![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, is de Godheid van Jezus niet essentieel en kan zijn boodschap ook zonder zijn Goddelijkheid worden beleefd, ongeacht hoeveel aandacht hier door moderne Christelijke stromingen aan gegeven wordt. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#483 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Banneling
|
![]() Ik denk bijvoorbeeld aan de Bogomielen, de Paulicianen, de Katharen en heel wat nog oudere tradities van het Christendom die door de Katholieken werden vervolgd en zo ten onder zijn gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 mei 2007 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 11 mei 2007 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() Alle profeten zijn nep want er zijn geen goden.Zelfs in de onwaarschijnlijke veronderstelling dat alles door het een of ander wezen geschapen wordt,is dat geen reden om aan te nemen dat dat wezen ook nog profeten heeft waarvan men alles alles als waar moet aannemen.
Godsdiensten zoals het christendom en de islam moeten dus met grote scepsis bekeken worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 mei 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat u schrijft kan ik mij met verzoenen maar vergeet niet dat vele joden de gezalfde jezus niet erkennen. Of hij nu asaf/asaph a juzz noemde of jehovah ofzo iets laat ik temidden voorlopig . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Minister
|
![]() De Joden wachten nog op de Messias, maar verketteren intussen iedereen die zich als Hem voordoet (Jezus en Mohammed zijn allebei ten zeerste afgekeurd door de Joden).
Ik heb niks tegen Joden, maar hoe herkennen zij hun Messias eigenlijk?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Banneling
|
![]() In ieder geval moet men er vanuit gaan dat de toekomstige messias een jood zal (en moet) zijn.
Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2007 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe god en de messias te herkennen?...vrij simpel in mystieke leringen kent men zelfs zijn lichameijke afmetingen/ zen sociaal gedrag en zen alledaags rebelerend gedrag ...ni moeilijk bvb in de kaballa .... . Laatst gewijzigd door duncan : 13 mei 2007 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Woehahaha dat geloof ik niet persé het kan even goe nen westerling zen die grote voeling heeft met het joods denken voelen en het joods zijn beetje zoals het christenlijk zen al dan niet evangelisch van aard . De meeste joden die ik tegen kwam noemde hem saklas / dwaas int grieks dat wordt ook gesymboliseert in zijnen porche waar die mé reed toen nml nen ezel. Dwaze koppige en sociaal geleerde zijn der ni veel bij de joden ...geleerden die veel voor de mens en zijn goede boek deden waren er genoeg moh iet anders hmmm . Effe voze doen ik hoop dat het nen alien is éne die AL de geloofsvormen als 1 aanschouwt zo het woord van g'd was . g.o.d. - galactische ordende dynamiek het al is en was 1 zo het mogen zijn en nu al is . Laatst gewijzigd door duncan : 13 mei 2007 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders omschreven door de here g'd die in de hemel(en) is heeft ONZE vader en onze moeder ons verheerlijkt ook omdat zijn zoon gezalft was en is mocht alles zo gebeuren zo het gebeuren moest . Zonen en dochters van adam geven de 12 stammen aan die vertrokken ( voor den bijbel & christ) uit die woestijn . NA eeuwen oorlogen en politieke wijze houdingen zijn we héél ver geraakt maar slechts 10 stammen kon men terug vinden de elfde zijn ze NU nog aan het onderzoeken de twaalfde is ongekend voor vele( de meeste ) . Om men WOORD(en) te bekrachtigen beschrijf ik naar u toe dat wat het joodse ras al eeuwen PLICHTSBEWUST opschreven namelijk de schriftelijke thora en talmoed maar deze bestaan ook in het ongeschreve...het mondelinge. De mondelinge talmoed gaat 35 generaties terug van vader op zoon & leraar op leerling . Pas in de tijd van rabbi Jehoeda Hannassi ( 200 NA de gewone jaartelling) werd de mondelinge leer of lering zo gewilt opgetekent in de misjna . In de talmoed ( 500 na de gewone jaartelling ) worden de achtergronden van de praktijkregels van de misjna bediscussieerd. De talmoed is voor de leek moeilijk toegangkelijk en wordt nog dagenlijks door de orhodoxe joden behandelt . 1.1 Jozua Reeds de eerste leider na mosje( mozes) , Jozua ( uitgesproken als johshoewah int nederlands) werd, nog voor het begin van zijn werkzamheden, nadrukkelijk gewezen op zijn plicht de tora ( de leer ) dag en nacht te bestuderen ( jozua 1:7-8) ' alleen , wees zeer sterk en moedig en handel nauwgezet overeenkomstig de hele wet, die mijn knecht mosje u geboden heeft; wijk daar niet van af, opdat het overal goed gaat. Dit wetboek mag niet wijken uit uw mond en moet dag en nacht overdenken, opdat u nauwgezet handelt overéénkomstig alles, wat darin geschreven is, want dan zult u in uw leven uw doel bereiken en zult gelukkig zijn ' . nono copy whriting just over thinking the law & words that are. ![]() bron : rabbijn mr.drs.R.Evers titel : DE echte tora ( geschiedenis van de talmoed ) Dus ter verduidenlijking das van toen tot nu dat er al meerdere verdwenen kennis voorviel ook bij de orthodoxe joden en hun 12 stammen waarvan er wat zoek zijn geraakt ![]() Herlees het nog even dan dringt het je wel door . AGLA - jhwa - athath gibon le-olam adonai jhwh - u bent machtig in eeuwigheid o heer....maar gecodeert aan u machtigheid here g'd van de aarde en de hemel(en) = is de talisman die ik wel eens draag . Taal kan soms iets mooi's zijn iao( iéoe) lives |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |