Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 02:10   #41
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Het is blijkbaar electoraal niet aantrekkelijk genoeg om op te komen voor legalisering van softdrugs. Zouden politici er misschien meer stemmen mee verliezen dan winnen?
15% van het electoraat van de Nederlandse SP zijn jongeren of mensen die erop stemmen omwille van hun legalisatie standpunt.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:00   #42
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
15% van het electoraat van de Nederlandse SP zijn jongeren of mensen die erop stemmen omwille van hun legalisatie standpunt.
15%, dat is heel wat!
- Een Belgische enquête over de invloed op het stemgedrag van het standpunt van een partij rond de legalisatie van cannabis zou ik wel boeiend vinden...

Of, is deze enquête reeds gehouden?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:15   #43
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
is een risico voor de Volsgezondheid omdat er ongeveer een half miljoen cannabisgebruikers zijn in België. Je laat deze mensen dus over aan de illegale en criminele markt en het laatste wat je wilt is je zoon aan de hard drugs zien zitten.
Hoe dan ook ben ik een succesvol werker ondanks mijn dagelijks cannabisgebruik zoals velen op het forum. Van alcohol moet ik echter niet veel weten, maakt te agressief vind ik. Natuurlijk weet mijnen baas dat niet, zo van die stijfburgerlijke vaders je kent dat wel. Het zijn typisch die ouderen die er tegen zijn. Neem nu feremans, ook al is hij links is hij zelfs tegen cannabis.
Dat is de leeftijd en de generatie die spreekt. Ze flippen op het woord drugs.
Het is gek en grappig hoe dom en naïef ouders zijn op dat vlak.

Aan knuppel en al die dat tegen zijn: stel dat je kind het later gebruikt, zou jij je dan gefaald voelen als vader in je opvoeding ? Het is juist door zulke houdingen dat er nooit communicatie zal zijn met je kinderen hierover. Dan gaan ze het zeker achter uwe rug doen. Heeft niets te maken met een strenge of conservatieve opvoeding en ook niet met 'slechte vrienden'.
Te veel ouders houden niet van hun kinderen, ze shotten ze al buiten op hun 18 en denken aan hun eigen.
amai, kan ik mij hélemaal in vinden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 14:01   #44
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is een risico voor de Volsgezondheid omdat er ongeveer een half miljoen cannabisgebruikers zijn in België. Je laat deze mensen dus over aan de illegale en criminele markt en het laatste wat je wilt is je zoon aan de hard drugs zien zitten.
Hoe dan ook ben ik een succesvol werker ondanks mijn dagelijks cannabisgebruik zoals velen op het forum. Van alcohol moet ik echter niet veel weten, maakt te agressief vind ik. Natuurlijk weet mijnen baas dat niet, zo van die stijfburgerlijke vaders je kent dat wel. Het zijn typisch die ouderen die er tegen zijn. Neem nu feremans, ook al is hij links is hij zelfs tegen cannabis.
Dat is de leeftijd en de generatie die spreekt. Ze flippen op het woord drugs.
Het is gek en grappig hoe dom en naïef ouders zijn op dat vlak.

Aan knuppel en al die dat tegen zijn: stel dat je kind het later gebruikt, zou jij je dan gefaald voelen als vader in je opvoeding ? Het is juist door zulke houdingen dat er nooit communicatie zal zijn met je kinderen hierover. Dan gaan ze het zeker achter uwe rug doen. Heeft niets te maken met een strenge of conservatieve opvoeding en ook niet met 'slechte vrienden'.
Te veel ouders houden niet van hun kinderen, ze shotten ze al buiten op hun 18 en denken aan hun eigen.
Je weet toch dat die mannen van "the streets" zelf zwaar gebruiken he ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:48   #45
Nationale Eenheid
Vreemdeling

Nationale Eenheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Juist ja, en kinderen worden echt wel beschermd met het huidige verbod natuurlijk.
Nee, het is hier in Nederland niet moeilijk om als 13/14 jarige aan soft- of harddrugs te komen.
Oud 7 mei 2007, 14:29   #46
warrekop
Vreemdeling

warrekop's schermafbeelding

Standaard Samenvatting

Allemaal zeeer intressant!! Je kunt hier makkelijk de redelijke mensen eruit pikken!! Fantastisch vind ik dat! Hier mijn (kort) antwoord op ongeveer alles wat ik gelezen heb.

Iemand vond verbieden de enige oplossing, "Om labiele personen en jongeren te beschermen."
Ik denk niet dat het bestaffen van gelijk wie dan de beste oplossing is.
Nog iemand anders, "Veel toffer alst illegaal is, niet?"
Daar ben ik dus ook niet van overtuigd. Ik voel me tenslotte geen crimineel als ik mijn jointje oplicht, net zoals duizenden andere jongens en meisjes, dames en heren, boeren en boerinnen.
Alharb vroeg me of ik last heb van slapeloosheid, nu niet meer neen, ik woon langs een industriepark, en sliep nogal licht. Ik heb een paar keer slaappillen gepakt(op aanraden van een tante, ze neemt ze dagelijks, en heeft er wel last van aan haar maag trouwens), maar mijn wietjes, geschonken door de natuur trouwens, doen het toch talloze keren beter.
"Onwetendheid? Beschuldig jij me van onwetendheid?" vroeg lombas! Wel, toch min of meer, afgaande op wat je allemaal uitkraamt.. Ik ken je niet goed genoeg, maar voor wat ik van je weet kom je toch redelijk rechtlijnig, ignorant over.. sorry, meningen verschillen nu eenmaal!
Internaut, bedankt voor de tips, ik apprecieer het!
Ook wat je vertelde over die generatiekloof was heel goed gedacht, en ik hoop dat veel mensen het gelezen hebben. Drugs is nog steeds een taboe voor veel mensen. En meestal zijn diegenen die zo tegen weed zijn, dagelijkse drinkers, ik zie het zo in al die cafés hier in de buurt, waar ik regelmatig een discussie start om meer te weten te komen over bepaalde standpunten die mensen al dan niet innemen! Nochtans iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik regelmatig(dagelijks)blow, daarom vinden ze me zelfs geen minder mens! Mijn ouders gebruiken voor alle duidelijkheid niet, ze zien blowen als mijn manier! Belangrijk vind ik ook, ik moet het niet ontkennen, blowen heeft voor een deel mijn persoonlijkheid bepaald, alleen hoeft dat, zoals velen zouden denken, eigenlijk niet negatief te zijn! Ik ben al zeg ik het zelf, een joviale jongeman, heb amper nervositeit of agressieviteit in me zitten. Ik steek het op de drugs, ja, vroeger was ik licht ontvlambaar. en voor iemand komt met het feit dat ik nie meer licht onvlambaar ben omdat ik stoned ben, zo is het dus niet, ik ben gewoon een rustiger geworden! over het geheel! Ik ben dan ook in geen geval psychotisch, of iets in die aard.

al bij al is het toch langer geworden dan voorspeld, het doet er niet toe,
reacties?
warrekop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 14:49   #47
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warrekop Bekijk bericht
Allemaal zeeer intressant!! Je kunt hier makkelijk de redelijke mensen eruit pikken!! Fantastisch vind ik dat! Hier mijn (kort) antwoord op ongeveer alles wat ik gelezen heb.

Iemand vond verbieden de enige oplossing, "Om labiele personen en jongeren te beschermen."
Ik denk niet dat het bestaffen van gelijk wie dan de beste oplossing is.
Nog iemand anders, "Veel toffer alst illegaal is, niet?"
Daar ben ik dus ook niet van overtuigd. Ik voel me tenslotte geen crimineel als ik mijn jointje oplicht, net zoals duizenden andere jongens en meisjes, dames en heren, boeren en boerinnen.
Alharb vroeg me of ik last heb van slapeloosheid, nu niet meer neen, ik woon langs een industriepark, en sliep nogal licht. Ik heb een paar keer slaappillen gepakt(op aanraden van een tante, ze neemt ze dagelijks, en heeft er wel last van aan haar maag trouwens), maar mijn wietjes, geschonken door de natuur trouwens, doen het toch talloze keren beter.
"Onwetendheid? Beschuldig jij me van onwetendheid?" vroeg lombas! Wel, toch min of meer, afgaande op wat je allemaal uitkraamt.. Ik ken je niet goed genoeg, maar voor wat ik van je weet kom je toch redelijk rechtlijnig, ignorant over.. sorry, meningen verschillen nu eenmaal!
Internaut, bedankt voor de tips, ik apprecieer het!
Ook wat je vertelde over die generatiekloof was heel goed gedacht, en ik hoop dat veel mensen het gelezen hebben. Drugs is nog steeds een taboe voor veel mensen. En meestal zijn diegenen die zo tegen weed zijn, dagelijkse drinkers, ik zie het zo in al die cafés hier in de buurt, waar ik regelmatig een discussie start om meer te weten te komen over bepaalde standpunten die mensen al dan niet innemen! Nochtans iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik regelmatig(dagelijks)blow, daarom vinden ze me zelfs geen minder mens! Mijn ouders gebruiken voor alle duidelijkheid niet, ze zien blowen als mijn manier! Belangrijk vind ik ook, ik moet het niet ontkennen, blowen heeft voor een deel mijn persoonlijkheid bepaald, alleen hoeft dat, zoals velen zouden denken, eigenlijk niet negatief te zijn! Ik ben al zeg ik het zelf, een joviale jongeman, heb amper nervositeit of agressieviteit in me zitten. Ik steek het op de drugs, ja, vroeger was ik licht ontvlambaar. en voor iemand komt met het feit dat ik nie meer licht onvlambaar ben omdat ik stoned ben, zo is het dus niet, ik ben gewoon een rustiger geworden! over het geheel! Ik ben dan ook in geen geval psychotisch, of iets in die aard.

al bij al is het toch langer geworden dan voorspeld, het doet er niet toe,
reacties?
Ik denk dat je beter de meningen van lombas nog eens herleest. Volgens mij heb je ze compleet verkeerd begrepen.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 14:58   #48
warrekop
Vreemdeling

warrekop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Ik denk dat je beter de meningen van lombas nog eens herleest. Volgens mij heb je ze compleet verkeerd begrepen.

Ja, excuses, ik zat met die broek in m'n hoofd!
Lombas, ik verontschuldig me hierbij dus plechtig.
warrekop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 11:03   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Eigenlijk zou het decriminaliseren van drugs geen issue moeten zijn, het verbieden ervan zou verboden moeten zijn.
Dat is alles.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be