Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2007, 20:23   #261
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
ik vermoedde al lang dat jij last hebt met het begrip "democratie".
ik vermoedde al lang dat jij last had om op een vraag te antwoorden

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 mei 2007 om 20:23.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 20:58   #262
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
wat een gezever.
Zijn er nu echt geen bestaande problemen om uw energie op los te laten?
Lazer dan op naar een thread waar ze op jouw povere provocatietjes zitten te wachten, als die er al zijn en laat de mensen met rust die wèl over dit onderwerp van gedachten willen wisselen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 21:03   #263
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Lazer dan op naar een thread waar ze op jouw povere provocatietjes zitten te wachten, als die er al zijn en laat de mensen met rust die wèl over dit onderwerp van gedachten willen wisselen.
Je moet je zo niet opwinden schat. Het is eenvoudigweg makkelijker om een probleem op te lossen als er een duidelijke probleemstelling is.
Wij zien geen probleem en vragen een duwtje in de rug maar dat is blijkbaar een probleem voor je, wat ons verbaast.

Uw methodiek lijkt ons nogal onorthodox : eerst een oplossing zoeken en vervolgens een probleem dat erbij past.

Koel een beetje af en probeer dan te antwoorden. Zullen we dat afspreken?

doei!

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 mei 2007 om 21:19.
Oud 20 mei 2007, 21:03   #264
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk helemaal niet dat scholen sexuele voorlichting als taak zouden moeten hebben en bovendien weet ik ook niet in hoeverre daar in de practijk sprake van is, anders dan in het stellen van huisregels, verbod op expliciete handelingen en vergaande verbale uitingen.
Ik vind dat wel. Ik vind dat kinderen ergens moeten terecht kunnen met alle mogelijke vragen betreffende hun seksualiteit bij mensen die voldoende pedagogisch onderlegd zijn om daar zonder middeleeuwse preutsheid uitleg over te verschaffen. Of vind je het meer aangewezen dat kinderen op het internet zelf op zoek gaan naar de antwoorden op hun vragen?

Citaat:
Ik gaf expres het "voorbeeld" van een vraag die ik niet of nauwelijks zou verwachten, omdat ik mij eigenlijk geen andere vragen kan voorstellen dan (hooguit) over voortplanting en zéker niet over al dan niet nagestreefde opwinding en/of genotsbeleving.
Waarom niet over de nagestreefde opwinding en/of genotsbeleving? Maakt dat niet intrinsiek deel uit van de seksualiteit?

Citaat:
Misschien kun jij een punt of een vraag formuleren dat/die op school moet mogen worden verwacht van een homo-kind?
De concrete vragen zijn niet van belang voor het principe dat een kind ergens terecht moet kunnen met om het even welke vraag omtrent seksualiteit.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 mei 2007, 21:07   #265
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De concrete vragen zijn niet van belang voor het principe dat een kind ergens terecht moet kunnen met om het even welke vraag omtrent seksualiteit.
komt dat zo in de eindtermen? (in Warchau)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 mei 2007 om 21:11.
Oud 20 mei 2007, 21:15   #266
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand heb ik hier nog een practijkvoorbeeld zien geven van in te lopen achterstelling/achterstand van homo-kinderen in het onderwijs.
Wat denk je hier van als praktijkvoorbeeld?
Citaat:
Zelfmoord veel groter probleem bij homoseksuele jongeren
(Bron: De Standaard en De Morgen van 10 september 98)

Uit een studie van de Gentse Hoogleraren John Vincke en Cees Van Heeringen blijkt dat homo-jongeren meer zelfmoordpogingen ondernemen. Socioloog Vincke en psychiater Van Heeringen ondervroegen 404 jongeren tussen 15 en 25 jaar op zomerkampen voor homoseksuelen en op twee scholen. Het meest in het oog springend was dat 25% van de lesbische en biseksuele meisjes ten minste één zelfdodingspoging hadden ondernomen. Voor homo- of biseksuele jongens is dat 12,4%.
De cijfers voor heteroseksuele jongeren bedragen bij meisjes 5,4% en bij jongens 5,9%. 45% van de ondervraagde lesbische biseksuele meisjes denkt soms aan zelfdoding. Bij homo-jongens is dat 33,3%. Bij heteroseksuele jongeren is dat respectievelijk 24,3% en 16,1%. Vooral de meisjes bij de homo- en biseksuele jongeren vormen een kwetsbare groep. Ze doen meer zelfmoordpogingen dan jongens. Daar tegenover staat dat bij jongens de fatale afloop veel groter is.

(YI 199809)

Citaat:
Oud 20 mei 2007, 21:20   #267
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
worden heterokindjes gepest, gediscrimineerd, achteruitgesteld omwille van hun hetero-zijn?
In mijn tijd wisten wij op school zulke dingen echt niet van elkaar, maar ook onze 2 drietallen die in 70/80/90-er jaren schoolgingen, kwamen ondanks de open opvoeding met geen zulke verhalen thuis dus als er iets intussen veranderd is zou dat nog maar sinds zeer kort moeten zijn.

Er waren welzeker pesters en slachtoffers op school maar enig verband met sexuele voorkeur heb ik nooit kunnen waarnemen of vermoeden.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 mei 2007 om 21:22.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 21:20   #268
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn tijd wisten wij op school zulke dingen echt niet van elkaar.

Er waren welzeker pesters en slachtoffers op school maar enig verband met sexuele voorkeur heb ik nooit kunnen waarnemen of vermoeden.
Akkoord. Ik denk dat volwassenen hier hun eigen problemen aan kinderen willen aanpraten en voor hun politieke kar willen spannen. Goed dat daar wat weerwerk wordt tegen geboden.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 mei 2007 om 21:21.
Oud 20 mei 2007, 21:21   #269
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn tijd wisten wij op school zulke dingen echt niet van elkaar.
En welke tijd was dat precies? Was de tweede wereldoorlog toen al afgelopen?

Citaat:
Dat zegt misschien meer over jou dan over dat pestgedrag...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 20 mei 2007 om 21:23.
Oud 20 mei 2007, 21:24   #270
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
En welke tijd was dat precies? Was de tweede wereldoorlog toen al afgelopen?
.
Oud 20 mei 2007, 21:27   #271
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En welke tijd was dat precies? Was de tweede wereldoorlog op toen al afgelopen?

Dat zegt misschien meer over jou dan over dat pestgedrag...
Ik had nog iets toegevoegd aan mijn post terwijl jij reeds reageerde.
(Mijn geboortejaar staat in mijn nickname).

Mijn 6 kinderen, 2x3, gingen in de 70/80/90-er jaren school.
Oud 20 mei 2007, 21:33   #272
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn tijd wisten wij op school zulke dingen echt niet van elkaar, maar ook onze 2 drietallen die in 70/80/90-er jaren schoolgingen, kwamen ondanks de open opvoeding met geen zulke verhalen thuis dus als er iets intussen veranderd is zou dat nog maar sinds zeer kort moeten zijn.

Ow, ligt Nederland op een andere planeet dan?
In mijn schooltijd - en op mijn werk nu nog geregeld- worden termen als jeanet of flikker duidelijk als scheldwoord gebruikt. Jou kinderen zullen daar waarschijnlijk niet mee afkomen, (en gezien wat je hier post kan ik die dutskes daar geen ongelijk ,ingeven), maar dat maakt dat er rond homosekualiteit een meer dan duidelijke aura van negativiteit hangt, en dat een eventuele leerling die wél homo is, daar niet, of veel moeilijker mee naar buiten kan komen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 20 mei 2007 om 21:33.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 21:36   #273
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kay-Gell: .... Ik wist niet dat het feit dat voor een kind op school alles bespreekbaar zou moeten zijn en er een aanspreekpunt zou moeten zijn een paradekarakter had? ....
Daar hebben wij kennelijk een verschil van mening; ik vind het helemaal geen "feit" dat voor een kind OP SCHOOL alles bespreekbaar zou moeten zijn; voor jou kennelijk wel een paradepaardje.
Oud 20 mei 2007, 22:34   #274
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had nog iets toegevoegd aan mijn post terwijl jij reeds reageerde.
(Mijn geboortejaar staat in mijn nickname).

Mijn 6 kinderen, 2x3, gingen in de 70/80/90-er jaren school.
Ben je ervan bewust dat we inmiddels in 2007 leven?

Het zou overigens mooi zijn als je ook hier even op reageerde: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=266

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 20 mei 2007 om 22:39.
Oud 20 mei 2007, 22:46   #275
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kun jij een punt of een vraag formuleren dat/die op school moet mogen worden verwacht van een homo-kind?
Dat zou ik ook eens willen weten.
Oud 20 mei 2007, 22:56   #276
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wat denk je hier van als praktijkvoorbeeld?Citaat:
Zelfmoord veel groter probleem bij homoseksuele jongeren
(Bron: De Standaard en De Morgen van 10 september 98)

Uit een studie van de Gentse Hoogleraren John Vincke en Cees Van Heeringen blijkt dat homo-jongeren meer zelfmoordpogingen ondernemen. Socioloog Vincke en psychiater Van Heeringen ondervroegen 404 jongeren tussen 15 en 25 jaar op zomerkampen voor homoseksuelen en op twee scholen. Het meest in het oog springend was dat 25% van de lesbische en biseksuele meisjes ten minste één zelfdodingspoging hadden ondernomen. Voor homo- of biseksuele jongens is dat 12,4%.
De cijfers voor heteroseksuele jongeren bedragen bij meisjes 5,4% en bij jongens 5,9%. 45% van de ondervraagde lesbische biseksuele meisjes denkt soms aan zelfdoding. Bij homo-jongens is dat 33,3%. Bij heteroseksuele jongeren is dat respectievelijk 24,3% en 16,1%. Vooral de meisjes bij de homo- en biseksuele jongeren vormen een kwetsbare groep. Ze doen meer zelfmoordpogingen dan jongens. Daar tegenover staat dat bij jongens de fatale afloop veel groter is.

(YI 199809)
15-25 jaar; niet bepaald de categorie die ik als "kinderen" in gedachten heb.

Wel griezelige getallen waar ik totaal geen weet van heb; op 1 van de scholen van mijn kinderen werd 1x een zelfmoord bekend, binnenschools verricht.

Mijn kinderen waren, op 1 na, op hun 18e klaar met school en meteen aan het werk.

Zelf werkte ik al ("andere tijd") full time op mijn 16e, volgde daarbij nog wel avondschool.

Het wil er bij mij niet in, dat school en/of werk gezinsvervangende functies zouden moeten runnen; dit even los van de door mij als normaal beschouwde voorzichtige, medemenselijke waakzaamheid en eventuele signaalfunctie als een klasgenoot of collega echt door het lint gaat of dreigt te gaan.
Oud 20 mei 2007, 22:59   #277
born2bewild
Banneling

Standaard

ja, een "jongere" van 24-25 jaar die zal echt wel behoefte hebben op een "praatpunt" waar specifiek zijn "school" voor moet instaan.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 mei 2007 om 23:00.
Oud 20 mei 2007, 23:01   #278
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ben je ervan bewust dat we inmiddels in 2007 leven?

..........
Jawel hoor; ik ben immers al bijna 67.
Oud 20 mei 2007, 23:26   #279
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
15-25 jaar; niet bepaald de categorie die ik als "kinderen" in gedachten heb.
Het is nochtans een categorie waarvan de meerderheid nog school loopt... Wat had jij in gedachten misschien? Seksuele voorlichting in het fröbeltje?

Citaat:
Wel griezelige getallen waar ik totaal geen weet van heb; op 1 van de scholen van mijn kinderen werd 1x een zelfmoord bekend, binnenschools verricht.
Ik heb inmijn omgeving verscheidene zelfmoorden en zelfmoordpogingen meegemaakt. Het is al jarenlang één van de belangrijkste doorsoorzaken bij jongeren. De cijfers zijn hallucinant:
Citaat:
Belgen en zelfmoord
(GDS)
(Bron: De Morgen van 30 augustus 2001)

In België maken dagelijks zeven mensen een einde aan hun leven. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Instituut voor de Statistiek (NIS). Zelfmoord is de eerste doodsoorzaak bij mannen tussen 25 en 45 jaar, en de tweede bij jongeren tussen 15 en 25 jaar. Jaarlijks sterven meer mensen door zelfmoord dan bij verkeersongevallen.
Naast meer dan 2.000 gelukte zelfmoorden werden ook 40.000 pogingen genoteerd. In veel van deze gevallen gaat het om een laatste noodkreet.
In 2000 registreerde Tele-onthaal Vlaanderen 2.841 oproepen van mensen die met zelfmoordplannen of – gedachten rondliepen.
In tegenstelling tot wat men denkt, plegen meer ouderen dan jongeren zelfmoord. In 1995 was 47,65 procent van de zelfmoordenaars 84-plusser, 14,11 procent zit in de leeftijdsgroep 15-24 jaar.
In het algemeen slaan ook meer mannen dan vrouwen de hand aan zichzelf. Op de 2.155 zelfdodingen in 1995 waren er 1.550 mannen en 605 vrouwen.
Verhanging is trouwens de meest voorkomende doodsoorzaak. In 1995 kozen 995 mensen zo de dood, van wie 794 mannen en maar 201 vrouwen. Daarna komen geneesmiddelen of gif, vuurwapens, verdrinking of een sprong in het ijle.

Voor meer cijfergegevens over zelfmoorden kan u ook terecht op de website van de Universiteit Gent, eenheid voor zelfmoordonderzoek.
Citaat:
Mijn kinderen waren, op 1 na, op hun 18e klaar met school en meteen aan het werk.

Zelf werkte ik al ("andere tijd") full time op mijn 16e, volgde daarbij nog wel avondschool.
Jij zal dan wel "geluk" gehad hebben zeker. Ik neem aan dat je ondertussen opa bent? Ik ga het bovendien wagen te stellen dat je niet graag zou zien dat één van je kleinkinderen in de bovenstaande statistieken belandt omdat hij nergens terecht meende te kunnen met de ontluikende seksuele gevoelens waarmee hij worstelde... Gelukkig rust er in onze scholen veel minder taboe op het bespreken en bespreekbaar maken van (homo)seksualiteit, nietwaar?

Citaat:
Het wil er bij mij niet in, dat school en/of werk gezinsvervangende functies zouden moeten runnen; dit even los van de door mij als normaal beschouwde voorzichtige, medemenselijke waakzaamheid en eventuele signaalfunctie als een klasgenoot of collega echt door het lint gaat of dreigt te gaan.
Een gevolg van de moderne tijden. Gezinnen die niet op het randje van het failliet willen balanceren, moeten met twee uit werken gaan (uitzonderingen uiteraard niet te na gesproken). De carrière is meestal ten koste van de kinderen. Ze moeten uiteindelijk toch èrgens opgevoed worden? De school lijkt me daar nu eenmaal de meest aangewezen instantie voor.

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 00:25   #280
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het is nochtans een categorie waarvan de meerderheid nog school loopt... Wat had jij in gedachten misschien? Seksuele voorlichting in het fröbeltje?
Voorzover "voorlichting" onderdeel van het lessenpakket was, kwam dat allemaal later dan wat wij de kinderen zelf bijbrachten en werkte dat hooguit "aanvullend".
Citaat:
Ik heb in mijn omgeving verscheidene zelfmoorden en zelfmoordpogingen meegemaakt. Het is al jarenlang één van de belangrijkste doorsoorzaken bij jongeren. De cijfers zijn hallucinant:
Ik kan dit slechts voor kennisgeving aannemen.
Citaat:
Jij zal dan wel "geluk" gehad hebben zeker. Ik neem aan dat je ondertussen opa bent? Ik ga het bovendien wagen te stellen dat je niet graag zou zien dat één van je kleinkinderen in de bovenstaande statistieken belandt omdat hij nergens terecht meende te kunnen met de ontluikende seksuele gevoelens waarmee hij worstelde... Gelukkig rust er in onze scholen veel minder taboe op het bespreken en bespreekbaar maken van (homo)seksualiteit, nietwaar?
Zonder geluk vaart niemand wel, maar ook daar blijft inspanning bij nodig.
6 kleinzoons tussen 10 en bijna 16. De twee oudsten hebben al minstens een jaar een vriendinnetje en allemaal vallen ze hier graag binnen voor een hap en een slok, gezellige babbel, gamen & chatten op Oma's computer en dat soort dingen. Vorige nacht logeerden 3-stuks hier want wij wonen dicht bij een forse visvijver, ze stonden tegen zessen 's-morgens op om daarheen te gaan, af en toe kwam er 1 terug even binnen om proviand en snoepgoed te scoren en te vertellen over de vangsten, 1 vriendin liep ook in en uit, die meisjes zijn ook al aan ons gewend.
Natuurlijk is niet alles rozegeur en maneschijn, 3 van de 6 leveren serieuze schoolproblemen, maar géén die in deze draad zouden "passen"; meer op het punt van dwarsheid, onverschilligheid, onbeleefd ruzie maken met leraren en af en toe weglopen/spijbelen; hier moeten ouders en wij ons af en toe wel erg streng tegen opstellen, want geleerd moet er worden.
Citaat:
Een gevolg van de moderne tijden. Gezinnen die niet op het randje van het failliet willen balanceren, moeten met twee uit werken gaan (uitzonderingen uiteraard niet te na gesproken). De carrière is meestal ten koste van de kinderen. Ze moeten uiteindelijk toch èrgens opgevoed worden? De school lijkt me daar nu eenmaal de meest aangewezen instantie voor.
Dit was in mijn eigen gezin slechts als "schnabbel" af en toe en niet zeer lang het geval en steeds voor mijn vrouw dicht genoeg bij huis om lunch-opvang zelf te verzorgen. Zij maakte een "deal" met de kinderen dat er in zulke periode dubbel zakgeld voor ze in zat, dat stemde redelijk tevreden maar evengoed was het kroost altijd blij als zo'n termijn om was.
In de 3 volggezinnen wordt overwegend op deeltijd-basis ook wel door moeders gewerkt en de opvang van de boefjes wordt dan even telefonisch afgestemd met de 3 voorhanden grootouderparen. Wij wonen allemaal niet erg ver uit elkaar, grootste afstand ca. 3 kilometer.

Je zult mijn verhaal wel ouderwets en eentonig vinden, maar tot hiertoe leven alle betrokkenen tamelijk tevreden en comfortabel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be