![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Allee, ik heb mijn ochtendje gratis theater ook weer gehad.
Twee groepen die elk een kant van de straat innamen. Wat voorbijgangers die oftewel enorm pro-Vlaams Belang waren oftewel wat moesten gaan roepen ("Fok Vlaams Blok", "Rasieste!", etc...). Wat wel opval was dat er personeel van't Stad, dus gekleed in oranje kledij en die officieel aan het werk waren ook aan het zwaaien waren met "Zonder Haat Straat"-bordjes. Het Zonder Jihad Straat-bord heeft trouwens na het vertrek van het Vlaams Belang er geen 10 minuten gehangen.
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
tegenstander van hate speech wel ja.. Er is mijn beste een hemelsbreed verschil tussen haat en jihad... Met die plaatjes wijs ik op verdraagzaamheid je weet wel GEEN HAAT Dat is het tegenovergestelde wat VB wil bereiken met geen jihad straat ... In mijn straat mag er met gerust hart geen haat straat staan... Wat eigenlijk wil zeggen dat wij daar niet haten maar verdraagzaam zijn... Met geen jihad straat wil VB enkel en alleen al de mensen die jihad doen bestempelen als terroristen (in hun ogen iedereen die niet blank is) HEt VB is voorstander van freedom of speech maar dan enkel en alleen voor de mensen van hun clubke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]()
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Allé wat verwacht je anders van het meest vredelievende volk. Ofwel zijn die allochtonen (allé die hoop die daar nu keet zit te schoppen) ongeloofelijk stom of wel zijn ze wel degelijk zo aggresief!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Ik snap iets niet goed , "jihad" is gewapende strijd tegen degenen die de islam of de eenheid van de islamitische heerschappij bedreigen.
Een "zonder haat" bord kan ik inkomen, al heb ik wel de indruk dat het een veelal links bord is , bedoeld om (onder de gordel) rechtse mensen te provoceren omdat rechts onverdraagzaam zou zijn. En dan a la "gij kunt daar toch niet tegen zijn ?" de rechtsen ook laten zeggen "idd ik ben niet voor haat". Maar soms heb ik de indruk dat als er in een straat aan een hoop huizen een "geen haat" bord hangt dat die mensen die dat bord niet ophangen wel scheef bekeken worden om het voorzichtig uit te drukken. Anyways ik kan in een "zonder haat" bord inkomen, niemand is denk ik (tenminste niet openlijk) voorstander van haat , maar ik vraag me af wie er precies tegen gewapende strijd kan zijn. Jihad wordt toch niet door alle moslims beoefend ? Als je zegt dat "alle moslims zich aangevallen voelen" is dat dan een voorzichtige manier om te zeggen dat alle moslims de jihad niet perse beoefenen, dan wel oogluikend goedkeuren ? Citaat:
Gaan ze elders ook zo achteruit ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 mei 2007 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb je inderdaad niet goed gesnapt. Het hele draadje eens doornemen, zal dat euvel verhelpen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Het bord was na 10 minuten weggehaald en dat vind je goed ?
Waarom ? Mensen mogen geen bord ophangen waar je het niet mee eens bent ? Ben je dan een voorstander van jihad/geweld ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jihad en geweld zijn overigens twee totaal verschillende begrippen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je bent tegen een "geen djihaat" bord omdat dat zou provoceren ? Je bent toch ook tegen geweld ? Je bent tegen provocaties zeg je, maar pakweg de gay Pride waar je in je bloot gat en met een pluim rondloopt en waar bepaalde bevolkingsgroepen zich door geprovoceerd voelen daar ben je voor ? In welke gevallen ben je nu voor en in welke gevallen ben je tegen provocatie raf ? Hoe definieer je "onnodige provocatie" ? mvg. Sint Ignacius ps. ik had nog wat vraagjes in post 27 die onbeantwoord bleven ![]()
Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 mei 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Citaat:
Citaat:
Als een provocatie die nergens voor nodig is.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen bepalen zelf wel wat ze provocerend vinden. Dat is juist de reden waarom er vrijheid van alle meningsuitingen moet zijn.
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ER zijn er die dat zouden tegenspreken vrees ik , los van de vraag of ik voor of tegen gay pride parades ben (tegen ben ik niet echt) zie ik het wel als een provocatie maar persoonlijk geloof ik dat niet alle provocatie slecht is. Soms kan door provocatie een probleem/situatie aan de orde gesteld worden. Bijvoorbeeld , X aantal jaar geleden verscheen Vogels in het parlement en ze trok op het spreekgestoelte een schortje aan , provocatie volgens sommigen, geniale ingeving volgens anderen. Ligt de kern van de discussie hier niet in hoe we tegenover provocatie staan ? Jij bent er zeg je tegen (hoewel ik je soms geestige dingen weet posten die duidelijk provoceren) en ik vraag me af of je je er niet te snel van afmaakt door snel snel te zeggen "in ben tegen provocatie en dus tegen die actie van het VB". Zijn er geen betere argumenten ? Zoals bijvoorbeeld het onderscheid tussen verschillende soorten jihad ? En waarom bestaat die onduidelijkheid precies ? Ik heb nog nooit moslims dat onderscheid weten uitleggen op tv of zo , of voorlichtingscampagnes over het feit dat " jihad=/=geweld " Zou zoiets de zaak al niet voor een deel ontmijnen ? ( dat er een hoop mensen die bordjes als geniale vondst zien lijkt me een teken dat die onduidelijkheid nogal breed verspreid is ) mvg. Sint Ignacius
Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 mei 2007 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Erg merkwaardig dat de boodschap "Geen Jihaat" hier als extremistisch wordt beschouwd.
Ik dacht dat een "heilige oorlogen" en terrorisme in dienst van God niet thuishoren in een democratische samenleving? Met dit bordje heeft Filip Dewinter het niet tegen moslims, maar tegen extremistische vormen van moslimterrorisme. Als de politiek correcten en de moslims daar een bedreiging in zien, dan zegt dat meer over de moslims dan over Dewinter. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Dewinter bestempelde zijn actie zelf als een aanval. Gelukkig is hij alvast wat het doel van deze actie betreft minder hypocriet dan zijn volgelingetjes hier op het forum.
Laatst gewijzigd door Edina : 30 mei 2007 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |