![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ja daar zijn godsdiensten sterk in: de mensen de stuipen op het lijf jagen met eeuwige verdoemenis.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Neen we negeren ze omdat godsdiensten hersenspinsels zijn, in mekaar gestoken door de mensen om het leven draaglijker te maken en om een antwoord te kunnen vinden op existentiële vragen zoals, ziekte, lijden en dood en het leven na de dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nou ja, ieder zijn/haar geloof. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Misschien wel, maar wij hakken tenminste de mensen hun handen niet af, noch stenigen wij overspelige vrouwen, noch nemen wij de mensen hun beroep af zoals u moslims doet met de Kopten in Egypte.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij dumpen onze ouderen in semi-concentratiekampen, mogen naar hartelust iedereen beledigen en vinden het (min of meer) normaal dat dieven en moordenaars terug vrij komen. Relativering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarin ligt m.i. ook het probleem van de islam.
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder denk ik dat je een onderscheid moet maken tussen de moslims (islamieten is 'verkeerd') die naar hier (willen) komen en de moslims die actief zo'n beleid ondersteunen. Verder is het natuurlijk - voor een deel - het feit dat het autoritaire staten zijn een oorzak van het feit dat er nog steeds voro een deel aanhang is voor zo'n beleid. Door de instituties die van onderuit niet veranderbaar zijn, ga je je daar automatisch je plaatsje in zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat de economisch (en dus politieke) elite van het land daarvoor heeft gekozen. Langs de andere kant bewijst Turkije min of meer dat een democratie ook de radicalisering van het land in de religieuze richting kan veroorzaken. Mss is Ataturk te vroeg gestorven. Een goede 'taktiek' is sowieso het proces traag laten verlopen. Haast en spoed is quasi zeker niet goed. Maar als je dat tijd geeft (en de bevolking informeert, zonder al te veel dwang, en zónder gepreek) dan kan je die landen langzaamerhand ook democratiseren. Noodzkelijk is ook wel om (militaire) steun te geven op momenten dat het er toe doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de meeste andere islamitische landen landen is er niet veel te kiezen inderdaad. Maar hoe komt dit? Vele moslims leggen zich vlug neer bij de feiten: Allah heeft het zo gewild. Ja dat zal dan wel. Moslims zijn heel religieus-fatalistisch ingesteld. Willen eigenlijk niet veel veranderen. Noch in hun maatschappij, noch in hun godsdienst. Inderdaad je moet hen de tijd geven. Maar daarom zeg ik ook dat de islam nog vaak een primitieve godsdienst is. En dat ik zie nog niet vlug veranderen. Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn delen in de wereld die de islam als hoofdzakelijke godsdienst hebben, die achtergesteld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Waarom mag men niet zeggen 'islamitische landen'? Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spannend...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een land waar het loont om bepaalde wetten (in zake fraude) niet te respecteren, zal er logischerwijze geen coherent beleid komen. En die fondsen, waarom zouden ze dat doen? Wat is daar het voordeel van? Ik zie idd niet veel redenen omdat aan de islam te linken. Ik zou zelfs niet weten hoe. Ik zie wel dat die landen vrij machteloos zijn (en enkel 'rijk'), waardoor ze voor een deel wel de slet van andere landen moeten spelen. De film Syriana geeft daarvan een paar mogelijke opties in. En eigen technologie ontwikkelen is maar raar. Dan moet daar idd voordeel uitgehaald worden. En ik gok dat het voorlopig - door het beleid (of het ontbreken daarvan) - gewoon beter is andere technologie te kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat een dogmatisch godsdienst niet zo aanzet tot wetenschappelijk onderzoek. Het wetenschappelijk onderzoek is hier pas op gang gekomen toen het katolieke dogmatisch denken werd teruggedrongen. En dat is niet eens zo lang geleden. Ik vroeg wel waarom er geen wetenschappelijk beleid was. Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2007 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |