![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik krijg altijd een vaag schaamtegevoel bij het zien van beelden uit één of ander ontwikkelingsland waar voor de eerste keer democratische verkiezingen worden georganiseerd. Die trots, die hoop in de ogen van de mensen, dat enthousiasme,... Wat is er toch aan de hand met onze maatschappij dat mensen zomaar uit kinderachtige balorigheid op een partij stemmen die heel ons democratisch systeem met de grond wil gelijk maken? Wat is dat voor raar auto-destructief gedrag? Ik heb daar zeer, zeer weinig begrip voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Je bent terecht bezorgd en je wil de dingen begrijpen. Misschien zijn je uitgangspunten niet correct?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wil je zeggen het uitgangspunt dat mensen uit kinderachtige balorigheid stemmen op het VB? Niet allemaal natuurlijk, er zijn er ook die echt in die onzin geloven. Of refereer je naar het gedachtengoed van de partij zelf?
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Doki is al 3 pagina's aan het uitleggen dat hij het VB voor dit incident niet de schuld geeft.
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zie bijdrage 44, ik herhaal het niet meer.
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De tendens vandaag de dag is echter dat minderheden blijkbaar tegen vanalles en nog wat moeten beschermd worden. Niet alle minderheden, natuurlijk, enkel bepaalde minderheden. Mensen die nog elke week naar de kerk gaan, daar kun je bvb. hartelijk mee lachen (terwijl zo'n hoon iemand kan treffen tot in het diepste van zijn ziel). Met homo's moet je al voorzichtiger zijn. Islamieten daarentegen vormen een absolute no-go zone. Sorry, maar ik stap niet in zulke val. Citaat:
Als je er niet vanuit kunt gaan dat een mens zelfstandig kan beslissen wat "goed" en wat "fout" is, en vindt dat zijn gedrag voornamelijk afhankelijk is van wat wetten en regels voorschrijven, dan kun je best van al het gehele wetboek herschrijven, me dunkt... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Allez het komt er dus op neer : allochtonen molesteren nen homo en we halen er het VB bij om de aandacht te verleggen ?
tja dan moete nie komen neuten als wij daar op zitten te vitten he. had dan gezwegen over het VB.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Hooguit iets voor K&K.
Een ordinaire vechtpartij gaan we toch niet op dit forum gaan bespreken zeker.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft bijgevolg ook geen zin van uw pijlen te richten op "rechts" of "extreem-rechts". Laatst gewijzigd door Savatage : 25 mei 2007 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb voor mensen die een andere partijvoorkeur als mij genieten echter meer begrip als voor mensen die iemand dwingen om in een gracht rond te zwemmen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementslid
|
![]() Dadelijk het VB halen, de grootste verdedigers van de holebi-gemeenschap
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als De Gucht, die toch doorgaat voor erg slim, zegt dat VB-kiezers goed weten op wat voor een partij ze stemmen dan geldt evengoed dat ze weten op wat voor partijen ze niet stemmen. De Gucht en zijn collega's zouden zich beter afvragen waarom de zelfverklaarde democratische partijen geen alternatief meer vormen voor een grote groep kiezers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Zinloos geweld weer als je het mij vraagt. Pietjes afsnijden van zulke heethoofden zou wel helpen.
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Om bij jouw voorbeeld te blijven : "kamelenneuker" lijkt mij een zwaar racistisch geladen scheldwoord, dit in tegenstelling tot "klootzak" bijvoorbeeld. Het refereert naar de vermeende afkomst van degene die wordt uitgescholden (een land waar kamelen voorkomen) en suggereert tegelijk dat het in de aard van de uitgescholdene zou liggen om zich te begeven aan bestialiteit met zo'n dier, dit zonder dat daar enige aanleiding toe is, en dus waarschijnlijk gewoon omdat "hij zo is". Mijn punt is dat iemand voor "kamelenneuker" uitschelden in principe niet verschillend is van iemand in het water gooien. Beide handelingen zijn een aanval op een persoon die mogelijk schade kunnen veroorzaken. Natuurlijk zijn er vele gradaties, en is een scheldwoord doorgaans minder kwetsend dan een fysieke aanval, maar je moet dat niet bagatelliseren. Citaat:
Citaat:
Maar hou wel in gedachten dat er een verschil is tussen het afkeuren/aanvallen van een instituut zoals de Kerk of de Heilige Stoel en het afkeuren/aanvallen van personen met een bepaalde etnische achtergrond of seksuele geaardheid. Eerst en vooral omdat als ik de Kerk aanval met een uitspraak, ik daarmee niemand persoonlijk viseer. Zelfs niet als ik de Paus aanval, want die val ik dan aan als een symbool en niet als een persoon. Ten tweede omdat religie tot nader order nog steeds een persoonlijke keuze is, en niet aangeboren. Voor de kleur van je huid, je afkomst, of je seksuele geaardheid kies je niet. Dus als je daarop wordt aagevallen is dat nog zo erg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het probleem is dat bij andere staatsvormen dikwijls maar een kleine minderheid van de burgers (of zelfs maar één, de leider) het belangrijkste zijn. Ik denk dat er nog nooit een staat heeft bestaan waarbij echt de staat het belangrijkste was. Zelfs in het Sovietrijk ging het om individuen, niet om het collectief.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Flikkers 2 keer in 1 week tijd het slachtoffer van verijkende bruintjes. Toegegeven, die gasten overklassen homofobe Vlaams Belangers met verve. ![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |