Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2007, 14:11   #561
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien moet hij die caravan maar in uw achtertuin zetten. Dat lijkt me nog de beste oplossing, nietwaar?!
Jantje ,je zegt dit nu wel tegen een dakloze hé
Oud 13 mei 2007, 14:11   #562
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, daar hij gebruikt maakt van faciliteiten die de maatschappij aanbiedt. Hij verwerpt juist die maatschappij. Dus moet hij consequent leren zijn.
nu begin ik toch te denken dat je dom bent

welk alternatief biedt de maatschappij dan aan eno2 teneinde hem in staat te stellen, niet van de faciliteiten die de gemeenschap aanbiedt te moeten gebruik maken ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:12.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 14:14   #563
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
welk alternatief biedt de maatschappij dan aan eno2 teneinde hem in staat te stellen niet van de faciliteiten die de gemeenschap aanbiedt te moeten gebruik maken ?
Waarom zou de maatschappij een alterntief moeten aanbieden? Die man verwerpt immers juist de maatschappij.

Hier wordt evenwel duidelijk dat men als mens wel de maatschappij nodig heeft en er een integraal deel van vormt. Wie de maatschappij verwerpt, verwerpt daarmee ook z'n eigen bestaan. Juist dit wordt duidelijk door deze vraagstelling. Wie echter in woord en geschrift de maatschappij zegt te verwerpen, maar tegelijkertijd wel eist dat diezelfde maatschappij hem helpt, is niet minder dan een ordinaire profiteur.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 14:15   #564

Standaard

een maatschappij die de toegang tot de natuurlijke hulpbronnen ( die we allemaal nodig hebben om onze eigen boontjes te kunnen doppen ) niet aan iedereen garandeert is moreel verplicht iedereen die geen toegang heeft of kan hebben tot de natuurlijke hulpbronnen faciliteiten aan te bieden om tenminste de basisbehoeften te kunnen dekken.

degenen die daar dan van genieten kan niks verweten worden, ze zijn geen dankbaarheid verschuldigd.

integendeel is de maatschappij hen dankbaarheid verschuldigd gezien ze zich met de schrale compensatie die de maatschappij aanbiedt tevreden stellen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:16.
Oud 13 mei 2007, 14:17   #565
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik zie maar één oplossing voor Eno als ik jullie zo bezig hoor:

Misdaad, dan staat hij pas echt buiten de maatschappij.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 14:19   #566
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een maatschappij die de toegang tot de natuurlijke hulpbronnen ( die we allemaal nodig hebben om onze eigen boontjes te kunnen doppen ) niet aan iedereen garandeert is moreel verplicht iedereen die geen toegang heeft of kan hebben tot de natuurlijke hulpbronnen faciliteiten aan te bieden om tenminste de basisbehoeften te kunnen dekken.

degenen die daar dan van genieten kan niks verweten worden, ze zijn geen dankbaarheid verschuldigd.

integendeel is de maatschappij hen dankbaarheid verschuldigd gezien ze zich met de schrale compensatie die de maatschappij aanbiedt tevreden stellen
Geen enkele maatschappij kan functioneren door de eenzijdigheid en onverantwoordelijkheid die jullie hier prediken. We hebben allemaal een bijdrage te leveren.
Oud 13 mei 2007, 14:20   #567

Standaard

Citaat:

Hier wordt evenwel duidelijk dat men als mens wel de maatschappij nodig heeft en er een integraal deel van vormt. Wie de maatschappij verwerpt, verwerpt daarmee ook z'n eigen bestaan. Juist dit wordt duidelijk door deze vraagstelling. Wie echter in woord en geschrift de maatschappij zegt te verwerpen, maar tegelijkertijd wel eist dat diezelfde maatschappij hem helpt, is niet minder dan een ordinaire profiteur.
het is niet eno2 die begonnen is met de maatschappij te verwerpen. Maar de maatschappij die eno2 verworpen heeft. Net zoals ze met vele duizenden anderen doet.

Ik ben het persoonlijk met je eens dat we als individu aangewezen zijn op de maatschappij - inderdaad.

Maar deze maatschappij mag dan niemand verwerpen of moet - zo zij dit wel doet - deze verworpenen minstens de gelegenheid geven om ergens hun eigen boontjes te kunnen doppen.

moest dit moreel niet gegrond zijn dan zou men de indianen in de VS; die nooit vragende partij waren voor een maatschappij zoals de onze, ook geen reservaten gegeven hebben

men heeft dit echter wel gedaan - maar eno2 heeft in vlaanderen blijkbaar nog minder rechten dan de natives in de states

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:22.
Oud 13 mei 2007, 14:24   #568
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wij hebben idd recht op die natuurlijke hulpbronnen,dat spreek voor zich. En als Eno2 zich niet wil laten leiden door de overdreven consumptiemaatschappij kan ik hem ook goed volgen.Maar dan nog zie ik geen oplossing voor dit probleem
Oud 13 mei 2007, 14:24   #569
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is niet eno2 die begonnen is met de maatschappij te verwerpen. Maar de maatschappij die eno2 verworpen heeft. Net zoals ze met vele duizenden anderen doet.
Werkloos worden is niet hetzelfde als "de maatschappij verwerpt me". Kortom, al een totaal verkeerde start.
Oud 13 mei 2007, 14:29   #570
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wij hebben idd recht op die natuurlijke hulpbronnen,dat spreek voor zich. En als Eno2 zich niet wil laten leiden door de overdreven consumptiemaatschappij kan ik hem ook goed volgen.Maar dan nog zie ik geen oplossing voor dit probleem
Deel hebben aan de maatschappij is nog iets anders dan meestappen in het overdreven consumptiegedrag van velen. Ik doe daar ook niet aan mee, maar daardoor beschouw ik me niet door die maatschappij verworpen of sta ik er niet buiten.
Oud 13 mei 2007, 14:30   #571

Standaard

Citaat:
Geen enkele maatschappij kan functioneren door de eenzijdigheid en onverantwoordelijkheid die jullie hier prediken. We hebben allemaal een bijdrage te leveren.
wij prediken geen eenzijdigheid en onverantwoordelijkheid.

wij zijn net tegen eenzijdigheid en onverantwoordelijkheid van de maatschappij tov degenen die zij zelf verwerpt

het moet idd langs twee kanten komen

de grondwet dient een contract te zijn tss burger en staat dat langs beide zijden wordt nageleefd

in dat "contract" staat dat iedereen, dus ook eno2 recht heeft op een menswaardig bestaan.

daar hij al vele jaren in diepe armoede leeft is dit recht van hem geschonden en pleegt de staat dus eigenlijk eenzijdige contractbreuk

dientengevolge is eno2 niet langer gehouden zijn burgerlijke plichten nog langer te vervullen en zelfs niet om de wetten te respecteren

niettemin vervult hij ze nog steeds in die zin dat hij de energie die hij nog heeft tracht aan te wenden om jullie stijfkoppen er hier op te trachten wijzen dat plichten dus inderdaad niet eenzijdig ( van de burger naar de staat ) moeten worden nageleefd.

armen hebben louter vanwege hun armoede het recht om de staat te verwerpen

daar ik ook besef dat het niet wenselijk is dat we met een groot aantal outsiders opgezadelt geraken, die moreel en natuurrechtelijk gezien niet langer gehouden zijn de wetten te respecteren, pleit ik er nogmaals voor dat de maatschappij zich opnieuw van haar plichten tav de burger gaat kwijten.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:32.
Oud 13 mei 2007, 14:33   #572
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deel hebben aan de maatschappij is nog iets anders dan meestappen in het overdreven consumptiegedrag van velen. Ik doe daar ook niet aan mee, maar daardoor beschouw ik me niet door die maatschappij verworpen of sta ik er niet buiten.
Wat nu als je Uw niet lekker voelt in die maatschappij,maar toch wil je leven,wat dan Jan?......
Oud 13 mei 2007, 14:38   #573

Standaard

Citaat:
Wat nu als je Uw niet lekker voelt in die maatschappij,maar toch wil je leven,wat dan Jan?......
wist je dat ook verhofstadt in het begin van zijn carriere ervoor pleitte dat men het recht moest hebben om uit de staat te stappen ?

nu zegt hij wel zelf dat dat een stom idee was maar ik vind dat zo zot nog niet eigenlijk

de staat zou veel beter functioneren indien alle deelnemers dit vrijwillig deden en indien staatsburgersschap een bewust gemaakte keuze was.

dit is echter enkel mogelijk indien men zorgt dat er reservaten zijn of andere gebieden waar mensen die geen staatsburger willen zijn naar eigen believen kunnen leven.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:54.
Oud 13 mei 2007, 14:42   #574

Standaard

volgens dit scenario zouden staten dan met elkaar kunnen gaan concurreren om zoveel mogelijk inwoners aan te trekken.

men moet dan evenwel een gedeelte van de landkaart oningevuld laten zodat staatsburgerschap gegarandeert een vrije keuze blijft.

Geeft nog een interessant perspectief trouwens

indien dan vijf percent van de marokanen ervoor kiest om belg te worden dan heeft de rechtstaat belgie ook recht op vijf percent van het grondgebied van marokko.

zoiets zou dan natuurlijk wel internationaal publiekrechtelijk geregeld moeten zijn want anders komt er natuurlijk oorlog van

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 14:43.
Oud 13 mei 2007, 15:16   #575
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mss zullen er nog wel Limburgse mergelgroeven vrij zijn, maar dat hij daar wil verblijven weet ik niet...

Hij is nl nogal kieskeurig en gaat weer zeggen 'Ik ga me niet laten uitmergelen...' en champignons zullen daar ook niet aan de bomen groeien... En die kweken zal hij vermoedelijk ook niet..; 'Ik ben geen konijn', hoor ik hem al zeggen...

De Limburgse Leeuw zal daar wsl wel meer over weten te vertellen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 15:19   #576
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
wist je dat ook verhofstadt in het begin van zijn carriere ervoor pleitte dat men het recht moest hebben om uit de staat te stappen ?

nu zegt hij wel zelf dat dat een stom idee was maar ik vind dat zo zot nog niet eigenlijk

de staat zou veel beter functioneren indien alle deelnemers dit vrijwillig deden en indien staatsburgersschap een bewust gemaakte keuze was.

dit is echter enkel mogelijk indien men zorgt dat er reservaten zijn of andere gebieden waar mensen die geen staatsburger willen zijn naar eigen believen kunnen leven.
Dan zijn de mergelgroeven, waarnaar ik verwees, wsl de oplossing...
Oud 13 mei 2007, 15:22   #577
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dan zijn de mergelgroeven, waarnaar ik verwees, wsl de oplossing...
Mijn natuurlijke hulpbronnen waren niet enkel de mergelgroeven hoor,ook Uwe hof stond op dat lijstje....
Oud 13 mei 2007, 15:31   #578
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb slechts geoordeeld over wat de man over zichzelf heeft geschreven. En dat waren volgende punten:

a. al een tiental jaar doelbewust werkloos;
b. geen deel willen hebben aan onze maatschappij;
c. niet willen weten van enige bijdrage aan onze maatschappij.

Ja of neen?

Welnu, op basis van deze punten heb ik geoordeeld over zijn gedrag. Hij is niet logisch en consequent: indien hij echt niets wil weten van onze maatschappij, vraagt hij ook geen hulp eraan maar dopt zelfs zijn boontjes.

En juist dat punt gaan jullie netjes uit de weg. Ook mijn vraag naar de verantwoordelijkheid die ieder van ons draagt ten opzichte van de maatschappij.
Neen! Je hebt geoordeeld op basis van jouw interpretatie van wat hij over zichzelf schreef. En vergeet te lezen wat niet in jouw kraam past. Hij is niet doelbewust werkloos, maar noodgedwongen. Werk (en zeker degelijk betaald werk) ligt niet zomaar voor het grijpen. Zeker niet voor ouderen. Kritiek hebben op onze maatschappij staat niet gelijk aan niets willen weten van de maatschappij en al helemaal niet gelijk aan niets willen bijdragen tot de maatschappij.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 15:59   #579
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Neen! Je hebt geoordeeld op basis van jouw interpretatie van wat hij over zichzelf schreef. En vergeet te lezen wat niet in jouw kraam past. Hij is niet doelbewust werkloos, maar noodgedwongen. Werk (en zeker degelijk betaald werk) ligt niet zomaar voor het grijpen. Zeker niet voor ouderen. Kritiek hebben op onze maatschappij staat niet gelijk aan niets willen weten van de maatschappij en al helemaal niet gelijk aan niets willen bijdragen tot de maatschappij.

Oud 13 mei 2007, 16:02   #580
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En wat is nu precies je punt, spitsmuisje? Dat hij zich slecht moet voelen omdat hij werkloos is?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be