![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over dat van Oekraïne, het nummer die tweede is, zullen maar zwijgen zekers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Inderdaad, daar zou onze maatschappij nog eens voorbeeld moeten aan nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Dat stak mij ook wel tegen aan het winnende nummer, maar het was goed gezongen, dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste jaren kijken we helemaal niet meer naar dat Eurosonggedoe. Het is al lang een spelletje van "mens erger je niet"... Wat heb je er aan naar liedjes te luisteren waar je geen zin van verstaat, en ook die andere landen verstaan onze liedjes niet. Zoiets blijft best nationaal.
Die puntenvedeling is dan nog de grootste klucht van de hoop. Conclusie 1: zo iets inrichten op een te brede basis heeft geen zin Conclusie 2: met de multicul gaat het dezelfde weg op, is onwerkbaar en brengt vooral last en miserie in landen waar er vroeger weinig of geen was. En we zijn nog maar aan de beginfaze van deze grootse flop... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een heel goed systeem in gedachte waarbij buurlanden niet op elkaar kunnen stemmen. Ik moet het nog verder uitwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik heb het programma niet bekeken wegens het feit dat het compleet ontaard is. Toch een mooie boodschap van het Europese publiek om het lied van Servië te kiezen dat gezongen werd in de eigen volkstaal. Het is ook een politieke boodschap tegen het Joegoeslavië-tribunaal en de dreigende onafhankelijkheid van Kossovo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslimlanden bvb hebben een heel andere manier van leven, een levenswijze die gewoon niet past in onze cultuur, en dus heeft het geen zin beide op één hoop te gooien. Er zullen conflicten zijn tot de ene baas zal spelen over de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() 1- Het beste lied heeft gewonnen. Onbetwistbaar.
2- Het niveau van de inzendingen uit het voormalige Oostblok ligt aanmerkelijk hoger, daar telt voorkomen, muziek en zang nog... 3- West Europa blonk uit in onbenulligheid, wansmaak en zelfs decadentie, goed dat ze het deksel op de neus krijgen. 4- De solidariteit in het Oosten is opvallend, het tegenovergestelde in het Westen evenzeer... 5- Wanklank: de vuile politiek moet zich zelfs moeien met culturele evenementen, met de sport is het evenwel niet anders. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij er problemen mee dat er mensen zijn die hun eigen landgenoten verkiezen boven ingevoerde Noord-Afrikanen? België is voor jou, en bepaalde anderen, dus alleen een gebied dat je kunt uitmelken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en ik zal er met volle teugen van genieten ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ja, eigen volk, eigen regio eerst, In België maken ze daar grote problemen van, vooral de linkse meute is daar allergisch aan, je wordt in het hoekje van de verzuurden gestoken, als de Balkanlanden het doen is er blijkbaar geen probleem mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Herlees eens wat ik schreef, solidariteit (en bovendien was het lied, de muziek en de presence steengoed !) is wat anders dan egoïsme en 'eigen belang eerst'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een poolsysteem in gedachte waarbij Nederland, België en een aantal andere West-Europese landen bij elkaar in de pool zitten. De beste twee of drie gaan door naar de finale. Zo ga je de regio's noord-west-zuid-oost af waarvan je alleen de beste hebt. Als een dag een pool aan de gang is dan mogen de deelnemers zelf niet stemmen, alleen de andere landen. In de finale mag iedereen stemmen. Dan heb je van elke regio de beste 2 of 3, waarbij er niet op buurlanden is gestemd. Op die manier zorg je er ook voor dat er in de finale zoveel mogelijk diversiteit is, i.p.v. een oostblokfinale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Smaken kunnen verschillen, ik heb niet gekeken maar het deze morgen op de radio gehoord, ik vond het niks, maar als dit lied gewonnen heeft dan zegt dat meer over het lage niveau van het festival. In ieder geval ik ben blij dat die landen de punten naar elkaar toe trekken, daardoor zie ik België nooit meer meedoen en zeker niet winnen wat een hoop geld bespaart om het te organiseren. Laatst gewijzigd door alberto : 13 mei 2007 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de landen die op de grens van zo'n regio liggen, kunnen wel gaan hengelen om steun van hun buurlanden. Stel dat er een pool Spanje-Frankrijk-Portugal is, en een pool België-Nederland-Duitsland-Luxemburg. Dan zal (Zuid-)België voor Frankrijk stemmen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een schitterend nummer èn een schitterende act! Ik had dat nummer liever zien winnen dan dat van Servië.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |