![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 |
Banneling
|
![]() het Centrum voor Gelijke Kansen en Rechten, is een éénrichtings-instelling die enkel de belangen van allochtonen verdedigt, en dus een bedrieglijke naam draagt.Zulk boerenbedrog heeft het succes van het Vlaams Belang en andere dergelijke groeperingen/partijen in de hand gewerkt...Youssef de Witte is een onbewust medewerker van wat men extreem-rechts noemt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 |
Banneling
|
![]() ik zou ook geen bedrijf beginnen om daarna verplicht te worden om mensen aan te nemen met wie ik geen zin heb om mee te werken voor de één of andere reden...Moest ik door de wet verplicht worden om Jan, Piet of Ali Baba aan te nemen, doe ik nog liever mijn zaak toe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
Banneling
|
![]() [quote=Doki;2737596]Besef jij wel goed wat je daar zegt?
Keer de rollen even om : Jij gaat solliciteren in een bedrijf met een zwarte bedrijfsleider, en die man heeft een hond die vanaf het moment dat je daar binnenkomt begint te blaffen en te grommen. Na het gesprek verneem je dat je de job kan vergeten omdat die man zegt dat zijn hond nu eenmaal een probleem heeft met blanken. Ik veronderstel dat je daar absoluut geen probleem mee zou hebben?[/quote] Als ik daar tussen zwarten val, die blanken-allergische honden hebben, en zelf mischien ook al niet te veel sympatie voor mijn huidskleur, dan wil ik daar niet eens blijven...En ik heb er geen probleem mee als die zwarte mij niet kan uitstaan , nee.Zulke dingen kan ik best begrijpen: sympatie is niet iets dat men je kan opdringen, dat komt spontaan , of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 18 juni 2007 om 06:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen biotopisch thuis horen en zich daadwerkelijk thuis voelen en gevoeld worden. In de tweede betekenis hoort die hond daar weldegeljk thuis. In de eerste betekenis kun je net zo goed stellen dat de Nigeriaan, hier ook niet thuishoort. Hou dus eindelijk eens op met dat non-argument te gebruiken. Waar de hond thuishoort, is waar hij gelukkig is en gelukkig maakt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bemerk het onderscheid tussen wat Raf schrijft en wat Paulus schrijft
Citaat:
![]() |
![]() |
#1251 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sollicitanten moeten ook passen in het bedrijf. En dat doet de Nigeriaan niet, gezien het gedrag van de hond tegenover Afrkanen. De leefbaarheid binnen een bedrijf is zeer zeker een relevant criterium. Het is geoorloofd om de sfeer binnen het bedrijf zo aangenaam mogelijk te houden. Toch blij te zien dat je het niet langer op discriminatie en racisme lijkt aan te sturen. We gaan der nog komen. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel me eens waarom de redenen van de man om de Nigeriaan wandelen te sturen, niet objectief (om Raf's term te gebruiken) zouden zijn? De werkgever had mijn inziens de keuze tussen twee heel relevante opties. 1 De man weigeren met het oog op zijn eigen veiligheid. Veiligheid lijkt me toch een relevant en objectief criterium. Denk je niet? 2 De hond muilkorven of vastbinden of opsluiten of zelfs te doden, waardoor de leefbaarheid van zijn bedrijf wordt aangetast door het getjank van de hond of gepaard gaat met veel verdriet. Leefbaarheid en te voorkomen rouwprocessen lijken mij heel relevant om iemand te weigeren. Jij niet? Zijn dat objectieve of subjectieve criteria? Dank u Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2007 om 07:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 |
Banneling
|
![]() ja, ik weet het wel,het is niet voor "rechten", maar voor "racismebestrijding"...Maar dat maakt het alleen nog maar erger, want de gediscrimineerde Belgen worden niet door hen geholpen.Dus zou men dat eigenlijk "Centrum voor Verdediging en Kansen van Allochtonen" (CVKA) van moeten maken...Als ze éérlijk willen zijn natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je ontwijkt de vraag. Zou jij een probleem hebben met het feit dat een zwarte bedrijfsleider je op basis van de voorkeur van zijn hond - en dus niet op basis van kwalificaties - een job zou weigeren? Zou je dat een geldige en aanvaardbare reden vinden?
![]() |
![]() |
#1256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik ook eens iets vragen... Meen je dat nu werkeljk dat die baas zijn hond, waar hij al vijf jaar een hechte band mee heeft, maar moet wegdoen of opsluiten voor het geval dat daar wel eens een neger zou kunnen komen solliciteren? Vind je dat nu zelf niet er wat over? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2007 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 |
Banneling
|
![]() Sommige honden hebben een probleem met mensen met een baard. Andere honden hebben een probleem met mensen met een bril. Nog andere honden hebben het niet op zwarten. So be it.
Waarom zou een hondenliefhebber ervoor moeten kiezen om zijn hond weg te doen om een zwarte medemens te kunnen inhuren als die hond effectief een probleem heeft met zwarten? Het valt toch vrij gemakkelijk te contoleren of het hier gaat om een leugen of niet, en indien het hier niet gaat om een leugen, lijkt mij dit een voldoende reden om iemand niet aan te nemen. Bij sollicitaties is het uiterlijk, het voorkomen en gedrag van de sollicitant trouwens meestal belangrijker dan zijn capaciteiten. De outfit die iemand aanheeft, de geur van zijn adem en zijn sociale vaardigheden spelen bijna altijd een grotere rol dan zijn diploma's en soms zelfs een grotere rol dan zijn ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1) Het is nog steeds op geen enkele manier aangetoond dat die hond ook echt een probleem zou hebben met zwarten.
2) Een hond die mensen zonder reden (dwz zonder dat hij daadwerkelijk bedreigd wordt) kan bijten hoort niet thuis op een plek waar verschillende mensen komen. 3) Een hond kan perfect getraind worden om zo te reageren tegen zwarten. En nee, ik zeg niet dat dit zo is, maar wel dat het kan. Voorkeuren van een hond toelaten als reden om te discrimineren, geeft racisten dus de mogelijkheid om te gaan discrimineren. 4) De hond hoeft niet afgemaakt te worden. De werkgever beschikt over een grote afgesloten tuin waar de hond in kan ondergebracht worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |