![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In bepaalde soera's wordt opgeroepen homoseksuelen te straffen en te slaan. In andere om hen te verdrijven. En de islam heeft twee bronnen voor haar geloof die onverbrekelijk met elkaar verbonden zijn: koran en hadith. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 27 mei 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even dan een van die bronnen aanhalen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoe dom moet men wel niet zijn voor zulke beschuldigingen uit te braken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.galha.org/briefing/quran.html http://thetruereligion.org/modules/w...p?articleid=45 Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 mei 2007 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Europees Commissaris
|
![]() Verwacht je dit soort straf voor de Amsterdamse schoelies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vraag me af of het voor een Nederlandse rechter mogelijk is om dit soort straf uit te spreken.
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
16. En als twee temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. In de context: de koran is gericht aan de mannelijke gelovigen, als het over hun vrouwen gaat staat dit zo vermeld (zie 15). "Twee temidden van u" wijst dus op twee mannen. het is duidelijker in de engelse vertalingen: 004.016 YUSUFALI: If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful. PICKTHAL: And as for the two of you who are guilty thereof, punish them both. And if they repent and improve, then let them be. Lo! Allah is ever relenting, Merciful. SHAKIR: And as for the two who are guilty of indecency from among you, give them both a punishment; then if they repent and amend, turn aside from them; surely Allah is Oft-returning (to mercy), the Merciful.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die sites staan zo vol fouten, dat ik een hele dag bezig zou zijn om die eruit te halen. Bovendien staan er geen koranverzen waarin staat dat homoseksuelen mogen geslagen, mishandeld of gedood mogen worden. Als u de waarheid spreekt en weet waarover u spreekt, dan moet het toch een fluitje van een cent zijn om zelfs maar één zo'n koranvers te vinden. En liefst in het Nederlands, als u er één kan vinden. Maar ik betwijfel het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de grondtekst staat er eigenlijk: "... slaat hen beiden."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vers 4:15, de voorgaande vers, heeft betrekking op vrouwen en die kunnen toch onmogelijk homoseksueel zijn?! Er staat trouwens ook nog in de verzen dat als ze berouw hebben, je hen met rust moet laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet dringend leren lezen. Daar staat niet "VB"; daar staat "groeperingen als het VB". Wat begrijp je daar niet aan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben onvoldoende op de hoogte van het Nederlandse strafrecht.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() Van mij mogen die 2 jongens wel streng gestraft worden. Die man had wel dood kunnen zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() De roze pelikaan is toch al terug...
Nu Feremans nog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk kunnen vrouwen homoseksueel zijn, 'homo' komt vh Grieks en betekent zoiets als 'zelfde' , maar de term wordt vooral voor mannen gebruikt.
![]() |