Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 16:07   #101
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Internet, de media (de Antwerpse verkiezingsuitslagen waren wereldnieuws), .

Ik heb de internationale media niet horen berichten over het homostandpunt van het VB tijdens de verkiezingsperiode. Ik hoor de internationale media wel regelmatig berichten over het islamitische homostandpunt en dan blijft het opvallend stil vanuit de hypocriete linkse zijde.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:12   #102
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil wel geloven dat een VB stemmer oprecht geschokt is door wat er in Amsterdam is gebeurd, maar die man of vrouw moet zich ook maar eens goed realiseren dat de partij waar hij of zij op stemt de ongelijke behandeling van de groep nastreeft waartoe het slachtoffer behoorde.
Kan je die vulgaire insinuatie hard maken Doki? Op blijft het bij demoniserend, onverdraagzaam gebral?
Oud 25 mei 2007, 16:18   #103
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik heb de internationale media niet horen berichten over het homostandpunt van het VB tijdens de verkiezingsperiode. Ik hoor de internationale media wel regelmatig berichten over het islamitische homostandpunt en dan blijft het opvallend stil vanuit de hypocriete linkse zijde.
Het zou mij verbazen als jij ooit al eens één ernstige buitenlandse krant, zender of web site zou gelezen hebben maar goed, wat wil je daar nu mee zeggen? Dat "links" of "de homo's" onverdraagzame islamieten minder zouden bekritiseren dan onverdraagzame vlamingen?

En wat zou daar dan wel de reden voor mogen zijn? Zouden ze het soms fijn vinden om ervan langs te krijgen door islamieten, die "linksen" en "homo"s"? Belachelijk. Ik kan je alvast meegeven dat ik zelf bijzonder weinig aandacht heb voor iemand's kleur of religie als die persoon mij uitscheldt voor flikker. Voor mijn part is het een marsmannetje, ik accepteer dat van niemand.
Oud 25 mei 2007, 16:21   #104
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je die vulgaire insinuatie hard maken Doki? Op blijft het bij demoniserend, onverdraagzaam gebral?
Je moet eens een woordenboek kopen en de woordjes die je wil gebruiken eerst even opzoeken alvorens je belachelijk te maken. Dan zal je bijvoorbeeld ontdekken dat het woordje "vulgair" hier eerder op jouw uitlatingen van toepassing is dan op de mijne.
Oud 25 mei 2007, 16:26   #105
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou mij verbazen als jij ooit al eens één ernstige buitenlandse krant, zender of web site zou gelezen hebben maar goed, wat wil je daar nu mee zeggen? Dat "links" of "de homo's" onverdraagzame islamieten minder zouden bekritiseren dan onverdraagzame vlamingen?

En wat zou daar dan wel de reden voor mogen zijn? Zouden ze het soms fijn vinden om ervan langs te krijgen door islamieten, die "linksen" en "homo"s"? Belachelijk. Ik kan je alvast meegeven dat ik zelf bijzonder weinig aandacht heb voor iemand's kleur of religie als die persoon mij uitscheldt voor flikker. Voor mijn part is het een marsmannetje, ik accepteer dat van niemand.
ik denk dat het voor jouzelf ook wel eens interessant zou kunnen zijn om wat internationale pers te lezen.
Dan zou je tenminste weten dat Amsterdam, de vroegere onofficiele "gay-city" ondertussen DANKZIJ DE ALLOCHTONEN die status totaal kwijt is, vermits het voor gay people helemaal niet meer veilig is om rond te lopen in die stad.
Nochtans is daar in geen mijlenver een VB partij te bezien hoor.

Maar geen nood: blijf je kop in het zand steken, noem het de fout van extreem rechts, neo nazis en het Vlaams Belang en droom rustig verder!

Ik ben niet gay! ik hoef me dus ook geen zorgen te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:31   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de kiezers niet in staat zijn om een intelligenter signaal te geven dan massaal op een bende populistische radicalen te gaan stemmen, dan vraag ik mij af waar het met dit land naartoe gaat. Wat is er mis met ongeldig stemmen? Als je dan als kiezer toch persé je immense ongenoegen lucht wil geven via de stembus, doe dat dan door ostentatief niet meer mee te doen aan het stemmen. Schrijf dan "foert" op je stembrief. Of als je het grootser wil aanpakken, organiseer dan een groep van mensen die weigeren in te gaan op de stemplicht en blijf thuis. Schrijf een manifest, zet een protest-web site op, schrijf artikels in de nationale media, organiseer een betoging, kom op straat, laat je stem horen, zeg waar het voor jou op staat, zeg waar het misgaat! Maar doe dat op een democratische, constructieve manier, en niet door op een partij te stemmen die juist die democratie ten gronde wil richten.
uw gedachtengang is hilarisch.

Men sticht een partij.
De ander partijen die zichzelf "democratisch" verklaren beginnen een grandioze moddergooi actie.
Niet enkel de nieuwe partij is fout, doch de kiezers kiezen er voor omwille van de foute redenen:
a) de kiezers van die nieuwe partij zijn DOM
b) ze zijn verzuurd
c) ze kiezen voor die partij omdat er onkruid tussen de straatstenen groeit (Vera Dua)
d) ze kiezen ervoor omdat de belastingen te hoog zijn (Doki)

men kan dit lijstje aanvullen met fantasietjes naar believen.

Bovendien is de partij "fout" omwille van een aantal factoren die hen worden toegedicht door de zelfbenoemde "democratische" partijen:
- de nieuwe partij is niet democratisch
- ze gaan de verkeizingen afschaffen
- ze zijn dictatoriaal
- ze willen met niemand samenwerken (?? nietwaar?)
- ze zeggen de verkeerde dingen
- hun mandatarissen zijn DOM
- ....

en dan komt onze superknul doki het eens allemaal uitleggen:

kijk jullie domme, verzuurde, onwetende kiezers die voor dié partij kiezen omdat er onkruid groeit (kies verder uit lijstje 1). Weten jullie niet dat die partij xxx is (kies uit lijstje 2)

Wie NIET aan bod mag komen is die partij zèlf en nog minder hun kiezers want die zijn... lijstje 2 of lijstje 1.

Volgens mij heet zoiets een selffulfilling prophecy! Of is het cirkelredenering?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:35   #107
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou mij verbazen als jij ooit al eens één ernstige buitenlandse krant, zender of web site zou gelezen hebben maar goed,
idem dito. Het zou mij verbazen als jij ooit als eens één ernstige, zender of website gelezen hebben, maar goed.

Citaat:
wat wil je daar nu mee zeggen?

Dat "links" of "de homo's" onverdraagzame islamieten minder zouden bekritiseren dan onverdraagzame vlamingen?
Tuurlijk. Dat kan je alleen al op dit forum vaststellen. Ik verwijs naar de linkse homo-onderons-draad waarin er hysterisch gedaan wordt over wat er in Polen gebeurt, ik heb de draad gelezen over de verkeerde uitspraak van die ene kardinaal, en ik heb het overdovend stilzwijgen van de linkse hypocrieten aangekaard nav de draad over moslims die menen dat homosexualiteit te wijten is aan het consumeren van varkensvlees.
en in deze draad ben je d'r als de kippen bij om snel de verantwoordelijkheid te gaan verleggen naar het VB. Hoe laag en hypocriet kan je wel niet vallen en zijn Doki.

Citaat:
En wat zou daar dan wel de reden voor mogen zijn?
Ziekelijke multiculturele correctheid.
Oud 25 mei 2007, 16:35   #108
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Domme allochtonen.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:36   #109
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet eens een woordenboek kopen en de woordjes die je wil gebruiken eerst even opzoeken alvorens je belachelijk te maken. Dan zal je bijvoorbeeld ontdekken dat het woordje "vulgair" hier eerder op jouw uitlatingen van toepassing is dan op de mijne.
Nee hoor, jouw insinuatie getuigt van een ongelofelijke platvloerse vulgariteit. Intussen heb je ze nog steeds niet hard gemaakt, maar dat zal de bedoeling ook wel niet geweest zijn.
Oud 25 mei 2007, 16:37   #110
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB'ers en andere extreem rechts gezinden zullen ongetwijfeld dit incident recupereren voor hun anti-allochtonen propaganda. Ik hoop dat ze zich ten volle rekenschap geven van het feit dat ze met hun onverdraagzame en stigmatiserende uitspraken over homo's zelf actief dit soort uitspattingen in de hand werken.

Wat die jongens hebben gedaan valt sterk te veroordelen en komt op conto van hun persoonlijke verantwoordelijkheid, maar wat groeperingen als het VB doen, namelijk bevolkingsgroepen continu tegen elkaar opzetten (in dit geval Marokkanen en homo's) speelt zeker een katalyserende rol.
Ach, we weten het wel. Ze zijn kansarm en vallen tussen twee stoel en ....geeuw ....
Die @#@@zakjes recupereren zichzelf wel, wees gerust.
Daar hebben ze ons niet bij nodig
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:40   #111
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de kiezers niet in staat zijn om een intelligenter signaal te geven dan massaal op een bende populistische radicalen te gaan stemmen, dan vraag ik mij af waar het met dit land naartoe gaat. Wat is er mis met ongeldig stemmen? Als je dan als kiezer toch persé je immense ongenoegen lucht wil geven via de stembus, doe dat dan door ostentatief niet meer mee te doen aan het stemmen. Schrijf dan "foert" op je stembrief. Of als je het grootser wil aanpakken, organiseer dan een groep van mensen die weigeren in te gaan op de stemplicht en blijf thuis. Schrijf een manifest, zet een protest-web site op, schrijf artikels in de nationale media, organiseer een betoging, kom op straat, laat je stem horen, zeg waar het voor jou op staat, zeg waar het misgaat! Maar doe dat op een democratische, constructieve manier, en niet door op een partij te stemmen die juist die democratie ten gronde wil richten.
De kiezer is intelligent genoeg om te weten dat een blanco of ongeldige stem geen invloed heeft op het gebeuren en speelt dus in het voordeel van de zittende meerderheid. Het signaal dat een burger wil geven moet ook gevoeld worden.

Uw bewering dat het VB de democratie ten gronde wil richten is ronduit belachelijk. Er zijn genoeg dingen die men die partij kan verwijten zonder te moeten vervallen in een Etienne Vermeerschachtige hysterie. Als er een probleem is met de democratie zal het eerder de manier zijn waarop die de laatste jaren door de zetelende regeringen uitgehold is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:47   #112
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homo's laten mij gerust, jatten m' n bezittingen niet , vallen m'n dochters niet lastig, doen niet belachelijk op het openbaar vervoer, trachten mij niet tot hun leefwijze te dwingen etc...etc....
Met andere woorden : ik zou in de verste verte niet weten waarom ik die mensen scheef zou moeten bezien. Integendeel.

Het is niet omdat één aanhanger van het VB iets negatiefs over homo's zegt, dat dat dan meteen ook de visie is van alle andere VB'ers.

U hoort ons toch ook niet zeggen dat ALLE sossen sjoemelaars zijn omdat er regelmatig rooie rakkers voor de rechter staan en kunnen gaan zitten omdat ze belastinggeld hebben achterover gedrukt ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:56   #113
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik denk dat het voor jouzelf ook wel eens interessant zou kunnen zijn om wat internationale pers te lezen.
Dan zou je tenminste weten dat Amsterdam, de vroegere onofficiele "gay-city" ondertussen DANKZIJ DE ALLOCHTONEN die status totaal kwijt is, vermits het voor gay people helemaal niet meer veilig is om rond te lopen in die stad.
Nochtans is daar in geen mijlenver een VB partij te bezien hoor.

