![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om hetzelfde te doen in België zit ik aan te hikken tegen een paar €100 000 voor een huizenblok. Citaat:
![]() |
![]() |
#262 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De mensen attent op iets maken is al een stap in de goede richting vind ik. Er moest maar eens iemand zijn die er wel wat aan kan doen. Ik doe niet meer dan zuinig met water omspringen en mijn medemens aan te zetten hetzelfde te doen. Dat zorgt natuurlijk niet voor meer water in Mexico, maar op niet decadente wijze omgaan met een grondstof waaraan mensen sterven door de afwezigheid ervan en die nu geen probleem vormt bij ons maar dat in de toekomst wel kan worden. Citaat:
![]() Onder andere de dingen die ik ook zette in de eerste post hier. Een soort wereldregering die op een deftige watervoorziening toeziet zou ideaal zijn. Verder zou ik beginnen met de installatie van desalinatiemachines om zeewater drinkbaar te maken. Rivieren zuiveren, veel strengere straffen zetten op vervuilingen. Smeltwater opvangen in waterbekkens, en aangezien het water anders toch in zee verdwijnt en daar mogelijk de golfstroom verstoort: waarom er niet wat water halen en verdelen over de plekken waar er een tekort heerst. Geen enkel toilet zou nog gespoeld mogen worden met drinkbaar water. Alles wat een mens uitscheidt aan water zou sowieso niet in het milieu mogen terechtkomen tout court door de medicijnen die men neemt die ons milieu verstoren, waardoor heel de wereld bv feminiseert en een hoop virussen en bacterieën resistent worden door respectievelijk de pil en antibioticaresten bv. Het waterbeheersysteem zou veel beter moeten voorbereid zijn op de huidige omstandigheden: lange periodes van droogtes die kunnen afgewisseld worden met periodes van plots hevige regenval. In België zitten we dan met het probleem dat het rioolwater met dit regenwater gemengd wordt. ![]() Enzovoort. Dat is het jammere. We hebben momenteel al alle technieken en middelen in huis om zelfs met 6 miljard bewoners de aarde een heel leefbare plaats te maken met eerlijke kansen voor iedereen, alleen wordt er niets gedaan. Met z'n allen toezien op onrechtvaardigheid en het afstevenen op een ramp. Hoe kunnen we? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 april 2007 om 21:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
|
![]() die van groen grossieren ook op het inspelen op de angsten van de mensen he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 juni 2007 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En een hoop mensen weigeren mee te werken in deze wens van jou. Grootindustrie, politici, religieuze idioten, en nog wat andere groepen met macht. Allen hebben ze hun eigen agenda, en duurzaam leven hoort er echt niet bij.
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() Sorry, dat was niet mijn bedoeling.
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
Al is het jammer om met zo'n partij vergeleken te worden. Ik denk dat de bedoeling van groen veeleer inspelen op de ratio is, dan op de emotie. Het is met ons verstand dat we moeten inzien dat we 't milieu zijn aan't vergallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan zitten we maar te janken over idiote luxeproblemen als staatshervormingen en kieskringen....terwijl de toekomst van onze kinderen wordt verkloot door onze eigen consumptiedrang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
En vooruitziend zijn op lange termijn is nooit het sterkste punt van onze soort geweest. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2007 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Da's weer zo'n uitspraak die op niets berust.
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
Bon, je hebt 'm nog te goed van me bij deze. Het in google opzoeken is wat moeilijk dus ik wacht op een boek.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook met bron vind ik het een uitspraak die op niets berust.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juni 2007 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
Ik mis /\|cazar trouwens. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
Omgekeerd mag je me dus ook geld geven en dan zal ik zorgen dat het goed terecht komt hoor. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allez: wat is lange termijn, wat is 'nooit het sterkste punt', waarin verschillen we van andere soorten daarin, enz. Mensen zijn rare beesten, vind ik, maar dat is ook niet experimenteel of empirisch te staven. Behalve dan dat we beesten zijn.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 juni 2007 om 12:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
Je mag me eraan herinneren moest je te lang niets horen.
![]() |
![]() |