![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2461 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met jouw laatste, geciteerde, uitspraak heb ik wel problemen. Hoe kom je erbij dat mensen na de dood naar een andere realiteit verhuizen? Hoe lang zouden ze in die andere realiteit blijven en komen ze ooit terug naar de gewone realiteit? etc. |
|
|
|
|
|
|
#2462 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Monroe zegt dat het aardse leven verslavend is. Eenmaal een spritiuele entiteit eraan begint vergeet hij wie hij echt is en bouwt hij een onderbewuste op met allerlei angsten etc die aan hem hangen. Deze worden dan leven na leven opniuew geconfronteerd zodat men eruit kan groeien en leren. Het is een harde rit maar eenmaal men eruit komt staat men veel sterker zegt Monroe. Ikzelf heb enkele ervaringen die hier in verband mee kunnen staan. Toen ik een hoge dosis paddestoelen genomen had samen met een vriend voelde ik me naar boven gezogen worden en benaderd worden door spirituele entitieten waarmee ik versmelte, het voelde zeer krachtig en warm aan. Het had een gevoel van identiteit. Het voelde aan als een soort samenkomst. ER stroomden energien langs ons heen. Toen werd ik benaderd door een andere entiteit. Constant had ik het gevoel dat ze iets wilden laten zien en helpen. Die ene entiteit toonde plots iets aan me alsof hij iets wilde duidelijk maken. Het was alsof hij zaken uit mijn onderbewuste toonde, in de vorm van 3 zwarte bolletjes en ik kreeg de impressie dat hij dit toonde aan me om duidelijk te maken dat ik daar nog moet aan werken vooraleer ik verlost zal zijn van de levenscycli.
Laatst gewijzigd door exodus : 10 mei 2007 om 13:07. |
||
|
|
|
|
|
#2463 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2464 | |
|
|
Citaat:
Het gnostische Christendom geeft beschrijvingen van engelen, het Boeddhisme van dhyan-chohans, het Kabbalisme van sefirot (10 sefira), de Hindoeisme van avatars, het sjamanisme van natuurgeesten en ook het occultisme en de aanverwante alchemie hebben het tevens over hogere en lagere krachten (entiteiten) en de wisselwerking ervan tussen geest en materie, waarvan de onderste verschijningsdimensie onze wereld is. Er zouden 10 van zulke 'krachten' of velden werkzaam zijn en deze hebben een doorlopend informatief-correlerende interferentie met elkaar, echter zonder hierdoor hun respectieve eigenschappen te verliezen. Als men de verschillende uitdrukkingsvormen en bijhorende aspecten van deze spirituele kennis op een rijtje zet en de overeenkomende concepten ervan onderzoekt en onderling vergelijkt, komt men tot verrassend gelijkluidende conclusies, die beginnen te matchen met de theoretische en wiskundige vaststellingen van de hedendaagse natuurkunde. En voor de gezworen 4-dimensionale empiristen en materialisten in deze wereld is er verder nog wat...euh, 'goed nieuws' in de vorm van een meer-dimensionaal toemaatje, nl het wetenschappelijke vermoeden over het bestaan van... jawel: 10 dimensies. Check this out. |
|
|
|
|
|
|
#2465 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2466 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2467 |
|
Minister
|
Sorry, het is natuurlijk Ouspensky die ik bedoelde.
|
|
|
|
|
|
#2468 |
|
Minister
|
Even dit er tussen werpen.
Over het magnetisch veld van de aarde. Wetenschappelijk bewijs dat de aarde niet ouder kan zijn dan 10.000. Dit volgens professor fysicus Dr. Thomas Barnes en nuclear fysicus Dr.Russel Humphreys. http://www.answersingenesis.org/crea...2/magnetic.asp Je kunt er ook het evolutionistische antwoord er op vinden dat dan weer mooi word ontkracht door de wetenschap. Het verschil tussen theorie en werkelijkheid. |
|
|
|
|
|
#2469 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Of hoe het water altijd terug naar de bron stroomt... |
||
|
|
|
|
|
#2470 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat ik voornamelijk onthouden heb is de inspanning die nodig is om hem te lezen en het vol te houden. "Beelzebub's verhalen aan zijn kleinzoon" bijvoorbeeld is een kanjer die opzettelijk moeilijk leesbaar gemaakt is, zoals hij zelf schreef in zijn inleiding. D.w.z. dat je een halve blz aan het lezen bent voor je het eerste punt (leesteken) tegenkomt. Daarbij gebruikt Gurdjieff opzettelijk onbestaande woorden. Soortgelijke zaken waren ook bron van grote kritiek die hij o.a. in NewYork kreeg ter gelegenheid van een bezoek aan zijn volgelingen aldaar ('we bezorgen u veel geld, maar wat baat het ons?'). Aan Ouspensky, die hem een tijd gevolgd is, maar dan afhaakte, heb ik meer gehad. Dit is natuurlijk slechts mijn eigen mening. |
|
|
|
|
|
|
#2471 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2472 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2473 |
|
|
Wat we allen geleerd hebben is dat het heelal +/- 15 miljard jaar oud is, uitgaande van een constante lichtsnelheid. (300.000 km/s)
De laatste bevindingen echter van de reguliere wetenschap is de VSL, de Varying Speed of Light, en komt tot heel andere bevindingen die er regelrecht tegen ingaan en Einsteins theorie in vraag stellen. Het stemt overeen met de eerdere stelling die ik poneerde, dat het kwantumvacuum of akasha het medium blijkt te zijn voor informatiesnelheden die supra-luminale grootheden kunnen bereiken. Voor een leesbare versie over een ontluisterend fenomeen: home.hetnet.nl |
|
|
|
|
|
#2474 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2475 |
|
Banneling
|
Hmmm ik maar denken dat die aardpolen om de duizenden jaren draaide en de aarde al wa ouder is dan 18.500+- jaar achja stoemen ezel da'k zen tsss .
