Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2007, 12:31   #701
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Illwill,

Wat wil je nu precies want ik weet het niet meer hoor... zeg nu eens duidelijk wat je wil...

Dat is ons opgevallen inderdaad. Wij willen gewoon leven en niet langer het slachtoffer zijn van slavenhandel die ons allen verder aftakelt.

Geef de rijken 10x meer en wij een respectabel leven. Is dat zoveel gevraagd misschien ?

Het zal weer te simpel zijn maar daar gaat het nu net om, we maken het allemaal veel te moeilijk omwille van de intellectuele verstarring. Dat we zoiets nog moeten vaststellen in 2007, stemt serieus tot nadenken maar dat doen we niet meer, het is een auto immuun ziekte.

Staat allemaal in de boekskes...kunnen toch allemaal lezen, of niet dan ?
1. Jij bent geen slachtoffer van slavenhandel. Dat is pure onzin.
2. Ik geef de rijken niets meer en als je zou werken het je een respectabel leven. Dat kun je hebben als je zou willen.

Aan u de keus.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 12:36   #702
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

Als je de maatschappij wil veranderen moet je in de politiek gaan, maar dat doet hij ook niet. Awel dat komt ervan indien je onduidelijk bent en geen hulp wil.

Het zijn net zij die niet reageren, wat moet je dan doen ? Toch weer geen nieuwe partij oprcihten, mogen we hopen. Het maakt alleen de malaise nog wat groter.

Waar gaat dat allemaal eindigen, denk je ? Complete chaos wordt het nog (indien al niet het geval). Begrijpt men dat nu echt niet of heeft men schrik ? Het lijkt wel op massahypnose...
Hoe ga je het anders oplossen? Je kan de maatschappij enkel veranderen vanuit de politiek, zelfs dat wil je niet...tja komaan é. Ik weet dus niet hoe ik de vraag dan opnieuw moet stellen.

Wat wil je, hoe wil je dat dit gebeurt, wie wil je dat hier iets aan doen voor jou,... WAT WIL JE??????

Trouwens, ik had er nog niet aan gedacht...wie ben jij eigenlijk om te eisen dat onze maatschappij verandert? Wie zegt dat de meerderheid dit wil? Ik allesinds niet, ik ben geen slaaf en ik geniet van mijn leven.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 12:37.
Oud 14 mei 2007, 12:36   #703
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ben jij een beoefenaar van het kortstverhaal?
Nee, hij is gewoon openbaar aan het solliciteren voor een plaatsje op je negeerlijst .
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 12:38   #704
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, hij is gewoon openbaar aan het solliciteren voor een plaatsje op je negeerlijst .
Ohnee, niet op de negeerlijst... PLEASE!!!!!!!!!!!!

Trouwens je moet anderen niets aansmeren wat je zelf niet eens doet é.
Oud 14 mei 2007, 12:51   #705
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Topmanagers die het bedrijf bij wijze van plunderen, buitensporige ontslagpremies, politici met onnoemelijk veel bezoldigde mandaten...daar ben ik allemaal ook op tegen. Ook daar moet een sterk iemand in de politiek ooit iets aan doen. Voor de rest, mensen die schatrijk worden door hun eigen bedrijf te beginnen en zelf grote risico's nemen om iets te bereiken kun je moeilijk de schuld geven dat ze iets bereikt hebben uiteindelijk.
Als je dan ook nog mensen die jou werk aanbieden en dus een kans willen geven zonder "slavernij" toe te passen... tja aub é, je zegt dat ik blind ben maar kijk eens heel even naar jezelf.
Oud 14 mei 2007, 13:13   #706
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Hoe ga je het anders oplossen? Je kan de maatschappij enkel veranderen vanuit de politiek, zelfs dat wil je niet...tja komaan é. Ik weet dus niet hoe ik de vraag dan opnieuw moet stellen.

Inderdaad, politiek is de juiste keuze maar politiek doet het niet. Men reageert zelfs niet dus daar staan we dan. Wat dan, ook terrorist worden ? We zijn nochtans vriendelijke mensen en hebben nogal wat pogingen gedaan om tot een dialoog te komen, het is uiteindelijk een mooie studie geworden maar met een studie verandert er natuurlijk niets, zo zijn er wel honderden gemaakt.

Wat wil je, hoe wil je dat dit gebeurt, wie wil je dat hier iets aan doen voor jou,... WAT WIL JE??????

Dialoog en debat, net zoals het plan D van Europa dat vraagt. Locaal horen we daar maar bitter weinig over, jammer genoeg. Als de alternatieven niet maatschappelijk bespreekbaar worden gemaakt, blijft iedereen maar wat in het ongewisse ronddolen. De maatschappij heeft een toekomstbeeld nodig dat ruimer is dan wat we locaal kunnen bereiken. Het is echt allemaal zo moeilijk niet maar men slaagt er blijkbaar niet in om eens een beetje samen te werken. Een dergelijke strijd beperkt dan begrijpelijk een ruimere visie.

Trouwens, ik had er nog niet aan gedacht...wie ben jij eigenlijk om te eisen dat onze maatschappij verandert? Wie zegt dat de meerderheid dit wil? Ik allesinds niet, ik ben geen slaaf en ik geniet van mijn leven.

Ik eis helemaal niets, we vragen gewoon om als mensen te leven. Is dat misschien teveel gevraagd ? Enkel in België leven we 'maar' met meer dan een miljoen onder de armoedegrens. Zolang het voor jou in orde is, zal het ok zijn maar wacht tot je wat tegenslag hebt. Misschien verandert je perceptie op de zaken wel. We lijken wel op beesten, zijn ondertussen 2007. Naar Mars vliegen kunnen we, een deken voor de Pakistener moeten we dan geld voor inzamelen. Waar zijn we dan in Godsnaam mee bezig ?

Mensheid in verval ?

Laatst gewijzigd door Werner : 14 mei 2007 om 13:21.
Werner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 13:19   #707
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Als je dan ook nog mensen die jou werk aanbieden en dus een kans willen geven zonder "slavernij" toe te passen... tja aub é, je zegt dat ik blind ben maar kijk eens heel even naar jezelf.

Stekeblind, denk je nu echt dat er morgen 6.5 miljard mensen allemaal GSM's gaan maken of zo ? Waar ga je dan al de grondstoffen blijven halen ? Zeg het nog, met twee vingers in de neus kunnen we morgen allemaal parttime gaan werken. Neen, als het BBP maar stijgt, dan zijn we content. Nadenken is er blijkbaar niet meer bij, volledig gehypnotiseerd door 'Het Systeem'. Niet moeilijk dat we er allen een beetje depressief vabn worden, ook deze correlatie lijkt men dan niet te begrijpen. We doen nochtans verwoede pogingen om het uit te leggen, wij niet alleen trouwens. Wie reageert niet, denk je ?

De computer ging de mens overnemen...het lijkt al lang het geval te zijn...

Slapen we dan echt om dat niet te zien ?
Oud 14 mei 2007, 13:22   #708
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Illwill,

Wat wil je nu precies want ik weet het niet meer hoor... zeg nu eens duidelijk wat je wil...

Dat is ons opgevallen inderdaad. Wij willen gewoon leven en niet langer het slachtoffer zijn van slavenhandel die ons allen verder aftakelt.

Geef de rijken 10x meer en wij een respectabel leven. Is dat zoveel gevraagd misschien ?

Het zal weer te simpel zijn maar daar gaat het nu net om, we maken het allemaal veel te moeilijk omwille van de intellectuele verstarring. Dat we zoiets nog moeten vaststellen in 2007, stemt serieus tot nadenken maar dat doen we niet meer, het is een auto immuun ziekte.

Staat allemaal in de boekskes...kunnen toch allemaal lezen, of niet dan ?
Zou U met uw gezever niet in die andere topic blijven?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 13:24   #709
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, politiek is de juiste keuze maar politiek doet het niet. Men reageert zelfs niet dus daar staan we dan. Wat dan, ook terrorist worden ? We zijn nochtans vriendelijke mensen en hebben nogal wat pogingen gedaan om tot een dialoog te komen, het is uiteindelijk een mooie studie geworden maar met een studie verandert er natuurlijk niets, zo zijn er wel honderden gemaakt.
Awel, ga dus zelf de politiek in. Maar dat wil je ook niet. Dus, als je het zelf niet wil moet je niet klagen over anderen.

Citaat:
Dialoog en debat, net zoals het plan D van Europa dat vraagt. Locaal horen we daar maar bitter weinig over, jammer genoeg. Als de alternatieven niet maatschappelijk bespreekbaar worden gemaakt, blijft iedereen maar wat in het ongewisse ronddolen. De maatschappij heeft een toekomstbeeld nodig dat ruimer is dan wat we locaal kunnen bereiken. Het is echt allemaal zo moeilijk niet maar men slaagt er blijkbaar niet in om eens een beetje samen te werken. Een dergelijke beperkt dan begrijpelijk een ruimere visie.
Daarvoor moet je dus opnieuw de politiek ingaan. Dat wil je niet dus dan houd het opnieuw daar op, dus stoppen met zagen indien je er zelf niets aan wil doen. het is heel gemakelijk klagen over anderen en wat ze al dan niet verkeerd doen, maar als je zelf er niets aan wil doen...tja komaan é.

Citaat:
Ik eis helemaal niets, we vragen gewoon om als mensen te leven. Is dat misschien teveel gevraagd ? Enkel in België leven we 'maar' met meer dan een miljoen onder de armoedegrens. Zolang het voor jou in orde is, zal het ok zijn maar wacht tot je wat tegenslag hebt. Misschien verandert je perceptie op de zaken wel. We lijken wel op beesten, zijn ondertussen 2007. Naar Mars vliegen kunnen we, een deken voor de Pakistener moeten we dan geld voor inzamelen. Waar zijn we dan in Godsnaam mee bezig ?

Mensheid in verval ?
Niemand houd jou tegen om als mens te leven. Jij bent degene die weigert te werken.

Zonder de ruimtevaart waren er een heleboel dingen niet die het geld produceerd om geld te kunnen inzamelen voor anderen. Ruimtevaart heeft al heel wat meer opgebracht als wat het gekost heeft, laat staan voor hoeveel gezinnen het de kostwinning is geweest en nog alijd is. Meer dan wat jij ooit zult kunnen verwezelijken kerel.
Oud 14 mei 2007, 13:30   #710
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Awel, ga dus zelf de politiek in. Maar dat wil je ook niet. Dus, als je het zelf niet wil moet je niet klagen over anderen.

Schrijf ik nu Chinees of zo ? Ik zeg net dat we ze allemaal aangeschreven hebben maar dat ze niet reageren om tot een dialoog te komen. Je zou eens moeten weten welke reacties we gekregen hebben. Voor de goede orde houden we dat best voor ons, hebben ook geen zin in enige striojd. Zou de doelstelling verzaken.

Goed dat er dan mensen zijn die ons wel begrijpen en ook op Europees niveau wat willen lobbyen. Een simpele dialoog en/of samenwerking lijtk dus een heel zware opgave te zijn. Tergend is het.
Oud 14 mei 2007, 13:31   #711
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

Stekeblind, denk je nu echt dat er morgen 6.5 miljard mensen allemaal GSM's gaan maken of zo ? Waar ga je dan al de grondstoffen blijven halen ? Zeg het nog, met twee vingers in de neus kunnen we morgen allemaal parttime gaan werken. Neen, als het BBP maar stijgt, dan zijn we content. Nadenken is er blijkbaar niet meer bij, volledig gehypnotiseerd door 'Het Systeem'. Niet moeilijk dat we er allen een beetje depressief vabn worden, ook deze correlatie lijkt men dan niet te begrijpen. We doen nochtans verwoede pogingen om het uit te leggen, wij niet alleen trouwens. Wie reageert niet, denk je ?

De computer ging de mens overnemen...het lijkt al lang het geval te zijn...

Slapen we dan echt om dat niet te zien ?
6.5 miljard mensen gsm's maken? Waar heb je het nu in godsnaam over?
Ik heb het hier over jou blijkbaar en Eno die niet willen werken.
Aan de rest kan ik ook niets doen. Ik heb niet gekozen om in de politiek te gaan en de ambitie om wereldleider te worden om heel de economie anders te laten werken was mijn ambitie niet.

Ik heb hier iemand werk aangeboden die het niet wilde, dit wil zeggen dat hij een luierik en een profiteur is. Dat anderen ook profiteren en dat de economie slecht is of onze maatschappij staat daar los van. Het is dezelfde maatschappij (werkende mensen) die jullie 2 geld geven.
Oud 14 mei 2007, 13:33   #712
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Niemand houd jou tegen om als mens te leven. Jij bent degene die weigert te werken.

Ik werk heel hard maar verdien er alleen geen geld mee. Heb je nu al begrepen wat we je proberen duidelijk te maken ? Ik zeg je net dat we morgen zonder probleem met z'n allen parttime kunnen gaan werken maar dat we dan eens moeten beginnen nadenken in plaats van grafieken te neuken.

De maatschappij is zwaar ziek maar we blijken dat maar niet te willen inzien. Nochtans allemaal zo moeilijk niet hoor, een kwestie van simpele logica, meer niet.
Oud 14 mei 2007, 13:34   #713
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Schulden, amaj ja, 3 maand waarborg, veel é. Als je werkt is het op 2 a 3 maand terugbetaald.

Ik heb een auto gekocht op lening toen ik begon te werken omdat ik gene rotte frank had. Niet omdat ik percé een auto nodig had maar wel omdat ik wilde werken.

Proficiat, ik heb niet moeten gaan lenen om een auto te kopen. Misschien omdat ik kon sparen vroeger ervoor.

Voor kleine bedragen gaan lenen is om miserie vragen, zeker iemand die reeds in een financiële benarde positie zit.
Dat kleine beetje meer dat je verdient afdragen aan een lening bovenop je vaste kosten/eten etc is hopeloos aan die minimunlonen, en op 2-3 maand een bedrag van rond de 1500€ terugbetalen bovenop vaste kosten, eten etc ? Laat me niet lachen en kom ff met je voetjes op de grond te staan.
Illwil, jij zou mij op slag in dienst mogen nemen op voorwaarde dat ik dat allemaal kan (af)betalen zonder mij in de nesten te werken. En op voorwaarde dat ik er mijn broek niet aan scheur, NA aftrek van belastingen, opvang, vervoer etc.
'Groot'verdieners (+1750€ per maand netto) die geen gezin moeten onderhouden en geen zorgen hebben, kunnen altijd makkelijker praten nietwaar ?

En dan nog het volgende, om een lening te krijgen moet je reeds enkele maanden loonbriefjes kunnen voorleggen...
Geen adres = Geen werk = Geen verblijfsplaats etc etc etc...
Hoe ga jij aan een lening raken als je geen adres hebt, daardoor niet aan werk raakt ? Dan nog maar enkele maanden op straat blijven leven omdat er nergens hulp aangereikt wordt ? Enig idee hoe moedeloos mensen worden van zo'n situaties ?

Allee, als je je eens in zo'n situatie kan inleven vanuit uw ivoren torentje, antwoordt dan aub eens met iets zinnigs dat haalbaars is...ipv een beetje de ideale ondernemer te komen uithangen die alles beter weet dan een ander mens.
Anders wil'k gerust eens van leven veranderen voor enkele weken, uw zaak zou er alvast niet onder lijden, mijn leven daarentegen... daar vrees ik voor.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 13:34   #714
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

Schrijf ik nu Chinees of zo ? Ik zeg net dat we ze allemaal aangeschreven hebben maar dat ze niet reageren om tot een dialoog te komen. Je zou eens moeten weten welke reacties we gekregen hebben. Voor de goede orde houden we dat best voor ons, hebben ook geen zin in enige striojd. Zou de doelstelling verzaken.

Goed dat er dan mensen zijn die ons wel begrijpen en ook op Europees niveau wat willen lobbyen. Een simpele dialoog en/of samenwerking lijtk dus een heel zware opgave te zijn. Tergend is het.
Je schrijft geen chinees maar je kan blijkbaar niet lezen.

