![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier de regels voor de uittredingsvergoeding voor leden van het Vlaams Parlement (punt 3.6).
Als ik het goed begrijp (wat gezien het gehanteerd taaltje niet zeker is) krijgen ze tussen 1 en 4 jaar een uittredingsvergoeding, naargelang hoe lang ze parlementslid waren.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Op een volledig neutrale site heb ik het volgende gevonden (is wel een dikke 3 jaar oud):
Een Belgische minister trekt een bruto jaarsalaris van 178.921 euro (7.217.655 BF). Plus 2.519 euro vakantiegeld, 4.786 euro eindejaarspremie, 3.312 euro representatiekosten en 12.802 euro voor huisvesting. Totaal: 202.340 euro (8.162.375 BF) voor een 'gewone' minister. De premier en de vice-premiers trekken meer.Hier ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 12 juni 2007 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mischien iets dat men eens moet rondmailen.....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is leuk een halfgod te mogen zijn.
Enne, is het waar dat bv De Croo naast zijn wedde als kamervoorzitter ook nog eens een wedde als parlementarier heeft? Of iets in die aard dan toch? Dus één een wedde aan de ééne kant van de bureau, en nog eens een wedde als je eens aan de andere kant van de bureau gaat gaan zitten? En wij maar afdokken!
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Bon,
ik vind dat gezien de aard van de job, vrij normale verloningen zolang de onkosten kunnen verantwoord worden en de parlementariérs ook echt werken voor hun wedde. Een slager of bakker met een goed draaiende zaak verdient bvb stukken meer. Bovendien zou het onderbetalen van parlementariërs alleen maar resulteren in een verhoogde kans op corruptie, en wie is daar uiteindelijk van gediend? Laatst gewijzigd door parcifal : 12 juni 2007 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we vergeten mss te vermelden dat de "zeer goed draaiende slager" niet zoveel belastingvrije onkosten mag indienen. Nu kunnen we natuurlijk verder lastig doen over al dan niet noodzakelijke beroepskosten om die zaak goed draaiende te houden. En we kunnen ons ook eens afvragen waarom de slager of bakker zijn "zeer goed renderende zaak" niet aan de stenen meer kwijtgeraakt. Misschien omdat er een beetje teveel "afhouding" is en dat die "omzet" met "winst" wordt vergeleken waardoor de "winst" nogal magertjes er uitkomt? Een mens vraagt zich af waarom ze zich uit de naad studeren om hier een schijntje van te verdienen. Al wat je hoeft te doen is een broodje verkopen. En dat kan toch iedereen nietwaar? Dus waarom? Nee dan liever de halfgod vergoeding.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juni 2007 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dan verkies ik nog gouverneur te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus...de kat is geen mus! Geef mij maar een gouverneurswedde. ![]()
![]() |