![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: Moslimdemocratie is mogelijk. | |||
| ja |
|
27 | 28,13% |
| Neen |
|
53 | 55,21% |
| Ja, maar ... |
|
6 | 6,25% |
| Neen, maar ... |
|
5 | 5,21% |
| Geen mening, ik weet het niet ... |
|
5 | 5,21% |
| Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ben jij zeker dat Iran in onze onmiddelijke omgeving ligt??? Moet ik nog enkele islam staten die niet bij de deur liggen opnoemen? Hier bij ons worden ze een beetje gematigder door de druk van de samenleving en omdat vele dingen gewoon zwaar verboden zijn. In hun eigen land doen die allemaal hun zin en gaan die praktijken die jij denkt opgehouden zijn te bestaan gewoon massaal door!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 21 mei 2007 om 20:38. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
|
Citaat:
Alvast vooraf gewaarschuwd: de woordenbrij in de zin van "(nog) niet geschikt voor hier, alleen voor een moslim-land", is uiteraard alleen maar het antwoord ontwijken/verdoezelen/taq�*ya, zie hoofdstukje 109, "ZEG tegen de ongelovigen ..... "; het DOE-gedeelte vind je o.a in het veel grotere hoofdstuk 9. http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
|
|
|
|
#104 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ken er verschillende. En niemand zal ze bestraffen, daar hebben ze teveel geld voor ... |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
Zou Rudy niet weten dat België al lang ontkerkelijkt is en dat er nog slechts een 13 % praktizerenden zijn onder de christenen.
|
|
|
|
|
|
#106 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Die fundamentalisten spelen een belangrijke rol bij de beantwoording van de oorspronkelijke vraag. Het hangt er van af hoe je de oorspronkelijke vraag: "Is moslimdemocratie mogelijk" interpreteert. Interpretatie 1 zou kunnen zijn: "Is er nu in een islamitisch land democratie mogelijk zoals wij die in Europa kennen. Interpretatie 2 zou kunnen zijn: "Is het mogelijk dat in een Islamitisch land in de toekomst ‘Europese democratie' mogelijk is." Wat interpretatie 1 betreft denk ik dat de fundamentalisten momenteel een te sterke factor zijn om ‘Europese democratie’ in een islamitisch land te verkrijgen. Voor interpretatie 2 geloof ik dat Turkije al een heel eind op weg is. Het is er nog niet. Maar als er één schaap over de dam is … |
||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De man die door echt-rechts verguisd wordt, is nu opeens feilloos? Islamoloog Guy Verhofstadt is plots dè autoriteit op het gebied van de Islamwereld?
|
|
|
#110 |
|
|
Ik zeg niet dat GV feilloos is.
Ik zeg enkel dat Rudy niet te bespeuren is nadat ik hem een duidelijk antwoord gaf op zijn vraag. Wat de uitspraak van GV betreft. Wat vind jij daar juist verkeerd aan? Jij behoort duidelijk niet tot 'extreemrechts'. En wellicht is GV voor jou dan wel een betrouwbare bron!? Tenzij je behoort tot een ander extreem-ik-weet- nie-wat; Laatst gewijzigd door luc broes : 22 mei 2007 om 09:11. |
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Andere landen zoals Iran en Saudi-Arabië zijn op de Islam geïnspireerd maar gebruiken de Islam niet als staatsvorm. Die twee landen kan je moeilijk onderontwikkeld noemen. Ze hebben natuurlijk hun minpunten waar ik mij absoluut niet in kan vinden. Ik heb de burgermanifesten van Verhofstadt niet gelezen. Ik weet dus niet hoe hij zijn standpunt rond de onverzoenbaarheid van de Islam en de Westerse Democratie beargumenteerd.
|
|
|
|
#112 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 | |
|
|
Citaat:
De laatste tijd kwamen in Turkije meerdere keren wel een miljoen mensen op straat opdat Turkije geen islam-staat zou worden. Zijn dat allemaal 'extreemrechtse zwakzinnigen', of gewoon bezorgde burgers die een dreigend gevaar trachten af te weren? |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondertussen weten we wel beter. Ook de liberalen. Cultuurrelativisme werkt niet. Creëert enkel gettovorming wat leidt tot conflicten. Het VB is er enkel beter van geworden. Je beweert dat de situatie in onze contreien van vijftig jaar geleden niet te vergelijken is met de huidige mohammedaanse samenleving in onze omgeving. Ik beweer juist het tegendeel. Vergeleken met de westerse samenleving heeft de moslimgemeenschap nog enkele decennia in te halen. Maar alles op z’n tijd. Het heeft geen zin om de moslimfeministen nog meer de dieperik in te duwen. Rudy |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Opponenten binnen de montheistische godsdiensten hebben elkaar steeds naar het leven gestaan. Zelfs katholieken en protestanten, en dan blijven we nog binnen het christendom. Islam is niet minderwaardig aan het christen- of jodendom. Laten we er gewoon voor zorgen dat religie ons leven niet ongewenst gaat bepalen. Hoe moet ik het anders zeggen ? Rudy |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
|
Citaat:
Toen hij eerste minister werd is, zoals men weet, de islam in heel de wereld totaal en grondig gewijzigd. Beste Rudi als je dit bedoelt dan weet je hopelijk dat dit totale nonsens is. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
(oeps, bericht dubbel gepost)
Laatst gewijzigd door Rudy : 22 mei 2007 om 19:04. |
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iran kent geen democratisch regime. De vlag dekt de lading niet. Het is niet omdat er een democratisch verkozen parlement is, en een premier, dat er een gelijkwaardigheid is en de mensenrechten worden gerespecteerd. De theocratie staat er boven de wet. Kortom, het is de eigelijke wet. Met de jaren al eens wat conservatiever of moderner dan anders. Maar het blijft in praktijk eenn dictatuur onder leiding van een geestelijk leider. Maar leer aub eens een onderscheid maken tussen leiders uit dergelijk land en de modale burger die het daar kotsbeu wordt en de kans krijgt zich hier te ontplooien. Juist ja, je afkomst draag je nog wel wat mee. En dan? Zolang onze wetten maar worden gerespecteerd. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
Ook 50 of zelfs 100 jaar geleden werd er in onze toen reeds redelijk beschaafde landen niet gestenigd en werd er ook geen hand/voet afgesneden als strafmaatregel. Evenmin werd iemand die zich losmaakte van een kerkgenootschap naar het leven gestaan.
|
|