Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2007, 18:30   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
indien jantje een minimum aan niveau en manieren had dan zou hij verder komen dan een ad hominem "argumentatie"

hij zou maw op de bal spelen in plaats van op de man

hij zou spreken over werkloosheid in het algemeen ipv over de werkloosheid van eno2

maar het is natuurlijk logisch dat we niet meer kunnen verwachten van één vd" medestichters" van het vlaams behang
Ik oordeel naar wat iemand zegt. De persoon die ik hier terecht wijs, heeft zelf verklaard dat hij bewust geen werk zoekt, al meerdere jaren bewust werkloos is en dat hij zich daarin goed voelt.

Welnu, zo iemand, die dan nog eens stelt dat hij niet wil deelnemen aan onze maatschappij, moet ook geen hulp van die maatschappij verwachten. Hij moet dan ook vanuit zijn eigen individualisme het eigen hachje redden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 18:34   #162
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Men mag mij gerust met die maat meten, beste vriend. Om mijn gezin te onderhouden werk ik. Op mijn werk, daarbuiten en thuis.
Zwartwerk Jan?
Oud 10 mei 2007, 18:43   #163
duncan
Banneling

Standaard

doe geen moeite jongens zo iemand ruikt toch maar enkel ziekte en geld of is het omgedraaid geld en dan ziekte pffff lachwekkend .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 18:44   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
doe geen moeite jongens zo iemand ruikt toch maar enkel ziekte en geld of is het omgedraaid geld en dan ziekte pffff lachwekkend .
Nog eentje die zich niet begrijpbaar kan uitdrukken...
Oud 10 mei 2007, 18:48   #165
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eentje die zich niet begrijpbaar kan uitdrukken...
Ach,en jij wel Jan
Oud 10 mei 2007, 23:18   #166
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
ach iemand die een typ fout een post of drie kan aanhouden als topic en die zich zelf citeert zegt voor mij genoeg.
Een verhaal vol onzin en misschien wel leugens. Mijn verachting slaat om in medelijden.
Wel sportief blijven, Tashunka.

*Je geeft geen argumenten maar je speelt het plots persoonlijk, wat nogal zwak overkomt.
*Ik heb je typfout welgeteld 1 keer vermeld (geen drie keer dus)
*Ik heb NERGENS mezelf geciteerd (waarom zou ik?)
*Wanneer je vindt dat een verhaal leugens en onzin bevat, gelieve dan ook te melden waarom (anders kom je niks doen op een forum).
*Jouw medelijden doet niks terzake, vooral omdat je kritiek ongegrond is.

Of was jouw post niet voor mij bedoeld?
Oud 10 mei 2007, 23:21   #167
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er al ooit eens aan gedacht dat niemand nog een zaak zal willen opstarten als er geen winst mag gemaakt worden? Als je enkel verlies of break even mag draaien moet je al goed gestoord zijn om iets uit de grond te stampen.
En waarom moet er zonodig vanalles uit de grond gestampt worden?

Worden mensen geboren om in bedrijven te werken ofzo? Ik dacht het niet.
Oud 10 mei 2007, 23:30   #168
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Toch zijn er hier een aantal die dat voorstaan.
Alles afpakken van degenen die meer verdienen dan hunzelve.
Iedereen dus rijk.

Dat getuigt van een intelligentie waar ik niet tegen opkan.
Denkt u werkelijk dat voorstanders van een herverdeling jaloers zijn op de rijken en gewoon ook 'rijk' wil zijn? Denkt u werkelijk dat mensen geen andere motivatie kunnen hebben dan eigenbelang? Denkt u tenslotte werkelijk dat rijk zijn iets is dat 'verdiend' wordt?

Think again.
Oud 11 mei 2007, 07:06   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Worden mensen dan geboren om van de inspanningen van anderen te profiteren en daar zelf geen enkele wijze van verantwoordiging of inbreng tegenover te stellen?
Oud 11 mei 2007, 08:18   #170
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom moet er zonodig vanalles uit de grond gestampt worden?

Zonder bedrijven geen huizen, geen supermarkten, etc, etc... Eigenlijk kan je gewoon stellen dat er dan geen maatschappij zou zijn. Iedereen mag weer in zijn grot gaan wonen en voor zijn eigen levensonderhoud instaan en dat is duidelijk iets wat jullie duidelijk niet willen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 09:38   #171
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel sportief blijven, Tashunka.

*Je geeft geen argumenten maar je speelt het plots persoonlijk, wat nogal zwak overkomt.
*Ik heb je typfout welgeteld 1 keer vermeld (geen drie keer dus)
*Ik heb NERGENS mezelf geciteerd (waarom zou ik?)
*Wanneer je vindt dat een verhaal leugens en onzin bevat, gelieve dan ook te melden waarom (anders kom je niks doen op een forum).
*Jouw medelijden doet niks terzake, vooral omdat je kritiek ongegrond is.

Of was jouw post niet voor mij bedoeld?
Wat betreft de argumenten.

Het verwondert mij dat je mijn opmerkingen irritant vindt. Ik dacht dat een forum diende om te discussieren en je bent het tenslotte zelf die zijn eigen situatie belangrijk genoeg vindt om er een topic van te maken.

Ten eerste uw opleiding:
Indien het inderdaad zo overduidelijk is dat u omwille van niet objectieve criteria uw diploma niet heeft gekregen had u de nodige administratieve en juridsche acties moeten ondernemen, zoals uw collega blijkbaar wel heeft gedaan. U heeft ervoor gekozen dat niet te doen, U dient de gevolgen dan te dragen en het is een beetje jammer dat U dit dan als excuus gebruikt.

Ten tweede is uw verhaal dat u zonder enige opzegvergoeding bent ontslagen en dat u daarna niet naar de concurrentie kon gaan inderdaad onzin.
Ontslagvergoeding is een recht dat voor de rechtbank kan worden afgedwongen en een niet-concurrentie beding is alleen maar geldig vanaf een bepaalde loonschaal (u heeft dan heel veel verdiend) is beperkt in tijd en dient restrictief te worden geïnterpreteerd.
U heeft blijkbaar nagelaten uw rechten te doen gelden. Dat is u verantwoorelijkheid, niet die van de gemeenschap.

Ten derde zijn er jobs genoeg en u bet intelligent genoeg (toch bijna een studie uitgedaan). De werkloosheid situeert zich vooral bij laaggeschoolden die laat ons eerlijk zijn vaak ook de taal niet al te best beheersen. Wat u zegt over de oudere werklozen is helemaal juist, maar het moeilijk werkvinden is geen excuus om het tenminste niet te blijven proberen.

Ten vierde is de belastingsdruk voor Jan modaal zeker te hoog. Hij kan misschien sparen maar betaald opnieuw belastingen op zijn spaargelden. Bovendien wordt de arbeid ook aan de zijde van de werkgevers belast en zorgt voor een overspannen loonkost. Dit grotendeels om de sociale zekerheid te financieren.
U weet dat veel jobs verdwijnen juist omwille van deze hoge loonkost. U profiteert (of misbruikt) dus niet alleen van het systeem, u brengt de jobs van anderen in gevaar.

En inderdaad de post was niet voor jou bedoelt maar gericht aan eno die blijkbaar zelf liever de man dan de bal speelt.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 09:40   #172
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Oei...

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 mei 2007 om 09:47.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 09:08   #173
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Wat betreft de argumenten.

Het verwondert mij dat je mijn opmerkingen irritant vindt. Ik dacht dat een forum diende om te discussieren en je bent het tenslotte zelf die zijn eigen situatie belangrijk genoeg vindt om er een topic van te maken.

Ten eerste uw opleiding:
Indien het inderdaad zo overduidelijk is dat u omwille van niet objectieve criteria uw diploma niet heeft gekregen had u de nodige administratieve en juridsche acties moeten ondernemen, zoals uw collega blijkbaar wel heeft gedaan. U heeft ervoor gekozen dat niet te doen, U dient de gevolgen dan te dragen en het is een beetje jammer dat U dit dan als excuus gebruikt.

Ten tweede is uw verhaal dat u zonder enige opzegvergoeding bent ontslagen en dat u daarna niet naar de concurrentie kon gaan inderdaad onzin.
Ontslagvergoeding is een recht dat voor de rechtbank kan worden afgedwongen en een niet-concurrentie beding is alleen maar geldig vanaf een bepaalde loonschaal (u heeft dan heel veel verdiend) is beperkt in tijd en dient restrictief te worden geïnterpreteerd.
U heeft blijkbaar nagelaten uw rechten te doen gelden. Dat is u verantwoorelijkheid, niet die van de gemeenschap.

Ten derde zijn er jobs genoeg en u bet intelligent genoeg (toch bijna een studie uitgedaan). De werkloosheid situeert zich vooral bij laaggeschoolden die laat ons eerlijk zijn vaak ook de taal niet al te best beheersen. Wat u zegt over de oudere werklozen is helemaal juist, maar het moeilijk werkvinden is geen excuus om het tenminste niet te blijven proberen.

Ten vierde is de belastingsdruk voor Jan modaal zeker te hoog. Hij kan misschien sparen maar betaald opnieuw belastingen op zijn spaargelden. Bovendien wordt de arbeid ook aan de zijde van de werkgevers belast en zorgt voor een overspannen loonkost. Dit grotendeels om de sociale zekerheid te financieren.
U weet dat veel jobs verdwijnen juist omwille van deze hoge loonkost. U profiteert (of misbruikt) dus niet alleen van het systeem, u brengt de jobs van anderen in gevaar.

En inderdaad de post was niet voor jou bedoelt maar gericht aan eno die blijkbaar zelf liever de man dan de bal speelt.
De argumentatie dat anderen maar beter niet niet moeten reageren op posts die "niet aan hen gericht zijn", in een thread, als al van een even absurd gehalte als veel van jouw overige equlubraties.

Slechts hier en daar lees ik een zinnetjes dat zou kunnen laten vermoeden dat je geen dubbelovergehaalde idioot bent.

"Bijna een studie gedaan...

Ik heb bijna een job gedaan op het niveau van een studie die ik bijna gedaan heb...

Je kan beter eens "het dubbele leven van dokter Gerbrandt" lezen.

Een begeesterend boek over de problematiek van deze bijna-studies en bijna- loopbanen en de dubbele levens die daarmee gepaard kunnen gaan.

Overigens ben ik ook nog Bachelor in Cultuurwetenschappen.

Bijna een Master dus...

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 09:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 09:15   #174
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zonder bedrijven geen huizen, geen supermarkten, etc, etc... Eigenlijk kan je gewoon stellen dat er dan geen maatschappij zou zijn. Iedereen mag weer in zijn grot gaan wonen en voor zijn eigen levensonderhoud instaan en dat is duidelijk iets wat jullie duidelijk niet willen.

De bedrijven moeten weer volledige verantwoording beginnen afleggen aan de civil society waar ze uit vandaan komen, maar aan wiens begin- en eindcontrole ze ontsnapt zijn.
Zoniet gaan ze de derde wereldoorlog oorlog tegen de planeet winnen, die ze tegen de planeet begonnen zijn.
Oud 12 mei 2007, 09:18   #175
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik oordeel naar wat iemand zegt. De persoon die ik hier terecht wijs, heeft zelf verklaard dat hij bewust geen werk zoekt, al meerdere jaren bewust werkloos is en dat hij zich daarin goed voelt.

Welnu, zo iemand, die dan nog eens stelt dat hij niet wil deelnemen aan onze maatschappij, moet ook geen hulp van die maatschappij verwachten. Hij moet dan ook vanuit zijn eigen individualisme het eigen hachje redden.
Wat ben jij een grapjas.

IK herhaal nog eens uitdrukkelijk dt ik even gelukkig zou zijn met een waardige en waardig betaalde job.

In afwachtong heb ik mij inderdaad
schitterend aangepast aan de marginaliteit waarin machtsmisbruik en uitbuiting mij gedrongen hebben.

Vreet je kas maar op, Jantje, van nijd en jaloezie op mensen aan de onderkant van het bestaan, die toch floreren, dat bewijst immers je zielegrootheid, wat in jouw geval de juiste vertaling moet zijn van HUBRIS.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 09:21.
Oud 12 mei 2007, 09:25   #176
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mss kiespijn...

Ik kan jullie een buitengewoon kundige tandarts aanraden voor wat ik met jullie smoelwerk aanricht.....
Voor wat hoort wat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 09:25.
Oud 12 mei 2007, 10:09   #177
eno2
Banneling

Standaard

Wat een horror, een error

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 10:10.
Oud 12 mei 2007, 10:11   #178
eno2
Banneling

Standaard

horror, weer error

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 10:12.
Oud 12 mei 2007, 13:24   #179
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
horror, weer error
Idd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 09:54   #180
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Idd...
Tja,sommigen reageren daarop...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be