Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2007, 09:07   #481
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Trouwens , moest dutroux een moslim zijn ,dan had hij dus volgens de koran niets verkeerd gedaan , want het waren niet-moslimmeisjes die slachtoffer waren .
Meen je dat nu? Waar kan ik dat juist vinden? In de Koran staat dus dat niet-moslima's mogen verkracht worden?
En ik die dacht dat sex voor het huwelijk totaal verboden was in de Islam!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 09:10   #482
Laya
Minister

Standaard

[quote=Online;2665703]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Benieuwd wanneer ze gepakt worden of ze hun religie ook als vergoeilijking & verantwoording voor hun wandaden zullen gebruiken.
Benieuwd of je ergens een reden gaat kunnen vinden om het op de Islam te steken 'ze hebben het voorbeeld van hun islamitische landgenoten'!
Oud 17 mei 2007, 09:38   #483
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Meen je dat nu? Waar kan ik dat juist vinden? In de Koran staat dus dat niet-moslima's mogen verkracht worden?
Je denkt dan volkomen verkeerd.

In de koran staat inderdaad dat ze mogen copuleren met "al wat hun rechterhand bezit": hiermee worden gevangen slavinnen bedoeld. Ze mogen normaal geen moslims als slaven vangen, maar niet-moslims wel. bij enige uitbreiding mogen ze dus in het dar-al-harb (land van de oorlog) dus weldegelijk met kaffer-meisjes copuleren zonder ermee gehuwd te zijn.
Zelfs indien die kaffer-vrouwen zelf gehuwd zijn, vervalt eerst hun huwelijk en mogen ze verkracht worden.
(ter info : coitus interruptus is ook niet nodig zei Mohammed).

33.50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die God u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. God is Vergevensgezind, Genadevol.

Dus niet enkel Mohammed mocht copuleren met "hetgeen zijn rechterhand bezat", doch ook de volgelingen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 mei 2007 om 09:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 09:49   #484
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je denkt dan volkomen verkeerd.

In de koran staat inderdaad dat ze mogen copuleren met "al wat hun rechterhand bezit": hiermee worden gevangen slavinnen bedoeld. Ze mogen normaal geen moslims als slaven vangen, maar niet-moslims wel. bij enige uitbreiding mogen ze dus in het dar-al-harb (land van de oorlog) dus weldegelijk met kaffer-meisjes copuleren zonder ermee gehuwd te zijn.
Zelfs indien die kaffer-vrouwen zelf gehuwd zijn, vervalt eerst hun huwelijk en mogen ze verkracht worden.
(ter info : coitus interruptus is ook niet nodig zei Mohammed).

33.50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die God u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. God is Vergevensgezind, Genadevol.

Dus niet enkel Mohammed mocht copuleren met "hetgeen zijn rechterhand bezat", doch ook de volgelingen.
Circe, wij zijn geen dar-al-harb, dat meisje is geen oorlogsbuit, in de verwrongen geest van sommige wannabe moslims en de moslim hatende geest van jou mss wel maar niet in realiteit.
Trouwens, zij mogen slavinnen huwen, sex voor het huwelijk is ALTIJD verboden.
Oud 17 mei 2007, 10:13   #485
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar die drie jongentjes dachten er duidelijk anders over!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 10:14   #486
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Laya, tot grote spijt moet ik U toch wel duidelijk maken dat het hier nog steeds dar-al-harb is en géén dar-al-islam (het huis van de vrede). Alhoewel velen hopen dat dit in de toekomst wel zal gebeuren.
Alles wat niet dar-al-islam is, is namelijk dar-al-harb.

(ik wil even nog een nuance inbrengen en het minder gekende dar-al-suhl (het land van de sullen) vermelden: dit is een gebied waar zogenaamde convenanten zijn afgesloten, die dan wel kunnen verbroken worden op het ogenblik dat de moslims sterk genoeg zijn (en volgens de koran is dat 10%).

Verder moet je toch dat vers nog eens goed lezen: er is helem�*�*l geen sprake van "huwelijk" met die slavinnen, voor een huwelijk moet namelijk bruidsschat worden betaald (daar verwijst het eerste gedeelte van het vers naar), voor de slavinnen moet geen bruidsschat worden betaald: ze mogen gewoon gecopuleerd worden �* volonté.

Een meer volledige uitleg (en met verwijzing naar verschillende koranteksten) hierover vind je op:

http://www.answering-islam.de/Main/D...sueelbezit.htm

Citaat:
Maududi (d. 1979) is een hoog gerespecteerde korancommentator. Hij interpreteert de heldere betekenis van dit zinsdeel, zeggend dat seks met slavinnen wettig is. Maududi schrijft:
Twee categorieën van vrouwen zijn uitgesloten van het algemene gebod van het bewaken van de privé delen: a. vrouwen, b. vrouwen die legaal in iemands bezit zijn, dat wil zeggen slavinnen. Dus het vers spreekt duidelijk met gezag dat iemand toegestaan is om seksuele relatie te hebben met je slavin net als met je vrouw, de basis is bezit en niet huwelijk. Als huwelijk de voorwaarde was geweest, zou de slavin ook ingesloten zijn geweest bij de vrouwen, en was er geen noodzaak om hen afzonderlijk te noemen. (Zelfde bron. p. 241, noot 7)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 mei 2007 om 10:18.
Oud 17 mei 2007, 10:31   #487
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dan is de conclusie logisch en overduidelijk: die drie jongetjes zijn helemaal geen moslims.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 10:37   #488
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dan is de conclusie logisch en overduidelijk: die drie jongetjes zijn helemaal geen moslims.
Ze geen moslims noemen zou een beetje té ver gaan, het zijn gewoon moslims zoals zovele... ze interpreteren de Koran hoe het hun best uitkomt.
Zijn christenen die niet bidden, niet naar de Kerk gaan en sex hebben voor het huwelijk geen christenen?
Oud 17 mei 2007, 10:38   #489
Banneling

Standaard

[quote=Laya;2665769]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Benieuwd of je ergens een reden gaat kunnen vinden om het op de Islam te steken 'ze hebben het voorbeeld van hun islamitische landgenoten'!
Ik steek niets op de islam. Ik ben gewoon benieuwd dat de daders, als ze gepakt worden, hun wandaden met hun religie zullen verantwoorden net zoals de allochtone verkrachters uit Oostende dat deden door te wijzen op het feit dat verkrachten voor hun religie- de islam- totaal geen probleem is zolang het maar met ongelovigen of dhimmies als slachtoffers gebeurt.

En indien ze dat zouden doen, ben ik benieuwd naar de reacties uit de politieke wereld en nog meer naar die van het CGKR. In het geval van de allochtone verkrachters uit Oostende nam het CGKR zoals voorspelbaar een minimaliserende houding aan. Het spreekt vanzelf dat hij niet eens bij die organisatie opkwam om dit religieus racisme te veroordelen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 10:38   #490
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze geen moslims noemen zou een beetje té ver gaan, het zijn gewoon moslims zoals zovele... ze interpreteren de Koran hoe het hun best uitkomt.
Zijn christenen die niet bidden, niet naar de Kerk gaan en sex hebben voor het huwelijk geen christenen?
Moest je een christen tegenkomen, je zou het wel weten. Ik heb nog nooit een christen ontmoet.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 17 mei 2007 om 10:38.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 10:40   #491
Banneling

Standaard

Citaat:
Die jongens hielden het ook duidelijk bij de letterlijke interpretatie van de koran, zoals doorgegeven door hun ouders en omgeving.
Oud 17 mei 2007, 10:41   #492
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest je een christen tegenkomen, je zou het wel weten. Ik heb nog nooit een christen ontmoet.
Naar het schijnt is nog 13 % van de belgische bevolking christelijk. Het wordt dus moeilijk om er nog 1 tegen te komen.
Oud 17 mei 2007, 11:52   #493
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
'Logisch en overduidelijk' hebben voor links wel een heel speciale betekenis!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 13:02   #494
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Citaat:
Grove stommiteiten uitgestoken en schrik gepakt op 't politiebureel, dan bij ondervraging de suggestie gekregen van een "goedwillende" ("toevallig" VB)flik dat het inroepen van hun godsdienst een verzachtende omstandigheid zou zijn?'t Zou me niks verwonderen

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 mei 2007 om 13:03.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 13:04   #495
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kwam er veel tegen, die beweerden het te zijn, maar...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 13:24   #496
Banneling

Standaard

Citaat:
Grove stommiteiten uitgestoken en schrik gepakt op 't politiebureel, dan bij ondervraging de suggestie gekregen van een "goedwillende" ("toevallig" VB)flik dat het inroepen van hun godsdienst een verzachtende omstandigheid zou zijn?'t Zou me niks verwonderen
Wat een vulgaire insinuatie. Elke fantasie is blijkbaar goed voor de poco's om criminaliteit gebaseerd op het islamitisch gedachtengoed goed te praten.
Oud 17 mei 2007, 13:25   #497
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kwam er veel tegen, die beweerden het te zijn, maar...
En die vergoeilijkten al hun (wan)daden vanuit hun religie zeker. Maak dat een ander maar wijs.
Oud 17 mei 2007, 13:29   #498
Banneling

Standaard

Citaat:
'Logisch en overduidelijk' hebben voor links wel een heel speciale betekenis!
Ja, tegenwoordig claimt 'links' als enige de kunde te bezitten van de goede en correcte interpretatie van de islam.
Hoog tijd om het gezegde 'heiliger dan de paus' aan te passen aan de huidige multiculturele ..euh... islamitische tijd. 'Vromer dan de ayatollah's ... of zoiet.
Oud 17 mei 2007, 14:09   #499
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe onder de neus weg Circe. Dar-al-islam betekend letterlijk Huis van onderwerping.

De islam stelt volledige onderwerping aan de Koran en dus de woorden van Allah, aan Mohamed gedicteerd door de aartsengel Gabriël gelijk aan vrede.

En ja hoor, als iedereen ter wereld een vrome pure moslim zou zijn, dan is deze aarde bevolkt met 7de eeuwse semi barbaren, die in pure vrede leven. Want dat is het gewenste resultaat van de Koran. Als alle moslims zich daaraan houden. Wat ze nog nooit gedaan hebben (noch enige andere religie)

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:26   #500
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe onder de neus weg Circe. Dar-al-islam betekend letterlijk Huis van onderwerping.

De islam stelt volledige onderwerping aan de Koran en dus de woorden van Allah, aan Mohamed gedicteerd door de aartsengel Gabriël gelijk aan vrede.

En ja hoor, als iedereen ter wereld een vrome pure moslim zou zijn, dan is deze aarde bevolkt met 7de eeuwse semi barbaren, die in pure vrede leven. Want dat is het gewenste resultaat van de Koran. Als alle moslims zich daaraan houden. Wat ze nog nooit gedaan hebben (noch enige andere religie)
Wil ik voor één keer nog eens een poging doen om politiek correct jargon (islam = vrede) te gebruiken, krijg ik op slag naar mijn voeten.

Je hebt gelijk hoor.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be