Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2007, 10:14   #81
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het OCMW heeft voor mij nog nooit iets betaald.
En ook nooit voor nood-huisvesting gezorgd, zodat ik lange tijd adresloos werd...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 10:21   #82
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;2650967]
Citaat:

Welk systeem? Welk profiteren?

Dat ik met al mijn spaargeld de baas zes jaar hardwerkend moest subsidiëren omdat mijn verdienste ontoereikend was voor mijn basisbehoeftes? Laat staan voor een eventueel gezin?
De jonge vrouwen die ik daardoor heb moeten laten staan, door dat soort systeem heb ik niet van een nieuwe relatie kunnen profiteren...

Wordt je eigenlijk zelf niet ziek van al dat zelfmedelijden? Heb je eigenlijk ooit het idee opgevat om iets te ondernemen in de laatste 3 jaar dat jij nu al op dit forum zit te kankeren over al je tegenslagen? Of wentel je jezelf liever in zelfbeklag?

Wat wil je? Meer geld krijgen met een mooier huisje aan de dijk erboven op zodat je niet meer naar het ocmw moet om dag in dag uit op het internet te surfen? Zo werkt het niet. Draag je steentje bij, doe iets!!!!!!! Je stelt hier vrij duidelijk dat je sinds je laatste job als taxichauffeur niks maar dan ook niks meer hebt gedaan dat bijdraagt aan onze maatschappij of je eigen situatie. Ik snap dus echt niet wat jij verwacht hoor. Voor wat hoort wat! De dingen worden niet in je schoot geworpen als je maar lang genoeg klaagt.

Als je nu eens al je energie die je in je zelfbeklag stopt, in iets constructiever zou stoppen dan was je al lang uit dat dal gekropen.

Als je trouwens niet eigenbelang klaagt, maar uit het belang van alle mensen die te kampen hebben met deze "sociale mistoestanden" dan zijn daar betere manieren voor, maar het vergt idd wat meer inspanning dan surfen op het internet.

Als je 3 jaar lang de media had bestookt, zoals jij dit forum hebt bestookt, dan had je al lang de aandacht kunnen vestigen op de problematiek zoals jij ze ziet.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 10:22   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het OCMW heeft voor mij nog nooit iets betaald.

Het betaalt toch reeds 3 jaar je internetverbinding?
Oud 9 mei 2007, 10:34   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het betaalt toch reeds 3 jaar je internetverbinding?
Jij weet toch nu echt eens nergens van hé????
Ik heb niet eens een internetverbinding.

Dat BIB'S en OCMW'-dienstencentra de digitale kloof dichten, daar zul je alleen met bommenleggen iets kunnen aan veranderen, groot licht...
Bovendien komen daar ook de meritocratische verdienstelijke rijken surfen, dus die hun internetverbinbg wordt ook door het OCMW betaald. Nu jij weer.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2007 om 10:39.
Oud 9 mei 2007, 10:35   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wordt je eigenlijk zelf niet ziek van al dat zelfmedelijden? Heb je eigenlijk ooit het idee opgevat om iets te ondernemen in de laatste 3 jaar dat jij nu al op dit forum zit te kankeren over al je tegenslagen? Of wentel je jezelf liever in zelfbeklag?
Ik heb het uitstekend, dankuwel.
Dat steekt blijkbaar velen de ogen uit...
Oud 9 mei 2007, 10:38   #86
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet toch nu echt eens nergens van hé????
Ik heb niet eens een internetverbinding.
ALs je van openingstijd tot sluitingstijd het internet afsurft op een pc van het ocmw dan heb je WEL een internetverbinding.
Oud 9 mei 2007, 10:39   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het uitstekend, dankuwel.
Dat steekt blijkbaar velen de ogen uit...

Van mij mag je het heel erg goed hebben, maar dan zie ik niet in waarom je je zonodig dag in dag uit hoeft te wentelen in zelfbeklag.
Oud 9 mei 2007, 10:41   #88
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALs je van openingstijd tot sluitingstijd het internet afsurft op een pc van het ocmw dan heb je WEL een internetverbinding.
nope hij heeft dan enkel af en toe toegang tot het internet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 10:42   #89
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag je het heel erg goed hebben, maar dan zie ik niet in waarom je je zonodig dag in dag uit hoeft te wentelen in zelfbeklag.
ik zou jouw gejank echt niet willen moeten aanhoren moest je twee weken in de moccasins van eno2 hebben gelopen .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 10:45   #90
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wil je? Meer geld krijgen met een mooier huisje aan de dijk erboven op zodat je niet meer naar het ocmw moet om dag in dag uit op het internet te surfen? Zo werkt het niet. Draag je steentje bij, doe iets!!!!!!! Je stelt hier vrij duidelijk dat je sinds je laatste job als taxichauffeur niks maar dan ook niks meer hebt gedaan dat bijdraagt aan onze maatschappij of je eigen situatie. Ik snap dus echt niet wat jij verwacht hoor. Voor wat hoort wat! De dingen worden niet in je schoot geworpen als je maar lang genoeg klaagt.
Meneertje het luxe-paardje, , ik heb zes jaar als hardwerkende nietsverdienende Vlaming een miljoen oude frankskens bijgedragen vanuit mijn spaarrekening om de baas te subsidiëren uit dank voor mijn onderbetaalde prestaties en vanwege de criminele belastingen van de staat op laagstverdieners.
Daarmee vind ik dat ik genoeg bijgedragen heb, en nu is elke indemnisatie
onder welke vorm dan ook voor het geleden verlies welkom.
Laat ze maar bloeden, met hun criminele prktijken tegen laagverdieners die zich hard en flexibel werkend geen dak meer boven hun hoofd kunnen permiteren .
Oud 9 mei 2007, 11:08   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wentelen in zelfbeklag? Waar lees jij dat? Het aanklagen van een falend beleid heeft niets te maken met zelfbeklag. Het is duidelijk dat jij in ieder geval niet weet waarover je praat! En het om een mij onbekende reden niet kan verkroppen dat mensen die het moeilijk hebben hun mond opentrekken...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 11:12   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nope hij heeft dan enkel af en toe toegang tot het internet.
Net zoals de rijken.
En ik surf alleen bij slecht weer, als dat ons keffertje FOX-ke kan troosten.

Ik vraag me af hoe kleinzielig en enggeestig je kan worden als hooggestudeerde intellectueel bij het bestrijden van de economisch zwakste onderlaag...
Oud 9 mei 2007, 11:15   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, want ik heb daarvoor op het einde van de maand niet de benodigde 46E
overschot.

En zodra het weer goed wordt, ben je van mijn geklaag en gejank af, keffertje.
Oud 9 mei 2007, 11:17   #94
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb het erg goed, omdat ik als arme erg assertief ben en uiterst gediciplineerd en in staat ben om NIets uit te geven buiten het hoogstnoodzakelijke.

Ik hoef me dus helemaal niet te wentelen in zelfbeklag.

Ik denk aan de armen, die niet over mijn discipline beschikken.

En aan de criminele toestanden waar het zogenaamde sociale beleid mee bezig is tegenover de economisch zwakste laag van de bevolking.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2007 om 11:18.
Oud 9 mei 2007, 11:23   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat BIB'S en OCMW'-dienstencentra de digitale kloof dichten, daar zul je alleen met bommenleggen iets kunnen aan veranderen, groot licht...
Bovendien komen daar ook de meritocratische verdienstelijke rijken en hun kinderen surfen, dus die hun internetverbinding wordt ook door het OCMW betaald, volgens jouw idiote redenering. Nu jij weer.
[/quote]

Maar ik geloof dat je daarmee met je mond vol tanden staat.

Het loopt hier op forum zat van goed gewatteerde bedrijfsleidertjes en dure advocaatjes die de armen hun internetverbinding en hun PC niet gunnen.

Zelfs niet in de BIB. Zelfs niet in OCMW-dienstencentra.
Marco heeft ooit eens voorgesteld de bibliotheken te privatiseren...

En waarom niet de OCMW-dienstencentra evenzo?

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2007 om 11:24.
Oud 9 mei 2007, 11:25   #96
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Grappig ook dat velen een probleem hebben met werklozen die internetten, maar er geen probleem van maken om het tijdens de werkuren zelf te doen...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 11:32   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je 3 jaar lang de media had bestookt, zoals jij dit forum hebt bestookt, dan had je al lang de aandacht kunnen vestigen op de problematiek zoals jij ze ziet.

