![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik leer bij.
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo neen, waarom niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar verdrink gerust in je eigen gelijk hoor.
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() Je hebt compleet geen idee waarover je praat. Op de hoogte zijn van een wetgeving impliceert voor jou dus er aan vasthangen? Gezien het onderwerp waar het over gaat is die stelling zelfs ronduit bespottelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat sommige mensen houden van toestemming en onderworpenheid is op niets gebaseerd? Het internet is vol van masochisten.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 8 juni 2007 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister
|
![]() Om on topic te blijven kan je misschien een hondje opzetten. Die racistische hond bijvoorbeeld?
![]() |
#208 |
|
![]() Geweldig! Vertel dat eens aan de talrijke slachtoffers met zware fysieke letsels ten gevolge van dergelijke liberale wetgeving die er bijvoorbeeld in de VS zijn. Je bent er vet mee dat die particulier dan aansprakelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het hem werkelijk zèlf om de huidskleur van de sollicitant was geweest dan ben je tegenwoordig idd toch wel slim genoeg om ofwel je mond te houden (niemand is verplicht om gelijkwie onder gelijkwelke omstandigheden aan te nemen, en ik meen dat je nog zelf mag beslissen of iemand geschikt is of niet) ofwel - als het moét - een ander excuus te verzinnen. Ik denk écht dat die mens gewoon de werkelijke reden opgaf. Mijn kinesist heeft een abnormaal aanhankelijke hond. Verlaat hem geen seconde, het beestje ligt dag in dag uit in zijn cabinet. Laat kwam ik eraan nadat hij een halfuur op huisbezoek was geweest. Ik moest "even wachten": het beestje verwelkomde zijn baasje alsof die een half jaar vermist was geweest, gewoonweg aandoenlijk hoor. Stel nu dat dit beestje door iemand met een bepaalde huidskleur zou mishandeld zijn geweest, waardoor die ipv rustig onder het bureau te liggen constant zou blaffen, grollen of zelfs aanvallen indien er een patient met diezelfde huidskleur zou binnenkomen. Nu, dit betreft slechts een half uur behandeling, dus zou het hondje kunnen verwijderd worden. Maar zelfs d�*n vind ik dat die kinesist kan beslissen om dié patient niet in zijn patientenbestand op te nemen, gezien de eventuele verantwoordelijkheid die hij moet dragen voor het onverwachte gedrag van zijn huisdier. Zou het CGKR daar dan ook op gaan springen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zei dat de houder van het dier aansprakelijk is voor de schade.
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() Redenen ten grond over het onderwerp van de topic niet. Maar voor het geval je het nog niet door had, staat een hond wel degelijk op de positieve lijst van dieren die moeten gehouden worden en is een discussie over het waarom van die positieve lijst wel degelijk off topic ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat zegt Jozef als de hond nu ook zwart is ? Dan kan er toch geen sprake zijn van racisme, meneer De Witte ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bewijs?
Citaat:
![]() |
![]() |
#215 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dura lex sed lex after all.
![]() |
#216 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vergelijk eens met soortgelijke gevallen in België, en bewijs dat onze wetgeving beter is.
![]() |
#217 |
|
![]() Er zijn ongetwijfeld mensen die houden van toestemming en onderworpenheid, maar ik behoor daar in ieder geval niet toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan echter gelijk hebben, Edina, maar link me dan even de wetgeving waarvan jij zo goed op de hoogte bent, die stelt dat het particulieren verboden is om een dier als bijvoorbeeld een leeuw te houden. Let wel, niet afkomen met: ze moeten een aanvraag indienen en die wordt meer dan waarschijnlijk geweigerd. Dat weet ik ook wel. Louter hypothetisch zou ik bijvoorbeeld als particulier een klein privé-zootje kunnen inrichten en een aanvraag indienen om leeuwen te houden. Ten eerste is er geen wet die me verbiedt zo'n aanvraag in te dienen en ten tweede is er geen wet die verbiedt dat ik leeuwen zou houden. Wel is het zo dat een commissie oordeelt indien het opportuun is dat ik een leeuw houd en in de praktijk vindt men dat niet opportuun. Maar goed, ik kan sowieso verkeerd zijn, natuurlijk.
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
En dat is verre van de enige of belangrijkste reden voor dar verbod hé! Welzijnsredenen zijn veel belangrijker. Of is het je ontgaan dat zelfs dieren in dierentuinen met mimimumnormen vaak zo neurotisch als de pest zijn, stereotiep gedrag vertonen en zelfs aan zelfverminking doen? Net zoals natuurbehoudsredenen. Er staan verschillende soorten op de rand van uitsterven dankzij onder meer de vangst om hen als huisdieren aan particulieren te verkopen. Niet in het minst voor vogels, reptielen en amfibieën waarvoor geen enkele wetgeving bestaat, behalve dan CITES dat zo lek is als een zeef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeg je nu dat je vergelijking met de US niet terzake doet?