![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA: 84% LDD: 79% VB: 78% Toch krijg ik het volgende antwoord: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik zit bij CD&V. Ik vind wel dat de politieke assen die ze nu gebruiken veel beter zijn dan de traditionele links/rechts-as. Persoonlijk zou een partij die ideologisch op de plaats van het FN zit, het beste zijn voor mij (al zou ze nog wat meer naar beneden mogen staan).
Maar nu ja, los van het feit dat het FN enorme belgicisten zijn, wordt de top ervan ook bemand door een hoop proleten.
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() vreemd.. als kiesadvies kreeg ik open vld terwijl ik telkens percentsgewijs beter scoorde voor andere partijen... bijv N-VA (heb verschillende keren wijzer ingevuld.. vandaar dat ik exacte percentages niet meer ken..).
dat je uit komt bij een partij waarvoor je niet zou stemmen, vind ik as such niet vreemd.. (ik bedoel: ik vind het bijvoorbeeld niet zo vreemd dat ik bij open vld uitkom, terwijl ik er toch niet voor zou stemmen) Maar dat je als kiesadvies een partij krijgt terwijl er - volgens dezelfde kieswijzer- grotere gelijkenissen zijn met andere partijen, vind ik toch wel maar "raar"... 'k vraag mij af of de makers van de kieswijzers dienaangaande een uitleg hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Die kieswijzer is wel vbrij verdacht... Er komen vragen in waarmee geen enkele van de opgenomen partijen mee akkoord is: Bijvoorbeeld die vraag over het generatiepact (daar is enkel CAP en PVDA volledig tegen). Hetzelfde geldt wat betreft de vraag of werklozen moeten geschorst worden als ze een baan wijzigen...
Enfin, weer de vraag; is het zo moeilijk voor de échte standpunten op te nemen?
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat theoretisch groen! tegen het Generatiepact was. Nu er zijn inderdaad een pak vragen die volgens mij enkel door PVDA of CAP! echt ondersteund worden. Er zit een gat links in het politiek spectrum en die komt niet tot uiting in deze stemwijzer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat grappig.
Als ik enkel Vlaamse partijen laat verschijnen, sta ik het dichtst bij de SP.a (76%) ( ![]() Als ik ook de Franstalige partijen laat meespelen, sta ik het dichtst bij Ecolo (81%), maar ook de PS (78%) ( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wellicht heeft dat allemaal te maken met die éne mening : Vlaanderen moet onafhankelijk worden (daar antwoordde ik naar eer en geweten 'niet mee eens' op. Het MAG voor mijn part, als een meerderheid van de Vlamingen dat nu echt zou willen, maar het MOET NIET, echt niet.) Voor Groen! behaal ik een score van 74%. Ik vind het vreemd dat ik dichter bij SP.a zou staan dan bij Groen!, maar gelukkig is daar Ecolo om de boel te redden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus eh... dat je houdt van het milieu, no problem, maar ik zou me toch schamen om onder Ecolo vlag te vallen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yup, zo lynx als de pest !
![]() Ik moet alleen nog puntoortjes krijgen, maar daar wordt aan gewerkt. Laatst gewijzigd door djimi : 13 mei 2007 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind ze inderdaad toch ook een beetje te mak tegenover de PS of andere Franstalige partijen die te gemakkelijk overgaan tot het demoniseren van 'de Vlamingen' om kiezers te overtuigen voor hèn te stemmen. Van mijn 'groene broeders' verwacht ik echt wel wat meer weerwerk tegen de polarisatie Nederlandstaligen <-> Franstaligen. Ook ff serieus: ik denk er ernstig over na CAP te stemmen, of anders gewoon te weigeren (samen met enkele medestanders van www.vooreva.be) omdat ik in Brussel verplicht ben mij bij het electronisch kiessysteem neer te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mja, CAP lijkt me zeker een verrijking van het politiek landschap, net als LDD. Tijd dat een hoop kleine partijtjes vrijuit over de kiesdrempel raken zodat de grote drie (naast die ene grote die niet mag meedoen) zich niet langer verzekerd weten van de macht. Maar ik mag het communautair standpunt van de CAP niet want dat is ingegeven door vakbondsbazen die met een Rolls rijden. Een dik Waals aandoend "Njet" tegenover herziening van bevoegdheden was trouwens één van de eerste artikels die op de CAP site verscheen. Nu ben ik sowieso eerder rechts, maar toen gaf CAP me al een wrange smaak ik de mond. Zonde, want een Vlaams-nationalistische eerder linkse partij heeft ook zo zijn publiek (Jaani, Pelgrim en nog meer van die linkse ratten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zéér merkwaardige test... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op zou een partij zou ik nooit kunnen stemmen, zelfs niet al was ik het met al de rest akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap het dus niet he... Ik kom telkens uit bij CD&V maar dat is dus een partij waar ik nooit op zou stemmen.
![]() Nu ja, dit zei de test dus: U staat het dichtst bij CD&V U staat het verst verwijderd van Vlaams Belang
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik stond volgens de wijzer ook dichtst bij cd&v maar als ik naar de percentages keek had ik meer overeenkomst met vlaams belang, en de pippo van cd&v kreeg ook minder punten dan die van vlaams belang. Het percentagen zegt bij vele leden hier iets helemaal anders dan dat die wijzer zegt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Even wat "voor spek en bonen" gespeeld met die test; vooropgesteld dat ik als niet-Belg onmogelijk een voldoende scherpe kijk op partijen en mensen kan hebben, vind ik de test toch wazig en ik denk dat-ie door amateurs ineengeknutseld is.
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral marginalen eigenlijk. Die bestaan ondanks zichzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet toevallig De Standaard.