Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2007, 16:16   #261
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat weet iedereen. Binnenkort kan India ook bij dat rijtje trouwens. Maar daar helpt u ze niet mee hé.
Doet U er iets aan? Geef me een paar €1000 en ik zorg dat een in Indiaas dorpje voor een bruikbaar waterbeheer.
Om hetzelfde te doen in België zit ik aan te hikken tegen een paar €100 000 voor een huizenblok.

Citaat:
Tja...
Overbevolking is idd een probleem. Maar enkele mensen van ons afschudden of hopen dat dat gebeurt lijkt me nu niet de meest ethische oplossing.
Enfin, het is geen probleem dat zich in 1-2-3 oplost dus ik denk dat we ons beter richten op andere mogelijke aspecten waar wel iets aan veranderd kan worden.
Wat wil U doen? Kernenergie afschaffen? Fossiele brandstofcentrales sluiten? Rationeel watergebruik promoten bij holbewoners?
Oud 28 april 2007, 21:53   #262
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Doet U er iets aan? Geef me een paar €1000 en ik zorg dat een in Indiaas dorpje voor een bruikbaar waterbeheer.
Om hetzelfde te doen in België zit ik aan te hikken tegen een paar €100 000 voor een huizenblok.
Dat geldt ook voor mij.
De mensen attent op iets maken is al een stap in de goede richting vind ik. Er moest maar eens iemand zijn die er wel wat aan kan doen.
Ik doe niet meer dan zuinig met water omspringen en mijn medemens aan te zetten hetzelfde te doen. Dat zorgt natuurlijk niet voor meer water in Mexico, maar op niet decadente wijze omgaan met een grondstof waaraan mensen sterven door de afwezigheid ervan en die nu geen probleem vormt bij ons maar dat in de toekomst wel kan worden.

Citaat:
Wat wil U doen? Kernenergie afschaffen? Fossiele brandstofcentrales sluiten? Rationeel watergebruik promoten bij holbewoners?
Eh, elk van deze dingen zo'n beetje ja.
Onder andere de dingen die ik ook zette in de eerste post hier.
Een soort wereldregering die op een deftige watervoorziening toeziet zou ideaal zijn.
Verder zou ik beginnen met de installatie van desalinatiemachines om zeewater drinkbaar te maken.
Rivieren zuiveren, veel strengere straffen zetten op vervuilingen. Smeltwater opvangen in waterbekkens, en aangezien het water anders toch in zee verdwijnt en daar mogelijk de golfstroom verstoort: waarom er niet wat water halen en verdelen over de plekken waar er een tekort heerst.
Geen enkel toilet zou nog gespoeld mogen worden met drinkbaar water. Alles wat een mens uitscheidt aan water zou sowieso niet in het milieu mogen terechtkomen tout court door de medicijnen die men neemt die ons milieu verstoren, waardoor heel de wereld bv feminiseert en een hoop virussen en bacterieën resistent worden door respectievelijk de pil en antibioticaresten bv.
Het waterbeheersysteem zou veel beter moeten voorbereid zijn op de huidige omstandigheden: lange periodes van droogtes die kunnen afgewisseld worden met periodes van plots hevige regenval. In België zitten we dan met het probleem dat het rioolwater met dit regenwater gemengd wordt.

Enzovoort.
Dat is het jammere. We hebben momenteel al alle technieken en middelen in huis om zelfs met 6 miljard bewoners de aarde een heel leefbare plaats te maken met eerlijke kansen voor iedereen, alleen wordt er niets gedaan. Met z'n allen toezien op onrechtvaardigheid en het afstevenen op een ramp. Hoe kunnen we?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 april 2007 om 21:56.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 10:27   #263
Groentje-18

Standaard

Citaat:
05/06 Drinkwatertekort voor 4 miljoen mensen in zuidwesten China

Door een langdurige droogteperiode is voor 4 miljoen mensen in de provincie Sichuan, in het zuidwesten van China, een drinkwatertekort ontstaan. Ook voor rond de 4,5 miljoen stuks vee is er niet genoeg water.
Zo'n tachtig steden of regio's in Sichuan zouden met het watertekort kampen.
Oud 6 juni 2007, 11:53   #264
Tegendradigaard

Standaard

die van groen grossieren ook op het inspelen op de angsten van de mensen he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 juni 2007 om 11:53.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 11:46   #265
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Toch doen ze nog heel erg onder voor de partij der angst, het Vlaams Belang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 12:59   #266
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Onder andere de dingen die ik ook zette in de eerste post hier.
Een soort wereldregering die op een deftige watervoorziening toeziet zou ideaal zijn.
Tof, wereldregeringen voor elk probleempje en ideologietje. Je hebt de les van België goed geleerd. Werk voor iedereen door het ambtenarenkorps tot in het belachelijke te vergroten.

Citaat:
Verder zou ik beginnen met de installatie van desalinatiemachines om zeewater drinkbaar te maken.
Aangezien je net alle grootschalige energiewinning hebt afgeschaft, en alleen stuwmeren overhoud, met welke electriciteit ga je die desalinisatieapparaten laten werken? Iedereen fietsen en zwengelen?

Citaat:
Rivieren zuiveren, veel strengere straffen zetten op vervuilingen.
Kan niemand tegen zijn. Maar, het uitbaggeren van historisch vervuild slib uit de rivieren kost bergen energie. Het voorkomen van loosbaar afval kost ook energie met hopen. En levert nog steeds afval op wat niet zomaar op de stortplaats gegooid kan worden. Hoe gaan we die energie opwekken, en aangezien we het afval niet kunnen vermijden zonder met zijn allen holbewoner te worden, waar wil je daarmee naar toe?

Citaat:
Smeltwater opvangen in waterbekkens, en aangezien het water anders toch in zee verdwijnt en daar mogelijk de golfstroom verstoort: waarom er niet wat water halen en verdelen over de plekken waar er een tekort heerst.
Prachtidee. Gaan we effe het albedo van de aarde aanpassen zodanig het nog warmer word.... Effe de grootste warmteweerkaatser van de aarde weghalen, de poolkappen.

Citaat:
Geen enkel toilet zou nog gespoeld mogen worden met drinkbaar water.
Ben ik mee akkoord. En het komt wel in orde, althans, hier in huis.

Citaat:
Alles wat een mens uitscheidt aan water zou sowieso niet in het milieu mogen terechtkomen
Als 1 stam holbewoners in de Schelde schijt en zeikt, is dat helemaal geen probleem. Als er 1 miljoen modern levende consumenten in de Schelde zeikt en schijt, is dat een milieuramp.
Citaat:
Tout court door de medicijnen die men neemt die ons milieu verstoren, waardoor heel de wereld bv feminiseert en een hoop virussen en bacterieën resistent worden door respectievelijk de pil en antibioticaresten
Geneesmiddelen en voorbehoedsmiddelen verbieden? of meer energie steken in de waterzuivering? Energie die je net hebt afgeschaft....

Citaat:
Het waterbeheersysteem zou veel beter moeten voorbereid zijn op de huidige omstandigheden: lange periodes van droogtes die kunnen afgewisseld worden met periodes van plots hevige regenval. In België zitten we dan met het probleem dat het rioolwater met dit regenwater gemengd wordt.
Zijn we mee bezig. Helaas is het sterk politiek en zakkenvullerig gebonden. Aquafin en de Belgische staat zijn echt wel 2 dozijn handen in onze zakken.

Citaat:
Enzovoort.
Dat is het jammere. We hebben momenteel al alle technieken en middelen in huis om zelfs met 6 miljard bewoners de aarde een heel leefbare plaats te maken met eerlijke kansen voor iedereen, alleen wordt er niets gedaan. Met z'n allen toezien op onrechtvaardigheid en het afstevenen op een ramp. Hoe kunnen we?
Neen, we hebben die techniek niet. Niet om 6 miljard mensen een levenswijze te geven die U en ik als normaal beschouwen. Trouwens, 6 miljard holbewoners is ook een onhoudbare milieubelasting. We zouden als een zwerm sprinkhanen alles opvreten.
En een hoop mensen weigeren mee te werken in deze wens van jou. Grootindustrie, politici, religieuze idioten, en nog wat andere groepen met macht. Allen hebben ze hun eigen agenda, en duurzaam leven hoort er echt niet bij.
Oud 7 juni 2007, 14:07   #267
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Sorry, dat was niet mijn bedoeling.
Oud 7 juni 2007, 14:49   #268
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toch doen ze nog heel erg onder voor de partij der angst, het Vlaams Belang.
Touché.

Al is het jammer om met zo'n partij vergeleken te worden.
Ik denk dat de bedoeling van groen veeleer inspelen op de ratio is, dan op de emotie.
Het is met ons verstand dat we moeten inzien dat we 't milieu zijn aan't vergallen.
Oud 7 juni 2007, 22:25   #269
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Touché.

Al is het jammer om met zo'n partij vergeleken te worden.
Ik denk dat de bedoeling van groen veeleer inspelen op de ratio is, dan op de emotie.
Het is met ons verstand dat we moeten inzien dat we 't milieu zijn aan't vergallen.
Iedere verstandige mens weet dat indien we niet iets doen om ons milieu te redden dat we straks onszelf ook aan het vernietigen zijn.

En dan zitten we maar te janken over idiote luxeproblemen als staatshervormingen en kieskringen....terwijl de toekomst van onze kinderen wordt verkloot door onze eigen consumptiedrang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 22:40   #270
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere verstandige mens weet dat indien we niet iets doen om ons milieu te redden dat we straks onszelf ook aan het vernietigen zijn.

En dan zitten we maar te janken over idiote luxeproblemen als staatshervormingen en kieskringen....terwijl de toekomst van onze kinderen wordt verkloot door onze eigen consumptiedrang.
U kunt mss beginnen met loon in te leveren, zodat die drang beter in bedwang kan gehouden worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:28   #271
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Komisch voor degenen die het doorhebben, of om te huilen.
En vooruitziend zijn op lange termijn is nooit het sterkste punt van onze soort geweest.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2007 om 21:28.
Oud 18 juni 2007, 21:34   #272
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vooruitziend zijn op lange termijn is nooit het sterkste punt van onze soort geweest.
Da's weer zo'n uitspraak die op niets berust.
Oud 18 juni 2007, 22:37   #273
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Da's weer zo'n uitspraak die op niets berust.
Je moet weer een bron hebben zeker en dat het een uitspraak is van een professor is niet voldoende?
Bon, je hebt 'm nog te goed van me bij deze. Het in google opzoeken is wat moeilijk dus ik wacht op een boek.
Oud 19 juni 2007, 07:11   #274
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je moet weer een bron hebben zeker
Ook met bron vind ik het een uitspraak die op niets berust.

Citaat:
en dat het een uitspraak is van een professor is niet voldoende?
Maar allez...ben je nu ernstig?

Citaat:
Bon, je hebt 'm nog te goed van me bij deze. Het in google opzoeken is wat moeilijk dus ik wacht op een boek.
Bespaar je de moeite hoor, ik zal de uitspraak niet meer zin vinden hebben omdat ie ergens in een boek staat.
Oud 19 juni 2007, 08:05   #275
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar Bekijk bericht
Ik begrijp je uitgangspunt, maar kan je een link geven naar wat referenties, ik ben geen waterexpert maar het zou toch wel frappant zijn moesten onze aquifers ( in noord europa ) de uitputting nabij zijn.

Watertekort wordt een probleem dat alle andere problemen zal overstijgen, nu al zie je een steeds snellere desertificatie optreden in de wereld. Zelfs delen van Zuid Spanje dreigen voorgoed veranderd te worden in een woestijn.

In Peking moet men al tot 2 km diep boren om nog aan grondwater te geraken. Vooral China wordt geconfronteerd met grenzen aan haar groei, nu al is de druk op haar leefmilieu gigantisch, wat zal dat geven als de rest van het miljard chinezen ook iedere dag een bad wil nemen . //

Mad max ///
men draait als meer dan 40 jaar lang "spagetti-westerns" in Zuid-Spanje, op sommige plaatsen in het binnenland (ver van de toeristische gebieden) is het een echte woestenij, kurkdroog, snikheet....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 12:01   #276
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ook met bron vind ik het een uitspraak die op niets berust.

Maar allez...ben je nu ernstig?

Bespaar je de moeite hoor, ik zal de uitspraak niet meer zin vinden hebben omdat ie ergens in een boek staat.
Als een uitspraak een conclusie is die zich uit experimenteel of empirisch onderzoek opdringt lijkt die mij wel op iets te berusten... Nu ja, dat is mijn mening en jij hebt natuurlijk het recht daar anders over te denken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juni 2007 om 12:04.
Oud 19 juni 2007, 12:03   #277
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
men draait als meer dan 40 jaar lang "spagetti-westerns" in Zuid-Spanje, op sommige plaatsen in het binnenland (ver van de toeristische gebieden) is het een echte woestenij, kurkdroog, snikheet....
Inderdaad, en aan de randen wordt de schijn van de overvloed hoog opgehouden zodat de toeristen het water vrolijk kunnen verkwisten.

Ik mis /\|cazar trouwens.
Oud 19 juni 2007, 12:08   #278
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik hoop dat ik tegen die tijd niet ontmoedigd ben of dat mijn mening hierover niet veranderd is, maar als ik het geld heb wil ik er zeker iets aan doen. Alle kleine beetjes kunnen een verschil maken, en als je vijf mensen aan iets kan helpen en daardoor hun leven makkelijker maakt zijn er dat vijf.

Omgekeerd mag je me dus ook geld geven en dan zal ik zorgen dat het goed terecht komt hoor.
Oud 19 juni 2007, 12:10   #279
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als een uitspraak een conclusie is die zich uit experimenteel of empirisch onderzoek opdringt lijkt die mij wel op iets te berusten... Nu ja, dat is mijn mening en jij hebt natuurlijk het recht daar anders over te denken.
Ik zie niet in hoe
Citaat:
gesteund kan zijn op experimenteel of empirisch onderzoek.

Allez: wat is lange termijn, wat is 'nooit het sterkste punt', waarin verschillen we van andere soorten daarin, enz.

Mensen zijn rare beesten, vind ik, maar dat is ook niet experimenteel of empirisch te staven. Behalve dan dat we beesten zijn.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 juni 2007 om 12:11.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 12:40   #280
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe
gesteund kan zijn op experimenteel of empirisch onderzoek.

Allez: wat is lange termijn, wat is 'nooit het sterkste punt', waarin verschillen we van andere soorten daarin, enz.

Mensen zijn rare beesten, vind ik, maar dat is ook niet experimenteel of empirisch te staven. Behalve dan dat we beesten zijn.
Zoals ik zei: ik heb dat boek nu niet en daar ik weinig vond op google ga ik veiligheidshalve erover zwijgen daar ik niet meer zeker weet hoe het precies zat.
Je mag me eraan herinneren moest je te lang niets horen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be