Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 23:45   #41
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jürgen Verstrepen mocht ook pas overal zijn zegje komen doen NADAT hij bij het VB opgestapt was. Zelfs op Studio Brussel - het bastion der politieke correctheid - kreeg hij onlangs een vol uur toebedeeld.
De eerste keer dat ik Morel bezig hoorde was anders ook op studio brussel...
En een VB'er die overstapt is interessanter dan een gewone VB'er (ze zijn de bekendste partij van allemaal en hebben de meeste propaganda, wat hun mening is WETEN we ondertussen écht wel) en wat met JMDD te maken heeft krijgt gewoon sowiso schandalig veel aandacht dus ik vind uw punt nogal zwakjes.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 23:59   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tina Bekijk bericht
De eerste keer dat ik Morel bezig hoorde was anders ook op studio brussel...
Voor of na haar overstap naar het VB?

Citaat:
En een VB'er die overstapt is interessanter dan een gewone VB'er (ze zijn de bekendste partij van allemaal en hebben de meeste propaganda, wat hun mening is WETEN we ondertussen écht wel)
Dat weten we van SP.a en Groen! onderhand ook wel. En waar juist krijgt het VB dan de mogelijkheid om al die propaganda te maken?

Citaat:
en wat met JMDD te maken heeft krijgt gewoon sowiso schandalig veel aandacht dus ik vind uw punt nogal zwakjes.
Aandacht omwille van het partijprogramma of als potentiële stemmenkaper bij het VB?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 00:14   #43
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor of na haar overstap naar het VB?
na

Citaat:
Dat weten we van SP.a en Groen! onderhand ook wel. En waar juist krijgt het VB dan de mogelijkheid om al die propaganda te maken?
"ons belastinggeld"? :/

Citaat:
Aandacht omwille van het partijprogramma of als potentiële stemmenkaper bij het VB?
Dat laatste zal ook wel meespelen maar ik denk dat vooral zijn drama queen-gehalte het hem doet.

Maar goed, laten we het weer over CAP e.a. hebben, VB heeft eigenlijk niet te klagen, integendeel...

Laatst gewijzigd door Tina : 26 mei 2007 om 00:16.
Oud 26 mei 2007, 00:30   #44
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Vertegenwoordigers van het Vl Belang worden NOOIT uitgenodigd in ontspanningsprogramma's. Daardoor doen deze programma's ontegensprekelijk aan politiek. De meestegevraagde gast in de Laatste Show was Steve Stevaert (14 keer) gevolgd door Bert Anciaux. Sorry, maar dit is niet normaal meer. Het Belang heeft meer mandatarissen, maar heeft nooit een invitatie gekregen. Idem dito voor alle mogelijke quiz-, praat- en spelletjesprogrammas waar politici de afgelopen MASSAAL als sympathieke BV's werden opgevoerd. Behalve die van die ene partij dus.
of ze nog nooit een invitatie gekregen zouden hebben ?
geen idee ... daar moet ik jouw woord voor waar aannemen daar bleef ie opvallend stil over ( zie onder )

't gekke is dat ik nog niet zo heel lang geleden een interview met Van Hecke heb gelezen waarin hij iets zei in den trend van : dat ie en zijn companen per definitie niet mee doen aan zo'n idiote spelletjes, en dat het optreden van politici in zulke dingen niet meer is dan zichzelf te proberen verkopen bij gebrek aan inhoud

ik kon me wel vinden in z'n woorden daar ik dit ook zo ervaar

Citaat:
Van mij moeten ze geen VB'ers uitnodigen, maar moeten ook alle andere politici thuisblijven. Politici moeten hun tijd niet verdoen met allerlei idiote quizen, spelprogramma's en idiote shows.
wat je hier zelf dus ook beaamt

dus wat zal het nu zijn ?

terzijde :
het lijkt me toch ook denkbaar dat politici naast hun job ook nog een leven mogen hebben hoe belachelijk ik of iemand anders dat tijdsverdrijf moge vinden
of hoe achterdochtig ik of iemand anders een veelvuldige verschijning ook moge vinden

eveneens terzijde:
politici, exclusief vb, hebben weinig of niets te verliezen met zo'n optreden
komen ze dom over so be it... dat doen ze nu ook al
komen ze medeageil over ... eveneens idem dito
voor de topmannen van 't vb ligt dat natuurlijk even compleet anders... en ik zie dit eerder als reden dat ze daar sowiezo weg willen blijven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 00:32   #45
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vragen ze niet gewoon de 'leuke' politici?

niet overdrijven hé, de helft zijn zuurpruimen die gemaakt 'leuk' overkomen de andere helft wordt tot 'leuk' gebombardeerd
Oud 26 mei 2007, 00:33   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ligt de fout niet bij diegenen die hen telkens blijven uitnodigen onder het alwetende motto: "Bah ja gij, de mensen zien die/dat graag"? Dat is hun manier van de politiek dichter bij de mensen brengen: stel een paar alledaagse vragen aan politici en de mensen gaan zeggen: "kijkt ne keer wat ne toffe pee!". Pas op, dit kan ook contraproductief werken. De 'overexposure' van Stevaert is hem op een bepaald moment fataal geworden. Oneliners vertellen kan even leuk zijn, maar na een tijdje worden de mensen ook dat moe en kan er zelfs geen glimlach meer af.

Maar dat geldt eigenlijk voor alles en iedereen. Neem Paul Marchal. Iedereen was aanvankelijk uiteraard heel begaan met die mens en wat hij doormaakte, maar hij blééf maar zodanig vaak in het nieuws komen dat men hem al snel een zagevent vond. Tja...
volledig mee akkoord
Oud 26 mei 2007, 00:35   #47
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

niet overdrijven hé, de helft zijn zuurpruimen die gemaakt 'leuk' overkomen de andere helft wordt tot 'leuk' gebombardeerd
Vandaar de '' .

Oud 26 mei 2007, 00:38   #48
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dat is natuurlijk ondoenlijk. Je kunt geen zinnige debatten houden met elfendertig partijen tegelijk.
het heoven natuurlijk niet noodzakelijkerwijs debatten te zijn
gewoon minimum zegje
debatteren kan en mag

Citaat:
Partijen waarvan op voorhand al voorspeld kan worden dat ze nauwelijks stemmen zullen halen, zouden dan de meeste zendtijd krijgen. Dat is ook weer een absurde situatie.
oppositie is ook een belangrijke taak

Citaat:
Anderzijds zou elke partij die deelneemt wel het recht moeten hebben op een bepaald minumum aan media-aandacht. Kanshebbers op zetels zouden sowieso uitgebreide aandacht moeten krijgen. Helaas zorgt het Belgische kiesstelsel ervoor dat nieuwe of kleine partijen op voorhand al amper kans maken op vertegenwoordiging. Het komt er dus op aan dat stelsel te veranderen. Als kleine partijen ook kans maken op zetels, worden media nl. vanzelf verplicht om ze aandacht te schenken. In NL zie je dat ook: partijen die in de peilingen zetels halen, worden hetzelfde behandeld als partijen die al zetels hebben. Aan de vooravond van de verkiezingen in november werden er twee debatten gehouden: een voor de zes grootste partijen in de peilingen, en een voor alle andere partijen die kans maakten op zetels (door Alexander Pechtold van D66 spottend het "smurfendebat" genoemd).
excuseer ... 'k was wat té vroeg met de vorige twee reacties
Oud 26 mei 2007, 00:38   #49
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik ben liberaal en hou van België.
Het heeft me altijd een beetje verbaasd hoe jij als liberaal een crypto-marxist als Ludo Dierickx kon achternahuppelen. Heb jij "Het groene idee en de rijkdom van mens en natie" al eens gelezen? Hoe beviel de libertair in jou zijn pleidooien?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 00:38   #50
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar de '' .
zover was ik wel
vandaar de
Oud 26 mei 2007, 00:39   #51
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zover was ik wel
vandaar de
Ok sorry (het wordt al wat later)

Oud 26 mei 2007, 00:41   #52
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En hij heeft gelijk, politici horen daar niet thuis. Maar Geert Bourgeois riep in de woestijn toen hij zei dat hij hoopte dat politici niet meer zouden meedoen aan dergelijke programma's, intussen heb ik gemerkt dat zijn partijgenoot Bart Dewever ook al te gast was in "de slimste mens".
jamaar als dat zo is... vanwaar je totale verontwaardiging eerder dan ?

met alle respect...
het is een beetje zoals het cs ( zoals het verworden is ) : eerst zeggen dat je onder die en die condities principieel toch niet kan/zal meedoen en achteraf komen klagen dat niemand je wilt uitnodigen

Laatst gewijzigd door praha : 26 mei 2007 om 00:43.
Oud 26 mei 2007, 00:44   #53
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan seg politici zijn toch ook maar mensen, we moeten daar toch niet naar 'opkijken' of wat dan ook. Trouwens ik ga echt niet op iemand stemmen omdat die aan de slimste mens heeft meegedaan, en de mensen die dat wel zouden doen zijn te dom om te weten van welke partij die persoon is en stemmen gewoon VB hoor, geen paniek.
'k vraag me wel af wat voor effect het zou hebben moest een top vb-politieker daaraan meedoen en hij gaat daar finaal als een gieter af ?

gaat ie dan ook komen schermen met samenzwering/vragen waren te pc/etc ?

