Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2007, 12:53   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Allee, ik heb mijn ochtendje gratis theater ook weer gehad.

Twee groepen die elk een kant van de straat innamen. Wat voorbijgangers die oftewel enorm pro-Vlaams Belang waren oftewel wat moesten gaan roepen ("Fok Vlaams Blok", "Rasieste!", etc...). Wat wel opval was dat er personeel van't Stad, dus gekleed in oranje kledij en die officieel aan het werk waren ook aan het zwaaien waren met "Zonder Haat Straat"-bordjes.

Het Zonder Jihad Straat-bord heeft trouwens na het vertrek van het Vlaams Belang er geen 10 minuten gehangen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:54   #22
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wat is de volgende stap op de "zonder haat straat" bordjes??

Hekken plaatsen rond de woningen van blanken?
Met die plaatjes wijs je iedereen aan die aan de "grote haat" (je weet wel, zelf verlichting enzo ) aan als een terrorist (volgens de progressieven(.

Jij bent duidelijk tegenstander van freedom of speech
Ik tegenstander...
tegenstander van hate speech wel ja..

Er is mijn beste een hemelsbreed verschil tussen haat en jihad...
Met die plaatjes wijs ik op verdraagzaamheid je weet wel GEEN HAAT
Dat is het tegenovergestelde wat VB wil bereiken met geen jihad straat ...

In mijn straat mag er met gerust hart geen haat straat staan... Wat eigenlijk wil zeggen dat wij daar niet haten maar verdraagzaam zijn...
Met geen jihad straat wil VB enkel en alleen al de mensen die jihad doen bestempelen als terroristen (in hun ogen iedereen die niet blank is)

HEt VB is voorstander van freedom of speech maar dan enkel en alleen voor de mensen van hun clubke
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:55   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het Zonder Jihad Straat-bord heeft trouwens na het vertrek van het Vlaams Belang er geen 10 minuten gehangen.
Mooi zo!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:57   #24
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Het is niet Verrijken of zo maar Verreycken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Verreycken
Oud 30 mei 2007, 13:27   #25
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat islamitische radicalisten Antwerpen Berchem terroriseren en er moet worden opgetreden tegen deze "jihad" tegen degene die proberen te integreren in de westerse maatschappij.

De hoofddoek is een gebod voor elke goede moslimah, maar het is niet aan kutjongeren om dit af te dwingen.
Ik had eerder de indruk dat het Vlaams Belang alle moslims radicalisten, criminelen en terroristen noemt.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 13:50   #26
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen Bekijk bericht
Wat ik opmerk is dat veel moslims die borden vernielen
Wij gaan toch ook niet die borden met zonder haat straat vernielen
Allé wat verwacht je anders van het meest vredelievende volk. Ofwel zijn die allochtonen (allé die hoop die daar nu keet zit te schoppen) ongeloofelijk stom of wel zijn ze wel degelijk zo aggresief!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 13:54   #27
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Ik snap iets niet goed , "jihad" is gewapende strijd tegen degenen die de islam of de eenheid van de islamitische heerschappij bedreigen.

Een "zonder haat" bord kan ik inkomen, al heb ik wel de indruk dat het een veelal links bord is , bedoeld om (onder de gordel) rechtse mensen te provoceren omdat rechts onverdraagzaam zou zijn. En dan a la "gij kunt daar toch niet tegen zijn ?" de rechtsen ook laten zeggen "idd ik ben niet voor haat".

Maar soms heb ik de indruk dat als er in een straat aan een hoop huizen een "geen haat" bord hangt dat die mensen die dat bord niet ophangen wel scheef bekeken worden om het voorzichtig uit te drukken.

Anyways ik kan in een "zonder haat" bord inkomen, niemand is denk ik (tenminste niet openlijk) voorstander van haat , maar ik vraag me af wie er precies tegen gewapende strijd kan zijn. Jihad wordt toch niet door alle moslims beoefend ?

Als je zegt dat "alle moslims zich aangevallen voelen" is dat dan een voorzichtige manier om te zeggen dat alle moslims de jihad niet perse beoefenen, dan wel oogluikend goedkeuren ?

Citaat:
Dewinter en Debie overdrijven en minimaliseren zoals het hen uitkomt, de werkelijkheid is anders – en vroeg of laat zien mensen dat wel in. In het Borgerhout van Bart Debie ging het VB bij de gemeenteraadsverkiezingen op 8 oktober 2006 alvast 5,3 % achteruit.
En hoe komt dat ?
Gaan ze elders ook zo achteruit ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 mei 2007 om 14:00.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 13:56   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ik snap iets niet goed , "jihad" is gewapende strijd tegen degenen die de islam of de eenheid van de islamitische heerschappij bedreigen.
Dat heb je inderdaad niet goed gesnapt. Het hele draadje eens doornemen, zal dat euvel verhelpen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 mei 2007, 13:59   #29
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mooi zo!
Het bord was na 10 minuten weggehaald en dat vind je goed ?

Waarom ? Mensen mogen geen bord ophangen waar je het niet mee eens bent ? Ben je dan een voorstander van jihad/geweld ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
Oud 30 mei 2007, 14:00   #30
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je inderdaad niet goed gesnapt. Het hele draadje eens doornemen, zal dat euvel verhelpen.
dat HEB ik gedaan en ik snap het echt niet, kan je het effe uitleggen ?

mvg.
Oud 30 mei 2007, 14:01   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bord was na 10 minuten weggehaald en dat vind je goed ?

Waarom ? Mensen mogen geen bord ophangen waar je het niet mee eens bent ? Ben je dan een voorstander van jihad/geweld ?
Nee, ik ben een tegenstander van onnodige provocaties die de polarisatie tussen twee bevolkingsgroepen op de spits willen drijven.

Jihad en geweld zijn overigens twee totaal verschillende begrippen.

Citaat:
Oud 30 mei 2007, 14:03   #32
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wikipedia: Jihad (Arabisch: [SIZE=5]جهاد[/SIZE], djihād) is een begrip uit de islam. Het komt van de Arabische woordstam jhd, dat 'strijd' betekent.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:05   #33
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben een tegenstander van onnodige provocaties die de polarisatie tussen twee bevolkingsgroepen op de spits willen drijven.

Maar ... just to be sure ...

Je bent tegen een "geen djihaat" bord omdat dat zou provoceren ?
Je bent toch ook tegen geweld ?

Je bent tegen provocaties zeg je, maar pakweg de gay Pride waar je in je bloot gat en met een pluim rondloopt en waar bepaalde bevolkingsgroepen zich door geprovoceerd voelen daar ben je voor ?

In welke gevallen ben je nu voor en in welke gevallen ben je tegen provocatie raf ?

Hoe definieer je "onnodige provocatie" ?

mvg. Sint Ignacius

ps. ik had nog wat vraagjes in post 27 die onbeantwoord bleven

Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 mei 2007 om 14:06.
Oud 30 mei 2007, 14:06   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat HEB ik gedaan en ik snap het echt niet, kan je het effe uitleggen ?
Excuus. Er lopen twee gelijkaardige draadjes over hetzelfde onderwerp... Soms lopen ze al eens door elkaar. Hier heb je alvast een kleine verwijzing:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ter aanvulling/verbetering :

Sunni view of Jihad

Jihad has been classified either as al-jihad al-akbar (the greater jihad), the struggle against one's soul (nafs), or al-jihad al-asghar (the lesser jihad), the external, physical effort, often implying fighting.

Gibril Haddad has analyzed the basis for the belief that internal jihad is the "greater jihad", Jihad al-akbar.
Haddad identifies the primary historical basis for this belief in a pair of similarly worded hadeeth, in which Muhammed is reported to have told warriors returning home that they had returned from the lesser jihad of struggle against non-Muslims to a greater jihad of struggle against lust. Although Haddad notes that the authenticity of both hadeeth is questionable, he nevertheless concludes that the underlying principle of superiority of internal jihad does have a reliable basis in the Qur'an and other writings.

On the other hand, the Hanbali scholar Ibn Qayyim Al-Jawziyya did believe that "internal Jihad" is important but he suggests those hadith as weak which consider "Jihad of the heart/soul" to be more important than "Jihad by the sword".
Muslim scholars explained there are five kinds of jihad fi sabilillah (struggle in the cause of God):

- Jihad of the heart/soul (jihad bin nafs/qalb) is an inner struggle of good against evil in the mind, through concepts such as tawhid.

- Jihad by the tongue (jihad bil lisan) is a struggle of good against evil waged by writing and speech, such as in the form of dawah (proselytizing), Khutbas (sermons), et al. It is one weapon in the jihadi arsenal.

- Jihad by the pen and knowledge (jihad bil qalam/lim) is a struggle for good against evil through scholarly study of Islam, ijtihad (legal reasoning), and through sciences (such as medical sciences).

- Jihad by the hand (jihad bil yad) refers to a struggle of good against evil waged by actions or with one's wealth, such as going on the Hajj pilgrimage (seen as the best jihad for women), taking care of elderly parents, or political activity for furthering the cause of Islam.

-Jihad by the sword (jihad bis saif) refers to qital fi sabilillah (armed fighting in the way of God, or holy war), the most common usage by Salafi Muslims and offshoots of the Muslim Brotherhood.
Some contemporary Islamists have succeeded in replacing the greater jihad, the fight against desires, with the lesser jihad, the holy war to establish, defend and extend the Islamic state.

Shi'a view of Jihad

Shi'a Muslims classify Jihad into two; the Greater Jihad and the Lesser Jihad.

- The Lesser Jihad refers to defending oneself, one's family and community against oppression and tyranny, upon which there are strict regulations.

- The Greater Jihad refers to the struggle inside oneself to obey God (Arabic: Allah) and reject sin. The Greater Jihad, or the struggle to follow God (Allah) and reject sin, is one of the Twelver (Arabic: Ithna 'Ashariyya) Shia Practices of the Religion.

Sufic view of Jihad

The Sufic view classifies "Jihad" into two; the "Greater Jihad" and the "Lesser Jihad". It is Muhammed who put the emphasis on the "greater Jihad" by saying that "Holy is the warrior who wrestles ("struggles") with himself". Here Muhammed was inferring Jacob's "wrestling" with the angel by which he gained the name "Israel". In this sense external wars and strife are seen as nothing but a satanic counterfeit of the true "jihad" which can only be fought and won within; no other Salvation existing can save man without the efforts of the man himself being added to the work involved of self-refinement. In this sense it is the western view of the Holy Grail which comes closest to the Sufic ideal; for to the Sufis Perfection is the Grail; and the Holy Grail is for those who after they become perfect by giving all they have to the poor then go on to become "Abdal" or "changed ones" like Enoch who was "taken" by God because he "walked with God". (Genesis:5:24) here the "Holy Ones" gain the surname "Hadrat" or "The Presence".

Jihad als 'heilige strijd/oorlog' is slechts een 'ideaal' voor de extreem-reactionaire fanatiekelingen binnen de Islam, genre Al-Qaida.

Voor nogal wat anderen is 'de Heilige Oorlog' een 'verplichting' in geval van agressie.

Voor de meeste Moslims is 'Heilige Oorlog' weinig meer dan een dwaling. De invloed van het Soefisme binnen de 'Umma' mag niet onderschat worden, ondanks de propaganda die tégen deze zogenaamde 'ketterij' wordt gevoerd.

Citaat:
Oud 30 mei 2007, 14:10   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent tegen een "geen djihaat" bord omdat dat zou provoceren ?
Juist.
Citaat:
Je bent toch ook tegen geweld ?
Juist.

Citaat:
Je bent tegen provocaties zeg je, maar pakweg de gay Pride waar je in je bloot gat en met een pluim rondloopt en waar bepaalde bevolkingsgroepen zich door geprovoceerd voelen daar ben je voor ?
Gay Pride is geen provocatie.

Citaat:
In welke gevallen ben je nu voor en in welke gevallen ben je tegen provocatie raf ?
Ik ben in alle gevallen tegen provocatie.

Citaat:
Hoe definieer je "onnodige provocatie" ?
Als een provocatie die nergens voor nodig is.

Citaat:
Oud 30 mei 2007, 14:18   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mensen bepalen zelf wel wat ze provocerend vinden. Dat is juist de reden waarom er vrijheid van alle meningsuitingen moet zijn.
Oud 30 mei 2007, 14:21   #37
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik er op doorhamer , maar hier zeg je zelf tegen "onnodige provocatie" te zijn , als je zegt dat elke provocatie onnodig is lijkt me dat vreemd. Ik vind dat een rare woordkeuze, als je het zo zegt lijkt me dat te impliceren dat er ook zoiets als "nodige" of tenminste "niet onnodige" provocatie is ...

Citaat:
Gay Pride is geen provocatie.
ER zijn er die dat zouden tegenspreken vrees ik , los van de vraag of ik voor of tegen gay pride parades ben (tegen ben ik niet echt) zie ik het wel als een provocatie maar persoonlijk geloof ik dat niet alle provocatie slecht is.

Soms kan door provocatie een probleem/situatie aan de orde gesteld worden. Bijvoorbeeld , X aantal jaar geleden verscheen Vogels in het parlement en ze trok op het spreekgestoelte een schortje aan , provocatie volgens sommigen, geniale ingeving volgens anderen.

Ligt de kern van de discussie hier niet in hoe we tegenover provocatie staan ? Jij bent er zeg je tegen (hoewel ik je soms geestige dingen weet posten die duidelijk provoceren) en ik vraag me af of je je er niet te snel van afmaakt door snel snel te zeggen "in ben tegen provocatie en dus tegen die actie van het VB".

Zijn er geen betere argumenten ? Zoals bijvoorbeeld het onderscheid tussen verschillende soorten jihad ? En waarom bestaat die onduidelijkheid precies ? Ik heb nog nooit moslims dat onderscheid weten uitleggen op tv of zo , of voorlichtingscampagnes over het feit dat " jihad=/=geweld "

Zou zoiets de zaak al niet voor een deel ontmijnen ?
( dat er een hoop mensen die bordjes als geniale vondst zien
lijkt me een teken dat die onduidelijkheid nogal breed verspreid is )

mvg. Sint Ignacius

Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 mei 2007 om 14:23.
Oud 30 mei 2007, 14:35   #38
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Erg merkwaardig dat de boodschap "Geen Jihaat" hier als extremistisch wordt beschouwd.

Ik dacht dat een "heilige oorlogen" en terrorisme in dienst van God niet thuishoren in een democratische samenleving? Met dit bordje heeft Filip Dewinter het niet tegen moslims, maar tegen extremistische vormen van moslimterrorisme. Als de politiek correcten en de moslims daar een bedreiging in zien, dan zegt dat meer over de moslims dan over Dewinter.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:42   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Dewinter bestempelde zijn actie zelf als een aanval. Gelukkig is hij alvast wat het doel van deze actie betreft minder hypocriet dan zijn volgelingetjes hier op het forum.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 mei 2007 om 14:45.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:43   #40
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dewinter bestempelde zijn actie zelf als een aanval. Gelukkig is hij hier minder hypocriet dan zijn volgelingetjes.
Politieke aanval, ik wist niet dat je alleen maar poster van dingen uithangen die specifiek in die straat gebeuren, dus als FDW niet in mijn straat woont mogen er geen posters van hem worden opgehangen!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be