![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() ik kwam hetzelfde uit als brecht ongeveer....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Partij Score Std dev
Open VLD 19% ±7% Lijst De Decker 18% ±11% CD&V 16% ±15% SP Anders 11% ±8% NVA 10% ±7% Vlaams Belang 10% ±8% Spirit 10% ±7% Groen! 7% ±8% ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() NVA 19% ±12%
Vlaams Belang 18% ±12% Open VLD 16% ±11% Lijst De Decker 16% ±9% Spirit 12% ±7% CD&V 9% ±7% SP Anders 6% ±6% Groen! 5% ±8%
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() @ bierke ... dan zie maar weer hoever de n-va en cdenv uit elkaar staan...
Eender welke stemtest je doet. Er is dan ook maar één alternatief voor wie rechts en vlaams wil stemmen en dat is het VB. Een stemtest houdt geen rekening met zaken als betrouwbaarheid en kartels. Het Vb en n-va programma is bijna identiek. Met dat verschil dat de n-va zo PC is als de pest en zo onbetrouwbaar als maar zijn kan. Eigenlijk is dat kartel totaal onbegrijpelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die kieswijzer redelijk functioneert (hoewel sommige vragen zoals bvb euthanasie en abortus voor mij apart horen). Het grootste gebrek is echter dat hij punten zal toekennen ahv het officiële programma. Beter zou zijn die punten toe te kennen aan de kans dat ze het daadwerkelijk waar zouden maken. Open VLD zou dus bvb geen enkel punt mogen krijgen op een onderwerp als belastingverlaging, waar ze er ongetwijfeld een hoop krijgen. Er valt geen zinnige kieswijzer te bouwen met programma's waarvan je al weet dat het enkel wat loze beloften zijn die men niet eens ernstig zal proberen te realiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tussen theorie en realiteit gaapt een grote kloof. Je stemgedrag bepaal je dan ook gedeeltelijk op een programma , maar mijns inziens nog meer op het feit of een partij al dan niet een breekpunt maakt van de zaken die je belangrijk vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb hem nog eens ingevuld en kom toch een iets andere uitkomst uit.
Partij Score Std dev Lijst De Decker 20% ±9% NVA 19% ±9% Vlaams Belang 18% ±10% Open VLD 14% ±11% Spirit 10% ±7% CD&V 10% ±9% SP Anders 6% ±6% Groen! 4% ±5% Het maakt blijkbaar erg uit welke dingen je als extra belangrijk benoemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Vreemdeling
|
![]() Partij Score Std dev
NVA 16% ±12% Vlaams Belang 15% ±12% Spirit 14% ±7% Groen! 13% ±13% SP Anders 13% ±9% CD&V 12% ±12% Open VLD 9% ±7% Lijst De Decker 8% ±7% Klopt ongeveer ook bij mij enkel mag cd&v voor groen staan en VB mag naar onder (mijn excuses voor het oprakelen van een oude thread, heb deze link gevolgd http://forum.politics.be/showthread.php?t=89395 )
Belgium, the last surviving artificially created state in Europe after the collapse of the USSR, Czechoslovakia and Yugoslavia. Laatst gewijzigd door Smosse : 17 mei 2007 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) men stelt overal ter wereld vast dat een meer homogene samenleving beter functioneert dan een meer gemengde. Waarom is diversiteit dan een streefdoel en kenmerk van progressief? 3) uiteraard is iedereen voor rechtvaardigheid. En ook voor gelijke kansen voor wie dat wil. Maar gelijkheid is tegennatuurlijk. Mensen hebben verschillende aard en interesses, andere doelstellingen enz. Iedereen moet de kans geboden worden zijn droom te verwezenlijken. Niet om gelijk te worden. 4) dat is een vrij recente ontdekking van progressief. De Berlijnse muren en ijzige grenscontroles van staten waar de progressieve droom verwezenlijkt werd tonen dat aan. 5) politieke gelijkheid maar alleen voor gelijkgezinden. Voor de anderen: politieke processen, ,discriminatie in de media enz. 6) iedereen streeft naar een betere toekomst 7) zie 5) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementslid
|
![]() Dan kom ik dit uit:
![]() |
#173 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat vind ik niet. Ik vind het N-VA-programma heel wat minder anti-anderskleurlingen dan dat van het VB. N-VA is meer solidair en zeer pacifistisch, wat bij het VB ontbreekt. Natiolistisch gezien hebben jullie wel min of meer hetzelfde programma. Wel ben ik net zoals jou van mening dat CD&V en N-VA een heel slecht kartel vind. N-VA'ers gaan voor VB stemmen omdat ze CD&V niet ok vinden en CD&V'ers zijn vaak ook niet blij met het kartel en beginnen te twijfelen. Ik vind gewoon dat de meningen van de twee partijen te ver van elkaar liggen, wel zijn ze wat meer naar elkaar aan het groeien waardoor een goed kartel misschien later mogelijk wordt.
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 18 mei 2007 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
NVA is nu in kartel met CD&V. Er zijn natuurlijk afspraken gemaakt, zoals: geen enkele samenwerking NVA & VB. Regelmatig moet daarom NVA aan de mensen duidelijk maken hoe groot de verschillen wel zijn tussen de goeden en de kwaden. Soms doet de NVA-top eens zeer progressief, hoewel hun achterban dat maar moeilijk kan slikken. Maar zo krijgt BDW toch toegang tot DM en andere vaderlandse horizonten. Ik begrijp de NVA-strategie wel in zekere mate en hoop dat ze bereiken wat wij allen willen; Laatst gewijzigd door luc broes : 18 mei 2007 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog steeds op een echte groene partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om niet te zeggen dat de ridders van Agalev (nu Groen!) ooit hadden beloofd om nooit meer dan twee termijnen te zitten om "beroepspolitici" te vermijden. Dat was een eis van stichter Versteylen. Maareh... toen voor Mieke Vogels en spin in het web, Geysels, het einde van die acht jaar kwamen, toen hebben ze Versteylen opzij gezet zodat ze een levenslange carriere in de politiek konden hebben. Chapeau voor de idealisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |