Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De televisie moet de campagne redden.
Ja 7 25,00%
Neen 17 60,71%
Ja, ... maar 2 7,14%
Neen, ... maar 0 0%
Geen mening, 'k zou 't niet weten ... 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 02:10   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid van onze media is idd immens, maar ook de mentaliteit van vele Vlamingen. Onze samenleving mist te weinig diepgang, alles is veel te oppervlakkig. Als je ziet dat bv. 1,5 miljoen Vlamingen een roddelblad als de Dag Allemaal leest, 1 miljoen Vlamingen naar De Pfaffs kijkt.

De meerderheid van de Vlamingen is niet geïnteresseerd in politiek en dat is spijtig. Het lijkt wel alsof het vandaag gewoon verboden is om kritisch na te denken over bepaalde zaken.

Ikzelf werd trouwens Vlaams-nationalist doordat ik altijd al interesse had in politiek en de actualiteit op de voet volgde.
Moet niet gemakkelijk zijn daar in Gent. Waar ik me trouwens afvraag: die renovaties en wegen enzo...allemaal heel mooi, maar wie krijgt de factuur?
Alhoewel ja, als je hoort hoeveel de horeca daar moet doorrekenen aan de klanten om hun belastingen te kunnen betalen...
Paars heeft in Gent een beleid van surrealisme gevoerd, niet van realisme en de rekening daarvoor gaat nog komen, en ik vrees dat het een harde rekening zal zijn...
Oud 21 mei 2007, 09:28   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik heb in stukjes zo'n 10 minuten gekeken. Ongehoord voor ik de aanvallen op Leterme.
Ook dat van de wet-Lejeune...die man begreep volgens mij niet eens wat Leterme daar vertelde. Ik kreeg dan ook spontaan de vraag: weet die eigenlijk wel wat die wet inhoudt, buiten dat zinnetje waarin 1/3 in voorkomt...?
Nu goed, om deze man te plezieren: beeld je een menselijk drama in (verkrachting, moord, ...) en je kan de dader nog net te grazen nemen door hem nog net om het hoekje te helpen. 12 jaar cel wegens doodslag, terwijl je toen uit emotie handelde en eigenlijk geen gevaar bent voor de maatschappij. Maar how wacht eens even: je moet 12 jaar doorbrengen bij moordernaars, overvallers, ... ipv 4... die vier jaar zullen misschien nog net lukken, maar na 12 jaar...amai, dan zal je pas een gevaar zijn voor de maatschappij, die wandelende tikkende bom die je dan bent... .
Het was met andere woorden niet meteen de slimste van de hoop.

En ook zo beschamend...Van De Lanotte, mensen toch, ...en dat is dan docent aan de Ugent voor onder andere grondwettelijk en administratief recht? Je zal er maar student bij zijn en eigenlijk ontdekken dat B-H-V niet langer zo mag blijven en dan net horen van diezelfde docent dat het eigenlijk voor hem niet hoeft...je zou toch meteen alle credibiliteit in die man verliezen! Of ooit al een docent accountancy/boekhouding een les horen beginnen: "...en vandaag gaan we eens zien hoe je de fiscus eens met een kluitje in het riet kan sturen zodat ze volgen jaar nog altijd aan het zoeken zijn ergens in Timboektoe"?
VDL heeft nog zo'n stoot gerealiseerd. Probeerde ten tijde van de illegalenregularisatie een gewone wet op te heffen met een koninklijk besluit, wat grondwettelijk gezien onmogelijk is. Dat een lokaal mandatarisje dergelijk fout maakt kan je nog begrijpen, maar dat een minister, die nota bene prof grondwettelijk recht is, zulk een stoot begaat, dat gaatje verstand toch te boven.

over die wet-Lejeune heeft Leterme er zich toch proberen uitklappen. Komaan, die had het voortdurend over reïntegratie in de maatschappij, dat heeft op zich NIETS met de wet Lejeune te maken. Of de gevangen nu vier of twaalf jaar zit, maakt niet veel uit voor de reïntegratie. Smoelentrekkerij was dat.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 09:32   #43
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

En ook zo beschamend...Van De Lanotte, mensen toch, ...en dat is dan docent aan de Ugent voor onder andere grondwettelijk en administratief recht? Je zal er maar student bij zijn en eigenlijk ontdekken dat B-H-V niet langer zo mag blijven en dan net horen van diezelfde docent dat het eigenlijk voor hem niet hoeft...je zou toch meteen alle credibiliteit in die man verliezen! Of ooit al een docent accountancy/boekhouding een les horen beginnen: "...en vandaag gaan we eens zien hoe je de fiscus eens met een kluitje in het riet kan sturen zodat ze volgen jaar nog altijd aan het zoeken zijn ergens in Timboektoe"?[/quote]

Ik studeer rechten aan de Ugent (zit in het 1ste jaar) en heb dus ook les van Van De Lanotte. Hij doceert staatsrecht en grondwettelijk recht. Je hebt groot gelijk, het is onbegrijpelijk dat uitgerekend een prof grondwettelijk recht niet wakker ligt van de naleving van de ... grondwet.

Maar ja, in dit land kan blijkbaar alles
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 09:44   #44
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Moet niet gemakkelijk zijn daar in Gent. Waar ik me trouwens afvraag: die renovaties en wegen enzo...allemaal heel mooi, maar wie krijgt de factuur?
Alhoewel ja, als je hoort hoeveel de horeca daar moet doorrekenen aan de klanten om hun belastingen te kunnen betalen...
Paars heeft in Gent een beleid van surrealisme gevoerd, niet van realisme en de rekening daarvoor gaat nog komen, en ik vrees dat het een harde rekening zal zijn...
Neen, gemakkelijk is het in elk geval niet in Gent. Toen ik de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen te horen kreeg was ik in elk geval niet gelukkig. (SP.A won 7%, Groen won ook 2 zetels, VLD bleef status quo, Vlaams Belang en CD&V verloren elk 2 zetels).

Het paarse stadsbestuut lijdt aan megalomanie. Er zijn bv heel grote projecten die veel vertraging hebben, ik heb het nu over de bouw van het Arteveldestadion, de uitbouw van Portus Ganda en het openleggen van de Nederschelde, de renovering van het Sint-Pietersstation, renovaties van wegen.

Het is duidelijk dat de Gentse belastingsbetaler de komende jaren diep in geldbeugel mag tasten.
Oud 21 mei 2007, 10:59   #45
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook zo beschamend...Van De Lanotte, mensen toch, ...en dat is dan docent aan de Ugent voor onder andere grondwettelijk en administratief recht? Je zal er maar student bij zijn en eigenlijk ontdekken dat B-H-V niet langer zo mag blijven en dan net horen van diezelfde docent dat het eigenlijk voor hem niet hoeft...je zou toch meteen alle credibiliteit in die man verliezen! Of ooit al een docent accountancy/boekhouding een les horen beginnen: "...en vandaag gaan we eens zien hoe je de fiscus eens met een kluitje in het riet kan sturen zodat ze volgen jaar nog altijd aan het zoeken zijn ergens in Timboektoe"?

Ik studeer rechten aan de Ugent (zit in het 1ste jaar) en heb dus ook les van Van De Lanotte. Hij doceert staatsrecht en grondwettelijk recht. Je hebt groot gelijk, het is onbegrijpelijk dat uitgerekend een prof grondwettelijk recht niet wakker ligt van de naleving van de ... grondwet.

bij Vande Lanotte moet je van niets verschieten. In 1984 was hij één van de voorname figuren van het anarchistisch collectief, 11 jaar later was hij minister van Binnenlandse Zaken. Voorwaar een merkwaardige evolutie.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 mei 2007 om 11:00.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:19   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, gemakkelijk is het in elk geval niet in Gent. Toen ik de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen te horen kreeg was ik in elk geval niet gelukkig. (SP.A won 7%, Groen won ook 2 zetels, VLD bleef status quo, Vlaams Belang en CD&V verloren elk 2 zetels).

Het paarse stadsbestuut lijdt aan megalomanie. Er zijn bv heel grote projecten die veel vertraging hebben, ik heb het nu over de bouw van het Arteveldestadion, de uitbouw van Portus Ganda en het openleggen van de Nederschelde, de renovering van het Sint-Pietersstation, renovaties van wegen.

Het is duidelijk dat de Gentse belastingsbetaler de komende jaren diep in geldbeugel mag tasten.
Als ik Aa Gent mag geloven wordt dat toch volledig betaald door privé-investeerders?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:26   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het federaal moeras kan inderdaad moeilijk begeesteren. Dat lijkt me ook logisch. Waar blijft dat unitair België?
Op het kerkhof van de geschiedenis. Daar is en blijft het.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:41   #48
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als ik Aa Gent mag geloven wordt dat toch volledig betaald door privé-investeerders?
De stad Gent heeft de bouwgrond aan AA Gent verkocht voor 1 symbolische Euro. Voor de rest wordt het stadion gebouwd door privé-investeerders, gelukkig maar. De bouw van het stadion heeft wel veel vertraging. Een paar jaar geleden verklaarde de voorzitter van Gent dat het stadion in de zomer van 2006 klaar zou zijn. Het is vandaag mei 2007 en de bouw van het stadion is nog niet eens begonnen.
Oud 21 mei 2007, 12:04   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Verwacht je dan nu al dat ze dat WEL gaan doen ???
Tuurlijk verwacht ik dat. Je komt niet zo ver in de politiek zonder een groffe leugenaar te zijn zonder eer en geweten.
Oud 21 mei 2007, 12:26   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar ja, in dit land kan blijkbaar alles[/quote]

Dat een actief politicus het brein mag wat komen vergiftigen van onze studenten is al een parlementaire vraag op zich waard.

Ofwel geef je in alle eerlijkheid en objectiviteit les, ofwel speel je minister, maar de 2 combineren is iets wat voor mij niet kan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 12:31   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat is idd ongelooflijk; Evenzeer is het ongelooflijk dat dedecker zich opvoert als alternatief terwijl als het aan hem lag hij nu lijstrekker was voor de open-vld in west-vlaanderen en nog campagne voerde voor die partij in oktober 2006.

Ik vraag me verder af of dit wel kan. Een schijndebat zonder oppositie.

Dit is echt wel een brug te ver.

Men kon zien dat ze blij waren dat de partij die hen pijn kon doen buitengesloten werd.

Het Vlaams Belang heeft 4 jaar, wat zeg ik 8 jaar en meer de kans gekregen om de regering pijn te doen waar ze dat hoorden te doen als oppositiepartij. In het parlement. We hebben uit de resultaten van De Standaard en De Morgen gezien waar de VB vertegenwoordigers in het parlement zich bezig mee hebben gehouden, of liever niet bezig mee hebben gehouden. Vooraleer je anderen verwijt dat ze hun werk niet doen zou men bij het VB beter in eigen boezem kijken en er voor zorgen dat iedereen van hen tenminste hun deel van het werk doet.

Los daar van is het inderdaad maar een schijndebat zonder oppositie maar hoeverre verschilt dat beeld van hetgeen we de laatste 8 jaar in het parlement hebben gezien of niet gezien?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 mei 2007 om 12:35.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 12:52   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De stad Gent heeft de bouwgrond aan AA Gent verkocht voor 1 symbolische Euro. Voor de rest wordt het stadion gebouwd door privé-investeerders, gelukkig maar. De bouw van het stadion heeft wel veel vertraging. Een paar jaar geleden verklaarde de voorzitter van Gent dat het stadion in de zomer van 2006 klaar zou zijn. Het is vandaag mei 2007 en de bouw van het stadion is nog niet eens begonnen.
En wat heeft dat met het paarse bestuur te maken?
Oud 21 mei 2007, 12:59   #53
stropdrager
Minister-President

Standaard

Dat een actief politicus het brein mag wat komen vergiftigen van onze studenten is al een parlementaire vraag op zich waard.

Ofwel geef je in alle eerlijkheid en objectiviteit les, ofwel speel je minister, maar de 2 combineren is iets wat voor mij niet kan.[/quote]

Mij verbaast het ook dat Van De Lanotte nog tijd heeft om les te komen geven.

Toch is de universiteit redelijk neutraal. In het 1ste semester heb ik les gehad van Boudewijn Bouckaert, medestander van Dedecker en die kun je toch moeilijk links noemen.
Oud 21 mei 2007, 13:02   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ofwel geef je in alle eerlijkheid en objectiviteit les, ofwel speel je minister, maar de 2 combineren is iets wat voor mij niet kan.
Mij verbaast het ook dat Van De Lanotte nog tijd heeft om les te komen geven.

Toch is de universiteit redelijk neutraal. In het 1ste semester heb ik les gehad van Boudewijn Bouckaert, medestander van Dedecker en die kun je toch moeilijk links noemen.[/quote]

Ik heb les van een Vlott'er, iemand die vrij katholiek is (priester in een vorig leven), een vrij liberaal ingesteld iemand en een zuivere sp.a'er.
Dus ja, ik deel die mening. (En A'pen heeft ook Mathias Storme. ^^)
Oud 21 mei 2007, 13:04   #55
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat heeft dat met het paarse bestuur te maken?
Het zou wel eens kunnen dat door die vertragingen aan de bouw van het stadion, het stadsbestuur alsnog bijspringt om een deel van de kosten te betalen. Het is namelijk zo dat in het stadsbestuur een aantal fervente Gentsupporters zitten.

Een paar jaar geleden heeft de stad Bergen ook een nieuwe voetbaltribune gebouwd voor de lokale club, onder goedkeurend oog van de plaatselijke burgemeester, Elio Di Rupo
Oud 21 mei 2007, 13:06   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou wel eens kunnen dat door die vertragingen aan de bouw van het stadion, het stadsbestuur alsnog bijspringt om een deel van de kosten te betalen. Het is namelijk zo dat in het stadsbestuur een aantal fervente Gentsupporters zitten.

Een paar jaar geleden heeft de stad Bergen ook een nieuwe voetbaltribune gebouwd voor de lokale club, onder goedkeurend oog van de plaatselijke burgemeester, Elio Di Rupo
Ja, dat gerucht heb ik ook al vaak gehoord. En dat hij daar stadsgelden heeft voor gebruikt enzo.

Nog nooit in de gewone pers gezien, though. Net zomin op een of andere gewone bron.
Oud 21 mei 2007, 13:49   #57
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wie heeft trouwens dat traject van het fietspad in de Voskenslaan daar uitgemeten met die metalen "klinkers"? Je moet om de haverklap daar uitkijken dat je niet door een fietser wordt omvergereden
"verkeersveilig" noemt men dat dan?
Oud 21 mei 2007, 13:50   #58
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op het kerkhof van de geschiedenis. Daar is en blijft het.
Dat zei Brezjnev ook in de jaren '70 over het kapitalisme.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:55   #59
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Oh maar Rudy Aernoudt, die liberaal die dat boek heeft gescheven als tegenreactie op het Warandemanifest, geeft zelfs les aan de Handelswetenschappen aan de Hogent.
Iemand uit de richting Handelswetenschappen zelf zei me laatst echter dat de opleiding daar betere lesgevers kan gebruiken, omdat sommige docenten iets staan af te rammelen zonder dat ze precies niet altijd even goed weten wat ze nu...en welke naam hoor je dan opduiken? Aernoudt.
Je moet er trouwens goed bij opletten, want als hij weet dat je flamingant bent, moet je al heel goede antwoorden presenteren op je examen

Zelfde ook bij Vandelanotte: men zegt dat hij objectief is, veel oud-studenten en ex-studenten in de rechten aan de Ugent zeggen dan weer iets totaal anders. En het zijn niet enkel diegenen die bij hem gebuisd waren.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 21 mei 2007 om 13:57.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:57   #60
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, dat gerucht heb ik ook al vaak gehoord. En dat hij daar stadsgelden heeft voor gebruikt enzo.

Nog nooit in de gewone pers gezien, though. Net zomin op een of andere gewone bron.
Kijk, ook al ben ik een voetballiefhabber, toch ben ik van mening dat het niet de taak is van de overheid om de bouw van een stadion te betalen. Dit zou uitsluitend een taak mogen zijn van privé-investeerders en de voetbalclub zelf.

Ik ben gewoon bezorgd dat de stad het Arteveldestadion mee zal helpen financieren, omwille van de jarenlange vertraging die het project heeft opgelopen door het gekibbel van de verschillende privé-investeerders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be