonie(=belgie als hoerenland) gekregen in hun land van herkomst daarom die commanderende gedrag,.
Maar die zijn hier geboren!

Het klopt idd dat ze het westen propageren als een land zonder zeden en dat de meisjes hier sletten zijn. Mss daarom ze zo onbeschoft omgaan met vlaamse vrouwen. Toch een rare gewoonte omdat ze 9/10 hier geboren zijn. Zwijg stil van hun tongval...zelfs Vlaams krapuul neemt dat taaltje over.

Vorige zondag vroegen 4 buitelanders(turken of marokanen) in een auto de weg aan een vrouw. Terwijl de vrouw de weg aan het uitleggen was floten 2 gasten op de achterbank naar de dochter van die vrouw die mee aan het helpen was in de verhuis. De vader ervan trok zijn vrouw stilletjes weg van de auto en de 4 reden verder... weer 4 mensen geconfronteerd met onbeschoft allochtoon gedrag. 5 met mij er bij.
Oud 9 mei 2007, 16:20   #212
Lincoln

Standaard

Citaat:

Het klopt idd dat ze het westen propageren als een land zonder zeden en dat de meisjes hier sletten zijn. Mss daarom ze zo onbeschoft omgaan met vlaamse vrouwen. Toch een rare gewoonte omdat ze 9/10 hier geboren zijn. Zwijg stil van hun tongval...zelfs Vlaams krapuul neemt dat taaltje over.

Vorige zondag vroegen 4 buitelanders(turken of marokanen) in een auto de weg aan een vrouw. Terwijl de vrouw de weg aan het uitleggen was floten 2 gasten op de achterbank naar de dochter van die vrouw die mee aan het helpen was in de verhuis. De vader ervan trok zijn vrouw stilletjes weg van de auto en de 4 reden verder... weer 4 mensen geconfronteerd met onbeschoft allochtoon gedrag. 5 met mij er bij.
Mja, als een nieuwe vlaming (belg van andere origine) het slachtoffer is van zulke perverse gedrag (in dit geval mijn echtgenote) waarom zou dan die jongeren anders gaan gedragen (fatsoenlijk) tov een autochtone ??

Als ik vandaag op straat ga een ik voel mij onveilig hoe zal die gevoel van onveiligheid dan zitten bij een "autochtone" ?? maw de crimminaliteit van vandaag of zeg maar crapulisme (vandalisme) is één van de normaalste zaken geworden bij de jongeren (de meeste en niet allemaal )en we spreken hier nog niet over de moord en de wanpraktijken van allerlei bendes en maffia groeperingen in antwerpen (en natuurlijk andere grootsteden ) !!!

Hier wat leesvoer: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF09052007_010

Laatst gewijzigd door Lincoln : 9 mei 2007 om 16:25.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 17:22   #213
robi
Vreemdeling

Standaard

Ik voel me niet echt onveilig, maar 's nachts alleen rondlopen in borgerhout doe ik niet.

de meeste jongeren zijn "normaal". Normaal is gedrag dat niet opvalt. Maar in een beroepsschool heb je ze allemaal bijeen. Stoer gedrag, primitief gedrag enz.

Toch gedragen de meeste jongen zich. Allochtone jongeren darentegen gedragen zich op hun mannier...hebben vaak de zelfde kleding, zelfde haarsnit. De echte ambetanterikken hebben een addidasbroejes met 3 witte strepen achteraan, witte kousen over hun broek enz...mja gelukkig minderheid.

Om nu te zeggen dat de meeste jongeren het foute pad zijn opgegaan is een brug te ver.
Oud 9 mei 2007, 19:20   #214
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Euhm... nee. Vertel eens.
Met arab power bedoel je toch Noord-Afrikanen? Bij de noord-afrikanen zij de arabieren in de minderheid en de berbers in de meerderheid! Dus eigenlijk zet je arab power terwijl meer dan de helft daar geen arab is...

Dus als je correct wilt zijn, zet je gwn Noord-afrikanen power ofwat dan ook
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 19:49   #215
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Je kan beginnen met zelf het goede voorbeeld te geven en jezelf te verwijderen feremans. Waarom vraag je geen asiel aan bij voorbeeld bij je extremistische talibanvrienden?
Opgeruimd staat netjes.
Maar vriend toch!
Waarom zou ik naar Aghanistan gaan?
Hier is immers een reuze partij met dezelfde doelstelling als de Talibaan:
- ethnocentisme
- vreemdelingenhaat
- chauvinisme �* volonté
- hekel aan holebis
- vrouwen zijn minderwaardig (Beste compliment aan een COLLEGA politica: ze heeft de capaciteiten van ... een MAN)

En die partij zegt dat ze steeds meer stemmen gaat halen!
Gewoon wat geduld hebben, schat: het wordt hier beter dan in afghanistan!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 20:04   #216
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

De vraag is of we nog over ARAB power moeten spreken, of over BERBER power? Moslims zijn ook nog etnisch verschillend.
Oud 9 mei 2007, 20:58   #217
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik voel me niet echt onveilig, maar 's nachts alleen rondlopen in borgerhout doe ik niet.

de meeste jongeren zijn "normaal". Normaal is gedrag dat niet opvalt. Maar in een beroepsschool heb je ze allemaal bijeen. Stoer gedrag, primitief gedrag enz.

Toch gedragen de meeste jongen zich. Allochtone jongeren darentegen gedragen zich op hun mannier...hebben vaak de zelfde kleding, zelfde haarsnit. De echte ambetanterikken hebben een addidasbroejes met 3 witte strepen achteraan, witte kousen over hun broek enz...mja gelukkig minderheid.

Om nu te zeggen dat de meeste jongeren het foute pad zijn opgegaan is een brug te ver.
Dus je wilt zeggen dat je jaloers bent op die jongeren omdat ze anders gedragen (op hun manier wat anders is dan "uw" manier) , dezelfde kleding hebben, dezelfde haarsnit , en de stoer gedrag die gekenmerkt wordt met addidasbroekskes met "drie witte strepen achteraan !!!" ,tralala....???

Man man man,ga eens ergens anders huilen...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 9 mei 2007 om 21:03.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 21:48   #218
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De vraag is of we nog over ARAB power moeten spreken, of over BERBER power? Moslims zijn ook nog etnisch verschillend.
Ja is waar
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 21:54   #219
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Kdenk niet dat er nog veel Berbers zijn die zich niet de Arabische identiteit aanmeten.

Het verschil tussen Berbers en Arabieren is zoals Limburgers en Vlamingen. Strict genomen hebben de 2 niet veel met elkaar te maken, maar er gaan niet veel Limburgers zijn die zich ook niet vlaming noemen, of daar zelfs bij stilstaan.

Buiten dan die activistische limburgers op dit forum die na een heel betoog waarom ze zich geen Vlaming willen noemen, toch voorstander zijn van een unitair BuB-like België . Zoals ene die de Islam afzweert om de Scientology Kerk te vervoegen

Laatst gewijzigd door Raven : 9 mei 2007 om 21:55.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 23:57   #220
robi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus je wilt zeggen dat je jaloers bent op die jongeren omdat ze anders gedragen (op hun manier wat anders is dan "uw" manier) , dezelfde kleding hebben, dezelfde haarsnit , en de stoer gedrag die gekenmerkt wordt met addidasbroekskes met "drie witte strepen achteraan !!!" ,tralala....???

Man man man,ga eens ergens anders huilen...
Ik begrijp niet waarom ik jaloers zou zijn? Huilen doe ik evenmin, mijn ongenoegen uiten is een beter woord. Als dat al niet meer mag.
Het is geen tralala maar pure werkelijkheid.

In princiepe vraag ik gewoon om NORMAAL te doen, en de norm is niet erg complex. Wees vriendelijk voor iedereen en behandel mensen zoals jij wil dat ze jou behandelen. En dit staat los van religie en klederdracht! Spijtig dat het vaak de zelfde zijn die niet "normaal" doen.

Met hun mannier bedoel ik "vrij onbeschoft" het was gewoon vriendelijk en met wat minder provocatie uitgedrukt, maar nu krijg ik stank voor dank.

Citaat:

Laatst gewijzigd door robi : 9 mei 2007 om 23:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be