Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2007, 16:14   #1261
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Je ontwijkt de vraag. Zou jij een probleem hebben met het feit dat een zwarte bedrijfsleider je op basis van de voorkeur van zijn hond - en dus niet op basis van kwalificaties - een job zou weigeren? Zou je dat een geldige en aanvaardbare reden vinden?

ik zou al weigeren om voor ne zwarte of neger te willen werken , nu niet , morgen niet , nooit niet
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:17   #1262
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
ik zou al weigeren om voor ne zwarte of neger te willen werken , nu niet , morgen niet , nooit niet
Benieuwd hoe lang die principes zullen standhouden als je uitkering ervan zou afhangen.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:19   #1263
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dit emotioneel gewauwel is irrelevant. Een hond hoort niet thuis op de werkplaats. Punt.

Raf.
dat is in uw ogen ........ in mijn ogen horen negers en andere exotische beesten niet thuis in europa , maar horen die thuis in afrika
Oud 18 juni 2007, 16:20   #1264
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Benieuwd hoe lang die principes zullen standhouden als je uitkering ervan zou afhangen.

vrij lang , ik ben heel principieel .... en zeker daarin
Oud 18 juni 2007, 16:24   #1265
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Afmaken die hond. Als het geen maakbare hond is dan moet ie dood.

er zijn in 5 jaar geen problemen geweest met die hond ! en voor d'en eerste den beste neger zou die hond volgens jou dood moeten
Oud 18 juni 2007, 16:37   #1266
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Zou grappig zijn he, je gaat solliciteren voor een droomjob, je wordt aangenomen en de dag dat je start blijkt je rechtstreekse overste een neger te zijn
Of zoals wij meemaakten, de sector waar onze zaak bijhoort is bijna volledig in arabische handen, ik doe als nieuwe klant een bestelling bij een leverancier, hij levert omdat ik een Belgische naam heb want, zegt hij: "meestal zijn dat 'vremden' die dat doen he en hij werkt niet met 'vremden" Ik zwijg in alle talen.
Meneer levert en wordt ontvangen door mij en mijn arabische man, de leverancier een hoofd zoals een tomaat natuurlijk maar hij levert nog!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:44   #1267
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Zou grappig zijn he, je gaat solliciteren voor een droomjob, je wordt aangenomen en de dag dat je start blijkt je rechtstreekse overste een neger te zijn
Of zoals wij meemaakten, de sector waar onze zaak bijhoort is bijna volledig in arabische handen, ik doe als nieuwe klant een bestelling bij een leverancier, hij levert omdat ik een Belgische naam heb want, zegt hij: "meestal zijn dat 'vremden' die dat doen he en hij werkt niet met 'vremden" Ik zwijg in alle talen.
Meneer levert en wordt ontvangen door mij en mijn arabische man, de leverancier een hoofd zoals een tomaat natuurlijk maar hij levert nog!
In België gebeurt eerder het omgekeerde. Een moslimvrouw die weigert gewassen te worden door een verpleger, tijdens haar opname in het ziekenhuis, is een gekend voorbeeld.

Maar daar treedt niemand tegen op natuurlijk.

Paulus;
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:49   #1268
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Durf jij te twijfelen aan de verklaringen van de zwarte sollicitant ?
Die sollicitant heeft verklaard dat de hond naar hem blafte. Daaruit valt op geen enkele manier af te leiden dat de hond een probleem heeft met zwarten in het algemeen zoals de werkgever beweerde en al helemaal niet dat de hond ook zou bijten.

Citaat:
Waarschijnlijk heeft U al een kijkje gaan nemen bij de werkgever, ik niet. Ik zag enkel in de reportage dat de hond effectief in de grote afgesloten tuin zit, waar toevallig ook de hangar staat waarin gewerkt wordt. De eigenaar kan natuurlijk ook altijd zijn hangar afbreken, dan lijkt me het probleem volkomen opgelost: geen hangar, geen racistische werkgever!
Dan heb je slecht gekeken. Hij heeft wel degelijk een ruime tuin die afgesloten is van de rest van zijn domein.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:49   #1269
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In België gebeurt eerder het omgekeerde. Een moslimvrouw die weigert gewassen te worden door een verpleger, tijdens haar opname in het ziekenhuis, is een gekend voorbeeld.

Maar daar treedt niemand tegen op natuurlijk.

Paulus;
Paulus, mag ik nu heel eerlijk zijn? Verzorging door een verpleger zou me niet kunnen schelen maar (dus ook intiem) wassen? Ik zou me ook heel ongemakkelijk voelen.
En dat heeft niets te maken met het feit dat ik met een moslim getrouwd ben.
We zijn trouwens off topic.
Oud 18 juni 2007, 16:52   #1270
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:

beste , als ik 's avonds honger zou hebben en niks meer in huis dan zou ik nog geen pizza laten komen ............... gelijk die zotten me die auto's of brommerkes rijden echte zotten .......... ik laat ze wel komen als ik weet dat ze onderweg staan te flitsen
Oud 18 juni 2007, 16:55   #1271
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
beste , als ik 's avonds honger zou hebben en niks meer in huis dan zou ik nog geen pizza laten komen ............... gelijk die zotten me die auto's of brommerkes rijden echte zotten .......... ik laat ze wel komen als ik weet dat ze onderweg staan te flitsen
Begrijp ik het nu goed dat volgens jou alle pizzabestellers allochtonen zijn?
Alle pizzabestellers zijn zotten, dat is waar.
Oud 18 juni 2007, 16:57   #1272
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat de VDAB vrij om dat te controleren.
Waarom zou de VDAB dat in hemelsnaam moeten gaan controleren? Dat behoort helemaal niet tot haar takenpakket.

Citaat:
Elke hond, kan mensen zonder reden (zonder daadwerkelijke bedreiging) bijten.
Ongetwijfeld en dat is dan ook de reden waarom een hond sowieso al niet op de werkvloer thuis hoort. Los daarvan is het van deze hond al bekend dat hij dat doet. Die hoort er dus zeker niet thuis.

Citaat:
Er is van discriminatie geen sprake, gezien een gegronde reden (de veiligheid van de Nigeriaan) aan de basis ligt van de beslissing.
Jij kent duidelijk de antiracismewet niet. Van een gegronde reden is hier totaal geen sprake. Bovendien kan de eigenaar zijn honden zo'n gedrag perfect leren en vervolgens de hond als alibi voor zijn racisme gebruiken. Hier is zonder enige twijfel sprake van discriminatie.

Citaat:
De man beweert dat het na een kwartiertje niet meer leefbaar is van het geblaf en gejank van de hond mocht hij doen wat jij voorstelt. Bovenden is hij erg gehecht aan het dier. Ze zijn vrijwel altijd samen.
Die man kan veel beweren. En er bestaat ook nog zoiets als training. Gehecht zijn aan een hond is geen geldige reden voor discriminatie. Zou je het trouwens even aanvaardbaar vinden indien een werknemer eist zijn hond te mogen meebrengen omdat hij er zo aan gehecht is en die hond anders de hele buurt bij elkaar jankt? Of dat een werkzoekende een job weigert omdat hij zijn hond niet mag meenemen naar zijn werk?
Oud 18 juni 2007, 17:02   #1273
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waarom zou de VDAB dat in hemelsnaam moeten gaan controleren? Dat behoort helemaal niet tot haar takenpakket.

Ongetwijfeld en dat is dan ook de reden waarom een hond sowieso al niet op de werkvloer thuis hoort. Los daarvan is het van deze hond al bekend dat hij dat doet. Die hoort er dus zeker niet thuis.

Jij kent duidelijk de antiracismewet niet. Van een gegronde reden is hier totaal geen sprake. Bovendien kan de eigenaar zijn honden zo'n gedrag perfect leren en vervolgens de hond als alibi voor zijn racisme gebruiken. Hier is zonder enige twijfel sprake van discriminatie.

Die man kan veel beweren. En er bestaat ook nog zoiets als training. Gehecht zijn aan een hond is geen geldige reden voor discriminatie. Zou je het trouwens even aanvaardbaar vinden indien een werknemer eist zijn hond te mogen meebrengen omdat hij er zo aan gehecht is en die hond anders de hele buurt bij elkaar jankt? Of dat een werkzoekende een job weigert omdat hij zijn hond niet mag meenemen naar zijn werk?

dat is voordeel van baas te zijn he , net zoals mijn baas 's middags kan gaan eten , bedrijfswagen heeft , verlof neemt wanneer hij dat wilt , enz ........ kan je daar niet mee leven houdt niemand u tegen om op uw eigen te beginnen
Oud 18 juni 2007, 17:07   #1274
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat de VDAB hem met dat doel naar de werkgever stuurde.
Ah ? En dan kan hij lassen ?
Welwel, wist niet eens dat ze bij de RVA praktische proeven deden ?

Met andere woorden : waarvoer dient een sollicitaiegesprek dan nog ?
Dan moet dat ook verboden worden wegens dicriminerend.

Jongens toch *zucht*
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:11   #1275
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ah ? En dan kan hij lassen ?
Welwel, wist niet eens dat ze bij de RVA praktische proeven deden ?

Met andere woorden : waarvoer dient een sollicitaiegesprek dan nog ?
Dan moet dat ook verboden worden wegens dicriminerend.

Jongens toch *zucht*
Hij had jarenlange ervaring in die sector.
In een sollicitatiegesprek kan men trouwens al even moeilijk testen of hij kan lassen. Zeker als dit aan een gesloten poort plaatsvindt.
Oud 18 juni 2007, 17:13   #1276
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is voordeel van baas te zijn he , net zoals mijn baas 's middags kan gaan eten , bedrijfswagen heeft , verlof neemt wanneer hij dat wilt , enz ........ kan je daar niet mee leven houdt niemand u tegen om op uw eigen te beginnen
Itt wat jij schijnt te denken, hebben werkgevers zich ook aan bepaalde regels te houden. Eén ervan is dat men bij de aanwerving niet mag discrimineren op huidskleur wat hier wel gebeurt is.
Oud 18 juni 2007, 17:44   #1277
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Voor mij is het om het even wie het controleert. Van mij moet het zelfs niet gecontroleerd worden; ik geloof de man.Laat ons zeggen dat wie er aan twijfelt, het maar moet gaan controleren ipv te insinueren.

Citaat:
Dat is niet relevant. De hond is er Edina. En hij is er al vijf jaar. Hij voelt er zich heel er thuis en wordt beschouwd als lid van het gezin.
Ik weet het. Het hoort niet. Dieren horen in hun biotoop te leven, dat is juist. Maar of dat een relevant argument is?

Ik kan net zo goed stellen dat die Nigeriaan in Afrika hoort ipv in België, maar ik doe het niet. Die argumentatie te dom om dood te doen. Het is niet relevant of die hond daar thuishoort of niet. De situatie is wat ze is. Olifanten horen ook niet thuis in de zoo. Op dat niveau zit je ergens met je argumentatie van- het-niet-thuis-horen van de hond.

Citaat:
De veiligheid van de man is geen gegronde reden? Laat me niet lachen. Had hij de hond laten bijten terwijl hij wist dat de hond dat ging doen, dan pas ging de racistenbal aan het rollen gaan. Maar dat heeft de man niet gedaan. Hij heeft de sollicitant verwittigd en hem schriftelijk meegegeven wat de reden was, zodat de man niet in moeilijkheden zou komen als werkweigeraar of zo.

Citaat:
Die man kan veel beweren. En er bestaat ook nog zoiets als training.
We moeten er van uitgaan dat de man de waarheid spreekt alvorens hem te beschuldigen. Als je aan zijn woorden twijfelt, dan moet je het controleren. Maar dingen insinueren zonder enige grond is niet mijn manier van doen.
Citaat:
Gehecht zijn aan een hond is geen geldige reden voor discriminatie.
Dat is ook niet de reden dat hij opgeeft.

Citaat:
Zou je het trouwens even aanvaardbaar vinden indien een werknemer eist zijn hond te mogen meebrengen omdat hij er zo aan gehecht is en die hond anders de hele buurt bij elkaar jankt? Of dat een werkzoekende een job weigert omdat hij zijn hond niet mag meenemen naar zijn werk?
Dat is iets helemaal anders en dat weet je best. De werkgever in kwestie eist of weigert helemaal niks. Hij staat voor een keuze.

Ofwel kiest hij ervoor om zijn hond te muilkorven of vast te binden of op te sluiten of zelfs te doden voor een mogelijke paserende zwarte sollicitant, die zijn bekwaamheid nog moet bewijzen en misschien niet eens akkoord gaat met de arbeidsvoorwaarden...

Ofwel weigert hij de sollicitant met het oog op het gevaar voor hondebeten.

Het zou me verwonderen als hij daarover lang heeft moeten nadenken.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2007 om 17:46.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 18:01   #1278
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Waarom wil niemand de proef op de som nemen? Pak bijvoorbeeld Wouter Van Bellingen mee en kijk wat de hond doet. Bovendien komt zo Spirit ook nog eens in het nieuws. Laat Geert Lambert wel thuis, want de hond zou hem wel eens kunnen verwarren met die reuze-marshmallow uit Ghost Busters.

Laatst gewijzigd door Villa Comedia : 18 juni 2007 om 18:01.
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 18:05   #1279
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Begrijp ik het nu goed dat volgens jou alle pizzabestellers allochtonen zijn?
Alle pizzabestellers zijn zotten, dat is waar.

gaat nog niet over gastarbeiders , gaat enkel over het feit dat die bestellers rijden als zotten en ik daar niet wil aan meedoen en die bestellers niet maar de meeste van die pitta/pizza zaken zijn wel van gastarbeiders
Oud 18 juni 2007, 18:15   #1280
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is iets helemaal anders en dat weet je best. De werkgever in kwestie eist of weigert helemaal niks. Hij staat voor een keuze.

Ofwel kiest hij ervoor om zijn hond te muilkorven of vast te binden of op te sluiten of zelfs te doden voor een mogelijke paserende zwarte sollicitant, die zijn bekwaamheid nog moet bewijzen en misschien niet eens akkoord gaat met de arbeidsvoorwaarden...

Ofwel weigert hij de sollicitant met het oog op het gevaar voor hondebeten.

Het zou me verwonderen als hij daarover lang heeft moeten nadenken.

Paulus
Ofwel kiest de man ervoor om tijdens het sollicatiegesprek de hond op te sluiten in huis. Zo erg zal dat voor dat beest nu toch ook weer niet zijn. Of gaat het om een hond die 24/7 bij zijn baasje is?

Andy
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be