Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 14:40   #21
Anna List
Banneling

Standaard

ik twijfel alleen nog over de manier waarop ... beslissingen beslissingen ... ge zoudt er depressief van worden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:40   #22

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tis eigenlijk nog simpelder,wie hoog start kan ook erg laag vallen in het leven,wie erg laag start kan enkel maar winnen
Ik ga nu eens iets heel dom zeggen ff goed nadenken""""LEVEN IS VOELEN""""""
Iemand om zeep helpen is anders ook wel een uiting van een gevoel me dunkt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:41   #23
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Ma ge hoort toch ook vaak dat er ze zwaar in de schulden zaten of dat bvb de vader zijn kind en zichzelf dood om de moeder te treffen etc.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:43   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tina Bekijk bericht
Ma ge hoort toch ook vaak dat er ze zwaar in de schulden zaten of dat bvb de vader zijn kind en zichzelf dood om de moeder te treffen etc.
toegeven dat 'ge er eindelijk wel eens vanaf wou' ... ligt misschien nog een beke gevoelig om daarna terug opgenomen te worden in de maatschappij hé ...
Oud 22 mei 2007, 14:46   #25

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tina Bekijk bericht
Het ene sluit het andere niet uit he. Dikwijls zijn die zware schulden juist het gevolg van enig "succes" op financieel gebied. Men verdient goed zijne boterham en koopt een huis met een zware hypotheek, een auto op afbetaling enz... Maar dat drijft de druk dan ook dusdanig op dat er niet veel moet gebeuren bij sommigen om ofwel depressief te worden (maar dat kunnen ze niet omdat ze dan hun schulden niet kunnen afbetalen wegens ziekte enz..) ofwel het helemaal niet meer zien zitten. Het corset is dan zodanig krap dat de minste onverwachte beweging het doet springen.
Eigenlijk zouden ze op dat moment eerder het verstand moeten hebben om auto of huis te verkopen en bijvoorbeeld kleiner te gaan wonen maar da's dan weer een enorme deuk in hun imago van succesrijke burger.
Oud 22 mei 2007, 14:54   #26
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En ondertussen de jeugd op school maar willen doen studeren en pushen om "het" te maken.
is "het" kapot dan?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:54   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Iemand om zeep helpen is anders ook wel een uiting van een gevoel me dunkt.
Eigenlijk heb je gelijk,alle spruit verder uit goede of slechte gevoelens van iets of iemand(in dit geval kan het bv zo zijn dat die persoon kwestie nooit begrepen is geweest door de samenleving) dit is maar gewoon een voorbeeld,er zijn wel honderde verschillende oorzaken die aan de basis kunnen liggen van zo een daad
Oud 22 mei 2007, 14:56   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ene sluit het andere niet uit he. Dikwijls zijn die zware schulden juist het gevolg van enig "succes" op financieel gebied. Men verdient goed zijne boterham en koopt een huis met een zware hypotheek, een auto op afbetaling enz... Maar dat drijft de druk dan ook dusdanig op dat er niet veel moet gebeuren bij sommigen om ofwel depressief te worden (maar dat kunnen ze niet omdat ze dan hun schulden niet kunnen afbetalen wegens ziekte enz..) ofwel het helemaal niet meer zien zitten. Het corset is dan zodanig krap dat de minste onverwachte beweging het doet springen.
Eigenlijk zouden ze op dat moment eerder het verstand moeten hebben om auto of huis te verkopen en bijvoorbeeld kleiner te gaan wonen maar da's dan weer een enorme deuk in hun imago van succesrijke burger.
... alsof ge daar geen dure aanvullende verzekering voor hebt lopen
Oud 22 mei 2007, 14:59   #29

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Eigenlijk heb je gelijk,alle spruit verder uit goede of slechte gevoelens van iets of iemand(in dit geval kan het bv zo zijn dat die persoon kwestie nooit begrepen is geweest door de samenleving) dit is maar gewoon een voorbeeld,er zijn wel honderde verschillende oorzaken die aan de basis kunnen liggen van zo een daad
Efkens een leske van een opvoeder. Er bestaan geen "goede" of "slechte" gevoelens. Een gevoel is nu eenmaal een gevoel (voorbeeld een gevoel van kwaadheid, een gevoel van verdriet, een gevoel van euforie ...). Het gedrag dat men soms koppelt aan dat gevoel kan goed of slecht zijn met andere woorden, indien men met een gevoel van kwaadheid zit bijvoorbeeld kan dit heel oprecht zijn maar men mag daardoor toch niet het recht in eigen handen nemen en iemand neerschieten.
Oud 22 mei 2007, 15:00   #30

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... alsof ge daar geen dure aanvullende verzekering voor hebt lopen
Nog meer onkosten
Oud 22 mei 2007, 15:05   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog meer onkosten
moto kopen ?
Oud 22 mei 2007, 15:08   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Efkens een leske van een opvoeder. Er bestaan geen &quot;goede&quot; of &quot;slechte&quot; gevoelens. Een gevoel is nu eenmaal een gevoel (voorbeeld een gevoel van kwaadheid, een gevoel van verdriet, een gevoel van euforie ...). Het gedrag dat men soms koppelt aan dat gevoel kan goed of slecht zijn met andere woorden, indien men met een gevoel van kwaadheid zit bijvoorbeeld kan dit heel oprecht zijn maar men mag daardoor toch niet het recht in eigen handen nemen en iemand neerschieten.
Dus zeg ik nogmaals dat leven gevoel is,niet meer maar ook niet minder,gevoel is meestal niet te controleren,Een goed voorbeeldje van dit soort van gevoel is eten,je krijgt honger maar dat is niet omdat jij honger wil hebben,het gevoel doet hele rare dingen met mensen ...

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 mei 2007 om 15:09.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 15:25   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooie thread Karma,enkel spijtig dat er weinig gaat op gereageerd worden
Oud 23 mei 2007, 09:47   #34

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
moto kopen ?
heb je d'er ene te koop?
Oud 23 mei 2007, 09:54   #35
Anna List
Banneling

Standaard

yep cb600f van aug 2003

een zwartje natuurlijk
Oud 23 mei 2007, 09:56   #36
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

justitie zou naast het bestraffen ook meer bezig moeten zijn met het voorkomen van misdaden.

er gebeuren verschrikkelijke dingen in dit land.

en neem nu bvb het hele proces dutroux - dat heeft ons zoveel geld gekost

voor die prijs zou ik als burger niet enkel willen dat dutroux gestopt wordt in zijn daden maar ook en in de eerste plaats zou ik willen weten hoe we als maatschappij dergelijke zaken in de toekomst zoveel mogelijk kunnen voorkomen.

en voor zover ik bvb marche en famenne ken kan ik het echt niet helpen dat het mij niet verbaast dat er uit deze kweekvijver van marginaliteit, figuren als dutroux ontspruiten. Als je een half uur in marche en famenne bent dan wordt je door de omgeving alleen al depri.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2007 om 09:58.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 10:20   #37

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
justitie zou naast het bestraffen ook meer bezig moeten zijn met het voorkomen van misdaden.

voor die prijs zou ik als burger niet enkel willen dat dutroux gestopt wordt in zijn daden maar ook en in de eerste plaats zou ik willen weten hoe we als maatschappij dergelijke zaken in de toekomst zoveel mogelijk kunnen voorkomen.

en voor zover ik bvb marche en famenne ken kan ik het echt niet helpen dat het mij niet verbaast dat er uit deze kweekvijver van marginaliteit, figuren als dutroux ontspruiten. Als je een half uur in marche en famenne bent dan wordt je door de omgeving alleen al depri.
Eigenlijk was dat nu net een beetje waarover het ging rond die familiedrama's (= dus misdaad).
Daar waar men dacht dat het misschien te vermijden was door sommige maatregelen te nemen kwam men tot de conclusie dat het nu net vooral gebeurd door mensen die het "goed" doen wat op zich het nu juist zo moeilijk maakt om het te zien aankomen.
Ik plaats uiteraard het geval dutroux niet op dezelfde lijn als de familiedrama's waarover het gaat.
Oud 23 mei 2007, 21:41   #38
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Op Canvas heb ik zo eens een programma gezien van gewone huisvaders die op een dag hun gezin vermoorden. Dat waren heel gewone mensen, met vast werk, rustig karakter, maar op een dag sloegen de stoppen gewoon door bij hun.

De mensen die geïnterviewd werden waren kennissen van de overleden gezinnen, en bevestigden telkens dat de vaders heel gewone, rustige mensen waren.
Maar wie laat echt zijn ware gezicht zien aan zijn kennissen. Iedereen zal zelf ook wel mensen in zijn omgeving kennen of hebben gekend waarvan de façade enkel maar perfectie over hu hele leven liet uitschijnen, maar waarbij dan plots breek dat er in dat huis heel wat barsten, scheuren en gaten zaten, bij wijze van spreken.
Als je succesvol bent of een goede carriëre hebt is de druk om naar buiten toe perfect over te komen nog hoger, simpelweg omdat je je niets anders kan permitteren.
Oud 24 mei 2007, 08:27   #39
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

Tja, (dat) links beleid wreekt zich vroeg of laat...

Hebt U vroeger trouwens niet veelvuldig geschreven dat U in feite liever Waal dan Vlaming zou zijn? Omdat het leven er zo veel aangenamer was? Veel minder tijdsdrukl en verdraagzaamheid?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 08:38   #40
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja, (dat) links beleid wreekt zich vroeg of laat...

Hebt U vroeger trouwens niet veelvuldig geschreven dat U in feite liever Waal dan Vlaming zou zijn? Omdat het leven er zo veel aangenamer was? Veel minder tijdsdrukl en verdraagzaamheid?
een mens moet als het niet anders kan kiezen tussen van alle kwalen de minst erge. En niet heel de ardennen is zoals marche en famenne he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be