Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 12:53   #101
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Tenzij je dit met internationale wetteksten kunt staven, geloof ik hier niets van. VREEDZAAM scheiden kan enkel met onderlinge toestemming, en dat hebben veel geleerdere heren dan ik uitgedokterd.
Kan idd niet.

Citaat:
Voorbeelden van eenzijdige uitroeping zijn er ook, niet erkend door de meeste landen, paria's in de internationale politiek. Waarschijnlijk niet erg voor een aantal navelstaarders die denken op deze voorschoot grond te kunnen overleven. Ik huiver, bij de gedachte alleen al
Israel is de laatste die ik weet, alhoewel ik nu niet denk dat de walen samen met frankrijk ons zullen binnenvallen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:20   #102
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
In theorie kan vlaanderen zichzelf niet onafhankelijk maken. Je kan dat enkel door een revolutie en dan hopen dat het goed uitdraait . Ik denk dat er weinig politici zo gek zijn (zelfs binnen VB) en dat dit dus eens scenario is niet veel kans zal hebben.
In theorie niet. In de praktijk wel. Hoe is Sovjet-Rusland uit elkaar gevallen? Yoegoslavië? Oostenrijk-Hongarije? Hoe is Congo onafhankelijk geworden? In Theorie kon het niet zonder "toestemming van" .... in de praktijk is het toch gebeurd. Zonder dat er altijd geweld aan te pas kwam.

Jullie baseren jullie op de bestaande toestand. Vandaag gaat jullie redenering zeker op. Vlaanderen wil (voorlopig toch) niet scheiden en dus wil Wallonië ook niet dat Vlaanderen België verlaat.

De dag dat blijkt dat Vlaanderen WEL wil scheiden zullen de Walen zich daar ook bij neerzetten. Want dan zijn er maar twee mogelijkheden : ofwel begin je te onderhandelen over boedelscheiding (de keuze van de Russen ivm met de Sovjet-Unie) ofwel grijp je naar de wapens (Wat de Serviërs gedaan hebben om Yoegoslavië aan elkaar te houden). Ik denk echt niet dat Walen naar de wapens zouden grijpen.

Maw : zolang dat Vlaanderen niet weet wat het wil is de splitsing zowiezo niet aan de orde en dus hebben de Walen ook geen zin om daarover te onderhandelen. Waarom zouden zij? Wat jij lijkt te zeggen komt erop neer dat er niet aan onafhankelijkheid mag gedacht worden zolang de Walen geen toestemming hebben gegeven.

Het debat over onafhankelijkheid gaat de Walen niet aan. Of wij het willen doen of niet, dat is iets dat wij zelf moeten uitmaken.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:25   #103
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik dacht dat Canada beefde op zijn grondvesten voor de uitrslag van het referendum in Quebec.
Juist en waarom? Omdat men heel goed wist dat een "OUI" meteen het einde van Canada betekende.
Oud 8 juni 2007, 14:33   #104
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
In theorie niet. In de praktijk wel. Hoe is Sovjet-Rusland uit elkaar gevallen? Yoegoslavië? Oostenrijk-Hongarije? Hoe is Congo onafhankelijk geworden? In Theorie kon het niet zonder "toestemming van" .... in de praktijk is het toch gebeurd. Zonder dat er altijd geweld aan te pas kwam.
USSR was met akkoord van alle partijen (gorbatsjov)
Yoegoslavië via een burgeroorlog
Oostenrijk Hongarije na het verlies in WO1 door de gealieerden
Congo via een revolutie

DUs in 3 vd 4 met geweld en allen zonder akkoord vand e anderen, in 1/4 zonder geweld maar met onderling akkoord.

Citaat:
Jullie baseren jullie op de bestaande toestand. Vandaag gaat jullie redenering zeker op. Vlaanderen wil (voorlopig toch) niet scheiden en dus wil Wallonië ook niet dat Vlaanderen België verlaat.

De dag dat blijkt dat Vlaanderen WEL wil scheiden zullen de Walen zich daar ook bij neerzetten. Want dan zijn er maar twee mogelijkheden : ofwel begin je te onderhandelen over boedelscheiding (de keuze van de Russen ivm met de Sovjet-Unie) ofwel grijp je naar de wapens (Wat de Serviërs gedaan hebben om Yoegoslavië aan elkaar te houden). Ik denk echt niet dat Walen naar de wapens zouden grijpen.

Maw : zolang dat Vlaanderen niet weet wat het wil is de splitsing zowiezo niet aan de orde en dus hebben de Walen ook geen zin om daarover te onderhandelen. Waarom zouden zij? Wat jij lijkt te zeggen komt erop neer dat er niet aan onafhankelijkheid mag gedacht worden zolang de Walen geen toestemming hebben gegeven.

Het debat over onafhankelijkheid gaat de Walen niet aan. Of wij het willen doen of niet, dat is iets dat wij zelf moeten uitmaken.
Belgie is een speciaal geval met de noodbel procedures, in theorie kunnen de walen daarmee een vlaamse onafhankelijkheid voor eeuwig afhouden. In de praktijk denk ik niet dat ze dit zullen doen, maar ik denk niet dat het voor binnen enkele jaren is. Daarom pleit ik voor meer bevoegheden, dat is iets dat veel gemakkelijker gaat en dat op hetzelfde neerkomt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:38   #105
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Juist en waarom? Omdat men heel goed wist dat een "OUI" meteen het einde van Canada betekende.
Dat weet niemand met zekerheid, maar ik denk het niet.

Het zou zeker het begin van een hoop miserie geweest zijn, want de andere provincies wouden hen niet laten gaan.

Het begin van een woelige periode met betogingen pro en contra, en hevige discussies over democratie en volkswil en recht en orde......

Zeker een hoop miserie en weinig kans op resultaat
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:45   #106
Kaal
Minister-President

Standaard

K9 en spherelike, julli snappen het niet. Als mijn vrouw mij morgen vertelt dat zij het niet meer ziet zitten en dat ze weggaat, dan moet ik mij daar wel bij neerleggen. De dag dat zij zoiets zegt is ons huwelijk in de praktijk ten einde. Ondanks het trouwboekje en de ringen.

Je kan een partner niet dwingen om in jouw boot te blijven. Redelijke mensen laten onwillige partners dan ook gaan. De dag dat het zover is zullen de Walen dat ook doen.
Oud 8 juni 2007, 20:10   #107
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is dromerij. De CVP heeft ons opgescheept met een onwerkbaar federalisme, indertijd gezorgd voor een torenhoge staatsschuld, allerlei toegevingen aan de Franstaligen (Martens vergeten misschien?), ook op moreel vlak betekent de CD&V niets meer. Aldus kregen we de abortuswetgeving.

Kortom, de CD&V is hoogstens een beetje minder erg dan de andere machtspartijen, maar enig vertrouwen straalt die partij echt niet uit. Ik denk dat u zich grote begoochelingen maakt.
Moest ik grote begoochelingen maken tov CD&V, zoals u beweert, zou ik het toch zeker niet laten zondag op die partij stemmen.

Van de alle grote systeempartijen in België (incl Wallonië) is CD&V de minst slechte, laat dit duidelijk zijn. Maar CD&V komt qua programma nog niet aan de knie van Vlaams Belang, dat mag ook wel duidelijk zijn.

Daarom een ideologische stem op Vlaams Belang.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 8 juni 2007 om 20:12.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be