![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, de dag van vandaag zie ik nog veel te veel van Vlaamse kant komen. Ikzelf heb een tante en nicht in Wallonië en je zou eens moeten zien hoeveel procent van de bevolking mij daar begrijpt. Niet veel. Normaal zou men mij ook moeten kunnen bedienen in de winkels in het Nederlands, maar dit gebeurt niet, dit is Wallonië dan nog niet kwalijk te nemen, maar mijn familie woont aan de gewestgrens en ik kom dus ook veel in Brussel. Als men u zelfs al niet in het Nederlands/Vlaams kan bedienen in Brussel, dan vraag ik me af waar dat naartoe gaat. Omgekeerd dan: Wanneer mijn familie naar Vlaanderen komt worden zij overal waar zij komen geholpen in hun moedertaal en beginnen te mensen spontaan Frans te spreken wanneer ze horen dat ze Waals zijn, en anders proberen ze toch. Het verschil: Walen behandelen Vlamingen als stront en weigeren Nederlands te leren/spreken, zelfs wanneer de mogelijkheid zich aanbiedt. In de regio rond Brussel (een Vlaamse stad nota bene) is dit probleem nog het grootst ook! Nogal logisch dat meer en meer mensen dan rechts beginnen te stemmen! (waarna de linksen een coalitie vormen en we toch weer een linkse regering krijgen)
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 2 juni 2007 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() België zou een toekomst gehad hebben, moesten de Franstaligen aanvaard hebben dat de Nederlandstaligen de meerderheid vormen en die zonder bezwaar de eerste taal was, en ook zij die taal op school hadden moeten leren zoals ze nu Engels leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij hoeven onszelf niets te verwijten: de Vlamingen spreken talrijke talen en doen ook de moeite, zelfs mensen die verre van een taalknobbel zijn, zich in een andere taal uit te drukken. Die bereidheid heb ik bij weinig Franstaligen gevonden (met uitzondering van het personeel in de Auchan van Roncq)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens zo blij aan het Belg zijn? Dutroux? Augusta? Leopold III? PS-schandalen? Ministers van Begroting die niet eens kunnen rekenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Gouverneur
|
![]() Nederlands moet van mij niet op de eerste plaats komen, gewoon op een gelijk niveau als het Frans. Verder mag er ook wel serieus iets veranderen in de mentaliteit van onze zuiderburen, en een beetje respect kan nooit kwaad. Aangezien aan geen enkel van deze simpele vragen antwoord kan worden gegeven zie ik momenteel maar 1 oplossing: Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk, is het niet nu dan binnen 100 jaar. En liefst nu, voor we elkaar teveel naar de verdoemenis helpen.
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. het de natiestaat van de Vlamingen had geworden waarbij de Walen de erkende minderheid hadden geweest; b. het uitgegroeid was tot een daadwerkelijke federatie als Zwitserland met onaantastbare taalgelijkheid en -respect. Niets van dat alles is evenwel gebeurd, dus is België op lange termijn ten dode opgeschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Gouverneur
|
![]() In mijn ogen willen de Vlamingen goed voor Wallonië/België, maar als deze telkens 'non' blijven zeggen zodat men er op den duur gvd pissed van komt, versta ik alles wat er vandaag gebeurt wel. Het is wetenschappelijk vastgesteld dat wanneer Vlaanderen onafhankelijk werd we het nr.1 rijkste land van Europa zouden zijn en Wallonië een derdewereldland zou worden. (nu staat België op 6 dacht ik) Een beetje dankbaarheid en respect van Waalse kant is dan wel gewenst, aangezien ze zonder ons zelfs niet zouden bestaan. Wallonië is gewoon een bloedzuiger die gevoedt wordt met onze belastingsgelden en sociale zekerheidsopbrengsten, zonder ons bestond die regio, die zelfs Frankrijk niet zou willen, zelfs niet meer als welgesteld land! De enige oplossing is de leeuw in opstand laten komen onder de vorm van rechtse regeringen. En om een Vlaamse natiestaat te krijgen is er maar 1 optie: onafhankelijkheid. Dan krijgt iedereen waar hij voor werkt en dan pas is er gerechtigheid.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 2 juni 2007 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Gouverneur
|
![]() dit is wel een feit, maar de franstaligen zullen natuurlijk weer het gebruikelijke 'non' uitschreeuwen en dan verder blijven profiteren, een sterke hand in de vlaamse regering is nodig, ipv liberalen die niet kunnen wachten om ONS inkomen aan de Walen te doneren.
![]() |
![]() |
#152 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Gouverneur
|
![]() ![]() Deze foto uit "De Standaard" (een krant met neutrale politieke ideeën) ten geleide van mijn uitspraak van de Waalse bloedzuigerij, dat niet al de fransgezinden onmiddelijk beginnen te zeggen dat ik geen bewijzen kan voorleggen. Klik om te vergroten. Zoals u waarschijnlijk kunt zien is het geld dat de Vlaming "te veel" betaalt net genoeg om de tekorten van de Waalse gemeenschap aan te vullen. Over Brussel spreken we zelfs niet dan!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 2 juni 2007 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't gaat hier eigenlijk niet specifiek over tweetaligheid
![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 juni 2007 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik ben enkel blij Belg te zijn omdat er hier teveel tegen zijn zonder degelijke argumenten. Verplichte 3-taligheid is ook ok voor mij. 'k weet niet of je erop gelet hebt maar tweetaligheid zorgt al voor ongehoorde onrust en u wilt direct naar 3 talen gaan? 1 trapje met een keer zou ik zo denken.
![]() |
#156 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja ij nitwit, 'k was mijn post aan't aanpassen. sorry e zeg.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men hoort geen institutionele tweetaligheid na te streven, wel respect voor de taalwetten. Net zoals in Zwitserland. D�*t is het beste cement voor de Belgische constructie. Zolang er evenwel mensen zijn, zoals u, die menen dat de Vlamingen de moeite moeten doen en tweetalig horen te zijn, dan zal de roep naar verdere splitsing er alleen maar harder om worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hoe een tweetalig persoon tot een eentalig land leid ga je mij toch niet diets kunnen maken.
Tweetaligheid voor iedereen, wordt enkel eentaligheid wanneer 1 taal niet gebruikt wordt en daar zorgen de mensen zelf voor. U blijft liever in het verleden steken, ik niet. Tweetaligheid voor iedereen zonder gezeik, 'k ben ook niet tegen zo'n zwitsers systeem maar met nederlandstaligen als u zal dat toch gauw in de verdoemnis geraken gezien u uw taal minderwaardig acht aan het frans.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 juni 2007 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |