Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2007, 11:55   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

En gaat men dan de volledige operatie en de hele naverzorging betalen ???
Of moet het ziekenfonds er nog bijspringen ...
En wat als de nier wordt afgestoten ??? Krijgt de tweede ze dan ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 12:44   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
"En de nier gaat naar... "

De Nederlandse omroep BNN zendt vrijdag 1 juni een grote live-show uit, waarin een terminaal zieke 37-jarige vrouw kiest wie van drie jonge patiënten haar nier krijgt.

De show zorgt nu al voor weerzin in de transplantatiewereld, zo schrijft zaterdag de krant Algemeen Dagblad. BNN werd opgericht door de inmiddels overleden Bart de Graaff, die zelf jaren op de wachtlijst voor een donornier stond.

"Dit gaat naar uitverkoop van organen toe", zo reageerde Bernadette Haasse van de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS). Lezers van de krant stellen zich vragen over het ethische gehalte en de stilaan allesverwoestende dwang van de kijkcijfers. BNN verdedigt zich met de opmerking dat "het tekort aan donoren een nijpend probleem (is), terwijl het zo makkelijk oplosbaar is". Met een Wie van de Drie-show, bijvoorbeeld.

Bron/GVA

Schande waar gaat dit heen
wat ik spijtig vind, is dat je je organen niet mag reserveren voor je familie, of vrienden.D�*t lijkt mij logisch.Waarom moet iets dat nu echt wel aan mijzelf toebehoort naar wildvreemden gaan zonder dat ik daarin mijn zegje heb?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 12:54   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat ik spijtig vind, is dat je je organen niet mag reserveren voor je familie, of vrienden.D�*t lijkt mij logisch.Waarom moet iets dat nu echt wel aan mijzelf toebehoort naar wildvreemden gaan zonder dat ik daarin mijn zegje heb?
Later loopt er mischien nen black-power neger rond met een nier van carlgustaaf .....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:19   #44
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er ook anderen zijn die nood hebben aan die nier. Uw familie moet in de wachterij like everybody else.
Oud 29 mei 2007, 07:19   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
schandalig, dat mensen daar aan willen meewerken...
Ze mogen inderdaad wel eens iets gaan doen aan die wansmakkelijke zeverprogramma's, ...

Wat is het volgende : "De Grote Zelfmoordshow" of zoiets...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 07:22   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vermoed (en hoop) dat dit gewoon een mediastunt om mensen zeker te laten kijken naar hun donorshow die mensen wil aanzetten om orgaandonor te worden.
Dan Edina is het nog wansmakkelijk dat zou jij als grote ethicus toch wel moeten begrijpen denk ik...

3 gasten die alle 3 op een donororgaan zitten te wachten, moeten daar zitten hopen dat ze gekozen worden door een terminaal zieke... en wat nog meer is, de keuze die die terminaal zieke moet maken...

het is zo allemaal nog nie erg genoeg...
Oud 29 mei 2007, 07:58   #47
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

De Nederlandse omroep BNN zendt vrijdag 1 juni een grote live-show uit, waarin een terminaal zieke 37-jarige vrouw kiest wie van drie jonge patiënten haar nier krijgt.

De show zorgt nu al voor weerzin in de transplantatiewereld, zo schrijft zaterdag de krant Algemeen Dagblad. BNN werd opgericht door de inmiddels overleden Bart de Graaff, die zelf jaren op de wachtlijst voor een donornier stond.

"Dit gaat naar uitverkoop van organen toe", zo reageerde Bernadette Haasse van de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS). Lezers van de krant stellen zich vragen over het ethische gehalte en de stilaan allesverwoestende dwang van de kijkcijfers. BNN verdedigt zich met de opmerking dat "het tekort aan donoren een nijpend probleem (is), terwijl het zo makkelijk oplosbaar is". Met een Wie van de Drie-show, bijvoorbeeld.

Bron/GVA

Ik vind dit ook ongepast... 3 personen en één nier... 2 personen blijven op het einde van de rit dus in de kou...Als je in zulk spel naast de hoofdprijs, een wagen, bvb grijpt.. dan is dat spijtig "OOOOH"... Maar wat als je naast deze prijs grijpt, die je leven kan redden...

