Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 07:54   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zoals men al zei. Als je niets doet, kan je niets misdoen.
Ik denk niet dat het VB zich aan gesproken voelt.
Tegen de stroming in van O% naar meer dan 20% gaan kan je bezwaarlijk als "niks doen" beschouwen.

Citaat:
Gewoon aan de zijlijn staan en wachten tot iemand integraal hun programma wilt overnemen en zo een coalititie vormen, zal hen geen knijt verder helpen. Ze kunnen enkel hopen dat andere partijen bepaalde punten overnemen.
Als je hiermee bedoelt dat diegenen die het CS hebben uitgevonden en toegepast verantwoordelijk zullen zijn en zelfs garant staan voor de verwezenlijking van de core-business van het VB dan heb je uiteraard gelijk.
Oud 8 juni 2007, 08:18   #62
Tegendradigaard

Standaard

Als je ziet dat ALLE partijen nu zeggen en (hopelijk) uitvoeren wat het VB 10-15 jaar geleden al verkondigde dan zal het binnen nog een 5 ?* 10 jaar zo ver zijn dat ze niets anders kunnen dan het seperatisme van het VB ook over te nemen.

Het aanvaard worden van het woord seperatisme in het dagelijks taalgebruik is de verdienste van het VB.
Het ooit uitvoeren van het seperatisme en de stichting van de Vlaamse republiek zal dan ook te danken zijn aan die rare schuchtere man met zijn ouderwetse hoornen bril.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 8 juni 2007 om 08:20.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:22   #63
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Compromissen zoals de uitbreiding van Brussel?
Dat is nog steeds geen feit, daarover wordt na 10 juni beslist, door iedereen die aan de onderhandelingstafel zit. Hoe groter het gewicht (in stemmen) van de Vlaamse kartelpartner, hoe moeilijker die eisen te aanvaarden zijn. Simpel.

Citaat:
Zoals het tegenwerken van Brussel i.v.m. Zaventem?
Ook dit gaat aan bod komen tijdens de komende onderhandelingen

Citaat:
Zoals Elio di Rupo als premier?
Zou dat voor de Vlaamse Zaak een slecht idee zijn? Ik denk alvast van niet
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:27   #64
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als je ziet dat ALLE partijen nu zeggen en (hopelijk) uitvoeren wat het VB 10-15 jaar geleden al verkondigde dan zal het binnen nog een 5 ?* 10 jaar zo ver zijn dat ze niets anders kunnen dan het seperatisme van het VB ook over te nemen.
EN wat zei het VB dan wel 5 a 10 jaar geleden dat niemand anders zei en dat nu overgenomen word?

Citaat:
Het aanvaard worden van het woord seperatisme in het dagelijks taalgebruik is de verdienste van het VB.
Het ooit uitvoeren van het seperatisme en de stichting van de Vlaamse republiek zal dan ook te danken zijn aan die rare schuchtere man met zijn ouderwetse hoornen bril.
Zeg maar liever VU, straks ga je nog beweren dat het VB voor de VU kwam , en die rare schuchtere man met zijn ouderwetse hoornen bril heeft "de vlaamse strijd" meer dan 10-15 jaar achteruit gezet door er een racistische programma tegen allochtonen aan te plakken. Wat je dus mag zeggen "dank u dat je vlaanderen misbruikt hebt voor je eigen racistische instelling en fobien"
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:28   #65
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Welke compromissen hebben de Walen gesloten om Francorchamps en de tabakindustrie te behouden. Antwoord: Geen.
Idd, de VLD en de Sp.a konden niet snel genoeg hun broek aftrekken, maar wat heeft dat te maken met Bart DW?
En niet vergeten hoe snel de Guy VHS het Waalse onderwijs tegemoet kwam, om toch maar premier te kunnen worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik denk dat Bart een amateureke is en dat steeds zal blijven...
Nogthans een goed debater.
Oud 8 juni 2007, 08:37   #66
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
EN wat zei het VB dan wel 5 a 10 jaar geleden dat niemand anders zei en dat nu overgenomen word?

Zeg maar liever VU, straks ga je nog beweren dat het VB voor de VU kwam , en die rare schuchtere man met zijn ouderwetse hoornen bril heeft "de vlaamse strijd" meer dan 10-15 jaar achteruit gezet door er een racistische programma tegen allochtonen aan te plakken. Wat je dus mag zeggen "dank u dat je vlaanderen misbruikt hebt voor je eigen racistische instelling en fobien"
Plots hebben alle partijen ontdekt dat er wel eens problemen zouden kunnen zijn met vreemdelingen, met criminaliteit en lopen ze met kopies rond van oude VB programma's.

Die rare man met zijn hoornen bril heeft ervoor gezorgd dat er nog nooit zo veel mensen op Vlaams nationalistische partijen gestemd hebben als nu...

Dat andere onder het mom van racisme er een cordon sanitaire rond gelegd hebben is de schuld van het Belgisch establishment. Zoals Leterme nog zei na het gesprek met het VB na de Vlaamse verkiezingen.... het waren hun communautaire standpunten die samenwerken onmogelijk maakten...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 8 juni 2007, 08:39   #67
Tegendradigaard

Standaard

K9, misschien ben je er te jong voor maar de VU had FEDERALISME als programmapunt. Geen seperatimse.

Ik kan mij de slogan nog zo voor de geest halen:

FEDERALISME NU.
VU

De VU was geen seperatistische partij....

Oud 8 juni 2007, 08:41   #68
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Idd.

Citaat:
Hier heb ik niks aan toe te voegen.
Oud 8 juni 2007, 08:50   #69
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DAt de woorden "meer autonomie" en "separatisme" automatisch gelinkt worden aan xenofobie en racisme, hebben we ook hieraan te danken.
Oud 8 juni 2007, 08:51   #70
k9

Standaard

Citaat:
Plots hebben alle partijen ontdekt dat er wel eens problemen zouden kunnen zijn met vreemdelingen, met criminaliteit en lopen ze met kopies rond van oude VB programma's.
Zoals? Zeg me eens wat er in het programma van VLD en CD&V bijvoorbeeld gekopieerd is van 5 a 10 jaar oude VB programma?

Citaat:
Die rare man met zijn hoornen bril heeft ervoor gezorgd dat er nog nooit zo veel mensen op Vlaams nationalistische partijen gestemd hebben als nu...
EN? Wat maakt dat uit, die man heeft ervoor gezorgd dat er aan onderhandelingen over vlaanderen nog nooit zo weinig pro-vlaanderen aan de tafel zaten. Dankzij hen zijn zowat alle beslissingen over vlaanderen door mensen gedaan die niet voor vlaanderen zijn, dankuwel hoor .

Citaat:
Dat andere onder het mom van racisme er een cordon sanitaire rond gelegd hebben is de schuld van het Belgisch establishment.
En de fout het VB zelf, ze hadden een racistisch programma en daarop zijn ze terrecht veroordeeld door de rechtbank.

Het CS was totaal onnodig een partij met zo een programma werken gewoon niet samen, dat gebeurd in elk land en ze plakken daar geen naam op.

Citaat:
Zoals Leterme nog zei na het gesprek met het VB na de Vlaamse verkiezingen.... het waren hun communautaire standpunten die samenwerken onmogelijk maakten...
Sindsdien is het VB programma al vele keren opgekuist he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 8 juni 2007, 08:51   #71
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
DAt de woorden "meer autonomie" en "separatisme" automatisch gelinkt worden aan xenofobie en racisme, hebben we ook hieraan te danken.
Dat komt omdat U zich klaarblijkelijk ook laat beïnvloeden door de poco-gedachtengang.....

Oud 8 juni 2007, 08:53   #72
k9

Standaard

Citaat:
K9, misschien ben je er te jong voor maar de VU had FEDERALISME als programmapunt. Geen seperatimse.

Ik kan mij de slogan nog zo voor de geest halen:

FEDERALISME NU.
VU
Waarin de meeste VB'ers ook zaten, of ben je dat al vergeten met je "oude" geheugen.

Citaat:
De VU was geen seperatistische partij....
Het kwam op hetzelfde neer, verregaande autonomie voor vlaanderen, of er daar nu nog een lege huls van belgie bovenstond maakt weinig uit.

Oud 8 juni 2007, 08:55   #73
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat U zich klaarblijkelijk ook laat beïnvloeden door de poco-gedachtengang.....
ik link die termen er niet aan, dat doet men al voor u. Genoeg meegemaakt tijdens debatten met bv Walen en Brusselaars.

Laatst gewijzigd door Pieke : 8 juni 2007 om 08:55.
Oud 8 juni 2007, 08:59   #74
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik link die termen er niet aan, dat doet men al voor u. Genoeg meegemaakt tijdens debatten met bv Walen en Brusselaars.
Wel dan zal het u allicht ook al zijn opgevallen dat ookd e n-va of eender welke andere vlaming die voor een onafhankelijk vlaanderen pleit ginder voro xenofoob wordt versleten.

Dit is dus een non-argument...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:00   #75
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik heb het begin net bekeken. Een heel interessant debat. Veel beter dan het debat van een aantal maanden geleden, waar Dewever heel sterk uit de hoek kwam (En FDW oppervlakkig en sloganesk overkwam), maar uiteindelijk zijn voorsprong kwijtspeelde door de emotionele toer op te gaan.

Dewever doet het goed. Hij heeft de juiste toon gevonden : kalm en beheerst, diaboliseert het VB niet maar wijst op fundamentale verschillen. Het probleem is dat zijn redenering zwak is. Hij zegt dat met het VB de onafhnhakelijkheid geen stap dichterbij komt, dat die onafhnakelijkheid dankzij het VB nu verder staat dan ooit. Dat enkel compromissen en verdere stappen een uitweg bieden.

Ik denk dat hij zich schromelijk vergist. De definitieve splitsing van het land is actueler dan ooit. Misschien niet in de wetstraat maar alvast bij de gewone mensen. Er wordt er veel meer over gesproken dan vroeger, het is geen denkbeeld meer maar een mogelijkheid waar de mensen - ook franstaligen - nu rekening mee houden.

BDW zegt dat het VB niets kan bereiken omdat zij in het cordon zitten. Dat is waar zolang het VB op het huidig niveau blijft hangen. Indien de partij verder blijft scoren dan gaat die analyse niet meer op. Het VB heeft lang geen 50% stemmen nodig om te boel te laten ontploffen. Hoe meer stemmen voor het VB, hoe meer risico op een kantelmoment, een onoplosbare crisis. Zeker als de N-VA zelf op niveau blijft. Die 24% van het Blok leggen nu al enorm veel druk op de ketel. Stel u voor wat er zou gebeuren met een niveau van 30%.

Verder is het argument van FDW niet zo dom. Rechtlijnigheid en Standvastigheid zijn afgezaagde slogans maar anderzijds betalen de traditionele partijen een enorme prijs om het cordon in stand te houden : al die tripartites en die compromissen, al die toegevingen die nodig zijn om de franstalige imprimatur te krijgen, die ondermijnen de geloofwaardigheid enorm. Kijk eens hoe de kersverse N-VA al aan geloofwaardigheid heeft moeten inboeten gewoon om in dat kartel te kunnen blijven.

Ik acht het mogelijk dat er een dag komt waar het VB door veel kiezers inderdaad wordt gezien als de enige rechtlijnige partij.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:01   #76
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Zoals? Zeg me eens wat er in het programma van VLD en CD&V bijvoorbeeld gekopieerd is van 5 a 10 jaar oude VB programma?
EN? Wat maakt dat uit, die man heeft ervoor gezorgd dat er aan onderhandelingen over vlaanderen nog nooit zo weinig pro-vlaanderen aan de tafel zaten. Dankzij hen zijn zowat alle beslissingen over vlaanderen door mensen gedaan die niet voor vlaanderen zijn, dankuwel hoor .
En de fout het VB zelf, ze hadden een racistisch programma en daarop zijn ze terrecht veroordeeld door de rechtbank.
Het CS was totaal onnodig een partij met zo een programma werken gewoon niet samen, dat gebeurd in elk land en ze plakken daar geen naam op.
Sindsdien is het VB programma al vele keren opgekuist he?
Als ik hun taal vergelijk met wat ze 10 jaar geleden vertelden dan weet ik genoeg k9.

Wat bazelt U nu ? Het is dus de schuld van het VB dat de andere partijen tegen Vlaanderen zijn ??????????? Dus voor het VB bestond waren die partijen wel voor Vlaanderen ???????? Komaan he. Gelooft U dat zelf ?

In andere landen nemen die partijen met vergelijkbare standpunten soms gewoon deel aan de macht. Ik verwijs naar Oostenrijk, Denemarken, ...

Oud 8 juni 2007, 09:02   #77
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
U trapt met uw twee voeten in de val die de Franstaligen spannen..... tjonge toch.

Om hun positie te behouden noemen zij iedereen die een Vlaamse eis durft formuleren xenofoob en racistisch....

Oud 8 juni 2007, 09:07   #78
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Waarin de meeste VB'ers ook zaten, of ben je dat al vergeten met je "oude" geheugen.

Het kwam op hetzelfde neer, verregaande autonomie voor vlaanderen, of er daar nu nog een lege huls van belgie bovenstond maakt weinig uit.
Het waren de seperatisten in de VU die eruit zijn gestapt he k9.
Aangezien mijn ouders in de VU (in Borgerhout) zaten heb ik het van dichtbij kunnen volgen. Mijn ouders zijn getrouwd gebleven tot de dood hen scheidde, doch politiek zijn ze in die periode gescheiden van politieke partij....

En ik weet nog hoe de grote kersen etenden lachten met die onnozele seperatisten die zich afscheurden. Ik weet nog hoe ze lachten met die 'onnozelaars'. Zij zaten in de pluche en in de salons zich dik te vreten aan het Belgische regime.
Het kleine boekhouderke ging zijn gang..... Later is het lachen de grote heren vergaan....

Oud 8 juni 2007, 09:09   #79
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U trapt met uw twee voeten in de val die de Franstaligen spannen..... tjonge toch.

Om hun positie te behouden noemen zij iedereen die een Vlaamse eis durft formuleren xenofoob en racistisch....
En hoe zou dat komen, mijn beste?
Oud 8 juni 2007, 09:09   #80
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Gewoon prachtig dit filmpje

http://verkiezingen.vtm.be/player.html#
Inderdaad. Ik heb het voor het eerst gezien. BDW ging af als een gieter (wat me toch en beetje verbaasd heeft, want hij is onze meest welbespraakste tegenstander)

FDW: Wij collaboreren niet met regime.
BDW: (geërgerd) Wat een taalgebruik!

En dat zegt de man die in zijn aanvallen op het Vlaams Belang het niet kan nalaten om oorlogstaal te gebruiken (knuppel maakte ook die opmerking).
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be