![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Staat = middelen die privépersonen (cfr. de gehele bevolking) verplicht geïnvesteerd hebben. |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Minister
|
Omgekeerd zou dan een bedrijf als een staat kunnen functioneren maar dan met privé milities enzo,vandaar dat zowel communisme als libertarisme totalitaire regimes worden.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 8 juni 2007 om 19:02. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
|
Ik heb hierboven beargumenteerd dat het minstens mogelijk is dat een privébedrijf op rechtmatige wijze haar kapitaal verzamelt. Voor de staat is dat haast uitgesloten - tenzij er mensen vrijwillig hun geld zouden hebben afgestaan aan die staat.
|
|
|
|
#245 |
|
Minister
|
Dat kapitaal bestaat uit...Goud,dollars?Uitgegeven door een staat?Of hoe zal,na het afschaffen van staten, in een libertarisch samenleving het kapitaal eruit zien?
|
|
|
#246 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik heb al gesteld "beter voorkomen als genezen" wel moet er niet meer genezen worden omdat criminaliteit voorkombaar is? Iedere crimineel haalt de slechte jeugd aan als oorzaak van zijn daden. Verder heb ik zeer sterke twijfels over aangeboren neigingen tot moord, maar dan gaan we te ver afdwalen vrees ik. |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
|
![]() |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In een armani gaan discuteren �*s gewoon de Stijl, mkay?
Laatst gewijzigd door lombas : 9 juni 2007 om 22:24. |
|
|
|
|
|
#249 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#250 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Lombas, net Southpark gezien misschien? |
||
|
|
|
|
|
#251 | |
|
|
Citaat:
Bijvoorbeeld 0.999 ounces goud is gelijk aan 1 dollar. Meeteenheden als meter en kilo verdwijnen toch ook niet omdat de overheid verdwijnt? |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sinds de eerste wereldoorlog is de kilo wel ferm qua inhoud verminderd, moet ik zeggen.
En dan zeg ik nog niks over het blazé van de "meter".
Laatst gewijzigd door lombas : 9 juni 2007 om 23:12. |
|
|
|
|
|
#253 | |
|
|
Vandaag las ik nog in Trends;
Citaat:
"De auteur is hoofdeconoom van Petercam Vermogensbeheer." (Trends, 7 juni 2007, p.28) |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
|
Ofte een mongool, dat weet ik zelfs nog terwijl men examen toch al meer dan een week geleden was. (Daarvoor had ik er nog nooit van gehoord maar interesseerde me dan ook geen bal, nu vind ik geldcreatie wel grappig.)
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
|
Citaat:
Wat Trends schrijft is trouwens onzin van de bovenste plank. |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
|
Dat die mens die zoiets schrijft ne mongool is daar ik zelfs door 1ste jaar politieke wetenschappen, inl. tot alg. economie al beter weet.
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
|
dat er eerst bijv. vee als ruilmiddel gebruikt werd (wegens niet te breken enzo), dat men dan op (gemerkte) metalen is overgegaan waarvan zilver en goud de beste bleken te zijn, dat de goudsmid dan als bank is beginnen werken (reservecoëfficiënt is goudreserve/bankbriefjes (bewijzen van geldtegoed bij de goudsmit)), dat nog later die briefjes zelf dan ook weer bij een bank terecht kwamen op rekeningen (en dus reservecoëfficient is briefjes/deposito's) en dat dan ooit nog die briefjes van goud zijn losgekoppeld, of toch zoiets ongeveer
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik zie daar niets verkeerd in staan... (Alleen moet je wel weten dat het hier schijnt te gaan over schuldcreatie en niet over geldcreatie).
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Parlementsvoorzitter
|
[quote]Zal waarschijnlijk veel van mens tot men afhangen, eenmaal u vrijheid beroofd wil je ze minder snel opnieuw verliezen, het schrik aspect heeft denk ik eerder een preventief efect.
|
|
|
|