Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 15:33   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
leest ne keer een boekske derover. Aan de basis van het conflict ligt protestantisme - katholicisme.
Neen, aan de basis ligt de overheersing van de Ieren door de Engelsen.
Oud 24 mei 2007, 15:33   #242
Thin White Duke
Vreemdeling

Thin White Duke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat doe jij zo laat op straat en in de buurt van een discotheek waar enkel krapuul komt?

Meisjes van Marokkaanse of Turkse origine mogen idd niet naar de disco omdat ze maagdelijkheid zouden kunnen verliezen. De familie eer weet je wel.

Maak me echter niet wijs dat de jongens zich iets van de eer van de autochtone meisjes aantrekken.

En je mag me ook uitleggen waarom die jongens zolang geweerd werden uit danszalen en discotheken als ze er toch al nooit iets in verloren hadden.
Ik zie maar wat ik zie. Meestal kom ik terug van gent met de trein zaterdagavond. Het Oh-volk stapt op, en dan heb ik eens de kans die goed te bekijken.
Thin White Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:36   #243
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, had verkeerd gelezen, tis tegen knuppel

Als zij niet willen dat wij ons met hunnen cultuur moeien, dan moeten ze hunnen cultuur onder hunnen arm nemen en gaan wonen in hunnen cultuur.

alhoewel dit wel vrij veralgemenend is.
Wat is van Knuppel?
Oud 24 mei 2007, 15:37   #244
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Sinds wanneer is een ideologie, een geloof, een ras meneer ? Racisme is verwerpelijk, het is namelijk mensen volgens kenmerken waar zij niks aan kunnen doen en die zij niet kunnen veranderen (bvb huidskleur) discrimineren of nog erger. Een ideologie echter is geen mens van vlees en bloed. Ideologieen moeten onderworpen worden aan een grondig onderzoek en als die ideologie als schadelijk en verwerpelijk zou worden bevonden dan moet die worden bestreden en onder bakken van kritiek worden bedolven.

Een Vlaming heeft een eigen cultuur en identiteit die haaks staat op de islamitische. U, die alle culturen evenveel waard acht zou zoals ik reeds aanhaalde, papoeas met peniskoker ook als een verrijking beschouwen en als een culturele boost bekijken. Jij zou die papoea met peniskoker ook als Vlaming beschouwen enkel en alleen maar omdat die Vlaams spreekt. Enkel moslims in naam (mensen die denken moslim te zijn maar het in feite niet zijn) zouden zich Vlaming kunnen noemen.

Mensen zoals jij zouden hun eigen cultuur en eigenheid door een andere (islam) willen laten vervangen (dat zien zij dan als verrijking). Want dat is wat islam uiteindelijk doet. Islam en multicultuur gaat immers niet samen. Islam is geen verrijking van onze cultuur en eigenheid maar een vernietiging ervan. En het was te denken dat u student bent. Het is ver gekomen met hetgeen men leerlingen in de scholen vandaag de dag zit aan te leren. Dat heet dan 'verdraagzaamheid', verdraagzaamheid tot in het absurde.

De Islam voor Ongelovigen
U meent dus wat u zegt. Men kan geen moslim én vlaming zijn tegelijkertijd. Dat vind ik verwerpelijk omwille van geen basis voor die redenering.
Wat doet de gemiddelde vlaming dan volgens u ? Is de gemiddelde vlaming een katholiek? Gaat de gemiddelde vlaming volgens u twee keer per week op cafe?
Alstublieft, neem uw tijd en geef mij een definitie van 'vlaming'. Leer mij wat een échte vlaming moet zijn en wat niet.
Oud 24 mei 2007, 15:37   #245
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doe jij zo laat op straat en in de buurt van een discotheek waar enkel krapuul komt?

Meisjes van Marokkaanse of Turkse origine mogen idd niet naar de disco omdat ze maagdelijkheid zouden kunnen verliezen. De familie eer weet je wel.

Maak me echter niet wijs dat de jongens zich iets van de eer van de autochtone meisjes aantrekken.

En je mag me ook uitleggen waarom die jongens zolang geweerd werden uit danszalen en discotheken als ze er toch al nooit iets in verloren hadden.
Juist, de hypocrieten! Kijk niet naar hun zus of oei oei! Voor een autochtoon meisje hebben ze minder respect. Die is ongelovig in hun ogen en daarom denken ze dat ze daar alles mee mogen doen.
Sorry, maar Vlaamse meisjes hebben ook hun eer en ik vind dat hun vaders en broers wie deze krenkt ook eens mogen castreren. Hier werkt de zaak omgekeerd naar hun normen. Als dat hun zuur opbreekt, staat het hun vrij om te vertrekken naar de landen waar hun slachtoffers gestraft worden, omdat ze hun lusten niet onder controle kunnen houden.
Ieder zijn cultuur, maar ook ieder zijn eer. Ik erger me trouwens ook mateloos aan hippie ouders die hun dochters opvoeden tot multi-oefenmatrassen, waardoor de allochtone rondhangers helemaal hun respect voor ons verliezen.
Oud 24 mei 2007, 15:42   #246
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie maar wat ik zie. Meestal kom ik terug van gent met de trein zaterdagavond. Het Oh-volk stapt op, en dan heb ik eens de kans die goed te bekijken.
Dat is geen antwoord op de vraag.
Die luidde:

Wat doet een fatsoenlijke jongen zoals jij zo laat op straat en in de buurt van de vuigste discotheek van Vlaanderen? Ligt die soms aan het station van Gent? Zoniet waarom ga je daar dan speciaal naartoe om het Oh-volk te bekijken als het opstapt? Tegen de morgen of nog later dus?

Toch niet om zélf naar de vuigste discotheek van Vlaanderen te gaan?
Oud 24 mei 2007, 15:44   #247
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Sorry, maar Vlaamse meisjes hebben ook hun eer en ik vind dat hun vaders en broers wie deze krenkt ook eens mogen castreren.
Ale, gij zijt ook een van de grondleggers van de rechten van de mens zekers?
Oud 24 mei 2007, 15:47   #248
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op de vraag.
Die luidde:

Wat doet een fatsoenlijke jongen zoals jij zo laat op straat en in de buurt van de vuigste discotheek van Vlaanderen? Ligt die soms aan het station van Gent? Zoniet waarom ga je daar dan speciaal naartoe om het Oh-volk te bekijken als het opstapt? Tegen de morgen of nog later dus?

Toch niet om zélf naar de vuigste discotheek van Vlaanderen te gaan?
sigh, ik vind het al zeer belachelijk van mezelf dat ik mij echt ga verantwoorden tegenover een pipo zoals jij, maar bon:

ZOALS eerder vermeld, WOON ik in GAVERE. Vandaar dat als ik van gent kom met de laatste trein ik daar moet AFSTAPPEN. TIJDENS DE RIT kan ik dan eens goed KIJKEN naar het OH-VOLK.
Als ik afstap in Gavere pak ik mijn FIETS en rijk ik naar HUIS.

zo. duidelijk? had je mijn vorige posts gelezen dan had je dat daar ook uit kunnen afleiden.
Oud 24 mei 2007, 15:47   #249
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U meent dus wat u zegt. Men kan geen moslim én vlaming zijn tegelijkertijd. Dat vind ik verwerpelijk omwille van geen basis voor die redenering.
Wat doet de gemiddelde vlaming dan volgens u ? Is de gemiddelde vlaming een katholiek? Gaat de gemiddelde vlaming volgens u twee keer per week op cafe?
Alstublieft, neem uw tijd en geef mij een definitie van 'vlaming'. Leer mij wat een échte vlaming moet zijn en wat niet.
Vlaming zijn heeft in alle geval weinig te maken met wel of niet religieus zijn. Ikzelf ben atheist. Ik spreek wel Nederlands als eerste taal en voel me verbonden met het Vlaamse volk waarmee ik de cultuur en de gebruiken deel. Ik heb mijn dochters dezelfde vrijheid gelaten als hun broer en hen vrij gelaten om te trouwen met wie zij zelf verkozen.
Oud 24 mei 2007, 15:48   #250
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ale, gij zijt ook een van de grondleggers van de rechten van de mens zekers?
Sorry, maar ik verdedig geen tekst, die criminelen beschermd tegen hun slachtoffers en deze niet tegen hun agressors. Begrepen?
Ik ben van het oeroude en rechtvaardige principe dat oog om oog, tand om tand het eerlijkst is. Nu is het een tand voor een gebit en dat steun ik niet. Ons gerecht kent geen rechtvaardigheid meer.

Dus: ik verwerp de mensenrechten zoals ze nu toegepast worden, ja.
Oud 24 mei 2007, 15:49   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sigh, ik vind het al zeer belachelijk van mezelf dat ik mij echt ga verantwoorden tegenover een pipo zoals jij, maar bon:

ZOALS eerder vermeld, WOON ik in GAVERE. Vandaar dat als ik van gent kom met de laatste trein ik daar moet AFSTAPPEN. TIJDENS DE RIT kan ik dan eens goed KIJKEN naar het OH-VOLK.
Als ik afstap in Gavere pak ik mijn FIETS en rijk ik naar HUIS.

zo. duidelijk? had je mijn vorige posts gelezen dan had je dat daar ook uit kunnen afleiden.
Bon.

Hoe weet jij dat het Oh-volk dat jij vanuit de trein ziet uit de vuigste discotheek van Vlaanderen komt? Zag je het er buitenkomen vanuit de trein?
Oud 24 mei 2007, 15:49   #252
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus: ik verwerp de mensenrechten zoals ze nu toegepast worden, ja.
Dat toont al aan welke uw waarde is binnen dit debat, en binnen dit forum.
Oud 24 mei 2007, 15:51   #253
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noord-Ierland draait om het conflict protestanten-katholieken
Noord-Ierland draaid zuiver om de bezetting door de engelsen.
Dat het twee verschillende christendomgeloven zijn is zuiver toevallig.

Maar de autochtone noord-ieren willen gewoon terug bij Ierland gaan en de allochtone GB-ieren willen onder engels gezag blijven.
dat is wat er in Ierland gaande is en niets anders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:51   #254
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Bon.

Hoe weet jij dat het Oh-volk dat jij vanuit de trein ziet uit de vuigste discotheek van Vlaanderen komt? Zag je het er buitenkomen vanuit de trein?
miljaar, snapt ge et nu nog niet?

zij zitten bij mij op den trein eh slimmeke. van gent naar gavere zit ik met hen op de trein. ik stap samen met hen af, ik ga naar mijn fiets en rij naar huis, zij gaan recht den oh binnen (en als ge vraagt hoe ik dat weet: ze zingen vollenbak 'oh den oh oh oh oh oh' en dragen jasjes van Oh! gavere)
Oud 24 mei 2007, 15:53   #255
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Vlaming zijn heeft in alle geval weinig te maken met wel of niet religieus zijn. Ikzelf ben atheist. Ik spreek wel Nederlands als eerste taal en voel me verbonden met het Vlaamse volk waarmee ik de cultuur en de gebruiken deel. Ik heb mijn dochters dezelfde vrijheid gelaten als hun broer en hen vrij gelaten om te trouwen met wie zij zelf verkozen.
Welke cultuur is dat dan? Want vlaams kunnen ze best leren hoor. En het maakt blijkbaar niet uit welke religie je hebt, want vlaams zijn heeft daar niets mee te zien, zoals je zelf zegt. Definieer nu alleen nog 'cultuur'.
Oud 24 mei 2007, 15:54   #256
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie ben jij eigenlijk om de iemand 's waarde binnen dit debat en forum te bepalen maar zélf iedereen die je niet lust voor racist en pipo uit te schelden?
Oud 24 mei 2007, 15:55   #257
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat is uw mening en het feit dat u deze belangrijker acht dan de mijne, zegt meer over u dan over mij. Het is gemakkelijker een tegenstander waar u het niet van kan halen, te minimaliseren dan tegen argumenten te gebruiken.

Ik blijf er bij dat wetten er op de eerste plaats moeten zijn om mensen te beschermen. Onze wetten zijn laks geworden en men geeft hier aan elke gril toe. Als u dat perfect vindt en verdedigt, goed. Maar het zijn uw kinderen die u blootstelt aan de losgeslagen gekken die u rechten wenst te geven.
Ik blijf er bij dat er grenzen zijn aan menselijkheid en wie deze overschreidt, niet meer als mens behandelt hoeft te worden. Zulke individuen verdienen enkel een koekje van eigen deeg.
Oud 24 mei 2007, 15:56   #258
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Neen, aan de basis ligt de overheersing van de Ieren door de Engelsen.
In de wet waarbij Ierland zelfstandig werd binnen het Gemenebest en Noord-Ierland werd gevormd werd aan het nieuwe gebied een zeer grote mate van zelfbestuur toegekend. De wijze waarop de protestantse meerderheid invulling gaf aan dat zelfbestuur is een van de redenen waarom de verhoudingen tussen beide bevolkingsgroepen, protestant/Unionistisch en katholiek/nationalistisch steeds slechter werden. In de woorden van de Noord-Ierse oud-premier en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede David Trimble werd Noord-Ierland voor katholieken een koude plek om in te wonen.
In de periode vanaf de stichting van Noord-Ierland tot aan de jaren zestig was er sporadisch sprake van ernstige ongeregeldheden tussen katholieken en de protestantse bestuurders. In de jaren zestig ontstond er langzamerhand onder de katholieken een beweging die gelijke rechten opeiste. Hun acties werden door de protestantse meerderheid als zeer bedreigend gezien waardoor er met veel machtsvertoon op werd gereageerd. De spanningen in Noord-Ierland liepen daardoor snel op. In Engeland groeide het idee dat de wijze waarop het protestantse bestuur zijn macht gebruikte het probleem eerder verergerde dan oploste. Om te voorkomen dat de situatie geheel uit de hand zou lopen, koos Londen daarom uiteindelijk voor de afschaffing van het zelfbestuur.

bron= http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Ierland

tevreden?
Oud 24 mei 2007, 15:58   #259
Thin White Duke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is uw mening en het feit dat u deze belangrijker acht dan de mijne, zegt meer over u dan over mij. Het is gemakkelijker een tegenstander waar u het niet van kan halen, te minimaliseren dan tegen argumenten te gebruiken.

Ik blijf er bij dat wetten er op de eerste plaats moeten zijn om mensen te beschermen. Onze wetten zijn laks geworden en men geeft hier aan elke gril toe. Als u dat perfect vindt en verdedigt, goed. Maar het zijn uw kinderen die u blootstelt aan de losgeslagen gekken die u rechten wenst te geven.
Ik blijf er bij dat er grenzen zijn aan menselijkheid en wie deze overschreidt, niet meer als mens behandelt hoeft te worden. Zulke individuen verdienen enkel een koekje van eigen deeg.

Oh vertel mij dan welk onrecht onze vlaamse meisjes al is aangedaan vantwege de allochtone jongeren! Welk onrecht heeft u al gezien! Ik hang aan uw lippen!
Oud 24 mei 2007, 15:58   #260
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke cultuur is dat dan? Want vlaams kunnen ze best leren hoor. En het maakt blijkbaar niet uit welke religie je hebt, want vlaams zijn heeft daar niets mee te zien, zoals je zelf zegt. Definieer nu alleen nog 'cultuur'.
Cultuur is de wijze waarop een volk leeft, eet drinkt, werkt, zijn vrije tijd gebruikt enz....
Katholiek zijn hoort daar voor een aantal Vlamingen ook nog bij.

Bestaat de cultuur van de moslims soms enkel uit de islam zoals je hierboven schreef?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be