![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() uw minuscuul reactietje bewijst dat je niet kan aantonen dat partijen aanzetten tot haat tegen het VB. U gaat af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | |||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. iemand die zo'n lening is aangegaan (sommigen onder hen noemen we slachtoffers van mensenhandelaars), dan lijkt het me logisch dat die man een inkomen zoekt om zijn lening af te betalen. Dat dat niet kan in het land van herkomst lijkt me logisch. Wie zal iemand een lening geven om de terugreis te financieren, zodat de migrant een andere lening kan gaan afbetalen? Als die 'lening' netjes is verlopen, dan zie ik niet in waarom de migrant in ons land geen job kan zoeken en ze kan afbetalen. Daarom: geef die mensen een juridisch statuut zodat ze ook in ons land contracten kunnen sluiten (kopen van eigendom, ondertekenen van arbeidscontract,...). Enkel zo kunnen die mensen hun eigen leven opbouwen. 3. Dat die mensen niets bijdragen aan ons land is niet alleen onjuist maar ook irrelevant. Als we immers alle belgen zouden buitengooien die 'niets' bijbrengen aan ons land... Zelfs personen die naar hier komen en aanvankelijk een beroep moeten doen op sociale bijstand kunnen na verloop van tijd (als ze een job hebben) een eigen woning aanschaffen en hun leventje opbouwen. Geef die mensen die kans, en dan zullen ze wel 'iets' bijdragen aan onze economie. 4. Dat die mensen een schande zijn voor hun thuisland zijn uw woorden. Mensen dienen volgens mij geen verantwoording af te leggen aan hun thuisland waarom ze ergens anders op een sociale zekerheid terugvallen. Een term als 'schande' is overigens een moreel criterium en is hier dus geheel ongepast. Citaat:
De discussie ging niet alleen over uitgeprocedeerden. Ze ging - in eerste instantie zelfs - over nieuwe asielzoekers. Zij hebben bij mijn weten onze politieke wetten niet geschonden (tenzij asiel aanvragen een misbruik is), terwijl ze vaak wel opgesloten worden in zgn gesloten instellingen (=vrijheidsberoving). Citaat:
Citaat:
Vooraleer je spreekt over ecologische druk en overbevolking moet je altijd gaan zien naar het economische systeem dat errond zit. Vlaanderen is m.i. niet overbevolkt, omdat het zijn voedsel, diensten, goederen,... ten dele uit de rest van België en uit het buitenland kan halen. Tot op de dag van vandaag werkt dat. De dag dat er onvoldoende voedsel in de supermarkten ligt, tja... dan zijn we overbevolkt. Maar dan zal die overbevolking wel niet alleen op Vlaanderen terugslaan. Vandaag zijn we echter nog ver verwijderd van zo'n doemscenario's. Tenslotte ben ik ervan overtuigd dat wanneer bvb de overbevolking zich laat voelen, dat daar onmiddellijk de gepaste maatregelen op zullen volgen, zelfs zonder een wetgevend ingrijpen. Voorbeeld: De woonprijzen zijn momenteel zeer hoog, waardoor meer mensen op latere leeftijd apart gaan wonen => minder kinderen. Tegelijkertijd zien we ook een trend naar (nog) meer hoogbouw. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Hen uit de illegaliteit halen is wel degelijk wenselijk. Artikel 6 van de mensenrechten stelt immers dat 'eenieder het recht heeft, waar hij zich ook bevindt, erkend te worden door de wet'. Een illegaal heeft geen juridisch statuut in ons land, en wordt dus niet erkend. Dit is dus wel degelijk een schending van de mensenrechten. 3. 'want dan kan je net zogoed aan de hele wereldbevolking ineens belgische verblijfspapieren geven'... Als heel de wereldbevolking naar hier komt, moet heel de wereldbevolking kunnen deelnemen aan het politieke systeem. Maar zover zijn we nog niet. Andy |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#903 |
Minister-President
|
![]() Idd, maar wel met democratie en medezeggenschap in het politieke leven. En zolang personen in ons land o.m. aan het politieke leven mogen deelnemen door te gaan stemmen, is het redelijk personen te laten gaan stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#905 |
Minister-President
|
![]() Ik zou niet weten waarom er daar een beperking op moet zijn. Als het er 'teveel' zijn (zoals je met je term 'overbevolking' in een andere post suggereerde), dan lost de vrije markt dat wel op. Mensen die het hier te benauwd krijgen mogen steeds migreren als ze dat willen. Binnenin de EU is dat geloof ik het principe dat gehanteerd wordt wanneer men het heeft over vrij verkeer van personen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En geen enkele van jouw ellenlange epistels en scheldpartijen toont aan dat jij niet liegt.
![]() |
#907 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#908 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeg mij eens, welke belg (daar gaat het toch over neem ik aan) kan niet in dit land blijven? En waarom blijven de mensen rondom hem dan wel? Leven die in een andere situatie, en zo ja: dewelke dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg wanneer ga je nu eens die stellign aanvallen:
1° Ecologisch is het toch een probleem waar je niet rondkunt. Elke immigrant vergroot zijn footprint in de wereld... 2° Economisch heb je ook een probleem: als wij onze sociale zekerheid moeten delen met 5M immigranten (we zijn met 7Miljard in deze wereld, dus 5Miljoen is echt niet veel) dan mag je alle sociale tarieven halveren. Dus draai en keert hoe je het wilt, je moet een hypocriet debat voeren. Je moet de indruk geven aan de mensen dat ze hier welkom zijn, en ondertussen moet je van die regels fantaseren die ze moeten demotiveren. Ik ben niet graag hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
|
![]() Citaat:
Dat is de dag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, als Belgiie wordt afgebroken door de Walen. En alle volksverlakkers die nu beweren dat ze Belg zijn zullen die dag bittere tranen wenen en daarna zonder blozen of schaamte hunne kazak draaien en Vlamingen worden. Of, er zullen er misschien zijn die het afbollen, omdat ze zo'n geconditioneerde haat hebben tegen hun eigen volk. Saluu en de kost vrienden, niemand zal jullie missen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zorg ervoor dat ze een redelijke kans op arbeid hebben en die problemen lossen zichzelf grotendeels op. Ook voor jou de vraag: is de bijdrage aan de sociale zekerheid voor jou een criterium om de voordelen die iemand ervan kan krijgen aan te passen? Vind je dat iemand die veel heeft afgedragen recht heeft op een groter deel van de koek, of vind je dat een sociale zekerheid een herverdelend effect moet hebben? Citaat:
enfin, kben er effen tussenuit nu. Tot na 't weekend, Andy |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#912 |
|
![]() Neen, dat is niet redelijk. Wie politieke rechten wil hebben moet tot de politieke gemeenschap behoren. Dat is de basis van democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch fijn dat ik nu al zélf de keuze mag maken om te vertrekken als het hier niet meer te doen is, of om te blijven en te verrekken.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 mei 2007 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wilden ze indertijd die duitsers persé weg hebben? Men had toch ook evengoed zelf kunnen vertrekken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#917 |
|
![]() Heb de aflevering gisteren gezien en dit vond ik toch wel cool!
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#918 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het juist er zijn twee systemen om welvaart te delen
systeem 1: je laat iedereen immigreren naar de rijkste zones. Daar wordt de gemiddelde wereldburger rijker van dat is zeker. Dus bvb we zijn met 10M belgjes en je laat hier 50Miljoen arme immigrantjes bij (wat een beetje in verhouding van de wereldbevolking ligt) hoe los je dat nu en ecologisch op ? volgens mij is dit een ecologische ramp en maatschappelijk ? volgens mij vervreemden wij in onze eigen maatschappij en stedebouwkundig ? volgens mij moeten we een paar torensteden bouwen en economisch ? volgens mij kun je die mensen allemaal werk geven zoals in engeland beneden het minimum sociaal barema, en als je uw barema wilt houden dan is de boel onbetaalbaar en arbeidstechnisch ? volgens mij krijg je een economie die perfect kan concurreren met china als je uw barema laat zakken, je krijgt een puddingeconomie als je uw barema houdt. Want 5Miljoen mensen moeten dan werken op 50Miljoen mensen te kweken en budgettair ? volgens mij brengt de belasting op consumptie genoeg op om de begroting dan terug naar een evenwicht te duwen. Hebben de familie-zuilen er alle belang bij dat hier zoveel mogelijk sukkelaars rondlopen dus komt de sociale begroting volledig ontvricht. Het effect daarvan is volgens mij nu al zichtbaar en meetbaar, want we zijn van 10MB naar 11M belgen geevolueerd en werkverdeling ? Je zou kunnen veronderstellen dat al het werk door 5M belgen verdeeld wordt over 30M belgen, dus een 5uren week wordt zeker realistisch. Hoewel propagandamatig interessant, is het bizar dat we de pensioenleeftijd terug moeten optrekken. Dus nijpt er toch ergens een probleempje om de hoek. systeem 2: je integreert de wereldeconomie met elkaar: Goed voorbeeld je laat 1miljard chinesen het werk afpakken van die 5miljoen werkende belgen, en wat de belg doet voor 50.000euro per jaar, doet die chinees voor 300euro per jaar. Perfecte economische winsten mogelijk, de chinees is gelukkig en de belg is goedkoper gediend en de firma's maken meer winst. Hoe lang kun je zo delen ? Wel we zijn met 1miljard relatief rijke mensen op de aarde en er zijn 1miljard relatief arme chinesen, dus straks rijden er 2 miljard auto's rond dus pomp maar op die olie, en discuteer maar over CO2 in Belgie. En halveer maar uw inkomsten aangezien de chinezen ons werk gaan doen. En halveer ook maar uw budgetten, want de winst op de helf is de helft, en het loon op de helft van de omzet is de helft, etc dus zo simpel is het toch allemaal niet, we moeten durven extremer redeneren |
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 mei 2007 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#920 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lost de vrije markt wel op, hoor.