![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#562 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
welk alternatief biedt de maatschappij dan aan eno2 teneinde hem in staat te stellen, niet van de faciliteiten die de gemeenschap aanbiedt te moeten gebruik maken ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier wordt evenwel duidelijk dat men als mens wel de maatschappij nodig heeft en er een integraal deel van vormt. Wie de maatschappij verwerpt, verwerpt daarmee ook z'n eigen bestaan. Juist dit wordt duidelijk door deze vraagstelling. Wie echter in woord en geschrift de maatschappij zegt te verwerpen, maar tegelijkertijd wel eist dat diezelfde maatschappij hem helpt, is niet minder dan een ordinaire profiteur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
|
![]() een maatschappij die de toegang tot de natuurlijke hulpbronnen ( die we allemaal nodig hebben om onze eigen boontjes te kunnen doppen ) niet aan iedereen garandeert is moreel verplicht iedereen die geen toegang heeft of kan hebben tot de natuurlijke hulpbronnen faciliteiten aan te bieden om tenminste de basisbehoeften te kunnen dekken.
degenen die daar dan van genieten kan niks verweten worden, ze zijn geen dankbaarheid verschuldigd. integendeel is de maatschappij hen dankbaarheid verschuldigd gezien ze zich met de schrale compensatie die de maatschappij aanbiedt tevreden stellen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
|
![]() Ik zie maar één oplossing voor Eno als ik jullie zo bezig hoor:
Misdaad, dan staat hij pas echt buiten de maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben het persoonlijk met je eens dat we als individu aangewezen zijn op de maatschappij - inderdaad. Maar deze maatschappij mag dan niemand verwerpen of moet - zo zij dit wel doet - deze verworpenen minstens de gelegenheid geven om ergens hun eigen boontjes te kunnen doppen. moest dit moreel niet gegrond zijn dan zou men de indianen in de VS; die nooit vragende partij waren voor een maatschappij zoals de onze, ook geen reservaten gegeven hebben men heeft dit echter wel gedaan - maar eno2 heeft in vlaanderen blijkbaar nog minder rechten dan de natives in de states
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben idd recht op die natuurlijke hulpbronnen,dat spreek voor zich. En als Eno2 zich niet wil laten leiden door de overdreven consumptiemaatschappij kan ik hem ook goed volgen.Maar dan nog zie ik geen oplossing voor dit probleem
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkloos worden is niet hetzelfde als "de maatschappij verwerpt me". Kortom, al een totaal verkeerde start.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deel hebben aan de maatschappij is nog iets anders dan meestappen in het overdreven consumptiegedrag van velen. Ik doe daar ook niet aan mee, maar daardoor beschouw ik me niet door die maatschappij verworpen of sta ik er niet buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
|
![]() Citaat:
wij zijn net tegen eenzijdigheid en onverantwoordelijkheid van de maatschappij tov degenen die zij zelf verwerpt het moet idd langs twee kanten komen de grondwet dient een contract te zijn tss burger en staat dat langs beide zijden wordt nageleefd in dat "contract" staat dat iedereen, dus ook eno2 recht heeft op een menswaardig bestaan. daar hij al vele jaren in diepe armoede leeft is dit recht van hem geschonden en pleegt de staat dus eigenlijk eenzijdige contractbreuk dientengevolge is eno2 niet langer gehouden zijn burgerlijke plichten nog langer te vervullen en zelfs niet om de wetten te respecteren niettemin vervult hij ze nog steeds in die zin dat hij de energie die hij nog heeft tracht aan te wenden om jullie stijfkoppen er hier op te trachten wijzen dat plichten dus inderdaad niet eenzijdig ( van de burger naar de staat ) moeten worden nageleefd. armen hebben louter vanwege hun armoede het recht om de staat te verwerpen daar ik ook besef dat het niet wenselijk is dat we met een groot aantal outsiders opgezadelt geraken, die moreel en natuurrechtelijk gezien niet langer gehouden zijn de wetten te respecteren, pleit ik er nogmaals voor dat de maatschappij zich opnieuw van haar plichten tav de burger gaat kwijten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat nu als je Uw niet lekker voelt in die maatschappij,maar toch wil je leven,wat dan Jan?......
![]() |
#573 | |
|
![]() Citaat:
nu zegt hij wel zelf dat dat een stom idee was maar ik vind dat zo zot nog niet eigenlijk de staat zou veel beter functioneren indien alle deelnemers dit vrijwillig deden en indien staatsburgersschap een bewust gemaakte keuze was. dit is echter enkel mogelijk indien men zorgt dat er reservaten zijn of andere gebieden waar mensen die geen staatsburger willen zijn naar eigen believen kunnen leven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
|
![]() volgens dit scenario zouden staten dan met elkaar kunnen gaan concurreren om zoveel mogelijk inwoners aan te trekken.
men moet dan evenwel een gedeelte van de landkaart oningevuld laten zodat staatsburgerschap gegarandeert een vrije keuze blijft. Geeft nog een interessant perspectief trouwens indien dan vijf percent van de marokanen ervoor kiest om belg te worden dan heeft de rechtstaat belgie ook recht op vijf percent van het grondgebied van marokko. zoiets zou dan natuurlijk wel internationaal publiekrechtelijk geregeld moeten zijn want anders komt er natuurlijk oorlog van
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hij is nl nogal kieskeurig en gaat weer zeggen 'Ik ga me niet laten uitmergelen...' en champignons zullen daar ook niet aan de bomen groeien... En die kweken zal hij vermoedelijk ook niet..; 'Ik ben geen konijn', hoor ik hem al zeggen... ![]() De Limburgse Leeuw zal daar wsl wel meer over weten te vertellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn natuurlijke hulpbronnen waren niet enkel de mergelgroeven hoor,ook Uwe hof stond op dat lijstje....
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
|
![]() En wat is nu precies je punt, spitsmuisje? Dat hij zich slecht moet voelen omdat hij werkloos is?
|
![]() |
![]() |