Laatst gewijzigd door duncan : 13 mei 2007 om 00:07. |
|
|
|
|
|
#2476 | |||||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Moleculen voldoen aan de wetten van de thermodynamica, die een maximale wanorde impliceren. Het niet-lokaliteitsprincipe behelst geen bewustzijn, geen samenwerking tussen genen of wat dan ook. Je neemt gewoon één zinnetje uit een correcte theorie en breidt er een hoop religie en onzin aan. In heel die tekst wordt met geen woord gerept over de implicaties van de quantummechanica op de evolutietheorie of over bewustzijn. Je misbruikt gewoon respectabele publicaties om uw eigen fantasietje bevestigd te zien. Citaat:
Citaat:
Als je de literatuur er even op naslaat, zal je merken dat parameters niet eens constant zijn. Citaat:
Nogmaals: hier is uw uitdaging, BEWIJS dat nichevorming en energetische efficiëntie niet voldoende zijn en BEWIJS dat de factor 'intelligentie' noodzakelijk is. Citaat:
Citaat:
Dergelijke filmpjes zijn totaal onbetrouwbaar. Hier heb je een peer reviewed artikel. Citaat:
Je verliest jezelf in zuiver abstracte claims, waar je geen bewijsmateriaal voor aandraagt. Nooit leg je de link naar de genetica, en laat dit nu net HET domein zijn waar evolutie zich afspeelt.
|
|
|
|
|
#2477 | |||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Een fundamentele wet in de fysica is de entropie toename, deze wet stelt dat ordelijke systemen vervallen tot wanordelijke, verspreide systemen. Het verval van orde naar wanorde is de vrije energie, uitgedrukt als delta G. Deze energie is benutbaar, de rest niet. Organismen hebben celmembramen die de random verspreiding van stoffen inhiberen, en overtreden dus deze wet. De enige manier om cellen dan toch arbeid te laten verrichten, is door energie te verbruiken. Aangezien geen enkel proces met 100% efficiëntie doorgaat, gaat er energie verloren als warmte, deze straalt weg en is dus voorgoed verloren. Dit impliceert ook dat het leven niet eindeloos kan doorgaan: ooit is de maximale wanorde bereikt en wordt het heelal een koude, lege plek. Tenzij het ooit weer krimpt en er terug een oerknal is etc. Waar het voor de organismen op aan komt, is zo efficiënt mogelijk om te springen met de bruikbare energie en tegelijk zoveel mogelijk te verwerven. Een logisch gevolg hiervan is dat organismen specifieke niches gaan innemen in het ecosysteem en dat ze complexer worden. Deze nichevorming is zeer dynamisch, aangezien veranderde organismen het ecosysteem zelf veranderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#2478 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Er wordt hier vakkundig rond mijn vraag gefietst: Leg me nu eens uit waarom een universeel bewustzijn per definitie onbewijsbaar is. Leg me eens uit hoe dat bewustzijn interactie vertoont met de materiële werkelijkheid.
|
|
|
|
|
#2479 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2480 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zoals je het hier stelt, moet ik weer ('t is niet de eerste keer en ik heb ook reeds anderen deze bedenking weten maken) eens denken aan het ontstaan van leven. Een bevruchte eicel die groeit tot mens of dier. Of een zaadje dat groeit tot een boom of plant. Zou het kunnen dat ons universum een mens of boom of wat dan ook is. Momenteel in een totaal andere tijdschaal in zijn groeifaze (uitdijend). Dat wij dus leven in een ander levend wezen, maar op een totaal andere tijd- en maatschaal? |
|
|
|
|