Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 14:32   #701
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Salvernij en kolonisatie zijn je onbekend?
Slavernij is ook een zaak van arabieren geweest (Mo de profeet was een fervent slavenhandelaar) en ook vooral van Afrikaanse stamhoofden die hun tegenstanders verkochten aan de slavenhandelaars.

Het eerste verzet tegen de slavenhandel kwam uit het westen. (Verenigd Koninkrijk bvb. en de eerste wet tegen de slavernij komt uit Denemarken als ik mij niet vergis).

Is je dat onbekend Edina of geloof jij in dat sprookje dat het de blanken zelf waren die de negers uit het oerwoud gingen plukken zoals het wordt voorgesteld in films en boeken ?

Informeer je dan maar eens wat hoor.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:35   #702
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel, ik zelf ben een oude Belg en heb ook een hekel aan dat handjes geven en kusjes geven.
En in veel gevallen probeer ik daar ook onderuit te komen.
Het is namelijk geen teken van beleefdheid, maar een teken dat je ongewapend bent in je rechterhand.
En vind het dus ook ongepast om iemand een hand te geven als je met die persoon net in het strijdperk treed.

Met een handdruk kan je immers verraden of je strijdvaardig bent of niet.
En met die zelfde handdruk kan je de tegenstander zijn zelfvertrouwen verhogen.
Dus nee, ik vind het echt niet ongepast dat twee vijanden weigeren elkaar een hand te geven voor het gevecht. Want die twee staan daar niet om elkaar geluk te wensen en een lang en gezond leven, maar juist om elkaar naar de hel te helpen.
Op de rechtbank geef je toch ook geen hand aan de tegenpartij, enkel de advocaten geven na de uitspraak elkaar de hand om hun strijd te stoppen en elkaar terug als vrienden te aanvaarden.

De verkiezingen zijn de gerechtsprocedure van de politici, met de kiezers als jury. In die periode begroeten politci van verschillende partijen elkaar dus niet met een handdruk, maar met getrokken wapens.

Dit is ook een gewoonte hier, laten zien dat je de strijd wil winnen en de andere zijn bloed lust.
Jawel, ook ik vermijd/beperk "plichtmatige" aanrakingen maar om onze persoonlijke voorkeuren gaat het hier even niet.
Oud 25 mei 2007, 14:39   #703
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ofwel was het dus tóch geweten dat MM ongesteld was ook al hing ze het niemand aan zijn neus, (Morel stonk misschien zo hard?) ofwel niet en dan was het gewoon uit onbeschoftheid of ....op basis van Morels' politieke overtuiging dat een moslim haar weigerde aan te raken. Voor dat laatste kan je zelfs naar het CGKR stappen.

Het kan best zijn dat moslims anders denken over de beleefdheidsregels uit een land dat niet het hunne is, maar ze zijn nu eenmaal hier inplaats van in hun moslimland. Uit respect alleen al omdat ze hier mogen leven zouden ze zich aan de allergewoonste 'huisregels' moeten aanpassen. Zeker voor wie een parlementair ambt uitoefent. In de politieke wereld kussen mannen elkaar zelfs als ze elkaar ontmoeten. Stel je voor dat Poetin inplaats van een hand een afwijzende blik krijgt van 'jij bent niet rein want je ruikt naar het bordeel'?

Ikzelf heb ook een hekel aan het geven van slappe handjes en halfslachtige kussen maar waar de beleefdheidsregels dat vereisen zal ik daaraan tegemoet komen.
Mee eens, maar dat helpt niet tegen de machtsbeklede PoCo's.
Oud 25 mei 2007, 14:40   #704
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Compleet naast de kwestie, maar dat had je hopelijk zelf wel begrepen. Ik veronderstel dat je dus geen degelijke argumentatie hebt om te weerleggen dat niet enkel "wij" hebben bijgedragen tot onze ontwikkeling.
tiens tiens, was het niet Edina die schreef:

Citaat:
Salvernij en kolonisatie zijn je onbekend?
En mijn antwoord daarop is ineens "naast de kwestie" omdat ik niet de door jou geviseerde slavernij en kolonialisme aanhaalde?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:44   #705
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tiens tiens, was het niet Edina die schreef:

En mijn antwoord daarop is ineens "naast de kwestie" omdat ik niet de door jou geviseerde slavernij en kolonialisme aanhaalde?
Je antwoord was naast de kwestie omdat die opmerking terugging naar een eerdere post waar ik zei: "Denk je nu echt dat de mensen in het zuiden niet hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het noorden?". Dat anderen ook boter op het hoofd hebben, verandert daar weinig aan.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:46   #706
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hoe hebben ze bijgedragen Edina ?
Denk jij nu echt dat ze in het zuiden stonden toe te kijken hoe de grondstoffen daar werden weggehaald?
Oud 25 mei 2007, 14:46   #707
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
..........

Zoals ik al een aantal maal heb herhaald, is het wegwerken van de noord-zuidtegenstelling de enige effectieve maatregel tegen migratie. En noodzakelijk om op termijn conflicten te vermijden. Conflicten die wel wat serieuzer zullen zijn dan wat brandende auto's.
Inlijsten.
Oud 25 mei 2007, 14:46   #708
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je antwoord was naast de kwestie omdat die opmerking terugging naar een eerdere post waar ik zei: "Denk je nu echt dat de mensen in het zuiden niet hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het noorden?". Dat anderen ook boter op het hoofd hebben, verandert daar weinig aan.
nee, maar dat geeft hen ook geen recht om ons als slaven te gaan beschouwen en gebruiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:49   #709
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar staat geschreven dat stemrecht voor nationaliteitsweigeraars een mensenrecht is Edin�*?
Er stond niet toevallig "mi" bij. Een vrije interpretatie van artikel 21:

Citaat:
Een ieder heeft het recht om deel te nemen aan het bestuur van zijn land, rechtstreeks of door middel van vrij gekozen vertegenwoordigers.
Voor mij is dat namelijk vanzelfsprekend het land waar je woont, niet hetgeen waarvan je de nationaliteit bezit.
Oud 25 mei 2007, 14:50   #710
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat ze in het zuiden stonden toe te kijken hoe de grondstoffen daar werden weggehaald?
Ze hadden die grondstoffen zelf moeten exploiteren de oenen (excuseer mij) verdorie nog aan toe..
Dan hadden ze zelf ook vooruit kunnen gaan...

Zeg mij dan wat ze deden he Edina ? Zeg mij waarom ze ondanks die enorme natuurlijke rijkdommen nu nog naar hier moeten vluchten.

Als je het nuchter bekijkt, waren wij veel slechter af dan bvb. de Afrikanen. Ze zaten bovenop de grondstoffen, hadden veel beter weer....

In feite zouden wij naar hen hebben moeten vluchten........
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 mei 2007, 14:50   #711
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt er werkelijk niets van hé? Ze mogen huwen met wie ze willen, maar ze mogen niet hier samenwonen? Dat is wel degelijk een schending van de gelijke rechten om een gezin te stichten hoor!

Me dunkt dat jij weer last hebt van het zonnetje.

Nergens wordt gesteld dat ze niét mogen huwen. Wel wordt gesteld dat er aan een aantal voorwaarden moeten worden voldaan om een verblijfsvergunning als gevolg van dat huwelijk te verkrijgen.

Jij mag je mensenrechten nog zo dikwijls herhalen als je wil, maar ik heb daar nog nooit in zien staan dat men het universeel mensenrecht heeft om door de Belgische staat te worden onderhouden als je nieuwbakken man of vrouw dit niet wil of kan.

Citaat:
En wat is trouwens het land van herkomst? Het land waar je geboren bent of het land waar je ouders (grootouders) vandaan komen? En wat als het land van de partner daar ook zo over denkt
Laten we het gewoon het land noemen van waaruit iemand zijn huwelijkspartner wil gaan exporteren Edina. En wat d�*t land dan vindt van gezinsherenigingen en de nodige voorwaarden die er gesteld worden is dan weer het probleem van de inwoners van d�*t land! (Tenzij jij je er met je mensenrecht druk over gaat maken: kan je alvast even gaan vragen waarom ik niet Mekka mag gaan bezoeken, laat staan wonen!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2007 om 14:53.
Oud 25 mei 2007, 14:51   #712
Tegendradigaard

Standaard

En jij haalt er de slavernij bij en plots is het niet meer relevant... sorry Edina een beetje eerlijk blijven he..

Oud 25 mei 2007, 14:51   #713
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Me dunkt dat jij weer last hebt van het zonnetje.

Nergens wordt gesteld dat ze niét mogen huwen. Wel wordt gesteld dat er aan een aantal voorwaarden moeten worden voldaan om een verblijfsvergunning als gevolg van dat huwelijk te verkrijgen.

Jij mag je mensenrechten nog zo dikwijls herhalen als je wil, maar ik heb daar nog nooit in zien staan dat men het universeel mensenrecht heeft om door de Belgische staat te worden onderhouden als je nieuwbakken man of vrouw dit niet wil of kan.
Breng ze niet op ideeën circe, breng ze niet op ideeën....
Ik zie die bende er nog toe in staat om dat er zo in te zetten..

Oud 25 mei 2007, 14:52   #714
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Edina, ze staan er nu nog gewoon op te kijken en slecht enkelen worden er ginder rijker van.

Congo is zo het rijkste land wat grondstoffen betreft.
Ze hebben daar nu eens werkelijk alles aan grondstoffen.
En toch verkeerd het land in de grootste armoede en worden de ambtenaren die dediefstallen ervan aanpakken, gewoon uit hun functie gezet of vermoord.
want als de westerling er zijn grondstoffen niet mag gaan pikken, krijgen de leiders van het land geen geld meer van het westen om de andere kant op te kijken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:52   #715
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar JIJ het de hele tijd over hebt, daar alleen gaat het om, hé Edina?
Nee hoor, maar wel als je een uitspraak van mij porbeert te weerleggen met iets waarover ik het dus niet had.

Citaat:
En d�*�*r gaat het uiteindelijk om, hé? Om waar JIJ het wel of niet mee eens bent.
Ik mag toch wel mijn mening geven zeker?
Oud 25 mei 2007, 14:54   #716
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Nee hoor, maar wel als je een uitspraak van mij porbeert te weerleggen met iets waarover ik het dus niet had.

Jij wel edina.
Probleem is dat de mening van vele andere niet meer mag gegeven worden.

Oud 25 mei 2007, 14:56   #717
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag jij je mening geven. Alleen heb ik steeds de indruk dat jouw "mening" er vooral in bestaat dat de andere mensen hun mening totaal fout is.

Heb jij nu al ooit zelf eens een positieve inbreng of voorstel gedaan?

Oud 25 mei 2007, 14:57   #718
Tegendradigaard

Standaard

dialoog he circe, dialoog....

je weet toch wel dat lost toch alle problemen op.

Oud 25 mei 2007, 15:01   #719
Tegendradigaard

Standaard

voorbeeld dialoog:

Autochtoon (auto): allochtonen jullie moeten eens wat minder importbruidjes gaan halen want dat blijft problemen geven.
allochtoon (allo): mensenrechten
auto : jamaar dan moeten ze wel nederlands leren
allo: mensenrechten
auto: ja maar toch een beetje moeite doen is toch niet te veel gevraagd
allo: mensenrechten
auto: allez dan is het opgelost zekers
allo: oke

allo: een munttheeke ?
auto: ja graag
allo: allez en goe thuis he
auto: ja graag en bedankt he

op weg naar huis, op zijn/haar fiets, denkt auto in zichzelf: voila se dat probleem is weer opgelost. Dat hebben we nu eens flink aangepakt. En dat zonder al die racistische voorstellen van het VB. Ge ziet dat gaat ook.

Tot de volgende verkiezingen weer de naakte cijfers naar voor komen natuurlijk...

en dan.. dan herbeginnen we gewoon onze dialoog he..

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 mei 2007 om 15:01.
Oud 25 mei 2007, 15:11   #720
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Je begrijpt er werkelijk niets van hé? Ze mogen huwen met wie ze willen, maar ze mogen niet hier samenwonen? Dat is wel degelijk een schending van de gelijke rechten om een gezin te stichten hoor!
Hoezo, kan dat gezin niet in het moederland gesticht worden? Kan de hereniging niet plaatsvinden in het moederland? Waar zit de schending Edina ? In het feit dat ze in het moederland de welvaartsstaat gaan mislopen waaraan ze hier gratis wensen te snoepen zonder ooit bijgedragen te hebben?

Citaat:
En wat is trouwens het land van herkomst? Het land waar je geboren bent of het land waar je ouders (grootouders) vandaan komen?
Het land waar de meesten zich laten begraven.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be