![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou dat maar niet teveel hopen als ik u was. U zou wel eens op de (koude) koffie kunnen komen. Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2007 om 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Europees Commissaris
|
Hangt gewoon af van de provincie, in bepaalde provincies moest je meer halen om een zetel binnen te halen. Misschien ligt het daaraan?
|
|
|
#103 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zo weet ik dat twee dagen voor de verkiezingen Jan Renders serieus in zijn wiek was geschoten omdat Vandeurzen voor Audit 07 Vervotte en... De Wever had meegebracht. Daar kon hij niet bepaald om lachen.
Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 16 juni 2007 om 16:58. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#105 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Het VB wilt wel comprimisse sluiten maar ze mogen niet door het ondemocratische cordon sanitair |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
laat ze maar doen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#109 |
|
Minister
|
Dat draait net om compromissen. Als het VB zijn eisen op sommige vlakken inbind en dat zijn heus niet de vlaamse eisen hoor dan is men tot een compromis gekomen. Maar blijkbaar wil het VB onder geen beding compromissen sluiten dus tja.
|
|
|
#110 |
|
Banneling
|
Verhofstadt zei toch eens:
"Mijn geknoei zal afgemeten worden aan het succes van het VB" ? Een prachtige handleiding voor de volgende regeringen. |
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Minister
|
Citaat:
edit: 2 motten zelfs op rij.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 19 juni 2007 om 20:36. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wanneer haalde de laatste 8 jaar het VB MINDER stemmen? Vergelijk eens de cijfers van het VB bij het BEGIN van zijn regeringsperiode met die op het einde? Zulke "motten" daar DROMEN de meeste van
|
|
|
|
#113 |
|
|
Geen compromissen die lijnrecht ingaan tegen belangrijke programmapunten. Dus geen bedrog tov de kiezers.
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een aantal zullen voor cd&v/n-va gekozen hebben omwille van de stoere uitspraken van Leterme richting staatshervorming en inburgering van migranten. Anderzijds was er Dedecker die het voordeel heeft niet achter een Cordon vast te zitten en stilletjes aan pijn kan doen door kiezers weg te vreten. Toch geloof ik in het feit dat eenmanspartijen geen lang leven geschoren zijn in de politiek. Trouwe kiezers: 10 �* 15% het zit hem in die horde twijfelaars en zwevende kiezers, voor die mensen heb je een trigger nodig net voor de verkiezingen (zoals een proces) en moet je zien dat je het thema kunt bepalen voor de verkiezingen. In 2004 was dat vrije meningsuiting en nu draaide het om kanseliersverkiezingen en andere thema's. Toch heeft het VB goed zijn best gedaan oa met de zonder jihad straat en dergelijke om veel in het nieuws te komen. Ik zie veel talent rondlopen zoals Bart Debie, Guy D'haeseleer (stemmenkanon Ninove en Oost-Vlaanderen, Bruno Valkeniers,... |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
LDD is in ieder geval aan het groeien. Bij het VB is het wat minder als ik het goed begrijp. De Mortselse gemeenteraadsleden Patrick Ghys en Judy Theus zijn overgelopen naar de LDD. Naar hun zeggen wegens het strenge vreemdelingenstandpunt van het VB. Het VB houdt in Mortsel nog 4 zetels over. Laatst gewijzigd door system : 22 juni 2007 om 10:49. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
CD&v is niet zo Vlaams als ge denkt !! Dat zal blijken uit al de niet-splitsingen onder Leterme !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
Vooreerst is het huidig VB-vreemdelingenstandpunt perfect verdedigbaar. Overstappen naar een andere partij om daar gemakkelijker aan een zeteltje te geraken is de drijfveer. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sindsdien is men aan het zwalpen, heeft men het eigen profiel laten verwateren, net als de andere partijen. Als een ex-VB'er en een ex-SP.A'ster op dezelfde lijst opkomen voor de verkiezingen, dan is er toch iets mis met SP.A en VB?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juli 2007 om 23:22. |
|||||||
|
|
|
|
|
#120 | |
|