![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond die verneukte schrijfstijl beter...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En let wel, persoonlijke representatie heeft mijn stem.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke representatie kan in gemeenschappen van een paar honderd man. Ik weet wel dat dat uw voorkeur heeft, maar dat kan gewoon niet werken. De eerste opdracht van de staat moet immers zijn de rechten van de burgers vrijwaren, en dat lijkt me onmogelijk met honderden stads- of zelfs wijkstaten - die dan bv ook hun eigen politiemacht zouden moeten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De staat: dat zijn wij allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke taalfout?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn de natie. De staat is het geheel van bestuursorganen dat door ons is aangesteld en dat de voorwaarden voor maximale vrijheid dient te scheppen, die vrijheid dient te vrijwaren en de vrije markt garanderen. De staat is immers meer dan de regering maar bestaat uit wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een definitie vanuit een zeer dubieuze bron (heb even mijn handboeken politicologie of recht niet bij de hand, hier), maar toch vrij correcte definitie lijkt me van Wiki:
Vanuit juridisch standpunt kan men het begrip staat definiëren als "geheel van instellingen en regels die het gemeenschapsleven van een groep individuen in een vastgelegd territorium bepalen". Een politicologische definitie luidt: "een gecentraliseerde organisatie die in een afgebakend territorium beschikt over een overwicht aan machtsmiddelen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat is een grote fictie.
- Bastiat Meer moet dat niet zijn.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal goed en wel, maar tenzij ge totaal anarchist zijt zult ge toch ook erkennen dat de staat de veiligheid en de vrijheid van de burgers moet garanderen. Als de staat maar één taak zou hebben, zou het die zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben filosofisch anarchist, en je somt twéé taken op.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
" As for us, we think that the state is not and should not be anything else than the common police force instituted, not to be an instrument of oppression and reciprocal plunder, but, on the contrary, to guarantee to each his own and to make justice and security prevail." (excuus voor de Engelse vertaling, ik vind de originele tekst hier niet direct...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk maar één: veiligheid is immers gewoon één van de basisrechten van een mens. Ik moet immers mijn vrijheid kunnen uitoefenen zonder dat anderen die in het gedrang brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus we zijn het eens. Geweldig interessant allemaal, maar ik zou eigenlijk eens moeten gaan doen alsof ik Duits kan op mijn mondeling examen zo dadelijk... Tot straks!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zonder dat je die van anderen in het gedrang brengt, akkoord.
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tschuss en veel geluk.
![]() |