![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Religieuze normen mogen de politiek niet bepalen. De kerk wijst nadrukkelijk abortus af. De koning in casu handelde volgens de richtlijnen van zijn kerk (in casu de Rooms-katholieke), normen die zijn geweten bepaalden. Onrechtstreeks moeide de kerk zich weer. Daarom zeg ik ook: in theorie is er een scheiding, wettelijk ook, maar niet altijd in de praktijk, zoals in dit voorbeeld. De koning had moeten tekenen als staatshoofd. Punt aan de lijn.
Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je zegt dat de koning - omdat zijn normen/waarden zijn bepaald door de Katholieke kerk - daardoor een verbinding is van de kerk in de staat, dan is de CD&V - in zover die nog Chrystelijk te noemen is - ook een verbinding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat concept fundamenteler dan 'ge moet omdage toevallig voor die rol zijt geboren'. Maar goed, ik bekijk het wrslk te liberaal voor uw ogen. En ivm dat aftreden. Daar heb je mss een punt. (Buiten dat met 'zo is het altijd bij Katholieken'.) Maar goed. Ik zie ergens nog een verschil tussen een wet ondertekenen of hoofd wezen van een land waar dat toegestaan is. Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 16 mei 2007 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Zie mijn vorig antwoord. U was te vroeg met uw posting.
Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
(En zo denk ik ook over abortus. Dit even terzake.) Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 21:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zeg ik ook niet. Ik geef gewoon mijn mening. Als men zo tegen abortus is uit principiële godsdienstige redenen, dan vind ik dat je dit geloof in praktijk moet brengen en aftreden. Dat is wat ik erover denk. Meer niet. Misschien heeft hij dat ook ernstig overwogen maar heeft men hem hiervan weten te weerhouden. Dat sluit ik helemaal niet uit. La raison d'état. Maar... hij is gebleven ondanks zijn zogenaamde (maar ik denk oprechte) diepgelovigheid en zijn diepchristelijke principes. Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) en 2) hangen misschien wel veel meer met elkaar samen dan we zouden durven denken. Als ge het spelleke 'paranoïa' wilt spelen, moet ge d'r ècht voor g�*�*n, hé. Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2007 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niks paranoia gewoon realiteit. Ik heb op veel Engelstalige moslimfora zitten vertoeven (op yahoo o.a.) en gesprekken zitten volgen. Vragen stellen dat is allemaal toegelaten. Kritiek hebben of met argumenten afkomen dat hetgeen dat ze je willen wijsmaken niet klopt of niet kan kloppen ho maar. Ofwel smijten ze je buiten ofwel geraken je postings gewoon niet door de censuur heen. Je zou dat ook eens moeten doen. Op Yahoo vind je enkele duizenden moslim fora/groepen. Pik er een 50 tal uit (diegene waar je de berichten niet kan lezen zonder je aan te melden/registreren zijn doorgaans de interessantste. Daar praat men immers openlijker. Als zij merken dat jij geen moslim(a) bent of islam niet goed gezind smijten ze je eruit. Dus het beste is niet posten, zwijgen en lezen. En je ogen opentrekken !
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 16 mei 2007 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als katholiek mag je niet dronken zijn. Maar als je spijt heb tijdens het biechten worden de zonden je vergeven. Dat is de theorie. Heel veel mensen hebben niet zoveel spijt als ze biechten (voor zover het biechten nog bestaat) omdat de beleden zonden vaak een tijdje geleden begaan zijn. Dus in de praktijk: je bent dronken, je biecht en je kan opnieuw beginnen. Dus, nog anders gezegd: je mag niet dronken zijn maar na de biecht mag je terug dronken zijn. Dat is niet de officiële leer van de kerk (de voorwaarde van vergeving was dat je oprecht spijt moest hebben over je zonde), maar wel was dit in het verleden vaak het gedrag van de gelovige in de praktijk: je mag het niet, maar je mag het eigenlijk wèl (terug opnieuw na de biecht). Zo werd het vaak gepercipieerd. Een menselijke reactie natuurlijk. Met andere woorden: de christelijke dubbele moraal in het alledaagse leven. Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, bij mijn weten is dat nog steeds een informeel voorrecht. Bijgevolg mag men dit, wat mij betreft, zo vlug mogelijk achterwege laten. Danneels is geen verkozene van het volk, en bijgevolg hoort hij niet thuis in de vergadering van vertegenwoordigers van het volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen dubbele moraal, daar God de harten doorgrondt. Indien iemand met een onzuiver hart te biecht gaat en daar de absolutie krijgt, zal zijn zonde niet vergeven worden. Biechten is immers geen hocuspocus: het is een sacramenteel gebeuren door God waarbij de priester een instrument is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is niet "swat", maar soit. Laatst gewijzigd door Dycore : 21 mei 2007 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |