Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2007, 21:05   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik hou niet van voorspellingen, omdat die meestal uitsluitend gebaseerd zijn op wisfull thinking, maar nu doe ik er niet één, maar twee:

1) brulkikker de dekker haalt een intriest lage uitslag, ver beneden de kiesdrempel
2) eens daarna zal hij zich mogen beklagen over de aandacht in de nationale pers, want dan gaan ze hem zeker niet veel meer opvoeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 21:06   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ah, staat dat daar ook in? Linkje?
Ik probeer mijn pc virusvrij te houden, dus ook van extreem rechtse dingen die ik zou oplopen met de Vlaams Belang site.

Maar ik heb in het verleden Vanhecke en Anke -blondje- Vermeersch al horen pleiten voor de afschaffing van provincies als nutteloze instelling.

Iets waar ze zeker een punt in hebben.
Oud 23 mei 2007, 21:07   #23
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat een arrogantie... Die paarse duikboot doet alsof hij de paarse paus is terwxijl hij net weggeblazen wordt in een peiling. ipv zijn programma te verkondigen voert hij oppositie ... tegen de vlaamse oppositie.

Wat een farce. maar ja als je zelf alle paarse wetten hebt goedgekeurd kan je moeilijk oppositie voeren tegen paars zeker.

Als hij zo verder doet haalt hij nog minder dan het liberaal appel.

De grap is dat die paarse spion klaagt over een gebrek aan mediaandacht terwijl hij net een tsoenami aan mediaandacht achter de rug heeft.
Dedecker is een PVV'er pur sang.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 mei 2007 om 21:08.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 21:11   #24
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is echt wel een giller... Als er één is die overdadig véél aandacht krijgt is het Dedecker wel, die komt meer op de VRT dan de gemiddelde omroeper...
inderdaad... je moet het maar durven. Zet eddy wally op een lijst en voer hem evenveel op als die paarse duikboot en hij haalt 5x zoveel stemmen.
Onze superopportunist wordt wanhopig. Ik zie hem nog terugkruipen naar zijn paarse stal.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:33   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik probeer mijn pc virusvrij te houden, dus ook van extreem rechtse dingen die ik zou oplopen met de Vlaams Belang site.

Maar ik heb in het verleden Vanhecke en Anke -blondje- Vermeersch al horen pleiten voor de afschaffing van provincies als nutteloze instelling.

Je kan inderdaad niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik doe ook eerst een kondoom aan, vooraleer ik het woord AIDS intik vb. op de site van wikipedia. Je weet maar nooit hoe hardnekkig het aids-virus is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:43   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het VB verstevigt de positie van de partijen die ze "bestrijden".

De 'democratische' partijen verstevigen de positie van het VB dat ze 'bestrijden'.

Laatst gewijzigd door luc broes : 24 mei 2007 om 07:44.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:45   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Zo zie je maar! Je hebt een slechte virusbesrijder!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:51   #28
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
We ogen mooi hoor met ons 24% op extreemrechts in 2004, en dat vooral omdat de meer gematigden nu eenmaal geen partij hebben om op te stemmen (geen Rita Verdonk, geen Sarkozy,..)
Welke standpunten vh Vlaams Belang zijn extreemrechts?
Oud 24 mei 2007, 08:07   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Die quote van je is niet tegenstrijdig met de stelling dat DD tegen het cordon is, zolang het VB niet boven de 50% komt kan het niet aan de macht komen, enkel en alleen als het een coalitie kan vormen & zo de meerderheid kan halen zal het VB aan de macht komen (en let's face it, that ain't not likely for the time being)
Je gelooft toch niet dat De Decker een eigen partij begon met als doel niet eens de kiesdrempel te halen?
De Decker dacht volgens mij aan de 40% waarmee hij ooit, op een haar na, voorzitter van de VLD werd. DAT zat in het hoofd van De Decker toen hij zijn partij oprichtte en hij zelfs Boudewijn Bouckaert meekreeg.
Als De Decker dus tegelijkertijd zegt dat het hij het cs zal doorbreken en dat het VB nooit aan de macht zal komen, dan is hij een dikke hypocriet en volkomen onbetrouwbaar. Waar meent hij immers nog allemaal geen zak van?

Tot voor korte tijd mocht ik De Decker best lijden. Na zijn avontuur met de N-VA had ik er zelfs sympathie voor, maar die geraakt hij intussen zienderogen kwijt.
Oud 24 mei 2007, 08:31   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog dit.

Er was ook een tijd dat de N-VA de CD&V afwimpelde. Toch tot ze doorhad dat ze de politiek vaarwel mocht zeggen als ze de kiesdrempel niet zou halen. En kijk waar vandaag de N-VA zit. Wie weet dus waar we de Decker binnenkort mogen zoeken.
Alles hangt af van de wil van De Decker om door te gaan met de politiek. Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het eerder De Deckers' behoefte is om revange te nemen op VLD, N-VA én CD&V die hem heeft doen besluiten zélf een partij op te richten. Jammer genoeg zat hij zélf in de party die het van de grond komen van een nieuwe partij zo goed als onmogelijk heeft gemaakt door de kiesdrempel in te voeren.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 mei 2007 om 08:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 09:31   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Het schrijnend verstand ...

Dedecker beseft niet dat er geen alternatief BESTAAT voor het VB en iedere andere stem per definitie verloren is.

Bovendien blinkt zijn lijst net uit in de ideologische vaagheid. LDD moet maar eens zeggen waar ze voor staan :

voor Turkije binnen de EU, voor waardenverval, voor meer migratie enz...
Een partij die niet voor immigratie is, creeërt economische misbaksels van een samenleving. (Niet dat dat betekent dat er nen open deur moet gehouden worden, maar een bepaalde mate van immigratie is noodzakelijk.)

Waardenverval =/= ethisch progressief.

En Turkije binnen de EU?
Oordeel zelf:
Citaat:
Er moeten ook grenzen aan de uitbreiding worden gesteld. Turkije is een overwegend Aziatisch land. Er zijn andere mogelijkheden om het verwesteringsproces en integratieproces van Turkije te ondersteunen.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 09:54   #32
Tegendradigaard

Standaard

In Antwerpen zou Jurgen Verstrepen wel een zetel kunnen halen volgens de peiling van de Frut.....

(Peiling staat in apart forum bij politiek binnenland)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:48   #33
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je gelooft toch niet dat De Decker een eigen partij begon met als doel niet eens de kiesdrempel te halen?
De Decker dacht volgens mij aan de 40% waarmee hij ooit, op een haar na, voorzitter van de VLD werd. DAT zat in het hoofd van De Decker toen hij zijn partij oprichtte en hij zelfs Boudewijn Bouckaert meekreeg.
Denk dat 40% wat overdreven is, een paar zetels is waar hij op hoopt denk ik.

Citaat:
Als De Decker dus tegelijkertijd zegt dat het hij het cs zal doorbreken en dat het VB nooit aan de macht zal komen, dan is hij een dikke hypocriet en volkomen onbetrouwbaar. Waar meent hij immers nog allemaal geen zak van?
Je moet natuurlijk het begrijpend lezen. Het is niet omdat je tegen het CS dat je voor samenwerken met het VB bent.

Ik ben ook tegen het CS, het is niet nodig en zelfs belachelijk , een partij die zo verschillende standpunten heeft/had en die zelf zegt niet in coalities te willen stappen zonder grote toegaven vand e andere heb je geen CS nodig, die negeer je gewoon.

Citaat:
Tot voor korte tijd mocht ik De Decker best lijden. Na zijn avontuur met de N-VA had ik er zelfs sympathie voor, maar die geraakt hij intussen zienderogen kwijt.
Waarom de man is nog steeds hetzelfde hoor, of is het bij jou: wil samenwerken met VB= goed, wil niet samenwerken met het VB =lul
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:15   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
"Stem voor VB is een verloren stem"

wo 23/05/07 - Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) richt zijn pijlen op de kiezers van Vlaams Belang om over de kiesdrempel te raken. Dat bleek tijdens een interview in Villa politica.

Jean-Marie Dedecker is vol goede moed dat zijn partij de kiesdrempel van 5 procent bij de federale verkiezingen zal halen. Uit een VRT-peiling bleek maandag dat de partij amper 2,1 procent haalt.

"Dat is geen nieuws om van te jubelen, maar je moet daarvoor ook je oor niet laten hangen", zegt Dedecker.

Hij zal de komende weken elke dag "de boer op gaan" om mensen te overtuigen voor Lijst Dedecker te stemmen.

De kiezers van Vlaams Belang zijn Dedeckers eerste doelwit. "Vlaams Belang komt nooit aan de macht, ze zitten al 20 jaar in het cordon sanitaire en zullen er nooit bij zijn. Dat beseffen ze zelf ook."

Een stem voor zijn eigen partij noemt Dedecker "een ideologische stem, want de mensen weten wat ze aan mij hebben".

Dedecker is ook blij met zijn persoonlijke score in de peiling. "Dat 22 procent van de kiezers overweegt op mij te stemmen, stelt mij gerust."

"2 keer in de marge uitgenodigd"

Dedecker klaagt tijdens het interview nog eens aan dat hij naar eigen mening te weinig aan bod komt tijdens de verkiezingsprogramma's van de VRT.

"De komende drie weken ben ik twee keer uitgenodigd, en dan nog wel in de marge", zegt hij.

Bron: vrtnieuws.net

Probeert hij nu te insinueren dat een stem voor het Vlaams Belang geen ideologische stem is? Hij is in ieder geval goed bezig met de kiesdrempel te halen: dezelfde 'succesvolle' tactiek gebruiken die al 20 jaar door de traditionele partijen gebruikt wordt.
Ik tip nog altijd voor de LDD tussen 4% en de 7%.

(Teveel kiezers zijn nog onbeslist. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.)

Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2007 om 11:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:35   #35
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik tip nog altijd voor de LDD tussen 4% en de 7%.

(Teveel kiezers zijn nog onbeslist. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.)
4,9 % is meer dan genoeg !
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:40   #36
E
Schepen

Standaard

tja
E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 18:58   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
tja
Dit is wat ik noem een duidelijk statement.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 05:58   #38
AntiBelasting
Vreemdeling

Standaard Een stem voor vb of ldd

Moesten we vandaag eens SLIM worden , en onze stem voor vld , spa , of cdv eens iedereen op ldd of vb zou stemmen dan zou er eens in al die jaren een nieuwe wind door het land gaan . Waar er eens echt verandering
AntiBelasting is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 05:58   #39
AntiBelasting
Vreemdeling

Standaard Een stem voor vb of ldd

Moesten we vandaag eens SLIM worden , en onze stem voor vld , spa , of cdv eens iedereen op ldd of vb zou stemmen dan zou er eens in al die jaren een nieuwe wind door het land gaan . Waar er eens echt verandering kan
AntiBelasting is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 06:51   #40
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
In Antwerpen zou Jurgen Verstrepen wel een zetel kunnen halen volgens de peiling van de Frut.....

(Peiling staat in apart forum bij politiek binnenland)
LijstDeDecker met als enige verkozene ... Jurgen Verstrepen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be