Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 08:41   #341
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u het incident wat beschrijven? Wat was de inhoud van die "racistische" mail? Werd die wel naar de leerlingen gestuurd? Gebeurde dit op school?

Misschien de context verduidelijken, daar die u geenszins beschreven heeft. Dus kan er moeilijk iets uit de context gerukt worden...
De racisitsche mail moet u zich nog wel herinneren
monopoly met OCMW op elk vakske voor allochtonen...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 08:45   #342
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Maar waar steunt gi ju dan op.... Op den bijbel. U gaat dan ook uit vanuit uw eigen vooroordelen en niet voor het welzijn van het kind.
Het belang van het kind wordt op deze manier uitgebuit door uw vooroordeel. U beslist in naam van het kind dat een homo-koppel geen kind kan opvoeden, tioch niet naar uw normen want volgens u is een homo-koppel geen normaal gezin ==> Pure vorm van discriminatie daar dat ge hun sexualiteits voorkeur afkeurt en wil beperken. Straffen door de kinderwens af te nemen.... Beetje conservatief.
Ik ben christen, dus steun ik op de christelijke leer. Daar lijkt me niets verkeerds aan te zijn. Of mag ik mijn ethisch aanvoelen niet op mijn godsdienst stoelen?

Daarnaast evenwel erken ik ook het belang van de natuurlijke ordening. En dat staat dan weer buiten de godsdienst. Onze menselijke natuur vraagt nu eenmaal een verbintenis tussen man en vrouw. Ook onze lichamelijke gegevenheid is duidelijk op man en vrouw gericht, niet op man-man- of vrouw-vrouwrelaties.

Ik beslis niet; ik laat het welzijn van het kind primeren en niet de ik-gerichte wens van een homokoppel. Een kind groeit het best op in een normaal gezin: met een vader en een moeder die elkaar graag zien, en die ook hun verantwoordelijkheid opnemen tegenover het kind. Op die manier krijgen we de meest ideale omstandigheden. Natuurlijk weet ik ook wel dat de wereld niet volmaakt is. Een kind evenwel onmiddellijk in een problematische situatie plaatsen (en dat is een homokoppel ten aanzien van de opvoeding van een kind), is een kaakslag naar het kind en diens welbevinden. Dat is geen goede zaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 08:45   #343
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De racisitsche mail moet u zich nog wel herinneren
monopoly met OCMW op elk vakske voor allochtonen...
Ik vraag wat meer duiding. Wie? Wanneer? Hoe? Gericht aan? Enzovoort.
Oud 16 mei 2007, 08:46   #344
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar merendeel zijn gewoon standpunten zonder uitwerking in het hoe behalve hun main-standpunt dan : integratiebeleid en veiligheid maar voor de rest bieden ze geen antwoorden.
Kunt u mij een paar voorbeelden geven van standpunten die volgens u niet uitgewerkt zijn bij het Vlaams Belang?
Oud 16 mei 2007, 08:51   #345
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kunt u mij een paar voorbeelden geven van standpunten die volgens u niet uitgewerkt zijn bij het Vlaams Belang?
1. De onfahankelijkheid wat ze willen staat er maar het hoe hebben we het raden naar...
2. Het gezin... Allemaal mooie voorstellen en veel beloven maar hoe te betalen ???

Bij veel onderwerpen komt het erop neer dat de overheid meer moet betalen
en op wie zijne nek komt dat denk je ?

Laatst gewijzigd door el_duvel : 16 mei 2007 om 08:53.
Oud 16 mei 2007, 08:55   #346
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g0ds3nd Bekijk bericht
Doet de naam dan terzake? Het gaat erover dat meeste linkse individuen maar met de hele kudde meeloopt, dat je voor links moet stemmen, omdat bijna heel de maatschappij ons dat voorschrijft, en dat ze niet voor zichzelf kunnen denken. Daar gaat het hem over.... Niet over de naam...
jongens toch... over een veralgemening gesproken...

ik ben zelf vrij links, en heb totaal geen probleem met rechts... ik ben zelf vrij progressief maar heb geen enkel probleem met conservatisme... ieder heeft zijn eigen mening en overtuiging

met het vb heb ik echter wel een probleem: van nuancering is nergens sprake in hun discours... studies worden onder de mat geschoven om het eigen gelijk te behouden (ivm homoseksualitiet, klimaatverandering, integratie, criminaliteit, etc...)... en oplossingen worden nergens geboden...

het vb is rechts, conservatief, maar vooral POPULISTISCH... net hetgeen waar ik een absolute bloedhekel aan heb.

heb je er misschien al eens over nagedacht dat het voor heel wat mensen aantrekkelijk is om op het vb te stemmen omdat zij met mooie praatjes en gemakkelijkheidsoplossingen voor de dag komen die geen enkele voeling hebben met de maatschappelijke, nationale en internationale realiteit?

vb stemmen is je kop in het zand steken... kiezen voor de gemakkelijke politiek... voor de oplossingen die er geen zijn... vb stemmen is misschien wel de makkelijkste oplossing in heel het politieke spectrum.

en vooral, *ironymode:on* als 25% van de bevolking er op stemt zullen er geen meelopers tussenzitten, zeker.... *ironymode:off*
Oud 16 mei 2007, 08:56   #347
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1. De onfahankelijkheid wat ze willen staat er maar het hoe hebben we het raden naar...
2. Het gezin... Allemaal mooie voorstellen en veel beloven maar hoe te betalen ???

Bij veel onderwerpen komt het erop neer dat de overheid meer moet betalen
en op wie zijne nek komt dat denk je ?
als die vraag wordt gesteld komt het eeuwige mantra naar boven: VLAANDEREN ONAFHANKELIJK! dan kunnen we dit allemaal betalen....

ik lig bij het aanhoren van dergelijke zever telkens plat van het lachen
Oud 16 mei 2007, 08:57   #348
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
als die vraag wordt gesteld komt het eeuwige mantra naar boven: VLAANDEREN ONAFHANKELIJK! dan kunnen we dit allemaal betalen....

ik lig bij het aanhoren van dergelijke zever telkens plat van het lachen

lachen is gezond jong !
en zoekt en passant eens op welke de meest performante staten in Europa zijn, en hoe groot ze zijn
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 08:58   #349
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Liever een goed weeshuis dan een homokoppel waar kinderen van in het begin terechtkomen in een a- en zelfs anti-natuurlijke verbintenis.
Nu zijn we der u heeft gewoon iets tegen homo-koppels en
trouwens news-flash .... Het is niet anti-natuurlijks.
Oud 16 mei 2007, 09:02   #350
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lachen is gezond jong !
en zoekt en passant eens op welke de meest performante staten in Europa zijn, en hoe groot ze zijn
hmmmm... UK anyone? ierland anyone? zwitserland? zweden?

m.a.w uw opmerking slaat op niks, enkel op mijn lachspieren
Oud 16 mei 2007, 09:03   #351
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik ben christen, dus steun ik op de christelijke leer. Daar lijkt me niets verkeerds aan te zijn. Of mag ik mijn ethisch aanvoelen niet op mijn godsdienst stoelen?

Daarnaast evenwel erken ik ook het belang van de natuurlijke ordening. En dat staat dan weer buiten de godsdienst. Onze menselijke natuur vraagt nu eenmaal een verbintenis tussen man en vrouw. Ook onze lichamelijke gegevenheid is duidelijk op man en vrouw gericht, niet op man-man- of vrouw-vrouwrelaties.

Ik beslis niet; ik laat het welzijn van het kind primeren en niet de ik-gerichte wens van een homokoppel. Een kind groeit het best op in een normaal gezin: met een vader en een moeder die elkaar graag zien, en die ook hun verantwoordelijkheid opnemen tegenover het kind. Op die manier krijgen we de meest ideale omstandigheden. Natuurlijk weet ik ook wel dat de wereld niet volmaakt is. Een kind evenwel onmiddellijk in een problematische situatie plaatsen (en dat is een homokoppel ten aanzien van de opvoeding van een kind), is een kaakslag naar het kind en diens welbevinden. Dat is geen goede zaak.
Maar daar vraag ik al heel de discussie naar , naar een studie die uw bevindingen staven. Het is altijd maar het welzijn dit en het welzijn dat en man-vrouw is normaal en nergens vermeld u bronnen , eindelijk zijn we er.. het christelijke en uw vooroordelen en bevindingen.
HAd dan direct gezegd dat ge wetenschapper zijt en het welzijn van kinderen bij homo-koppels onderzocht heeft en vergeleken heeft met het welzijn van kinderen in weeshuizen.
Op de natuur echter kan u zich niet beroepen want in de natuur is het de normaalste zaak zelfs transsexualiteit.... Maar jah u bent wetenschapper en heeft dat ook onderzocht en opgezocht....
U mag zeker uw ethisch aanvoelen op het christelijke maar dat zijn dan ook weer eigen bevindingen....
Oud 16 mei 2007, 09:13   #352
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
"De meesten..." Tja, u bent ook niet gebarsten van de eerste leugen. Hoe weet u dat "de meesten" zo stemmen? Heeft men dat soms op het stembiljet geschreven?

Ik denk niet dat mensen zomaar op een partij stemmen. Men stemt op het Vlaams Belang omdat dit nu eenmaal de enige echte oppositiepartij is, met, en nu komt het, een heel duidelijk programma die wars staat op al dat gewauwel die vele partijen erop nahouden. Die duidelijkheid spreekt mensen aan.

Kunt u mij trouwens ook zeggen - nu u blijkbaar toch over politieke alwetendheid beschikt - wat de meeste CD&V-kiezers drijft bijvoorbeeld? Allemaal bewuste politieke keuze? Allemaal mensen die het CD&V-programma hebben opgevraagd en kritisch gelezen? Allemaal mensen die slechts uit wel overwogen motieven kiezen? Ik verneem het heel graag van u!
1. Omdat ik aan veel mensen al meer uitleg gevraagd heb en niets meer gekregen heb dan proteststem of weg met migranten... Daarom weet ik dat.
2. Als ik hun om het standpunt omtrent homos vraag staan ze op hun achterste poten en weten ze van toeten noch blazen, als ik hun vraag naar de werkgelegenheid dat alles flexibel moet , behalve de werknemer en het loon naar werken, weten ze niet waarover ik het heb en wanneer ik hen vraag hoe ze denken al hun beloften te betalen met name : premie verhogingen, minder loonkosten, meer voor het gezin en geen belasting verhogingen weten ze niet hoe dat dat kan, wanneer ik ze vraag waarom de vakbond weg moet geen idee MAAR IEDEREEN WEET WEL ALLES OVER DIE SLECHTE ALLOCHTOON !
Oud 16 mei 2007, 09:34   #353
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
DIE SLECHTE ALLOCHTOON !
racist....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:37   #354
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
hmmmm... UK anyone? ierland anyone? zwitserland? zweden?

m.a.w uw opmerking slaat op niks, enkel op mijn lachspieren
dacht je nu dat Ierland meer inwoners heeft dan er pakweg Franstaligen in België zijn ?

Ierland heeft er in elk geval een pak minder dan Vlaanderen ...

gelukkig kan je er zelf mee lachen, da's gezond.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:38   #355
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
racist....
ja dat is de reactie waarop iedereen wel wacht...
Oud 16 mei 2007, 09:41   #356
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
dacht je nu dat Ierland meer inwoners heeft dan er pakweg Franstaligen in België zijn ?

zweden heeft er ook minder zekers....
Moest VB aan het roer staan zou Vlaanderen zich dan ook nog kunnen profileren in Europa of de wereld laten we even kijken hoe het Oostenrijk verging met een extreem-rechtse partij in de regering...
Oud 16 mei 2007, 09:47   #357
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

hear hear... de wetenschapper spreekt. hoe minder mensen er wonen hoe performanter een land... dus zou vaticaanstad zowat de performantste staat ter wereld zijn...

ierland = 4 mio inwoners
zweden = 9 mio
zwitserland = 7,5 mio
nederland = 15 mio

ik blijf het allemaal heel grappig vinden...

trouwens, mijn punt was dat het vb geen economisch programma heeft, behalve VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!

ridicuul gewoon voor een partij die serieus wilt genomen worden...

Laatst gewijzigd door Khonnor : 16 mei 2007 om 09:50.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:53   #358
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
at your service...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:56   #359
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen?
Oud 16 mei 2007, 09:58   #360
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way.
Ik had wél een (andere) reactie van jou verwacht maar die kwam dan weer niet.

Ik speel hier echter geen modje dat iemand verplicht ergens op te reageren waarop hij niet wenst te reageren....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 mei 2007 om 09:59.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be