![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenaardige conclusie die jij uit dat bericht haalt... Ik haal er uit dat hij destijds een vergissing maakte en naderhand tot inkeer kwam.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je spreekt van vieze zaakjes Geef eens enkele voorbeelden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je moet dringend een cursus begrijpend lezen volgen en dan het proces er eens op nalezen. Dit zou jou geloofwaardigheid voor zover je die nog hebt ten goede komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het is opvallend hoe ex-partijleden zich zo fanatiek tegen hun vroegere partij kanten. Het is alsof ze zich willen vrijmaken van elke smet of verdenking door extra afstand te nemen, wat ze vroeger aanhingen. Zeker ex-vb'ers lijden onder dat syndroom. Was het niet Tobback, die dit fenomeen "ontluizing" noemde. Alleen kan deze periode bij sommigen zéér lang duren en zelfs groteske vormen aannemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1- De partij 'speelde' de martelaarsrol en gaf de indruk dat de merknaam verboden was. 2- Het "Vlaams Blok" werd niet verboden. Op basis van het arrest kon dit in feite wel, de politici van de traditionele partijen waren echter te laf (uit schrik voor de kiezer, eigenbelang dus) om dit te doen. Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 19 mei 2007 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk hebben ze een politiek gekleurd slaafje gevonden in Gent. Mooi toch, onze "democratie" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste rechter die zich onbevoegd verklaarde, deed dat omdat het ging om een drukpersmisdrijf, hetgeen tot 1999 behoorde tot de bevoegdheid van Assisen en daarom in de praktijk eigenlijk nooit vervolgd werd. Na de correctionalisering van door racisme ingegeven drukpersmisdrijven verklaarde de rechter zich onbevoegd omdat het volgens hem zou gaan om een "politiek misdrijf". Hij werd echter terecht teruggefloten door het Hof van Cassatie. De hoogst obscure redenering die hij volgde om tot het besluit te komen dat het om een "politiek misdrijf" zou gaan, raakte dan ook kant noch wal.
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() Zever. Niemand kan ontkennen dat er maatschappelijke problemen zijn. Ooit dacht ik ten onrechte dat het Blok het debat (met respect en menselijk haalbare oplossingen) kon bevruchten. In alle ons omringende landen kon dit, hier werd halve leugens en halve waarheden, door stigmatiseren van alle vreemden, en door aanhoudend haat en onverdraagzaamheid te zaaien bij het domme voetvolk de zaken onbespreekbaar gemaakt. Spelend op de onderbuik en het egoïsme van de kiezer. Opzettelijk. Het VB wil geen oplossingen, stuurt aan op maximale verrotting. Dixit Vanhecke himself !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus vroeger was u een racist, en nu niet meer? Van uw paard gebliksemd, net als Saulus, en het licht gezien? Toevallig net na uw verkiezing en verdeling van de postjes? Laatst gewijzigd door Plot : 19 mei 2007 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het volgens u onmogelijk dat iemand van mening verandert?
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Racisme is geen mening. Anders zou het trouwens niet strafbaar kunnen gemaakt worden. Laatst gewijzigd door Plot : 19 mei 2007 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Burger
|
![]() Lucien Decoorne en andere Blokbestrijders. De veroordeling door een franskiljon was ook daarop gesteund, remember? Laatst gewijzigd door Plot : 19 mei 2007 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat rauwe racisme werd trouwens in de loop der jaren aangescherpt in lijn met het succes bij sukkels zoals jij... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Bij mijn weten is racisme in ons land niet strafbaar. Het publiek uiten, aanzetten, bestendigen en verspreiden ervan, is dat wel. Citaat:
In het arrest van het Hof van Cassatievind ik: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bron: het vonnis van dit Hof vind je terug op http://www.juridat.be/cgi_juris/juri...&imgcn.y=8#top Alle citaten werden letterlijk geciteerd, wat betekent dat je ahv de zoekfunctie makkelijk de citaten in hun context kan bekijken. Laatst gewijzigd door Andy : 19 mei 2007 om 12:50. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vraag was of het volgens u onmogelijk is dat iemand van mening verandert en uw antwoord daarop is "racisme is geen mening"... Maar ik had het helemaal niet over "racisme"; ik had het over een mening, meer bepaald een politieke voorkeur. Ik zal het nog eens proberen: is het - in het licht van wat hiervoor verduidelijkt werd - volgens u onmogelijk dat iemand van mening verandert?
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() @ Bernt:
Ik wilde nog een stukje bewijs inlassen in mijn vorige posting. De citaten die verwijzen naar 18.2 bewijzen de schuld van de tweede en de derde 'eiseressen', nl. van Nationalistisch Vormingsinstituut en van Nationalistische Vormingsstichting. Zij hadden beiden doelbewust hun medewerking verleend aan Vlaams Blok bij het verspreiden en aanzetten tot racisme. Ook de eerste eiseres, nl. Vlaamse Concentratie, werd aansprakelijk gesteld wegens het doelbewust verlenen van haar medewerking. Dit werd gestipuleerd in de verwerping van middel 18.1. Daar het aanpassen van berichten slechts mogelijk is tot 30 minuten na de posting, volgt hier ook dit stukje bewijs. Citaat:
mvg, Andy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De discussie tussen Decoorne en mij, waarin u zich mengde, ging wel degelijk over racisme. Het is perfect mogelijk dat men van mening verandert, maar ik acht het niet mogelijk dat men militeert voor een partij die men - volgens mij ten onrechte, maar dat is hier niet relevant - racistisch noemt, zonder racist te zijn. Dus wanneer Decoorne nu zit te huilen over vermeend racisme bij het VB, dan kan je dat niet minimaliseren als een verandering van mening. Dan is dat een ware bekering van een racist, te vergelijken met Saulus die als ik mij goed herinner, van zijn paar gebliksemd werd. Overigens vind ik uw atavar (of hoe noemt men zo'n ding) beneden elk peil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit is uw niveau. Quod erat demonstrandum. |
|
![]() |
![]() |