Laatst gewijzigd door praha : 26 mei 2007 om 00:45.
Oud 26 mei 2007, 00:49   #54
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k vraag me wel af wat voor effect het zou hebben moest een top vb-politieker daaraan meedoen en hij gaat daar finaal als een gieter af ?

gaat ie dan ook komen schermen met samenzwering/vragen waren te pc/etc ?
Mja dan zal die zich wel proberen te victimiseren ofzo. En ze zullen wel van die kopstukken als fdw sturen, die gaan niet snel af. (Morel daarentegen )

Oud 26 mei 2007, 00:49   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok sorry (het wordt al wat later)
no problemo

nog even en ik kruip er toch zo in
Oud 26 mei 2007, 09:07   #56
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik denk dat het VB honderdduizend keer meer aandacht krijgt dan de BUB, dus bespaar ons je misplaatste Calimero-gedrag.
Klopt!
Het gekke is eigenlijk dat de reden waarom men CAP niet vertoont op televisie dezelfde is als waarom men de clowns van het VB wél veel vertoont op televisie: het zou de partijen stemmen kosten indien men dit omdraaide!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:12   #57
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jamaar als dat zo is... vanwaar je totale verontwaardiging eerder dan ?

met alle respect...
het is een beetje zoals het cs ( zoals het verworden is ) : eerst zeggen dat je onder die en die condities principieel toch niet kan/zal meedoen en achteraf komen klagen dat niemand je wilt uitnodigen

okee, een beter voorbeeld dan:

er waren ook "ontspanningsprogramma's " met een ernstiger gehalte. Bijvoorbeeld confidenties in Toscane, (de tweede reeks heette confidenties in de Provence), of het programma de zeven hoofdzonden. Dit waren praatprogramma's waarin BV's, waaronder ook vaak politici, uitgebreid over hun leven, opvattingen enz... mochten vertellen. Zeer diepgaande programma's, absoluut niet idioot. Ook in deze programma's waren er geregeld politici te gast van alle partijen, behalve van het VB...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 26 mei 2007 om 09:13.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:14   #58
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
CAP voert actie tegen VRT

BRUSSEL - CAP, het Comité Andere Politiek, zal komende zondag actie voeren aan de poorten van de openbare omroep. Dat meldt de partij in een persbericht.
Komende zondag zendt de VRT 'Doe de Stemtest'uit, een programmadat duidelijk moet maken welke partij het best de mening van de kiezer vertolkt. CAP komt in deze test niet aan bod, en dat zint de partij niet. 'De klassieke partijen komen 4 jaar aan een stuk bijna dagelijks in het nieuws met hun politiek. Wie streeft naar een “Andere Politiek” komt in deze verkiezingscampagne zo goed als niet aan bod in de media. Daarom hebben we besloten een symbolische actie te houden', aldus CAP.

Het feit dat CAP in staat was lijsten neer te leggen in alle kieskringen bewijst op zich reeds voldoende haar politieke slagkracht en relevantie, meldt de partij nog. Cap zal zondagavond, tegelijkertijd met De Stemtest van de VRT, haar eigen stemtest lanceren met een massapamflet en website.

Heel goed van de CAP ! De B.U.B. zal haar voorbeeld volgen. Het gedrag van VRT en RTBF is een pure schande voor de democratie.
wordt dit een echte ontmoeting met de echte Hans1? In real life?

spannend.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:18   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Nog een veel beter voorbeeld is ons eigen forum hier,de meeste forummers zijn VB gezind,wel er zij al 4 anti VBer verkozen tot forummer van de week,laat dezelfde invloeden duidelijk zien(ik beweer gewoon dat er moderators mee schrijven op politics.Be)
Oud 26 mei 2007, 10:04   #60
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

ha, zien we hier een vochtuitwisseling tussen Bubber's en Cappers.

Wie had dat kunnen denken, belgicisme die 2 partijen bijeenbrengt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be