Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2007, 21:05   #101
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

[QUOTE
Mijn gedacht: hoe meer de tegenstrevers van het VB deze uitslag (en de vorige) vergelijken met 2004 hoe legitiemer de vergelijking van het VB in 2009 met 2007 zal zijn.
Ikzelf zal zeer tevreden zijn als het VB volgende keer een 20% haalt. Dat zal dan in de logika die de linkies hanteren een serieuse overwinning zijn want we halen weer een percentje meer...
Ik hoop dan ook dat LDD tot een dikke 10% kan groeien.
quote]

Ik zou dat maar niet teveel hopen als ik u was. U zou wel eens op de (koude) koffie kunnen komen.

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2007 om 21:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:55   #102
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen heb ik mij wat laten informeren over die verloren zetel. Eigenlijk was het zo dat bij de vorige verkiezingen het reeds kantje-boord was om die zetel binnen te halen. 't Was een zaak van slechts enkele stemmen.
Hangt gewoon af van de provincie, in bepaalde provincies moest je meer halen om een zetel binnen te halen. Misschien ligt het daaraan?
Oud 16 juni 2007, 16:57   #103
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Citaat :
Het ACW zal zwaar wegen op het beleid van de CD&V. Ze kunnen ook niet anders met de hete adem van de vermoedelijk overwegende "linkse" oppositie op federaal niveau.
----------------------------
De hete adem van de Vlaamse kiezer niet vergeten.
Die van Spa en Vld waren dit blijkbaar vergeten.(dikke vriendjes met Wallonie)

Enne...de Cdv haalt haar kiezers in Vlaanderen, niet in apenland.

Als het ACW de Cdv gaat voorschrijven zal

- De Nva gauw afscheuren
- De rechtervleugel-kiezers andere oorden opzoeken.
Hoelang zeg ik al niet dat het ACW wel eens het einde zou kunnen betekenen van de CD&V zelf?
Zo weet ik dat twee dagen voor de verkiezingen Jan Renders serieus in zijn wiek was geschoten omdat Vandeurzen voor Audit 07 Vervotte en... De Wever had meegebracht.
Daar kon hij niet bepaald om lachen.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 16 juni 2007 om 16:58.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 17:02   #104
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat lijst Dedecker met gemak de kiesdrempel haalt en het CAP slechts 0,3% haalt?

Waarom heeft Leterme de verkiezingen gewonnen? Omdat hij enkele scherpe beloften gedaan heeft over meer Vlaamse autonomie en over justitie.

Ik ontken trouwens dat paars een liberaal beleid heeft gevoerd.
Waarop CAP en PVDA+ geen stemmen binnenhalen? Kijk naar de tanende uitslag van links en je snapt het meteen: mensen krijgen meer en meer het op hun heupen als het woord "vakbond" valt, en ze lopen blauw aan als er ALWEER ergens gestaakt wordt. Vind dan nog maar eens medestanders...
Oud 16 juni 2007, 22:03   #105
ronaneke2070
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Het VB heeft al jaren macht maar wenst die niet te gebruiken door geen compromissen te willen/kunnen sluiten. En dat is waar politiek rond draait.
Als het VB succesvol wil zijn dan zullen ze de partijlijn die Dillen en Dewinter hebben uitgezet moeten verlaten.

Het VB wilt wel comprimisse sluiten maar ze mogen niet door het ondemocratische cordon sanitair
ronaneke2070 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 22:03   #106
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Hoelang zeg ik al niet dat het ACW wel eens het einde zou kunnen betekenen van de CD&V zelf?
Veel te lang. Onderschat de macht van de vakbond niet.
Waarom was JMDD niet welkom?

je hebt blijkbaar een zeer kort geheugen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 23:19   #107
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Zo weet ik dat twee dagen voor de verkiezingen Jan Renders serieus in zijn wiek was geschoten omdat Vandeurzen voor Audit 07 Vervotte en... De Wever had meegebracht.
Daar kon hij niet bepaald om lachen.
ACW is heel sterk binnen de CD&v-Politiek ! net als de FGTB binnen de PS ! dat leidt tot inmenging !

laat ze maar doen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 18:45   #108
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Vlaams Belang gaat vooruit in vergelijking met 2003 met één %, maar verliest tegelijkertijd één zetel in Antwerpen.

Reden 1 : meer "nieuwe" kiezers, vooral dan ook minder Vlaamse kiezers...
Minder vlaamse kiezers? Djeez dit is nu echt het zieligste excuus. Er in decennia nog nooit zo vlaams gestemd
Oud 19 juni 2007, 18:48   #109
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronaneke2070 Bekijk bericht
Het VB wilt wel comprimisse sluiten maar ze mogen niet door het ondemocratische cordon sanitair
Dat draait net om compromissen. Als het VB zijn eisen op sommige vlakken inbind en dat zijn heus niet de vlaamse eisen hoor dan is men tot een compromis gekomen. Maar blijkbaar wil het VB onder geen beding compromissen sluiten dus tja.
Oud 19 juni 2007, 18:53   #110
Don Quichote
Banneling

Standaard

Verhofstadt zei toch eens:

"Mijn geknoei zal afgemeten worden aan het succes van het VB" ?

Een prachtige handleiding voor de volgende regeringen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 20:35   #111
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Verhofstadt zei toch eens:

"Mijn geknoei zal afgemeten worden aan het succes van het VB" ?

Een prachtige handleiding voor de volgende regeringen.
Wel Verhofstadt mag dus met een pluim gaan lopen, want het is toch tijdens zijn regeerperiode dat het Vb een zwaar mot heeft gekregen.

edit:

2 motten zelfs op rij.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 19 juni 2007 om 20:36.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 04:17   #112
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wel Verhofstadt mag dus met een pluim gaan lopen, want het is toch tijdens zijn regeerperiode dat het Vb een zwaar mot heeft gekregen.

edit:

2 motten zelfs op rij.
?? jij kan toch ook nooit eens de waarheid zien he:

Wanneer haalde de laatste 8 jaar het VB MINDER stemmen?
Vergelijk eens de cijfers van het VB bij het BEGIN van zijn regeringsperiode met die op het einde?

Zulke "motten" daar DROMEN de meeste van

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 08:40   #113
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat draait net om compromissen. Als het VB zijn eisen op sommige vlakken inbind en dat zijn heus niet de vlaamse eisen hoor dan is men tot een compromis gekomen. Maar blijkbaar wil het VB onder geen beding compromissen sluiten dus tja.
Geen compromissen die lijnrecht ingaan tegen belangrijke programmapunten. Dus geen bedrog tov de kiezers.
Oud 21 juni 2007, 05:04   #114
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
[
Reden 3 : Vlaams Belang heeft nog steeds een massa trouwe kiezers, maar een aantal twijfelaars, onbeslisten kozen zeker voor LDD, vandaar de grote verrassing van het verkiezingsresultaat van LDD. De peilingen gaven nergerns de overschrijding van de kiesdrempel met amper 2 �* 3 %.
Trouw 10

Twijfelaars 999.990
Ik ben het deels eens met je analyse maar niet je cijfermateriaal
Een aantal zullen voor cd&v/n-va gekozen hebben omwille van de stoere uitspraken van Leterme richting staatshervorming en inburgering van migranten.

Anderzijds was er Dedecker die het voordeel heeft niet achter een Cordon vast te zitten en stilletjes aan pijn kan doen door kiezers weg te vreten.
Toch geloof ik in het feit dat eenmanspartijen geen lang leven geschoren zijn in de politiek.
Trouwe kiezers: 10 �* 15%

het zit hem in die horde twijfelaars en zwevende kiezers, voor die mensen heb je een trigger nodig net voor de verkiezingen (zoals een proces) en moet je zien dat je het thema kunt bepalen voor de verkiezingen. In 2004 was dat vrije meningsuiting en nu draaide het om kanseliersverkiezingen en andere thema's. Toch heeft het VB goed zijn best gedaan oa met de zonder jihad straat en dergelijke om veel in het nieuws te komen.
Ik zie veel talent rondlopen zoals Bart Debie, Guy D'haeseleer (stemmenkanon Ninove en Oost-Vlaanderen, Bruno Valkeniers,...
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 10:47   #115
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

[QUOTE
Mijn gedacht: hoe meer de tegenstrevers van het VB deze uitslag (en de vorige) vergelijken met 2004 hoe legitiemer de vergelijking van het VB in 2009 met 2007 zal zijn.
Ikzelf zal zeer tevreden zijn als het VB volgende keer een 20% haalt. Dat zal dan in de logika die de linkies hanteren een serieuse overwinning zijn want we halen weer een percentje meer...
Ik hoop dan ook dat LDD tot een dikke 10% kan groeien.

LDD is in ieder geval aan het groeien. Bij het VB is het wat minder als ik het goed begrijp. De Mortselse gemeenteraadsleden Patrick Ghys en Judy Theus zijn overgelopen naar de LDD. Naar hun zeggen wegens het strenge vreemdelingenstandpunt van het VB. Het VB houdt in Mortsel nog 4 zetels over.

Laatst gewijzigd door system : 22 juni 2007 om 10:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 07:32   #116
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder vlaamse kiezers? Djeez dit is nu echt het zieligste excuus. Er in decennia nog nooit zo vlaams gestemd
in BHV gaan wel meer dan 20.000 Vlaamse stemmen verloren en komen er 20.000 franstaligen stemmen bij !!

CD&v is niet zo Vlaams als ge denkt !! Dat zal blijken uit al de niet-splitsingen onder Leterme !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 28 juni 2007, 07:34   #117
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik ben het deels eens met je analyse maar niet je cijfermateriaal
Een aantal zullen voor cd&v/n-va gekozen hebben omwille van de stoere uitspraken van Leterme richting staatshervorming en inburgering van migranten.

Anderzijds was er Dedecker die het voordeel heeft niet achter een Cordon vast te zitten en stilletjes aan pijn kan doen door kiezers weg te vreten.
Toch geloof ik in het feit dat eenmanspartijen geen lang leven geschoren zijn in de politiek.
Trouwe kiezers: 10 �* 15%

het zit hem in die horde twijfelaars en zwevende kiezers, voor die mensen heb je een trigger nodig net voor de verkiezingen (zoals een proces) en moet je zien dat je het thema kunt bepalen voor de verkiezingen. In 2004 was dat vrije meningsuiting en nu draaide het om kanseliersverkiezingen en andere thema's. Toch heeft het VB goed zijn best gedaan oa met de zonder jihad straat en dergelijke om veel in het nieuws te komen.
Ik zie veel talent rondlopen zoals Bart Debie, Guy D'haeseleer (stemmenkanon Ninove en Oost-Vlaanderen, Bruno Valkeniers,...
als Leterme en JMDD niets doen worden ze in juni 2009 weggeblazen !
Oud 28 juni 2007, 07:53   #118
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
LDD is in ieder geval aan het groeien. Bij het VB is het wat minder als ik het goed begrijp. De Mortselse gemeenteraadsleden Patrick Ghys en Judy Theus zijn overgelopen naar de LDD. Naar hun zeggen wegens het strenge vreemdelingenstandpunt van het VB. .
Dat is larie en apekool.
Vooreerst is het huidig VB-vreemdelingenstandpunt perfect verdedigbaar.
Overstappen naar een andere partij om daar gemakkelijker aan een zeteltje te geraken is de drijfveer.
Oud 1 juli 2007, 23:22   #119
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Komaan zeg, aan de topicstarter, met dergelijke topic maakt u de partij belachelijk. In 2004 kon je dat zeggen op electorale basis dan toch, maar vandaag toch niet.

1. De partij heeft meer dan 5 % verloren tegenover de topwaarde (het gaat hier om meer dan 150 000 kiezers).

2. De partij heeft momenteel een veel te beperkte en te zwakke militante basis.

Net zoals Herr Oberst wil ik dat Vlaams Belang veel meer nog dan nu gaat evolueren naar een zweeppartij, maar dan moet de partij investeren in een duidelijke militante basis die durft de straat opkomen. Het VMO kan hier als voorbeeld dienen.

Die militante basis moet de mindering in electorale slagkracht opvangen.

Ik zeg nogmaals ofwel wordt het Vlaams Belang een zweeppartij met een harde radicale basis die kan wegen op het beleid, ofwel wordt de partij salonfähig rechts en moet men maar meedoen met Dedecker, om op termijn een aantal goede punten te realiseren via machtsdeelname.

De weg waar het Vlaams Belang in gesukkeld is, na het debacle van Verstrepen, is een doodlopende straat, noch mossel, noch vis.
Proficiat, beste Max! Je hebt je titel van intelligentste VB'er van het forum nogmaals verdiend. Nietzsche zei ooit dat een overwinning gevaarlijker is dan een nederlaag en de overwinning van 2004 heeft het VB grote schade berokkkend.

Sindsdien is men aan het zwalpen, heeft men het eigen profiel laten verwateren, net als de andere partijen. Als een ex-VB'er en een ex-SP.A'ster op dezelfde lijst opkomen voor de verkiezingen, dan is er toch iets mis met SP.A en VB?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juli 2007 om 23:22.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 08:58   #120
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
LDD is in ieder geval aan het groeien. Bij het VB is het wat minder als ik het goed begrijp. De Mortselse gemeenteraadsleden Patrick Ghys en Judy Theus zijn overgelopen naar de LDD. Naar hun zeggen wegens het strenge vreemdelingenstandpunt van het VB. Het VB houdt in Mortsel nog 4 zetels over.
20 jaar lid zijn van een partij met een huidig vreemdeligenstandpunt dat eigenlijk door de meerderheid van de Vl aanvaard wordt, en dan plots ontdekken dat men 'wegens het strenge vreemdelingenstandpunt' overstapt als de kansen op een mandaat daar beter zijn.
Lijkt me eerder onwaarschijnlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be