![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Tis dan nog CD&V (christelijke partij toch?) die lacht met de christelijke traditie Laatst gewijzigd door Blackwidow : 16 mei 2007 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Allé zwijg! |
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ik denk niet dat Vlaams Belang der mee kan lachen... Ze veroorzaakten er een rel rond...
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Trouwens, VB kan er best mee lachen hoor, maar ik kan me best voorstellen dat diepgelovigen dit niet al te best kunnen appreciëren. Deze maatschappij (poco's) houd steeds meer en meer rekening met gevoelens van moslims dan van christenen. (verloochening van eigen waarden en normen). Met de islam mag niet gelachen worden. En dat bedoel ik dan ook met relativatie. Wij westerlingen zijn daar goed in geworden en VB probeert op deze wijze toch 'onze god' (onze waarden en normen) te beschermen. (Datgene wat moslims veel beter doen trouwens, en dat bedoel ik dan niet als flame) Laatst gewijzigd door Blackwidow : 16 mei 2007 om 11:04. |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Zeg je je mening over het VB ben je direct een kuddebeest want owe pas maar op... en je vorige post : lachen met mohammed moet kunnen, maar lachen met god veroorzaakt een rel maar in minder mate dan als die brandende auto... maar ze reageren toch weer |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Waar ligt de grens tussen laster en vrije mening dan... Is lachen met god, godslaster of is het vrije mening.... |
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Maakt niet uit, god bestaat niet.
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Schepen
|
Citaat:
En zoals ik al zei; ik lig er niet wakker van, van het prentje nu. Doch vorige keer met de maagd Maria (en blote borst), dat was al op het randje. Maar ikzelf zal het nooit verbieden. |
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Trouwens de manier van reageren is dan ook typisch aan hun cultuur , ze hangen meer samen, hier moet er al pedofielen zijn vooraleer we buiten komen... weerom verstond je mijn vraag verkeerd... hun manier van reageren was er idd over maar is het afbeelden van een hostie op een cultuur affiche dan zo godslasterlijk, de blote borst van maria is dat dan ook godslasterlijk ... Dikke zever vind ik het allemaal, ofwel verbied je spotprenten op religie en kom je niet af met vrij uiting en blablabla of wel laat je het toe en kom je niet af met godslaster.... Niet beginnen switchen met spotprent op mohammed dat mag want dat is vrije meningsuiting en spotprent op God dat is godslaster.... De manier van reageren heeft niets maar dan ook niets met dit punt te maken... |
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Lokaal Raadslid
|
Pas op pas op dat is godslaster of was het toch vrije meningsuiting
Laatst gewijzigd door el_duvel : 16 mei 2007 om 12:50. |
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Schepen
|
[quote=el_duvel;2664190]Zij reageren openlijk , jullie verdoken, dat is het verschil en breek mijne mond niet openen over praktijken in naam van de kerk he....[quote]
Typisch, kruisvaarders worden er dan bijgehaald. In welke tijden leven wij nu?? Ok, de moslims leven dus eigenlijk nog altijd in de middeleeuwen.... Citaat:
Dus jij vind dat de boel kort en klein slaan veroorlooft is? Omdat het hun cultuur is? |
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Lokaal Raadslid
|
[quote=Blackwidow;2664226][quote=el_duvel;2664190]Zij reageren openlijk , jullie verdoken, dat is het verschil en breek mijne mond niet openen over praktijken in naam van de kerk he....
Citaat:
Verdoken van de kerk : anti-conceptie verbieden in landen waar het nodig is... ik haal er de kruisvaarders niet bij maar zulke moderne manieren zijn wel nog altijd veel gevaarlijker dan een paar auot's in brand steken maar dat is een ander onderwerp.... Ik heb u toch ook niet aangevallen wel de ideologie van het VB... Jongens toch altijd persoonlijk worden... Laatst gewijzigd door el_duvel : 16 mei 2007 om 13:17. |
|
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Schepen
|
[quote=el_duvel;2664234][quote=Blackwidow;2664226]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#396 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
... zei het eigenbelang !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
‘Ik kan begrijpen dat sommige mensen zich door zo’n beeld gebruuskeerd voelen’, zegt Philip Heylen (CD&V). Naast schepen van Cultuur is hij ook voorzitter van Amuz. ‘Toch is het nooit onze bedoeling geweest te shockeren of te kwetsen. Met de affiche wilden we alleen verwijzen naar het ontwijde kerkgebouw waarin onze concerten doorgaan.’ Volgende week komt de raad van bestuur van Amuz samen. Dan wordt beslist of de affiche aangepast wordt. Tot dan wil Heylen de zaak laten rusten.
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel, hoor. Was u een beetje aandachtig tijdens de lessen biologie? Onze menselijke natuur is heel duidelijk: man en vrouw zijn complementair door hun lichamelijke gesteltenis, en hierdoor kan er voor nageslacht worden. Bij homoseksuelen kan dat niet: hun verbintenis is niet natuurlijk, daar tegengesteld aan de finaliteit van onze wederzijdse seksualiteit.
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Er bestaat geen twijfel over de primauteit van het gezin. Dat staat regelmatig in het tijdschrift en in pamfletten. Nergens stelt het Vlaams Belang dat de vakbonden weg moeten. U liegt dus. Nergens stelt het VB trouwens dat men de premies zal verhogen en de lonen verlagen. Er kan gerust op andere uitgavenposten bespaard worden. |
|
|
|
|