Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2007, 11:32   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je hoeft tegen mij echt niet te preken hoor. Ik ben voor een ONafhankelijk Vlaanderen. Preek een beetje tegen je landgenoten, die je NIET van wereldvreemdheid beschuldigd, maar wél bijna elke draad, gepast of ongepast, "bevuilen" met hun groot-nederlandse ideeën. Een mens durft niet eens meer een draad over onafhankelijkheid beginnen, want hup, daar zijn ze weer...

Maar ja, ik ben een Vlaming he, die MAG je als hollander beledigen... denken jullie...
Heb ik u beledigd? Heb ik Vlaanderen ergens beledigd? Er zijn maar weinig dingen waar ik geen respect voor heb. Dit is trouwens een erg geval van ''de pot verwijt de ketel''. Nederlanders zijn arrogant? Op dit forum ben ik blaaskaken tegen gekomen die in Nederland met moeite zijn te vinden. Waaronder u ook hoort met uw gekke ideeën over imperialistische Nederlanders.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 11:44   #102
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heb ik u beledigd? Heb ik Vlaanderen ergens beledigd? Er zijn maar weinig dingen waar ik geen respect voor heb. Dit is trouwens een erg geval van ''de pot verwijt de ketel''. Nederlanders zijn arrogant? Op dit forum ben ik blaaskaken tegen gekomen die in Nederland met moeite zijn te vinden. Waaronder u ook hoort met uw gekke ideeën over imperialistische Nederlanders.
Als je landgenoten wat minder hoog van de toren blazen over hun groot-nederland op ons Belgisch forum, dan zou de toestend kunnen normaliseren. Het zijn DIE die ervoor zorgen dat het imperialistische idee over Nederlanders hier levendig wordt gehouden. Waarom pak je DIE niet aan? Ah nee, natuurlijk ni, das eiegn bloed he..

Net zoals bij die soort die ik net opnoemde moet ik echter ook bij jou vaststellen dat racisme niet ver af is in je uitspraken...

En ehh Vlaanderen heeft ook Nederland echt niet nodig hoor. Jullie komen toch alleen maar land inpikken. Waarom niet teruggeven wat jullie al gestolen hebben? Dat zou pas een goede geste zijn...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 11:52   #103
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat is er precies imperialistisch aan om, samen met Vlamingen nota bene (!), te pleiten voor samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland? Er zullen ongetwijfeld ook Nederlanders tegen zo'n samenwerking zijn. Hoor je die klagen over Vlaamse bemoeienis met Nederland? Ik niet. Vraag jezelf nu eens af waarom jij als Vlaming dan wel steeds zo'n calimeroreactie moet vertonen, je meteen aangevallen voelt en allerlei doemscenario's voorziet als iemand zelfs maar het idee oppert om samen te werken. Dat slaat echt nergens op. Het klinkt eerlijk gezegd nogal kinderachtig.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 17 juni 2007 om 11:53.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 11:53   #104
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je landgenoten wat minder hoog van de toren blazen over hun groot-nederland op ons Belgisch forum, dan zou de toestend kunnen normaliseren. Het zijn DIE die ervoor zorgen dat het imperialistische idee over Nederlanders hier levendig wordt gehouden. Waarom pak je DIE niet aan? Ah nee, natuurlijk ni, das eiegn bloed he..
Imperialistisch? Eddy, je moet nu echt eens realiseren dat jij je beeld over Nederlanders gehéél baseert op clichés. De meeste daarvan zijn niet waar, echt niet. Inderdaad, Nederlanders letten beter op hun geld, kunnen minder goed bier brouwen, en zeggen eerder wat ze vinden zonder erop te letten of dat beledigend kan overkomen. Maar we zijn goede mensen, lieve mensen, en nog belangerijker, niet allemaal Hollander! Vlamingen staan meer bekend om hun hoffelijkheid, tegelijkertijd ook om hun beperkte integriteit. Maar binnen Nederland leven dit soort verschillen ook. Weet jij wel hoeveel een Limburger verschilt met een Amsterdammer?

Nu, Nederland is een van de kleinste landen ter wereld. Extra grond, die even dichtbevolkt is als de onze, daar hebben wij niet zoveel aan. Het is evident dat Nederland alleen maar een gebiedsuitbreiding zal accepteren als de andere partij de vrágende partij is. Anders is samenleven een onmogelijkheid, dat realiseert elke Nederlander die daar over nagedacht heeft zich. Heeft u één Nederlander horen beweren dat wij Vlaanderen moeten annexeren?
Citaat:
Net zoals bij die soort die ik net opnoemde moet ik echter ook bij jou vaststellen dat racisme niet ver af is in je uitspraken...
RACISME? Vind maar eens iemand die progressiever is dan ik ben. Je zult niet snel iemand vinden die meer anti-racist is dan ik. Ik heb zelfs meegedaan aan een actie tegen de NVU (Nederlandse Volksunie), een extreem-nationalistische beweging.
Citaat:
En ehh Vlaanderen heeft ook Nederland echt niet nodig hoor. Jullie komen toch alleen maar land inpikken. Waarom niet teruggeven wat jullie al gestolen hebben? Dat zou pas een goede geste zijn...
Wat hebben wij dan gestolen? Tijdens de revolutie zijn ons gebieden afgenomen; wat overbleef is Nederland. Het consequentste zou zijn dat wij geheel België terug zouden krijgen. Maar zover sta ik nu ook weer niet van de realiteit. Nederland moet alleen maar gebiedsuitbreiding krijgen als de andere partij de vragende partij is.
Oud 17 juni 2007, 12:05   #105
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Imperialistisch? Eddy, je moet nu echt eens realiseren dat jij je beeld over Nederlanders gehéél baseert op clichés.
EN
Citaat:
Wat hebben wij dan gestolen? Tijdens de revolutie zijn ons gebieden afgenomen; wat overbleef is Nederland. Het consequentste zou zijn dat wij geheel België terug zouden krijgen. Maar zover sta ik nu ook weer niet van de realiteit. Nederland moet alleen maar gebiedsuitbreiding krijgen als de andere partij de vragende partij is.
Komaan dit gaat er toch echt over. (sorry voor mijn super bijdragende reactie! )

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 12:16   #106
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Imperialistisch? Eddy, je moet nu echt eens realiseren dat jij je beeld over Nederlanders gehéél baseert op clichés. De meeste daarvan zijn niet waar, echt niet. Inderdaad, Nederlanders letten beter op hun geld, kunnen minder goed bier brouwen, en zeggen eerder wat ze vinden zonder erop te letten of dat beledigend kan overkomen. Maar we zijn goede mensen, lieve mensen, en nog belangerijker, niet allemaal Hollander! Vlamingen staan meer bekend om hun hoffelijkheid, tegelijkertijd ook om hun beperkte integriteit. Maar binnen Nederland leven dit soort verschillen ook. Weet jij wel hoeveel een Limburger verschilt met een Amsterdammer?
Ik heb géén problemen met Nederlanders in het algemeen. Ik kom er dagelijks veelvuldig mee in contact. Ik heb er evenweinig problemen mee als met mijn landgenoten.
Citaat:
Nu, Nederland is een van de kleinste landen ter wereld. Extra grond, die even dichtbevolkt is als de onze, daar hebben wij niet zoveel aan. Het is evident dat Nederland alleen maar een gebiedsuitbreiding zal accepteren als de andere partij de vrágende partij is. Anders is samenleven een onmogelijkheid, dat realiseert elke Nederlander die daar over nagedacht heeft zich. Heeft u één Nederlander horen beweren dat wij Vlaanderen moeten annexeren?
Ja, en méér dan één. Volg jij de draden hier wél? Allemaal de mond vol over hun fgroot-Nederland, maar als ik dan even spreek over groot-Vlaanderen... HO MAAR... DAT kan niet... Is dan de ondertoon niet duidelijk? Komkom, we zijn echt niet achterlijk he.
Citaat:
RACISME? Vind maar eens iemand die progressiever is dan ik ben. Je zult niet snel iemand vinden die meer anti-racist is dan ik. Ik heb zelfs meegedaan aan een actie tegen de NVU (Nederlandse Volksunie), een extreem-nationalistische beweging.
So what? Is dat een garantie dat je geen racistische neigingen hebt? Dan mag IK zeggen wat ik wil, want ik ben getrouwd met een kleurlinge. Maakt me dat vrij van racistisch denken? Zeker en vast géén garantie... De waarheid heeft haar rechten, en het is niet omdat je voor het ene bent, dat je automatisch voor het andere bent...
Citaat:
Voila: QED : Gebieden AFgenomen? Pardon, er zijn gebieden Vlaanderen bij jullie blijven plakken. Hoe kan je spreken van afnemen, van iets dat je nooit echt had en dan nog maar enkele jaren? Jij denkt, net zoals de rest, imperialistisch. Alles waar je ooit de hand hebt kunnen opleggen, legitiem of niet, (wanneer is er ooit democratisch beslist onze gebieden bij die van jullie te voegen?)) is van jullie... Wel, ik ben blij dat je de toekomst anders verwoordt, maar de ondertoon van je boodschap zegt dus wel duidelijk wat anders...

En wel raar dat je niet ingaat op mijn vraag tegen je landgenoten te prediken. IK heb voor JOU géén recht op antwoord. ZIJ mogen alles zeggen, nietwaar? Bravo, zeeeeer "links"... op zijn Nederlands dan.

Trouwens, de draad hier was: waarom belgie één zou blijven. Ik heb daar tenminste één valabel antwoord op gegeven. En dat stak onmiddelijk in je hollandse hart. Daarom kom JIJ tegen MIJ zagen en verwijt JIJ MIJ dat IK tegen JOU kom zagen... Realiteit effe kwijt?

.
Oud 17 juni 2007, 12:24   #107
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb géén problemen met Nederlanders in het algemeen. Ik kom er dagelijks veelvuldig mee in contact. Ik heb er evenweinig problemen mee als met mijn landgenoten.
Ik heb dat ook met Vlamingen. Maar ik vertrouw niets dat uit Hoboken komt! (want Kim is al even anti-Hollands als jij)
Citaat:
Ja, en méér dan één. Volg jij de draden hier wél? Allemaal de mond vol over hun fgroot-Nederland, maar als ik dan even spreek over groot-Vlaanderen... HO MAAR... DAT kan niet... Is dan de ondertoon niet duidelijk? Komkom, we zijn echt niet achterlijk he.
Iedere Nederlander hier, en quote het als ik het fout heb, is voor een hereniging met Vlaanderen, indien daar in Vlaanderen de wil toe bestaat!
Citaat:
So what? Is dat een garantie dat je geen racistische neigingen hebt? Dan mag IK zeggen wat ik wil, want ik ben getrouwd met een kleurlinge. Maakt me dat vrij van racistisch denken? Zeker en vast géén garantie... De waarheid heeft haar rechten, en het is niet omdat je voor het ene bent, dat je automatisch voor het andere bent...
Ik maak geen onderscheid in rassen, punt.
Citaat:
Voila: QED : Gebieden AFgenomen? Pardon, er zijn gebieden Vlaanderen bij jullie blijven plakken. Hoe kan je spreken van afnemen, van iets dat je nooit echt had en dan nog maar enkele jaren? Jij denkt, net zoals de rest, imperialistisch. Alles waar je ooit de hand hebt kunnen opleggen, legitiem of niet, (wanneer is er ooit democratisch beslist onze gebieden bij die van jullie te voegen?)) is van jullie... Wel, ik ben blij dat je de toekomst anders verwoordt, maar de ondertoon van je boodschap zegt dus wel duidelijk wat anders...
Imperialisme is toch wat anders hoor. Imperialisme is de wil andere volkeren te overheersen. Die wil hebben de Nederlanders niet. We hebben niet voor niets Suriname afgestaan.
Citaat:
En wel raar dat je niet ingaat op mijn vraag tegen je landgenoten te prediken. IK heb voor JOU géén recht op antwoord. ZIJ mogen alles zeggen, nietwaar? Bravo, zeeeeer "links"... op zijn Nederlands dan.
Iedereen mag alles zeggen, zelfs als het onzin is.
Citaat:
Trouwens, de draad hier was: waarom belgie één zou blijven. Ik heb daar tenminste één valabel antwoord op gegeven. En dat stak onmiddelijk in je hollandse hart. Daarom kom JIJ tegen MIJ zagen en verwijt JIJ MIJ dat IK tegen JOU kom zagen... Realiteit effe kwijt?
Waarom België één moet blijven:
-Chocola
-Bier
-Brussel blijft gedeeld
-Europa hoeft Wallonië niet te onderhouden
-Hebben wij Nederlanders nog wat te lachen

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 juni 2007 om 12:25.
Oud 17 juni 2007, 12:27   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb geen Hollands hart maar een Duits hart.
Oud 17 juni 2007, 12:40   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mag ik je er even op wjzen dat het groot-Nederland idee van Vlamingen komt en niet van Nederlanders.

Ik als Vlaming ben zelfs een groot pleiter tegen de Nederlanders om de landgrenzen en landelijke regeringen binnen de Benelux op te heffen en iedereen binnen de Benelux onder regionale en Benelux regering alleen te brengen.

Vlaanderen kan immers in de huidige wereld economie niet overleven zonder de Benelux.
En kom niet af dat het anders is, want de Vlaamse industrie is bijna volledig in vreemde handen. Wij zelf hebben niets.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 12:40   #110
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook met Vlamingen. Maar ik vertrouw niets dat uit Hoboken komt! (want Kim is al even anti-Hollands als jij)
Ik WOON in hoboken, maar kom er niet "vandaan" En Kim wil ik wel eens tegenkomen... de kans is echter klein

Citaat:
Ik maak geen onderscheid in rassen, punt.
Wel, laten we zo zeggen: de situatie hier in België is zo verziekt op politiek vlak, dat ALLES racisme beschouwd wordt. De moppen die we vertellen met "hollander" of "belg" erin, en waar we zo heerlijk mee lachen (sommige zeeer vindingrijk) kunnen NIET verteld worden als je er een ander "ras" voor invult, of je riskeert een klacht van het CVGK... NIET om te lachen

Citaat:
Imperialisme is toch wat anders hoor. Imperialisme is de wil andere volkeren te overheersen. Die wil hebben de Nederlanders niet. We hebben niet voor niets Suriname afgestaan.
Ahum...
Citaat:
Iedereen mag alles zeggen, zelfs als het onzin is.
Maar alleen op mijn "onzin" reageer je dus...
Citaat:
Waarom België één moet blijven:
-Chocola
-Bier
-Brussel blijft gedeeld
-Europa hoeft Wallonië niet te onderhouden
-Hebben wij Nederlanders nog wat te lachen
[/quote]
-De chocola blijven we maken, geen probleem
-Het bier ook
-Das wat anders...
Tja... IEMAND moet het doen he, en wij willen de fakkel doorgeven OF er moet deftig op onze rechtmatige eisen ingegaan worden..
-Das eentje voor de starter van de draad om op te schrijven Zo heeft hij er al twee (argumenten )

.
Oud 17 juni 2007, 12:45   #111
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
ENKomaan dit gaat er toch echt over. (sorry voor mijn super bijdragende reactie! )
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik redeneer puur, dat zegt niet dat dat iets met de werkelijkheid te maken heeft. Vandaar ook die superbelangrijke nuancering die ik maakte.
Oud 17 juni 2007, 12:47   #112
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de vraagsteller: Eén volkomen legitiem en waarachtig argument om België te behouden: Vlaanderen zal dan zeker nooit ingelijfd worden bij Nederland! De Nederlanders zitten al schuimbekkend te wachten om een groot-nederlandse staat te vormen. Ze houden er echter géén rekening mee dat de meerderheid van Vlaanderen zulks niet ziet zitten.

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, is die kans echter groter, en is dit dus een echt argument, nietwaar?

Geen dank, bloemen noch kransen
Maar Nederland wil geen aansluiting met Vlaanderen!!!!!! Een paar Nederlanders, ja, dat kan ik geloven zoals er "rattachisten" in Wallonië zijn. Maar ja, dat is een minderheid in beide gevallen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 12:49   #113
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, laten we zo zeggen: de situatie hier in België is zo verziekt op politiek vlak, dat ALLES racisme beschouwd wordt. De moppen die we vertellen met "hollander" of "belg" erin, en waar we zo heerlijk mee lachen (sommige zeeer vindingrijk) kunnen NIET verteld worden als je er een ander "ras" voor invult, of je riskeert een klacht van het CVGK... NIET om te lachen
Niet van jouw probleem de mijne maken, hé?
Citaat:
Maar alleen op mijn "onzin" reageer je dus...
Nee hoor, ik dwaal ook op andere plekken op dit forum rond behalve het communautaire gedeelte, zo reageer ik ook altijd op de onzin van carlguustaaf. Maar ook met Hertog van Gelre ben ik het vaak oneens. Was het trouwens jij of BBP die altijd loopt te stoken als de Nederlanders ruzie hebben?

Citaat:
-De chocola blijven we maken, geen probleem
-Het bier ook
-Das wat anders...
Tja... IEMAND moet het doen he, en wij willen de fakkel doorgeven OF er moet deftig op onze rechtmatige eisen ingegaan worden..
-Das eentje voor de starter van de draad om op te schrijven Zo heeft hij er al twee (argumenten )
Ik denk niet dat Europa zin heeft om dat zwarte gat te onderhouden. Vlaanderen heeft nu eenmaal gesolliciteerd, de baan gekregen, met een verlengde opzegtermijn.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 juni 2007 om 12:49.
Oud 17 juni 2007, 12:50   #114
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mag ik je er even op wjzen dat het groot-Nederland idee van Vlamingen komt en niet van Nederlanders.

Ik als Vlaming ben zelfs een groot pleiter tegen de Nederlanders om de landgrenzen en landelijke regeringen binnen de Benelux op te heffen en iedereen binnen de Benelux onder regionale en Benelux regering alleen te brengen.

Vlaanderen kan immers in de huidige wereld economie niet overleven zonder de Benelux.
En kom niet af dat het anders is, want de Vlaamse industrie is bijna volledig in vreemde handen. Wij zelf hebben niets.
Jantje, Vlaanderen staat niet alleen in de wereld he. We zitten nog wel in de EU he. En trouwens, Vlaanderen heeft veel grotere overlevingskansen zonder het blok dat belgie heet, aan ons been. We mogen dan klein zijn, sterk staan we wel. En wie heeft wat waar in de wereld in handen? Als je zulke uitspraken doet over Vlaanderen, denk dan eerst even na he. Waar zijn trouwens de grenzen in de BeNeLux? Behalve op de kaart, zo goed als nergens...

.
Oud 17 juni 2007, 12:51   #115
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar Nederland wil geen aansluiting met Vlaanderen!!!!!! Een paar Nederlanders, ja, dat kan ik geloven zoals er "rattachisten" in Wallonië zijn. Maar ja, dat is een minderheid in beide gevallen.
Inderdaad, in Nederland is slechts 1/3 voor het idee gevonden, en dan doet die 1/3 dat ook nog vanuit meelij. Veel Nederlanders hebben namelijk geen vertrouwen in het slagen van een Vlaamse staat, en dat is niet om onze ''imperialistische, egoistische'' levensopvattingen.
Oud 17 juni 2007, 12:53   #116
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En het idee van enkele Nederlanders hier op dit forum vertegenwoordigt de algemene Nederlandse opinie volgens u? Helemaal niet, natuurlijk. Zoals Liberalist het zei, dit idee leeft niet in Nederland.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 12:53   #117
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die "paar" nederlanders zitten dan wel ALLEMAAL op dit forum...

.
Oud 17 juni 2007, 12:55   #118
Dimitri

Standaard

Citaat:
Inderdaad, in Nederland is slechts 1/3 voor het idee gevonden,
Heb ik een peiling gemist?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 12:55   #119
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die "paar" nederlanders zitten dan wel ALLEMAAL op dit forum...
De Nederlanders die hier zitten zijn vaak erg geïnteresseerd en merken dat de verschillen Nederland-Vlaanderen helemaal niet zo groot zijn. In vele opzichten kunnen NL-VL elkaar ook perfect aanvullen. Maarja, nogmaals, niet alle Nederlanders hebben banden met Vlaanderen.
Oud 17 juni 2007, 12:57   #120
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Heb ik een peiling gemist?
Wacht, het is zelfs nog minder:

Bij een in het verleden gehouden peiling van De Telegraaf bij 3500 lezers, bleek een kwart voor het samengaan van Vlaanderen en Nederland te zijn. In Vlaanderen is de aanhang van de idee onduidelijker.

Bron: Wikipedia

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 juni 2007 om 12:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be