Als men in deze praktijken geen graten ziet, dan verwacht ik de eerste "dead or alive" games binnen de 10-20 jaar... Maar het zal voor een goed doel zijn, de gevangenissen leegmaken bvb...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 08:00   #48
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Opdat mijn beste, jij ook van ANDEREN organen kunt krijgen, de dag dat je ze nodig hebt. Of ga jij liever 'wachten' tot tante die, of nonkel azo, sterft voor JIJ geholpen word, met de kans dat het daartegen te laat is?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:12   #49
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze mogen inderdaad wel eens iets gaan doen aan die wansmakkelijke zeverprogramma's, ...

Wat is het volgende : "De Grote Zelfmoordshow" of zoiets...
Probleem is, idd, dat het allemaal weer zever is.

Waarom niet gewoon 2 criminelen elkaar laten vechten in kooi. Degene die overleeft mag vrij.

Daarvoor zou ik mijn TV wel aanzetten
Oud 29 mei 2007, 11:28   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Ik vind dit ook ongepast... 3 personen en één nier... 2 personen blijven op het einde van de rit dus in de kou...Als je in zulk spel naast de hoofdprijs, een wagen, bvb grijpt.. dan is dat spijtig "OOOOH"... Maar wat als je naast deze prijs grijpt, die je leven kan redden...

Als men in deze praktijken geen graten ziet, dan verwacht ik de eerste "dead or alive" games binnen de 10-20 jaar... Maar het zal voor een goed doel zijn, de gevangenissen leegmaken bvb...
Manhunt met veroordeelde gevangenen, ... ja da is daar het logische gevolg van...
Oud 29 mei 2007, 11:29   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Probleem is, idd, dat het allemaal weer zever is.

Waarom niet gewoon 2 criminelen elkaar laten vechten in kooi. Degene die overleeft mag vrij.

Daarvoor zou ik mijn TV wel aanzetten

Wordt pijnloos life gexecuteerd, er moet een happy end zijn hé,
Oud 29 mei 2007, 18:22   #52
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ik denk gewoon dat de deelnemers acteurs zijn en dat dit een grote (wansmakelijke) stunt is, onder het mom van de discussie te willen aanzwengelen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:39   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik denk gewoon dat de deelnemers acteurs zijn en dat dit een grote (wansmakelijke) stunt is, onder het mom van de discussie te willen aanzwengelen.
Nederlanders
Oud 29 mei 2007, 18:50   #54
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Nederlanders
Denk je dat ook niet dat het acteurs zijn?

Een mens heeft twee nieren, dus normaal zouden er twee mensen moeten kunnen worden geholpen.

Welk ziekenhuis zou aan zo'n praktijk willen meewerken trouwens?
Oud 29 mei 2007, 20:11   #55
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Of het acteurs zijn dat weet ik niet maar dat het een stunt is om de discussie aan te zwengelen dat is zeker.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 20:45   #56
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Of het acteurs zijn dat weet ik niet maar dat het een stunt is om de discussie aan te zwengelen dat is zeker.
we zullen het vrijdag wel vernemen
Oud 29 mei 2007, 21:16   #57
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bron/GVA

Inderdaad schande en dat is nu net wat deze show aanklaagt! De nederlanders staan blijkbaar toch al iets verder met de goegemeente een geweten te schoppen.
Oud 29 mei 2007, 23:56   #58
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe wansmakelijker kan het nog worden?

Er hoeft niets te worden aangekaart, een wet die zegt dat overleden mogen "geoogst" worden is voldoende. Met de nodige garanties dat dat in alle sereniteit gebeurd zie ik niet in waarom de familie het recht zou mogen hebben zoeits te weigeren (wat nu in praktijk meestal gebeurd).

Na een accident met dodelijke afloop zou een nier die het accident goed heeft doorstaan toch niet veel nuts meer bewijzen aan de persoon waartoe het behoorde.

Maar natuurlijk, zo een wet zal er nooit komen.
ik heb al papieren getekend om mijn organen af te staan, moest ik plotseling overlijden.Als ge oud word (meer dan 80) dan willen ze uw organen niet eens meer, dus dat komt bijna altijd van mensen die verongelukt zijn.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 29 mei 2007 om 23:57.
Oud 30 mei 2007, 00:00   #59
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Later loopt er mischien nen black-power neger rond met een nier van carlgustaaf .....
dat zou inderdaad mogelijk zijn.Of een arabische terrorist, een janet...Maar met een stuk van mij erin worden ze mischien wat beter
Oud 30 mei 2007, 00:01   #60
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er ook anderen zijn die nood hebben aan die nier. Uw familie moet in de wachterij like everybody else.
eigen familie & vrienden eerst...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be