GA ZELF DE POLITIEK IN ALS JE OP POLITIEK VLAK IETS WIL VERANDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een brief schrijven is niet zelf de politiek ingaan é.
Miljaar, niet willen is blijkbaar niet de enigste reden waarom sommigen werkloos zijn
Oud 14 mei 2007, 13:35   #715
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Ik heb hier iemand werk aangeboden die het niet wilde, dit wil zeggen dat hij een luierik en een profiteur is.

Neen, je lijkt langs geen kanten te begrijpen wat hij je wil duidelijk maken. Daar gaat het om en dat maakt onze maatschappij kapot.
Oud 14 mei 2007, 13:37   #716
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Ik heb hier iemand werk aangeboden die het niet wilde, dit wil zeggen dat hij een luierik en een profiteur is.

Dus omdat iemand werk weigert is het een profiteur en een luierik ?
Maar best dat ik u niet persoonlijk ken of u zou anders piepen.
Ik ga ook niet werken voor minder dan wat ik nodig heb...en liefst nog meer erbovenop.

Maar een onderbetaald jobke dat iemand meer kost dan het opbrengt, ga ik niet doen met mijn capaciteiten en ik versta dat van anderen evenzeer

Iemand die weet wat hij wil in het leven qua werk, moet niet voor minder gaan.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 13:37   #717
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

Ik werk heel hard maar verdien er alleen geen geld mee. Heb je nu al begrepen wat we je proberen duidelijk te maken ? Ik zeg je net dat we morgen zonder probleem met z'n allen parttime kunnen gaan werken maar dat we dan eens moeten beginnen nadenken in plaats van grafieken te neuken.

De maatschappij is zwaar ziek maar we blijken dat maar niet te willen inzien. Nochtans allemaal zo moeilijk niet hoor, een kwestie van simpele logica, meer niet.
Als je werkt zonder er geld voor te krijgen...tja, die keuze maak jij dan.

Ik wil niet parttime werken, alé ja, ik werk eigenlijk al niet meer. Waarom zouden we part-time gaan werken...zodat we allemaal kunnen gaan klagen als jij? Waarom zou ik?
Oud 14 mei 2007, 13:38   #718
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensheid in verval ?
Ik zou juist zeggen in tegendeel. De ruimtevaart, de nanotechnologie,.....noem maar op, zijn staaltjes van de mensheid op zijn top.

In de ruimtevaart kan de mensheid zijn grootsheid etaleren. Laten zien dat we meer kunnen zijn als gewoon. Dit heeft generaties geinspireerd om wetenschapper of ingenieur te worden. En op zich dus van extreem belang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 13:40   #719
Werner
Burgemeester

Standaard

Ilwill,

GA ZELF DE POLITIEK IN ALS JE OP POLITIEK VLAK IETS WIL VERANDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Weer een nieuwe partij opriochten zeker, er zijn er al genoeg, denk je niet ? Ben ook niet gek natuurlijk, om 5 % te halen heb je kapitaal nodig en dat heb ik niet.

We hebben liever dat partijen gaan samenwerken en daarvoor vragen we dialoog en dus niet om er weer de volgende strijd van te maken. Maar zelfs een dialoog lijkt niet te lukken. Gewoon zomaar, onder mensen een babbeltje doen om te kijken hoe we de dingen in ons aller belang kunnen aanpakken.

Is dat nu echt zo moeilijk dan ? Toch jammer allemaal dat er blijkbaar geen dialoog bestaat in deze maatschappij.
Oud 14 mei 2007, 13:45   #720
Werner
Burgemeester

Standaard

Ik zou juist zeggen in tegendeel. De ruimtevaart, de nanotechnologie,.....noem maar op, zijn staaltjes van de mensheid op zijn top.

Allemaal mooi en wel maar wil dit dan ook zeggen dat we hiervoor elk jaar 10.000.000 mensen laten sterven van honger en armoede.

Zijn we dan echt moordenaars van de eigen soort. Hebben we dan echt geen greintje moraliteit in ons ?

Het ergste van de zaak is dan te zien dat je zowel de armen kan helpen plus naar Mars vliegen. Kan allemaal dus niemand moet iets afgeven, wat is dan het probleem in feite ? Geld toch niet mag ik hopen (ook dat is er in overvloed).

Zijn we nu echt gek aan het worden of zo ? Of zijn we gewoon gek misschien ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be