Ik heb geen enkel bezwaar tegen een media-opening, maar ik krijg ze niet.

Bij een wekenlange sollicitatie bij de Standaard in vier schuifkens voor Redacteur ben ik er helemaal bovenaan uitgekomen tussen 15O meestal universitair gediplomeerden..
Maar de personeelsdirekteur Eeckelaars deelde me mee dat ze de tweede kandidaat genomen hadden omdat mijn militair zakboekje de vermelding droeg : "Niet zeer goed"

Bij de Standaard hebben ze blijkbaar goede soldaten nodig...

Maar volgens hem kom ik met mijn selectie-resultaat probleemloos bij de Morgen aan het werk....

Achtergestelde groepen en personen moeten maar best op internet hun mond niet opentrekken.

Ik was van plan forum volledig op te geven als puur tijdsverlies. Inderdaad.
Maar er zijn er een paar die aan mijn lijf trekken...

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2007 om 11:34.
Oud 9 mei 2007, 11:37   #98
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het loopt hier op forum zat van goed gewatteerde bedrijfsleidertjes en dure advocaatjes die de armen hun internetverbinding en hun PC niet gunnen.

En waarom niet de OCMW-dienstencentra evenzo?[/quote]

Wablieft? Jij zegt dat het OCMW niks voor jouw betaalt. Ze betalen de internetverbinding waar jij gebruik van maakt. Dat anderen daar ook gebruik van maken doet niks terzake. Het OCMW betaalt een internetverbinding zodat jij er gebruik kan van maken. Dat ze dat doen is ook terecht, iedereen verdient toegang tot het internet, maar durf dan niet afkomen dat onze welvaartstaat u in de steek laat.

Je bent verdomme te lui, ja te lui om van godganse dagen iets anders te doen dan te surfen en te wandelen langs het strand. Je verdient verdorie niet beter. Dat je dan nog durft af te geven op mensen die de helft van hun loon afstaan om die mistoestanden in stand te houden is gewoonweg hallucinant en ik ben niet van plan om 60% van mijn loon af te geven opdat jij gratis en voor niks in een huis kan wonen met 2 slaapkamers in plaats van 1!

Als mensen zoals jij het beter willen hebben dan moeten ze er maar iets aan doen in plaats van te berusten. Als het trouwens elders beter is, kan je nog altijd naar daar gaan ook. Misschien vind je daar mensen die je naast het gratis huis, eten, kleren ook nog eens je breedbandinternet verbinding met bijhorende pc willen kado doen!
Oud 9 mei 2007, 11:38   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
eno2:

...permiteren...
Permitteren.
Oud 9 mei 2007, 11:39   #100
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

En waarom niet de OCMW-dienstencentra evenzo?

Wablieft? Jij zegt dat het OCMW niks voor jouw betaalt. Ze betalen de internetverbinding waar jij gebruik van maakt. Dat anderen daar ook gebruik van maken doet niks terzake. Het OCMW betaalt een internetverbinding zodat jij er gebruik kan van maken. Dat ze dat doen is ook terecht, iedereen verdient toegang tot het internet, maar durf dan niet afkomen dat onze welvaartstaat u in de steek laat.

Je bent verdomme te lui, ja te lui om van godganse dagen iets anders te doen dan te surfen en te wandelen langs het strand. Je verdient verdorie niet beter. Dat je dan nog durft af te geven op mensen die de helft van hun loon afstaan om die mistoestanden in stand te houden is gewoonweg hallucinant en ik ben niet van plan om 60% van mijn loon af te geven opdat jij gratis en voor niks in een huis kan wonen met 2 slaapkamers in plaats van 1!

Als mensen zoals jij het beter willen hebben dan moeten ze er maar iets aan doen in plaats van te berusten. Als het trouwens elders beter is, kan je nog altijd naar daar gaan ook. Misschien vind je daar mensen die je naast het gratis huis, eten, kleren ook nog eens je breedbandinternet verbinding met bijhorende pc willen kado doen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be