Maar geen nood: blijf je kop in het zand steken, noem het de fout van extreem rechts, neo nazis en het Vlaams Belang en droom rustig verder!

Ik ben niet gay! ik hoef me dus ook geen zorgen te maken.
Voor iemand die geen homo is ben je verdomd goed op de hoogte. "Gaycity", het heeft wel iets. Ik ben echt vertederd door je spontane bezorgdheid over het welzijn van de homo's in de Nederlandse hoofdstad.

Kijk, het is duidelijk dat het jou, online en co. te doen is om het zwart maken van de allochtone gemeenschap die zogezegd uniform homofoob zou zijn. Ik heb al verschillende keren gezegd dat die bezorgdheid van jullie over de homofobie van islamieten een beetje verdacht, om niet te zeggen compleet hypocriet is, aangezien je het aan de andere kant opneemt voor een partij die zelf uitgesproken homofobe standpunten verkondigt.
Oud 25 mei 2007, 16:58   #114
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iemand die geen homo is ben je verdomd goed op de hoogte. "Gaycity", het heeft wel iets. Ik ben echt vertederd door je spontane bezorgdheid over het welzijn van de homo's in de Nederlandse hoofdstad.

Kijk, het is duidelijk dat het jou, online en co. te doen is om het zwart maken van de allochtone gemeenschap die zogezegd uniform homofoob zou zijn. Ik heb al verschillende keren gezegd dat die bezorgdheid van jullie over de homofobie van islamieten een beetje verdacht, om niet te zeggen compleet hypocriet is, aangezien je het aan de andere kant opneemt voor een partij die zelf uitgesproken homofobe standpunten verkondigt.
En waar verkondigt het VB dan precies dat homo's van gebouwen moeten afgegooid worden met het hoofd eerst naar beneden?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 17:06   #115
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
De kiezer is intelligent genoeg om te weten dat een blanco of ongeldige stem geen invloed heeft op het gebeuren en speelt dus in het voordeel van de zittende meerderheid. Het signaal dat een burger wil geven moet ook gevoeld worden.

Uw bewering dat het VB de democratie ten gronde wil richten is ronduit belachelijk. Er zijn genoeg dingen die men die partij kan verwijten zonder te moeten vervallen in een Etienne Vermeerschachtige hysterie. Als er een probleem is met de democratie zal het eerder de manier zijn waarop die de laatste jaren door de zetelende regeringen uitgehold is.
Eén van de basisprincipes van onze democratie is dat van de gelijkheid van rechten en plichten. Nu kan je wel zeggen dat dat principe door sommigen wel heel ruim wordt geïnterpreteerd en dat er misbruiken zijn door mensen die zich door hun macht veel meer toeëigenen, maar dat principe staat nog steeds in de grondwet ingeschreven. Het is inderdaad zo dat dit principe in de praktijk wordt uitgehold door wanbestuur, maar waarom is het VB geen alternatief?

Het VB stuurt er op aan om het gelijkheidsprincipe te ondermijnen, door het hebben van rechten en plichten te koppelen aan specifieke aspecten van de identiteit van de burger, bijvoorbeeld de culturele, religieuze, of seksuele identiteit : ongeacht het feit of een persoon Belgisch staatsburger is of niet zou het VB toch een verschillende behandeling willen op basis van bijvoorbeeld seksuele geaardheid. Dit druist in tegen de fundamenten van de democratie.

Daarbovenop is het een illusie te denken dat de VB kopstukken een veel eerlijker, transparanter en efficienter beleid zouden voeren dan hun democratische collega's, dat zij niet aantastbaar zouden zijn door corruptie, of dat zij complexe problemen zoals de sociale zekerheid zomaar als bij toverslag zouden kunnen oplossen.
Oud 25 mei 2007, 17:07   #116
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En waar verkondigt het VB dan precies dat homo's van gebouwen moeten afgegooid worden met het hoofd eerst naar beneden?
draadje volledig lezen, deze vragen zijn allemaal al beantwoord
Oud 25 mei 2007, 17:09   #117
Banneling

Standaard

Citaat:

Wanneer ga je dat nu al allemaal eens bewijzen ? Te beginnen met het laatste, en trouwens ook de stelling dat de islamitische ideologie niet homofoob is.
We zijn benieuwd.
Je blijft ook weeral oorverdovend stil over de homofobe houding van islamitische jongeren. Dus spel die les over hypocrisie in de eerste plaats maar aan jezelf en je hypocriete linkse vriendjes.
Oud 25 mei 2007, 17:09   #118
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Homo's laten mij gerust, jatten m' n bezittingen niet , vallen m'n dochters niet lastig, doen niet belachelijk op het openbaar vervoer, trachten mij niet tot hun leefwijze te dwingen etc...etc....
Met andere woorden : ik zou in de verste verte niet weten waarom ik die mensen scheef zou moeten bezien. Integendeel.

Het is niet omdat één aanhanger van het VB iets negatiefs over homo's zegt, dat dat dan meteen ook de visie is van alle andere VB'ers.

U hoort ons toch ook niet zeggen dat ALLE sossen sjoemelaars zijn omdat er regelmatig rooie rakkers voor de rechter staan en kunnen gaan zitten omdat ze belastinggeld hebben achterover gedrukt ?
Het zijn niet zomaar een aantal VB'ers die dat soort uitspraken hebben gedaan, het waren verkozenen van het VB die in het parlement hebben gezeteld. Als een mandataris zo'n uitspraak doet voor het parlement, dan is dat normaal gezien in overstemming met de lijn van zijn partij.
Oud 25 mei 2007, 17:12   #119
Banneling

Standaard

Citaat:
draadje volledig lezen, deze vragen zijn allemaal al beantwoord

Nee hoor, jij antwoordt helemaal niet. Jij demoniseert, jij voert een haatcampagne tegen een groep burgers die jouw politieke keuze niet delen, je handelt selectief en schijnheilig tegenover een vermeende homobashersgroep en zwijgt als vermoord over de allochtone homobasherscategorie die telkens weer het nieuws haalt ....
En over het homofoob karakter van de islamitische ideologie durf je in het geheel niet een woord te reppen.
Oud 25 mei 2007, 17:17   #120
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ga je dat nu al allemaal eens bewijzen ? Te beginnen met het laatste, en trouwens ook de stelling dat de islamitische ideologie niet homofoob is.
We zijn benieuwd.
Je blijft ook weeral oorverdovend stil over de homofobe houding van islamitische jongeren. Dus spel die les over hypocrisie in de eerste plaats maar aan jezelf en je hypocriete linkse vriendjes.
Jij moet ook eens leren lezen, net als een paar anderen hier. Ik heb in eerder bijdragen in deze draad al gezegd dat als er een verband tussen dit incident en religieus fanatisme kan worden aangetoond, men verplicht is om dat verband volledig bloot te leggen en de verantwoordelijken te straffen. Stel dus dat één van die jongeren zou zeggen dat hij zijn misdaad heeft begaan onder invloed van de woorden van één of andere losgeslagen imam, dan moet dat onderzocht worden op een open manier.

Maar voorlopig zie ik geen enkel element dat op zo'n verband zou wijzen. We weten zelfs niet zeker of de jongeren moslims waren, en of hun beweegredenen homofoob waren. We weten zelfs niet of zij wisten dat hun slachtoffer homo was.

En daar ben je weer met je omgekeerde bewijslast. Kijk meisje, als jij beweert dat het oppervlak van de maan uit bruine suiker bestaat, dan is het niet aan mij om naar de maan te vliegen en een potje zand mee te brengen om het tegendeel te bewijzen. Mutadis mutandis is het niet aan mij om met bewijzen aan te komen draven van de niet-homofobe aard van de islam als jij het in je hoofdje krijgt om te beweren dat de islam wel homofoob is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be