Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2007, 14:26   #261
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen dus. Om een fatsoenlijke opvoeding te krijgen moet een kind niet persé geadopteerd zijn.
Waarom begin je dan over adoptie te mekkeren?

Citaat:
Toch willen homo's persé kinderen kunnen adopteren. Waarom als ze toch alles in huis hebben om er zelf te maken?
Dat slaat gewoon helemaal nergens op... Waarom willen hetero's persé kinderen kunnen adopteren, terwijl ze toch alles in huis hebben om er zelf te maken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 14:29   #262
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
En dan homo's. Mij lijkt het dat veel procedures ineens overgeslagen worden en een voordeelpositie krijgen. Terwijl in mijn opinie altijd aan het kind moet gedacht worden. En ik meen dat een kind een ander beeld krijgt (anders opgevoed wordt) bij homosexuele ouders (man of vrouw)
Oh ja? Waarom lijkt jou dat zo? Is dat ook nog ergens anders op gebaseerd dan zo'n vaag gevoel in je onderbuik, zoals de realiteit bijvoorbeeld?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 14:29   #263
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om er te vinden moet je er ook zoeken, hé?

Heb jij trouwens als opgezocht of al die positieve studies uit het buitenland ook geleid hebben tot evenveel adoptiewetten waarmee de doelgroep bediend werd?
Oud 15 mei 2007, 14:32   #264
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb jij trouwens als opgezocht of al die positieve studies uit het buitenland ook geleid hebben tot evenveel adoptiewetten waarmee de doelgroep bediend werd?
Daar gaan we weer... Moet een kind geadopteerd worden om een goede opvoeding te kunnen krijgen? Waarom begin jij toch elke keer over die adoptiewetten te neuten? Wil je de aandacht afleiden van de essentie, namelijk dat tal van studies hebben aangetoond dat er geen verschil is tussen een opvoeding door een heteroseksueel dan wel een homoseksueel ouderpaar?

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 14:33   #265
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Is ook wel normaal al die procedures, maar volgens de wet en de geschiktheid zijn de regels nu wel hetzelfde voor homo-koppels en hetero-koppels. Als je dan toch altijd aan het kind denkt, waarom dan die vooroordelen tegenover homo-koppels. Een kind dat geadopteerd moet worden is altijd veel beter af bij een gezin dan in een weeshuis.
Maar volgens mij denkt u niet in het belang van het kind maar denkt u louter aan uw eigen mening tegenover homo's....
Ik denk aan de dag dat het kind zich bewust is van het feit dat het of geen mama heeft of geen papa (zoals vele kinderen), maar daarentegen geconfronteerd wordt met homosexuele 'ouders', iets dat natuurlijk gezien gewoon niet kan. Als dit kind dan psychologisch niet sterk is... ik ken de gevolgen gewoonweg niet.

Ik ben opgegroeid zonder vader (wel een stiefvader, maar is niet hetzelfde). Ik ondervind niet echt problemen, maar ik denk wel dat ik iets anders zou geweest zijn moest ik een vaderfiguur hebben gehad in mijn jeugd. Ikzelf wordt in oktober vader, en ik ben bewust bang als ik een zoon ga krijgen. Niet in erge mate, maar gewoon het gevoel dat ik een vader-zoon-band ga krijgen, die ik nooit heb gehad. Dit heeft al een impact, wat is dan de emotionele impact bij homosexuele ouders. Een vader kan een moeder niet vervangen, omgekeerd ook niet.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 14:33   #266
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar gaan we weer... Moet een kind geadopteerd worden om een goede opvoeding te kunnen krijgen? Waarom begin jij toch elke keer over die adoptiewetten te neuten? Wil je de aandacht afleiden van de essentie, namelijk dat tal van studies hebben aangetoond dat er geen verschil is tussen een opvoeding door een heteroseksueel dan wel een homoseksueel ouderpaar?
Kan je mij zo'n studie doorgeven, heb het internet al zitten doorzoeken...
Oud 15 mei 2007, 14:35   #267
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je mij zo'n studie doorgeven, heb het internet al zitten doorzoeken...
Anderssen, N., Amlie, C., & Ytteroy, E. A. (2002). Outcomes for children with lesbian or gay parents: A review of studies from 1978 to 2000. Scandinavian Journal of Psychology, 43, 335-351.

Bailey, J. M., Bobrow, D., Wolfe, M., & Mikach, S. (1995). Sexual orientation of adult sons of gay fathers. Developmental Psychology, 31, 124-129.

Barret, R. L., & Robinson, B. E. (1990). Gay dads. In A. E. Gottfried, & A. W. Gottfried, Redefining families: Implications for children’s development (pp. 157-170). New York: Plenum Press.

Bozett, F. (1987). Children of gay fathers. In F. W. Bozett (Ed.), Gay and lesbian parents (pp. 39-57). New York: Praeger.

Brewaeys, A., Ponjaert, I., Hall, E. V., & Golombok, S. (1997). Donor insemination: Child development and family functioning in lesbian mother families. Human Reproduction, 12, 1349-1359.

Chan, R. W., Raboy, B., & Patterson, C. J. (1998). Psychosocial adjustment among children conceived via donor insemination by lesbian and heterosexual mothers. Child Development, 69, 443-457.

Fitzgerald, B. (1999). Children if lesbian and gay parents: A review of the literature. Marriage and Family Review, 29, 57-75.

Flaks, D. K., Ficher, I., Masterpasqua, F., & Joseph, G. (1995). Lesbians choosing motherhood: A comparative study of lesbian and heterosexual parents and their children. Developmental Psychology, 31, 105-114.

Fulcher, M., Chan, R.W., Raboy, B., & Patterson, C. J. (2002). Contact with grandparents among children conceived via donor insemination by lesbian and heterosexual mothers. Parenting: Science and Practice, 2, 61-76.

Gartrell, N., Banks, A., Hamilton, J., Reed, N., Bishop, H., & Rodas, C. (1999). The National Lesbian Family Study: 2. Interviews with mothers of toddlers. American Journal of Orthopsychiatry, 69, 362-369.

Gartrell, N., Banks, A., Reed, N., Hamilton, J., Rodas, C., & Deck, A. (2000). The National Lesbian Family Study: 3. Interviews with mothers of five-year-olds. American Journal of Orthopsychiatry, 70, 542-548.

Gershon, T. D., Tschann, J. M., & Jemerin, J. M. (1999). Stigmatization, self-esteem, and coping among the adolescent children of lesbian mothers. Journal of Adolescent Health, 24, 437-445.

Golombok, S., Spencer, A., & Rutter, M. (1983). Children in lesbian and single-parent households: Psychosexual and psychiatric appraisal. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 24, 551-572.

Golombok, S., Tasker, F., & Murray, C. (1997). Children raised in fatherless families from infancy: Family relationships and the socioemotional development of children of lesbian and single heterosexual mothers. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 38, 783-791.

Gottman, J. S. (1990). Children of gay and lesbian parents. In F. W. Bozett, & M. B. Sussman (Eds.), Homosexuality and family relations (pp. 177-196). New York: Haworth Press.

Green, R., Mandel, J. B., Hotvedt, M. E., Gray, J., & Smith, L. (1986). Lesbian mothers and their children: A comparison with solo parent heterosexual mothers and their children. Archives of Sexual Behavior, 15, 167-184.

Haack-Mǿller, A., & Mǿhl, H. (1984). Bǿrn af lesbiske mǿdre [Children of lesbian mothers]. Dansk Psykolog Nyt, 38, 316-318.

Huggins, S. L. (1989). A comparative study of self-esteem of adolescent children of divorced lesbian mothers and divorced heterosexual mothers. Journal of Homosexuality, 18(1-2), 123-135.

Javaid, G. A. (1993). The children of homosexual and heterosexual single mothers. Child Psychiatry and Human Development, 23, 235-248.

Kirkpatrick, M., Smith, C., & Roy, R. (1981). Lesbian mothers and their children: A comparative study. American Journal of Orthopsychiatry, 51, 545-551.

Kweskin, S. L., & Cook, A. S. (1982). Heterosexual and homosexual mothers’ self-described sex-role behavior and ideal sex-role behavior in children. Sex Roles, 8, 967-975.

Lambert, S. (2005). Gay and lesbian families: What we know and where to go from here. The Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families, 13, 43-51.

Litovich, M. L., & Langhout, R. D. (2004). Framing heterosexism in lesbian families: A preliminary examination of resilient coping. Journal of Community & Applied Social Psychology, 14, 411-435.

MacCallum, F., & Golombok, S. (2004). Children raised in fatherless families from infancy: A follow-up of children of lesbian and single heterosexual mothers at early adolescence. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45, 1407-1419.

McCandlish, B. M. (1987). Against all odds: Lesbian mother family dynamics. In F. W. Bozett (Ed.), Gay and lesbian parents (pp. 23-36). London: Praeger.

O’Connell, A. (1993). Voices from the heart: The developmental impact of a mother’s lesbianism on her adolescent children. Smith College Studies in Social Work, 63, 281-299.

Patterson, C. (1992). Children of lesbian and gay parents. Child development, 63, 1025-42.

Patterson, C. (1994). Children of the lesbian baby boom: Behavioral adjustment, self-concepts, and sex role identity. In B. Greene, & G. Herek (Eds.), Lesbian and gay psychology: Theory, research, and clinical applications (pp. 156-175). Thousand Oaks: CA: Sage.

Patterson, C. J. (1995). Lesbian mothers, gay fathers, and their children. In A. R. D’Augelli & C. J. Patterson (Eds.), Lesbian, gay and bisexual identities over the lifespan (pp. 262-290). New York: Oxford University Press.

Patterson, C. J. (2004). Lesbian and gay parents and their children: Summary of research findings. In Lesbian and gay parenting: A resource guide for psychologists. Washington, DC: American Psychological Association.

Patterson, C. J., Hurt, S., & Mason, C. D. (1998). Families of the lesbian baby boom: Children’s contact with grandparents and other adults. American Journal of Orthopsychiatry, 68(3), 390-399.

Ray, V., & Gregory, R. (2001). School experiences of the children of lesbian and gay parents. Family Matters, 59, 28-35.

Speziale, B., & Gopalakrishna, V. (2004). Social support and functioning of nuclear families headed by lesbian couples. AFFILIA, 19(2), 174-184.

Stacey, J., & Biblarz, T. (2001). (How) does the sexual orientation of parents matter? American Sociological Review, 66(3), 159-183.

Steckel, A. (1987). Psychosocial development of children of lesbian mothers. Gay and lesbian parents. New York: Praeger.

Tasker, F. L., & Golombok, S. (1995). Adults raised as children in lesbian families. American Journal of Orthopsychiatry, 65, 203-215.

Tasker, F. L., & Golombok, S. (1997). Growing up in a lesbian family: Effects on child development. London: Guilford Press.

Wainright, J. L., Russell, S. T., & Patterson, C. J. (2004). Psychosocial adjustment, school outcomes, and romantic relationships of adolescents with same-sex parents. Child Development, 75, 1886-1898.

Wright, J. M. (1998). Lesbian stepfamilies: An ethnography of love. New York: Hawthorn Press.

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 14:38   #268
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
De lijst met boeken.
Tnx, eens zoeken naar wat PDF's...

wat me opvalt, vooral single lesbian mothers (hetgeen ik nog acceptabel vind, waarom? Geen idee, gevoel in de buik? Nu effe zoeken naar homosexuele vaders, wat minder makkelijk precies

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 15 mei 2007 om 14:41.
Oud 15 mei 2007, 14:39   #269
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom begin je dan over adoptie te mekkeren?
Tja, iemand stapte van dit:

Citaat:
Het is dan ook de taak van het onderwijs om onze jongeren te vormen tot evenwichtige en verdraagzame volwassenen. Een anti-Vlaams-Blok-campagne zou m.i. tot de eindtermen moeten behoren in het secundair onderwijs.

...over op dit:

Citaat:
Heb je ondertussen al die studies die aantonen dat kinderen net zo goed door homoseksuelen kunnen worden opgevoed al helemaal nagepluisd?

Citaat:
Dat slaat gewoon helemaal nergens op... Waarom willen hetero's persé kinderen kunnen adopteren, terwijl ze toch alles in huis hebben om er zelf te maken?
Omdat ze NIET alles in huis hebben?
Mijn dochter kon er zonder hulp geen krijgen en het andere koppel dat ik aanhaalde had één kind waarbij zowel moeder als kind bijna in het kraambed bleven.
Oud 15 mei 2007, 14:41   #270
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
ik heb niet gezegd dat er enkel positieve studies bestaan u blijkbaar wel vermits u geen negatieve kan vinden... (mss na dit statement wel, ik weet het niet..)
Laat ons het dan maar op de minst mondigen uitproberen?...een experiment meer of minder?...welnu: niet akkoord
Ik vind dat ALS ER EEN MOGELIJKHEID TOT KEUZE is het hebben van én een vader én een moeder als recht tav het kind doorslaggevend moet zijn.

Daartegenover staat dat ik er van overtuigd ben dat in sommige gevallen uitzonderingen mogelijk moeten zijn.
Voorbeeld: vader en moeder komen om in ongeval.
Broer van vader is homo maar is altijd de meest betrokken oom geweest en komt voor alle andere criteria als pleegouder in aanmerking.
Waarom niet?
Oud 15 mei 2007, 14:42   #271
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom sleur jij er de opvoeding van kinderen door homo's bij als het onderwerp daar helemaal niet over gaat?

Adoptie en opvoeden van kinderen hebben wél iets met elkaar te maken.
Oud 15 mei 2007, 14:47   #272
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, iemand stapte van dit:

...over op dit:
Op precies te zijn was dat een reactie op iemand die deze vraag stelde en het antwoord erop vervolgens straal negeerde.
Citaat:
Bestaan er dan al studies over kinderen die opgevoed werden door homo-koppels?
Citaat:
Omdat ze NIET alles in huis hebben?
En homoseksuele koppels hebben dat wèl? Al eens van "biologie" gehoord?

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 14:48   #273
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het dat veel procedures ineens overgeslagen worden en een voordeelpositie krijgen. Terwijl in mijn opinie altijd aan het kind moet gedacht worden. En ik meen dat een kind een ander beeld krijgt (anders opgevoed wordt) bij homosexuele ouders (man of vrouw)
Mij lijkt = veronderstelling die op geen enkel feit gebaseerd is.
Ik meen= veronderstelling die op geen enkel feit gebaseerd is.

Dus u wenst geen qdoptie voor homo's omdat u bepaalde zaken verondersteld die kant noch wal raken. Goe bezig.
Oud 15 mei 2007, 14:48   #274
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is mijns inziens als argument ondergeschikt aan het recht van een baby op én een vader én een moeder...ook al geeft die opvoeding geen significant aantoonbare afwijkiingen (waar ik zelfs met veel moeite kan inkomen).
Oud 15 mei 2007, 14:50   #275
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom sleur jij er de opvoeding van kinderen door homo's bij als het onderwerp daar helemaal niet over gaat?
Dat deed ik niet; spreek daarvoor degene aan die dat thema in deze thread introcuceerde. Jij meende in ieder geval op die discussie te moeten reageren, dus zie ik niet in waarom ik niet op jouw reactie zou mogen ingaan, zelfs al gaat dit onderwerp daar niet over.

Citaat:
Adoptie en opvoeden van kinderen hebben wél iets met elkaar te maken.
Kwatch. Dat heeft in het geheel niets met elkaar te maken.

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 14:51   #276
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dit is mijns inziens als argument ondergeschikt aan het recht van een baby op én een vader én een moeder...
Zo'n recht bestaat helemaal niet.

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 14:53   #277
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Mij lijkt = veronderstelling die op geen enkel feit gebaseerd is.
Ik meen= veronderstelling die op geen enkel feit gebaseerd is.

Dus u wenst geen qdoptie voor homo's omdat u bepaalde zaken verondersteld die kant noch wal raken. Goe bezig.
Geef eens feiten waarom adoptie voor homo's aanvaard moet worden?
Oud 15 mei 2007, 14:54   #278
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Zo'n recht bestaat helemaal niet.
Baby heeft geen recht op vader en moeder? HOE is dienen kleinen daar gekomen dan denkt ge?!

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 15 mei 2007 om 14:55.
Oud 15 mei 2007, 15:09   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat deed ik niet; spreek daarvoor degene aan die dat thema in deze thread introcuceerde. Jij meende in ieder geval op die discussie te moeten reageren, dus zie ik niet in waarom ik niet op jouw reactie zou mogen ingaan, zelfs al gaat dit onderwerp daar niet over.

Dat deed je wél.
Zelfs toen het thema er niet meer over ging, begon jij er opnieuw over. Kijk maar naar post 232 en post 233.
Oud 15 mei 2007, 15:12   #280
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Yep
de studie dat ik aanhaalde heeft er tot geleid dat de adoptieburos hun voordelen moesten laten varen
De adoptiewet was er al maar de vooroordelen ook
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be