Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 16:02   #261
Thin White Duke
Vreemdeling

Thin White Duke's schermafbeelding

Standaard

Dus wat u wil zeggen is dat we eigenlijk niet vrij zijn te doen en laten wat we willen. Stel dat ik plotseling naar Arabische muziek begin te luisteren, alleen nog Arabische keuken eet en alleen nog naar Arabische tv kijk, dan ben ik geen vlaming meer?
Ik ben volgens u pas vlaming als ik katholiek ben (wat overigens totaal geen kenmerk is van vlaming), mijn stella drink elke avond en stoemp met koteletten eet?

U heeft trouwens zelf gezegd dat religie hier niets mee heeft te maken.
Thin White Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:09   #262
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Oh vertel mij dan welk onrecht onze vlaamse meisjes al is aangedaan vantwege de allochtone jongeren! Welk onrecht heeft u al gezien! Ik hang aan uw lippen!
Hoeveel Vlaamse meisjes zijn er al niet verkracht door allochtoon rucht, dat hen vanuit religieus standpunt als minderwaardig beschouwt?
Hoeveel Vlaamse vrouwen eindigen niet in een desastreus huwelijk, omdat hun lieve moslimvriendje plots een ander gezicht krijgt?

Sorry, maar ik verkies mannen van mijn eigen volk en vind niet dat we multicul huwelijken moeten aanmoedigen. Persoonlijk vind ik zelfs dat we huwelijken met niet-Europeanen moeten verbieden om drama's te voorkomen. Dan weten die allochtonen dat het geen zin heeft een Belgisch meisje te paaien tot een huwelijk om hun documenten in orde te krijgen.

Vlaamse vrouwen die persee de onderwerping van de islam willen ondergaan, mogen dat van mij. Het staat hun volkomen vrij hun vriendjes te volgen naar een moslimland, waar ze geen hoofddoek meer MOGEN, maar MOETEN dragen. Dan kunnen ze daar trouwen en een gezinnetje stichten. Dan hoeven ze er niet van wakker te liggen dat hun lieve echtgenoten de kinderen van hun weg ontvoeren, want dan zijn ze meteen ook ter plaatse.
Wanhoopsdaden, zoals die vrouw die haar kinderen vermoordde onder de druk van de islam, zullen we hier dan minder krijgen.

Allochtonen nestelen zich in onze samenleving, meestal zonder zich aan te passen. Langzaam maar zeker beginnen ze onze cultuur kapot te maken en onze politiek te bepalen. Kolonisatie noem ik dat en in mijn ogen is dat het grootste onrecht dat je een land kan aandoen.

Daarom ben ik er een voorstander van dat de allochtonen, die hier enkel op ozne sociale zekerheid komen parasiteren en onze waarden en normen koloniseren door zielig te doen, er uit moeten. Als een vreemde wolf, leeuw of om het even welk groepsdier in een vreemd territorium terecht komt, moet het zich ook onderwerpen, om niet weggejaagd of afgemaakt te wordden. Een mens is ook een dier en zou eens moeten ophouden met zich superieur te voelen ten opzichte van de natuur, die we zo ook kapot maken.
Oud 24 mei 2007, 16:09   #263
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Een meeloper als Dewael, Patrick, emo-nent islam tegenstander en lustslaafje van Irsi Ali "confronteren" met het teefje Morel is een voorspelbaar nonevent.
Allez: je kon voorspellen dat ze allebei gegeneerd zijn door de grote aanwezigheid van te kleine verschillen...

Laat ons eerlijk zijn: Dewael is ook het lustslaafje geweest van Morel: hij, en vele liberalen met hem, wilden ook wel wat Blokkertjes "binnendoen" de vorige verkiezingen en gingen een schandaleus beleid voeren qua immigratie. De asielzoekersjacht, het opsluiten van kinderen, en dat allemaal om mensen weg te jagen die we door de vergrijzing nodig hebben, het sfeertje rond de schijnhuwelijken (als je bruid niet mooi genoeg is in de ogen van ambtenaren komen ze luisteren of je er wel mee naar bed gaat...) en andere crapuleuse manifestaties van meeloperij zou eigenlijk plausibel maken dat ze mekaar zouden vingeren of aftrekken op televisie dan dat ze in een echt debat zouden komen.
Dit was al ras de wanhopige journalisten en bepaalde geïriteerde allochtonen ook wel duidelijk...
Het teefje probeerde wat steekjes te geven, maar als het op het formuleren van waarheden kwam ging ze in de fout, en ook hier bleek de medeplichtigheid van Dewael duidelijk: ze forceerde de cijfers enorm en beloog daarmee het bange blanke Vlaanderen om meer stemmetjes voor haar kutpartij.
Haar scheur (de bovenste hoor) stond wagenwijd open en balkte verdachtmakingen, smerige afkeer voor hoofddoeken en alles wat maar "vreemd" is in haar ogen, terwijl ze zelf een schurftig karaktertje manifesteerde, waarschijnlijk de grote reden waarom ze net niet gevingerd werd door De Blauwe Tweezak. Een Vlaming die Dewael heeft, het geeft te denken natuurlijk...

Kom zeg: dit was een debat met de verkeerde mensen, het verkeerde thema, halfingeslapen jouralisten en vooral met weer de verkeerde cijfers.

Het kan niet missen dat de blokkertjes op het forum zich nu aan het afspelen en klaarvingeren zijn. Maar in feite: de afzwakkingen van miss Morel van het racistische standpunt naar "ze moeten meer en rapper integreren" is iets dat een serieuze racist eigenlijk ook niet voldoende vindt.
Dewael is een geboren loozer, en Morel is een klein degoutantje met een smoel die je zo wil wassen met Marseille zeep. Het was dus plezant om hier iedereen te zien afgaan. Kitch en nonsens �* la Monty Python.

Maar dit heeft velen stemmen gekost: wedden?
Feremans, iemand die twee woorden zegt en er dan al twee koppelt aan beledigingen is deze verdraagzaam?

Waarom hebt u bezwaar tegen het vb, u beschuldigd deze van on-verdraagzaamheid, van haat te zaaien en van racisme.

Het eerste en tweede is 'u' op het lijf geschreven en van het derde kan men u niet beschuldigen omdat uw haat alleen 'eigen volk' betreft. Of juist, u hebt geen volk u bent meer het type van de straathond. U vreet misschien ook uit de vuilbak 'vandaar uw zogenaamde wijsheid' en u kruipt ook op alles zonder onderscheidt dat zich voorover buigt 'vandaar uw interesse in de multicul.

Personen als u feremans zijn het bewijs dat (s)links met 'alle' mogelijke middelen moet worden bestreden.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:10   #264
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U meent dus wat u zegt. Men kan geen moslim én vlaming zijn tegelijkertijd. Dat vind ik verwerpelijk omwille van geen basis voor die redenering.
Wat doet de gemiddelde vlaming dan volgens u ? Is de gemiddelde vlaming een katholiek? Gaat de gemiddelde vlaming volgens u twee keer per week op cafe?
Alstublieft, neem uw tijd en geef mij een definitie van 'vlaming'. Leer mij wat een échte vlaming moet zijn en wat niet.

Dus volgens u is iedereen die Vlaams praat een Vlaming ? Volgens u is iedereen die hier is geboren maar als een buitenlander is opgevoed een Vlaming ? Iemand die perfect Vlaams spreekt maar volgens zijn eigen identitiet en opvoeding op straat rondloopt met peniskoker is een Vlaming ?

Ik kan alleszins wel zeggen wat Vlaams is en wat niet meneer. Indien u dat niet kunt zeggen dan is het reeds ver gekomen. Als ik een restaurant passeer met daarop in koeien van letters geschreven HALAL dan weet ik dat dit niet Vlaams is. Als ik iemand met hoofddoek of hijab of iemand gekleed als een zopas uit de woestijn geplukte 7de eeuwse Bedoeiene dan weet ik dat dit niet Vlaams is meneer en dan weet ik ook dat dit helemaal geen culturele verrijiking of een boost voor onze cultuur is. Enkel iemand die zich aan onze westerse maatschappij heeft aangepast en daaraan ten volle deelneemt (wat ie ook moge geloven of niet) kan zich Vlaming noemen.

Als u 'o zo verdraagzaam' ervoor pleit om onze maatschappij op uw dooie gemak en met grote voldoening te laten islamiseren, ons land in een Marokko, of in een ander islamitisch land wil laten veranderen (met alle gevolgen vandien) dan hebt u in mensen zoals ik een tegenstander. Mensen zoals jij zouden beter in Marokko of in een ander islamitisch land gaan wonen in plaats van onze westerse cultuur (hetgeen onze voorouders hier hebben opgebouwd) te laten vernietigen. Verdraagzaamheid heeft haar grenzen. Het is helemaal niet verkeerd om onverdraagzaam te zijn voor een onverdraagzame ideologie (islam)

Van meet af aan heb ik het probleem dat niet-moslims met moslims blijken te hebben, gedefinieerd als een ideologisch probleem : moslims zijn mensen met dezelfde mogelijkheden als wij, maar die tot vijandigheid jegens ons gekonditioneerd zijn door de ideologie die Mohammed in 610-632 n.Chr. vastgelegd heeft in de Koran. Er is hoogstens een plaatselijk, tijdelijk en aksidenteel verband met zaken als immigratie en verschil in huidskleur. In Arabi werd de islam niet gebracht door een immigrant die door zijn huidskleur opviel, maar door een stam- en landgenoot. Evengoed was het een onverdraagzame en destruktieve religie, die er het pluralisme vernietigde en een stalinistische uniformiteit oplegde aan wat een bij uitstek "multikulturele" samenleving geweest was.

De islam stelt daarom een probleem dat radikaal verschilt van de wrijvingen die al eens kunnen optreden bij de inplanting van uitheemse groepen mensen in een bestaande samenleving. Ik wil niet ontkennen dat "tolerantiedrempels" en "ontworteling" zich evenzeer kunnen voordoen bij andere groepen immigranten dan de moslims; maar ik ben ervan overtuigd (en zie de bewijzen dagelijks in de etnische milieus waarin ik verkeer) dat andere gemeenschappen zich wel degelijk willen en kunnen integreren, en dat in hun geval zelfs het behoud van een lichte dosis exotisch erfgoed geen enkele hindernis voor integratie vormt. Bij hen is integratie slechts een kwestie van tijd, bij zeer vele moslims stellen we met het voortschrijdend tijdsverloop integendeel een versterking van de "wij tegen hen"-ingesteldheid vast.

Het boeddhisme (net zoals hindoesme, taosme) heeft geen gedetailleerde politieke doktrine die krachtens religieuze voorschriften als normatief geldt, de islam heeft die wel. Maar tot daar toe, het is geen zonde, een politieke doktrine te hebben; wl problematisch is dat deze doktrine intrinsiek vijandig staat tegenover al degenen die het geloof niet delen. De islam legt aan de moslimgemeenschap de strijd tegen de ongelovigen op als religieuze plicht.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert.
beleidvoerders moeten goed beseffen dat de islam vooralsnog een te duchten uitdager is. Zij moeten ophouden met hun politiek van zelfbedrog en leugentjes om bestwil : de wereld is een te onveilige plaats om zonder degelijke terreinkennis door te komen.

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 16:12.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:12   #265
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dus wat u wil zeggen is dat we eigenlijk niet vrij zijn te doen en laten wat we willen. Stel dat ik plotseling naar Arabische muziek begin te luisteren, alleen nog Arabische keuken eet en alleen nog naar Arabische tv kijk, dan ben ik geen vlaming meer?
Ik ben volgens u pas vlaming als ik katholiek ben (wat overigens totaal geen kenmerk is van vlaming), mijn stella drink elke avond en stoemp met koteletten eet?

Amaai, nu snap ik waarom de poco's zo verdraagzaam zijn. Ze lopen over van de zelfhaat. Wie niet van zichzelf kan houden, kan helemaal niet om een ander geven. Sorry, maar iedereen eet en drinkt wat hij wilt. Men luistert naar wat en wilt, men bidt zoals men wilt, maar vergeet potverdomme je roots en je zelfrespect niet!
Oud 24 mei 2007, 16:16   #266
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh vertel mij dan welk onrecht onze vlaamse meisjes al is aangedaan vantwege de allochtone jongeren! Welk onrecht heeft u al gezien! Ik hang aan uw lippen!

In Limburg, net aan de overkant van de beek die achter mijn huis liep werd ooit een meisje verkracht door drie ....jongeren. Wegens het lawaai dat daar gemaakt werd zo dicht bij mijn bed deed ik s' avonds het venster altijd dicht en de rolluiken af. Ook als het snikheet was. Daardoor kon ik de politie niet direct helpen die me op een dag kwam vragen of ik geen getuige geweest was van iets dat zich daar had afgespeeld de avond ervoor. Ik ben toen bij de buurman gaan vragen of hij iets hoorde en jawel. Die had �*lles gehoord, maar niets gezien. Hij was bovendien te bang (laf) om er zich mee te bemoeien.

Later kwam aan het licht dat het verkrachtte meisje 14 jaar oud was, géén moslima, en de dochter van een vrachtwagenchaufeur die één straat verder woonde dan ik.

Ik stak in die tijd elke dag een paar keer de beek over om daar te gaan wandelen met mijn hondjes. Daardoor kende ik heel wat 'jongeren' die zich daar ophielden. Ik heb hen aangesproken en voldoende info kunnen verzamelen om de drie verkrachters te helpen vinden. Het waren alledrie nog zeer jonge moslimjongeren.
Oud 24 mei 2007, 16:23   #267
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In Limburg, net aan de overkant van de beek die achter mijn huis liep werd ooit een meisje verkracht door drie ....jongeren. Wegens het lawaai dat daar gemaakt werd zo dicht bij mijn bed deed ik s' avonds het venster altijd dicht en de rolluiken af. Ook als het snikheet was. Daardoor kon ik de politie niet direct helpen die me op een dag kwam vragen of ik geen getuige geweest was van iets dat zich daar had afgespeeld de avond ervoor. Ik ben toen bij de buurman gaan vragen of hij iets hoorde en jawel. Die had �*lles gehoord, maar niets gezien. Hij was bovendien te bang (laf) om er zich mee te bemoeien.

Later kwam aan het licht dat het verkrachtte meisje 14 jaar oud was, géén moslima, en de dochter van een vrachtwagenchaufeur die één straat verder woonde dan ik.

Ik stak in die tijd elke dag een paar keer de beek over om daar te gaan wandelen met mijn hondjes. Daardoor kende ik heel wat 'jongeren' die zich daar ophielden. Ik heb hen aangesproken en voldoende info kunnen verzamelen om de drie verkrachters te helpen vinden. Het waren alledrie nog zeer jonge moslimjongeren.
Juist! Het ergst van al is dat deze dingen nog extra in de hand gewerkt worden, door linkse hippies, die het verrijkend vinden dat hun dochters zich vrijwillig als experiment als zulk crapuul geven.
Deze jongeren krijgen op den duur het gevoel dat ze alles mogen en in combinatie met hun moslimopvoeding, vergeten ze dat niet alle meisjes linkse hoeren zijn, met alle gevolgen van dien.
Vanuit mijn rechtse visie begrijp ik volkomen dat vooral de moslimmigranten geen respect meer voor ons hebben, vermits de "elite" van ons land geen zelfrespect heeft en het zich niet aantrekt dat de normale man maar het slachtoffer wordt van het ontsporende gedrag van de jeugd.
Daarom wordt het in mijn ogen tijd dat er afspraken komen. Misschien kunnen linkse slettebakken een kenteken dragen, zodat enkel zijn mogen "misbruikt" worden en Vlaamse meisjes, die zichzelf niet te grabbel wensen te gooien, dat ook nog kunnen zonder hoofddoek.
Oud 24 mei 2007, 16:25   #268
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Op een bepaald ogenblik moet je de natuurwetten boven de menselijke wetten stellen, als je dat niet doet veroorzaak je problemen enn werk je je eigen ondergang in de hand.
Ik kan mij voorbeelden in het hoofd halen waarin dat misschien geldt, maar in die situatie bevinden wij ons gelukkig niet. Verre van zelfs.

Citaat:
En mijn ouders en ex-schoonouders hebben steeds kunnen helpen om min kids op te voeden. Ik ben in mijn geboorteland blijven wonen.
Als ik ooit besloten had om hier te verhuizen, wel dan hadden zij idd hun kleinkinderen niet zien opgroeien, maar dat was dan een keuze van mij geweest en ik had zekers mijn ouders en grootouders niet mee naar dat land moeten nemen en daar op de kosten van de sociale zekerheid moeten laten leven.
Ze zouden mij hebben zien aankomen in Congo en Canada.
Geen geld, geen behoorlijke opleiding, geen eigen gegarandeerd inkomen, wel jongen kom binnen een paar jaar nog eens terug als je geld hebt.
En je hier een economische actieviteit kan starten die werk creeërd voor onze eigenbevolking.
Maar jij hier komen wonen en je ouders meebrengen en dan op onze kosten gaan leven, vergeet het.
En heel de uitleg wel in hun taal he, ik moet in het buitenland niet vragen om mij papieren in mijn taal te bezorgen hoor.
In de USA en Canada moet je zelfs bewijzen dat je engels kent en een examen afleggen, of je krijgt de nationaliteit niet.
Dus waarom zouden wij dat ook niet mogen vragen en moeten wij hier maar opendeur houden?
Het is niet omdat elders bepaalde wetten gelden, dat je die hier ook maar zonder meer moet invoeren. De vergelijking die je maakt met zelf naar het buitenland gaan, gaat ook niet zomaar op. Jij zou immers vertrekken uit een land met een degelijke sociale voorzieningen, wat impliceert dat je ouders kunnen rekenen op de nodige hulp. In vele landen is dat niet het geval en is het dus niet abnormaal dat kinderen hun ouders dus willen laten overkomen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:26   #269
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die had �*lles gehoord, maar niets gezien. Hij was bovendien te bang (laf) om er zich mee te bemoeien.
Je kan toch altijd de politie verwittigen?
Oud 24 mei 2007, 16:26   #270
Thin White Duke
Vreemdeling

Thin White Duke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Hoeveel Vlaamse meisjes zijn er al niet verkracht door allochtoon rucht, dat hen vanuit religieus standpunt als minderwaardig beschouwt?
Hoeveel Vlaamse vrouwen eindigen niet in een desastreus huwelijk, omdat hun lieve moslimvriendje plots een ander gezicht krijgt?
Geen idee, geef mij eens de cijfers. Ik weet wel dat in vlaamse gezinnen de vader ook vaak een paar klappen uitdeelt aan de moeder. Alleen wordt dat misschien beter verborgen hier. Ga nu niet de schijnheilige uithangen, hier ist just etzelfde.

trouwens waar haalt gij et van da meisjes alleen door allochtonen verkracht worden?
Is nihoul allochtoon? dutroux? fourniret?

En ook: een beetje minder veralgemenen zou niet misstaan

Citaat:
Sorry, maar ik verkies mannen van mijn eigen volk en vind niet dat we multicul huwelijken moeten aanmoedigen. Persoonlijk vind ik zelfs dat we huwelijken met niet-Europeanen moeten verbieden om drama's te voorkomen. Dan weten die allochtonen dat het geen zin heeft een Belgisch meisje te paaien tot een huwelijk om hun documenten in orde te krijgen.

Gij moogt da vinden. Ik ben gewoon blij dat gij het land niet leidt of de liefde zou een moeilijke periode doorgaan me u. Als nen Europeaan dan verliefd zou worden op ne niet-Europeaan zou da nie mogen. Jawadde, da zijn extreme standpunten zenne.
Opnieuw: u veralgemeent zeer erg.

Citaat:
Vlaamse vrouwen die persee de onderwerping van de islam willen ondergaan, mogen dat van mij. Het staat hun volkomen vrij hun vriendjes te volgen naar een moslimland, waar ze geen hoofddoek meer MOGEN, maar MOETEN dragen. Dan kunnen ze daar trouwen en een gezinnetje stichten. Dan hoeven ze er niet van wakker te liggen dat hun lieve echtgenoten de kinderen van hun weg ontvoeren, want dan zijn ze meteen ook ter plaatse.
Wanhoopsdaden, zoals die vrouw die haar kinderen vermoordde onder de druk van de islam, zullen we hier dan minder krijgen.
Gij dikke zeveraar. Dat is een verhaaltje dat achteraf werd bijverzonnen. Geeft gij mij ne keer een bron die zegt da ze haar kinderen heeft vermoord onder druk van de islam. Een betrouwbare ook graag.

Inderdaad, ze mogen dat. Tzou erg zijn moest ge et ulder verbieden. En wat weet gij over moslimlanden? Gij zit hier maar uit uw nek te kletsen, allemaal stellingen gebaseerd op vooroordelen en clichés.

Citaat:
Allochtonen nestelen zich in onze samenleving, meestal zonder zich aan te passen. Langzaam maar zeker beginnen ze onze cultuur kapot te maken en onze politiek te bepalen. Kolonisatie noem ik dat en in mijn ogen is dat het grootste onrecht dat je een land kan aandoen.
Hawel, dan moet gij Europa wel een zeer groot schijtcontinent vinden want onze geschiedenis bulkt van kolonisatie, VEEEEEEEL meer dan de geschiedenis van de islam. Heeft u al verschijnselen van cultuurverdwijning gezien? Ik niet. Trouwens over welke cultuur heeft u het dan? Wat is de typisch vlaamse cultuur dan volgens u? En is dat volgens u ook een criterium om een goeie vlaming te zijn: de vlaamse cultuur beleven?

Citaat:
Daarom ben ik er een voorstander van dat de allochtonen, die hier enkel op ozne sociale zekerheid komen parasiteren en onze waarden en normen koloniseren door zielig te doen, er uit moeten. Als een vreemde wolf, leeuw of om het even welk groepsdier in een vreemd territorium terecht komt, moet het zich ook onderwerpen, om niet weggejaagd of afgemaakt te wordden. Een mens is ook een dier en zou eens moeten ophouden met zich superieur te voelen ten opzichte van de natuur, die we zo ook kapot maken.
Dit moet wel het zwakste argument zijn in heel uw dinksken ier. vanwaar haalt u dat met die dieren? Dieren komen over het algemeen zeer goed overeen, en zijn zeer sociale wezens. U bewijst met uw posts dat de mens dat totaal niet is.
Parasiteren op onze sociale zekerheid? Hebt u er enig idee van hoeveel autochtone belgen er wel niet zijn die wel kunnen werken maar het niet willen? Hebt u ook enig idee hoeveel allochtone mensen er wel willen werken maar niet kunnen (verblijfsvergunning, racisme, werkvergunning)?

De stellingen die u hier zet zijn zeer asociaal en discriminerend. En opnieuw: welk zijn uw persoonlijke ervaringen? Hebt u al zoveel last gehad van allochtonen?
Thin White Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:27   #271
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Heb jij al ooit 1 politieker 1 concrete oplossing weten aanbrengen in een debat ?????
Ja. En zoals ik dus in mijn eerste post van deze thread al stelde, was dat gisteren Meyrem Almaci. Zij erkende de problemen en kwam met de enige aanvaardbare oplossing naar voor die er volgens mij is.
Oud 24 mei 2007, 16:27   #272
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:

Knuppel ik denk dat ik je buurman ben!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:29   #273
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vroeg me te definiëren wat ik als Vlaamse cultuur zie.

Jij bent vrij om naar 'plotseling' naar Arabische muziek te luisteren, alleen nog Arabische keuken eten en Arabische tv kijken. Jij gaat dat toch niet als Vlaamse cultuur definiëren?

Citaat:
Ik ben volgens u pas vlaming als ik katholiek ben (wat overigens totaal geen kenmerk is van vlaming),
mijn stella drink elke avond en stoemp met koteletten eet?
Quote eens waar ik dat zeg?

Citaat:
Idd.
Waarom blijf je dan dit uitkramen:

Citaat:
Ik ben volgens u pas vlaming als ik katholiek ben.
Oud 24 mei 2007, 16:29   #274
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
misschien hadden ze haar gewoon de kans eens moeten geven om haar oplossingen naar voor te schuiven ipv steeds te proberen haar te betrappen op iets waardoor ze in een slecht daglicht werd gesteld...

Soms denk ik vooral dat ze bang zijn dat het VB wel degelijk een oplossing klaar heeft...

Ik weet nog een debat waarbij iemand honend aan FDW vroeg hoe hij dat allemaal ging betalen want het ging toch wel ettelijke miljoenen kosten om hun ideetjes uit te voeren. Waarop FDW heel droog antwoordde dat ook de splitsing van de SZ in hun programma stond en dat daardoor héél wat miljoenen vrijkwamen...
En toen zijn ze maar over iets anders begonnen
Populistische uitspraken staan niet gelijk aan oplossingen. Verder kreeg Morel genoeg kansen om oplossingen aan te brengen, maar liet ze het zoals gewoonlijk na. Ze wist niet eens het probleem juist te formuleren. Op de vraag of ze problemen had met het aantal dan wel het principe van trouwen met een partner uit het land van herkomst, kwam ze niet verder dan "ik vind het vreemd dat het aantal stijgt".
Oud 24 mei 2007, 16:30   #275
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Tegen dat die er zijn, is het te laat. Moest ik een dochter hebben, zou ik ze pepperspray meegeven. En moest ik getuige zijn van zulke feiten, vrees ik dat er geen lakse blauwe mannetjes meer nodig zullen zijn.

De politie bellen is 1 ding, maar tegen dat die ter plaatse zijn ... is het toch al te laat. Daarnaast is verkrachting in mijn ogen geen misdaad die in een rechtbank moet behandeld worden, in mijn ogen. Die slachtoffers zijn getekend voor het leven en geen enkele staf in ons huidig juridisch systeem is zwaar genoeg.
Zelfs al zouden ze die kerels oppakken, dan lopen ze enkele uren later al weer rond, op zoek naar een volgend slachtoffer.
Oud 24 mei 2007, 16:31   #276
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja. En zoals ik dus in mijn eerste post van deze thread al stelde, was dat gisteren Meyrem Almaci. Zij erkende de problemen en kwam met de enige aanvaardbare oplossing naar voor die er volgens mij is.
Dat verwondert mij niet.

Nochtans beweerde Devos dat de standpunten eigenlijk niet van elkaar verschilden.
Oud 24 mei 2007, 16:32   #277
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel, het eigenaardige is, dat goede ontwikkelingshulp niet veel geld moet kosten, maar zelfs op korte tijd geld opbrengd.

Maar men moet willen en durven.

Om te beginnen moet men het huidige systeem van ontwikkelingshulp gewoon opdoeken samen met de geldverslindende NGO's.
Die kosten meer aan mensen die hier op een kantoortje zitten, dan aan wat er naar de derde wereldlanden gaat.
Lonen van 6�*7 duizend € per maand zijn heel normaal in de NGO's.
Terwijl iemand die hier het zelfde werk doet er slechts 2�*3 per maand verdiend.
Ferm off topic ondertussen, maar hier moet ik toch even op reageren, want wat je hier vertelt, is zonder meer onzin. Dat er wel eens wantoestanden zijn in NGO's, ga ik zeker niet ontkennen, maar beweren dat lonen van "6�*7 duizend € per maand" heel normaal zijn in NGO's is zonder meer onwaar. Maar het is natuurlijk makkelijk om zo'n gratuite uitspraken te doen. Uitspraken die velen maar al te graag voor waar aannemen, ook al zijn ze op geen bal gebaseerd. Een knap staaltje van populisme, Jantje!
Oud 24 mei 2007, 16:35   #278
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Dat zei ik hem ook.
Hij wilde echter niet in de zaak betrokken worden.
Om begrijpelijke redenen overigens daar de garage waar hij auto's restaureerde, en waarvan er vaak buiten bleven staan, zich bevond pal aan de overkant van de beek op nog geen 10 meter vandaan waar het 'avontuur' zich afspeelde.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 mei 2007 om 16:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:37   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Knuppel ik denk dat ik je buurman ben!
Oh ja?
Woonde jij zo'n tien jaar geleden ook in Limburg?
Oud 24 mei 2007, 16:37   #280
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terug naar het onderwerp dan:
En je punt is? Tekstjes kopiëren kan iedereen. Heb ik ergens ontkend dat er soms problemen zijn dan? Je schijnt niet te snappen dat de discussie gaat over hoe die zaken moeten aangepakt worden.

edit: ook wel grappig om te zien hoe Mieke Vogels ineens verandert in een referentie omdat ze een keer iets zegt dat in je kraam past...

Laatst gewijzigd door Edina : 24 mei 2007 om 16:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be