![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Net zoals bij die soort die ik net opnoemde moet ik echter ook bij jou vaststellen dat racisme niet ver af is in je uitspraken... En ehh Vlaanderen heeft ook Nederland echt niet nodig hoor. Jullie komen toch alleen maar land inpikken. Waarom niet teruggeven wat jullie al gestolen hebben? Dat zou pas een goede geste zijn...
|
|
|
|
#103 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wat is er precies imperialistisch aan om, samen met Vlamingen nota bene (!), te pleiten voor samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland? Er zullen ongetwijfeld ook Nederlanders tegen zo'n samenwerking zijn. Hoor je die klagen over Vlaamse bemoeienis met Nederland? Ik niet. Vraag jezelf nu eens af waarom jij als Vlaming dan wel steeds zo'n calimeroreactie moet vertonen, je meteen aangevallen voelt en allerlei doemscenario's voorziet als iemand zelfs maar het idee oppert om samen te werken. Dat slaat echt nergens op. Het klinkt eerlijk gezegd nogal kinderachtig.
Laatst gewijzigd door Dimitri : 17 juni 2007 om 11:53. |
|
|
|
|
|
#104 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, Nederland is een van de kleinste landen ter wereld. Extra grond, die even dichtbevolkt is als de onze, daar hebben wij niet zoveel aan. Het is evident dat Nederland alleen maar een gebiedsuitbreiding zal accepteren als de andere partij de vrágende partij is. Anders is samenleven een onmogelijkheid, dat realiseert elke Nederlander die daar over nagedacht heeft zich. Heeft u één Nederlander horen beweren dat wij Vlaanderen moeten annexeren? Citaat:
Vind maar eens iemand die progressiever is dan ik ben. Je zult niet snel iemand vinden die meer anti-racist is dan ik. Ik heb zelfs meegedaan aan een actie tegen de NVU (Nederlandse Volksunie), een extreem-nationalistische beweging.Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
||
|
|
|
|
|
#106 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wel raar dat je niet ingaat op mijn vraag tegen je landgenoten te prediken. IK heb voor JOU géén recht op antwoord. ZIJ mogen alles zeggen, nietwaar? Bravo, zeeeeer "links"... op zijn Nederlands dan. Trouwens, de draad hier was: waarom belgie één zou blijven. Ik heb daar tenminste één valabel antwoord op gegeven. En dat stak onmiddelijk in je hollandse hart. Daarom kom JIJ tegen MIJ zagen en verwijt JIJ MIJ dat IK tegen JOU kom zagen... Realiteit effe kwijt?
|
|
|
|
#107 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
-Chocola -Bier -Brussel blijft gedeeld -Europa hoeft Wallonië niet te onderhouden -Hebben wij Nederlanders nog wat te lachen Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 juni 2007 om 12:25. |
||||||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb geen Hollands hart maar een Duits hart.
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik als Vlaming ben zelfs een groot pleiter tegen de Nederlanders om de landgrenzen en landelijke regeringen binnen de Benelux op te heffen en iedereen binnen de Benelux onder regionale en Benelux regering alleen te brengen. Vlaanderen kan immers in de huidige wereld economie niet overleven zonder de Benelux. En kom niet af dat het anders is, want de Vlaamse industrie is bijna volledig in vreemde handen. Wij zelf hebben niets. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
-De chocola blijven we maken, geen probleem -Het bier ook -Das wat anders... Tja... IEMAND moet het doen he, en wij willen de fakkel doorgeven OF er moet deftig op onze rechtmatige eisen ingegaan worden.. -Das eentje voor de starter van de draad om op te schrijven
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik redeneer puur, dat zegt niet dat dat iets met de werkelijkheid te maken heeft. Vandaar ook die superbelangrijke nuancering die ik maakte.
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 juni 2007 om 12:49. |
|||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, in Nederland is slechts 1/3 voor het idee gevonden, en dan doet die 1/3 dat ook nog vanuit meelij. Veel Nederlanders hebben namelijk geen vertrouwen in het slagen van een Vlaamse staat, en dat is niet om onze ''imperialistische, egoistische'' levensopvattingen.
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Nederlanders die hier zitten zijn vaak erg geïnteresseerd en merken dat de verschillen Nederland-Vlaanderen helemaal niet zo groot zijn. In vele opzichten kunnen NL-VL elkaar ook perfect aanvullen. Maarja, nogmaals, niet alle Nederlanders hebben banden met Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wacht, het is zelfs nog minder:
Bij een in het verleden gehouden peiling van De Telegraaf bij 3500 lezers, bleek een kwart voor het samengaan van Vlaanderen en Nederland te zijn. In Vlaanderen is de aanhang van de idee onduidelijker. Bron: Wikipedia Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 juni 2007 om 12:58. |
|
|
|