Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2007, 13:20   #241
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Kartelvorming zal er - gelukkig - niet van komen, maar samenwerking kan m.i. nog steeds, temeer daar JMDD wel weet wanneer hij wat moet inbinden zonder daarom zijn waarden en overtuigingen overboord te gooien.
Het is niet tegen de LDD dat de andere partijen een afkeer hebben maar wel tegen de persoon De Decker op zich.
Let maar op, niemand gaat met die man in zee en dat heeft niets te maken met zijn standpunten.
De man is een overbeterlijke ruziestoker, ook ten tijde van zijn sportcarriere was dat al zo.
Ik kan je nu al zeggen dat in toekomst ook in zijn eigen partij de overmijdelijke ambras zal komen, juist omdat hij geen ploegspeler is maar wel iemand die altijd zijn gelijk wil halen.
Bij het oprichten van zijn partij gaf tv1 enkele sfeerbeelden hoe het er aan toe ging in achter de schermen en daaruit bleek al dat hij en hij alleen het voor het zeggen wilde hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 20:31   #242
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Maar je partij gelooft dat wel oprecht, getuige de conflictstrategie en de weigering tot compromissen dat zij gebruiken...

Ik heb die vraag anders wel al beantwoord. LDD wil in de eerste plaats meer Vlaamse bevoegdheid, met België als dat kan, zonder als dat moet. Ik heb op dit forum altijd hooggehouden dat ik geen romantische vaandeldrager ben die zich verschuilt achter de middeleeuwse kaart van Europa.

Mijn nick dateert nog uit de tijd dat ik jong en onbezonnen was en geloofde dat Vlaanderen zonder meer onafhankelijk kan zijn.
Ondertussen ben ik ver genoeg om te beseffen dat het uiteindelijk niet de vlag is waar ik achter loop maar dat het enige wat ik wil een mooie toekomst is voor mij én toekomstige generaties, of dat nu in Vlaanderen, België of Europa is. Als besef ik wel dat in het huidige Belgische stelsel daar weinig ruimte voor is én dat de traditionele partijen daar ook weinig aan willen veranderen.

D?*t besef, mijn republikeinse overtuiging én liberale instelling, doen mij voor LDD kiezen. Ben ik zo duidelijk genoeg?

Heel even analiseren he: Mét Belgie als het KAN, zonder als het MOET!

Daar spreekt niet echt een flamingant he. Laten we dat eens omdraaien he, dan zie je wat ik bedoel:

Een WAAL, die ziet dat stilaan Belgie uiteenvalt zal zeggen: Met Belgie als het KAN, zonder als het moet... (als het niet anders kan he... omdat hij daar géén macht over geeft)

Dus: zolang we Belgie KUNNEN heelhouden, doen we dat, als het NIET MEER KAN, tja, dan MOETEN we alleen werder he...

Nee, ik kan me meer flamingantische uitspraken voorstellen voor iemand die zogezegd voor de splitsing zou zijn...

Wel zijn er BINNEN zijn partij andere ideeën. Maar, net zoals bij andere partijen, geldt de particratie, de heerschappij van DD himself: ZIJN slogan en géén andere...

Jammer

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 20:55   #243
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kartelvorming zal er - gelukkig - niet van komen, maar samenwerking kan m.i. nog steeds, temeer daar JMDD wel weet wanneer hij wat moet inbinden zonder daarom zijn waarden en overtuigingen overboord te gooien.
Gelukkig dat je niet meer jong en onervaren bent.....
DD weet mss wel wanneer hij wat moet inbinden, maar niet wanneer hij moet inbinden....
DD is gewoon een goedkoop uitvluchtje om niet over het VB te moeten praten (deze week toch).
Oud 11 juni 2007, 22:07   #244
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Dewever blijft maar een muisje in de politiek, weliswaar een dik muisje

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 22:20   #245
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dedecker is zo omkoopbaar als maar zijn kan dat heeft hijd e afgelopen jaren meer dan wie anders ebwezen... "ik wil minister worden" en voor de rest vooral ideeen pikken van het VB.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:02   #246
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Ik vindt dat het VB nu zijn kiezers meer bedriegt dan ooit. Zolang ze geen 51% halen, en zelfs de meest optimistische VB'er moet kunnen toegeven dat dat een utopie is, zal het VB niet aan de macht komen. Door halsstarrig vast te houden aan het eigen grote gelijk zal regeringsdeelname nooit mogelijk worden en houd je je kiezers dus eigenlijk een lege doos voor...Wil het VB werkelijk invloed hebben zal de partij dringend van koers moeten veranderen én moet de top (van Vanhecke, over Annemans en Dewinter tot Morel) zich terugtrekken. Maar ik betwijfel of die mensen werkelijk zoveel inzitten met Vlaanderen dat ze hun eigen veilige postjes binnen de partij zullen opgeven...En, voor de goede orde, voor mij had ook Dewever ontslag moeten nemen na zijn JMDD-débacle.
Allé, allé... iedereen die niet volgens uw correcte mening is... moet ontslag nemen? Nu zou ik graag willen hebben dat ge mij uitlegt waarom het Vlaams Belang bedriegt. Iedereen die consequent zijn/haar partijprogramma verdedigt is een bedrieger. Vande Lanotte gaat naar de oppositie... dus is hij een bedrieger... want hij verlaat de veilige postjes binnen de regering. Misschien kunt ge hem zelfs verwijten dat hij veilige postjes van de regering ruilt voor veilige postjes binnen zijn partij. Tussen haakjes, de SP.A heeft nooit 51% behaald.

Tenslotte moet de oppositie afgeschaft worden... want ze houdt een lege doos voor? Hmm!... hoe ziet ge een democratie?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:21   #247
ilfalco
Minister-President

Standaard

groot gelijk JP. Wat VO hier vergeet is dat zonder het Vb al die andere partijen die rechtse en vlaamse standpunten niet zouden innemen. Dat is de realiteit.

je moet niet zien naar wat een partij als het Vb uitvoert aan de macht want het is geen machtspartij. het succes van het Vb wordt afgemeten aan de invloed dat het heeft op de andere partijen.... En die is vandaag groter dan ooit tevoren.

Eerst heeft men het Vb proberen klein te krijgen door demoniseren en doodzwijgen en nu doro het overnemen vand e standpunten.

het stjeefs kartel bestaat enkel bij gratie van het Vb aangezien leterme in 2004 zei=" we moesten wel een kartel vormen of zij( wijzend nar het Vb) waren de grootste"

En ik volg Daiwa. het is de persoon dedecker waar veel mensen een afkeer van hebben wegens mediageil en egoistisch.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 12 juni 2007 om 22:21.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:23   #248
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Dewever blijft maar een muisje in de politiek, weliswaar een dik muisje
Dewever is een platvloerse hypocriet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:27   #249
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dedecker is zo omkoopbaar als maar zijn kan dat heeft hijd e afgelopen jaren meer dan wie anders ebwezen... "ik wil minister worden" en voor de rest vooral ideeen pikken van het VB.
Dat is juist, maar! Politiek is strategie, het heeft niets met eerlijkheid te maken. Als JMD niet gevraagd wordt, zal hij om zich heen schoppen en kan hij als (tijdelijke) bondgenoot nuttig werk verichten.
Oud 13 juni 2007, 11:41   #250
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Allé, allé... iedereen die niet volgens uw correcte mening is... moet ontslag nemen? Nu zou ik graag willen hebben dat ge mij uitlegt waarom het Vlaams Belang bedriegt. Iedereen die consequent zijn/haar partijprogramma verdedigt is een bedrieger.
Ik neem aan dat mensen stemmen op een partij om ze IN de regering te krijgen. Zoniet bevestig je alleen maar dat stemmers op het VB grotendeels proteststemmers zijn en er maar weinig idealisten overblijven.
Dus, je wil je partij in de meerderheid, daar waar ze echt een verschil kan maken, maar het VB blijft koppig vasthouden en onrealistische én onwerkbare programmapunten i.v.m. allochtonen. Dat ze ook grotendeels moslims viseren, maakt hen al helemaal onwerkbaar. Niemand wil met het VB samenwerken en daarom is een stem op het VB sowieso een verloren stem. Door er zelf voor te zorgen nooit in de meerderheid te komen, bedriegt het VB dus haar eigen kiezers, behalve dan die die gewoon op het VB stemmen als protest, en dat zijn dan gewoon domme mensen.
Een goed idee is om de stemplicht af te schaffen.

Citaat:
Vande Lanotte gaat naar de oppositie... dus is hij een bedrieger... want hij verlaat de veilige postjes binnen de regering. Misschien kunt ge hem zelfs verwijten dat hij veilige postjes van de regering ruilt voor veilige postjes binnen zijn partij. Tussen haakjes, de SP.A heeft nooit 51% behaald.
Tja, ik keur niet goed dat VDL al op voorhand voor de oppositie kiest. Ideologisch juich ik dat toe, maar politiek vindt ik het uiterst zwak.

Citaat:
Tenslotte moet de oppositie afgeschaft worden... want ze houdt een lege doos voor? Hmm!... hoe ziet ge een democratie?
Kom kom kom, geen woorden in de mond leggen, aub... Op één na, gaat elke partij voor regeringsdeelname. Sommigen, zoals LDD, weten op voorhand ook dat dat quasi onmogelijk is, behalve dan om te depaneren. Het VB heeft op zich de potentie om te regeren, want genoeg stemmen. Maar door haar discours én daar halsstarrig aan vast te houden, komt men nooit in de regering terecht.

Er is dus een verschil tussen partijen die er eigenlijk voor kiezen in de oppositie te blijven en partijen die gewoon niet gevraagd worden om deel te nemen aan de regering.

Nu, ik hoor je nu al komen, ze zeggen wel mee te willen doen, maar niemand vraagt hen. True, maar ze zorgen er zelf voor dat niemand met hun wil samenwerken. Ik zou eens willen weten of het VB haar moslimviserend programma zou willen laten varen om, op termijn, vanuit de meerderheid actief mee te werken aan meer Vlaanderen en meer veiligheid en dat laatste objectief te bereiken door werkbare en realistische oplossingen voor te stellen.

De partijtop heeft geen fouten gemaakt en moet daarom geen ontslag nemen, maar figuren als vooral Dewinter hebben zich onmogelijk gemaakt en zullen dus altijd een nuttig VB in de weg blijven staan.

Het zegt toch genoeg dat zelfs Pim Fortuyn indertijd niets moest weten vna het VB.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 12:24   #251
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zegt toch genoeg dat zelfs Pim Fortuyn indertijd niets moest weten vna het VB.
Echt dom om daar conclusies uit te trekken. Als ik alles zou geloven wat onze tegenstanders (de media) die man hebben wijsgemaakt, dan was ik ook tegen het Vlaams Belang.
Dewinter heeft niet eenmaal het genoegen gehad om zijn standpunten te kunnen uitleggen.
Hoe kun je toch zo kortzichtig zijn?
Oud 13 juni 2007, 13:29   #252
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Echt dom om daar conclusies uit te trekken. Als ik alles zou geloven wat onze tegenstanders (de media) die man hebben wijsgemaakt, dan was ik ook tegen het Vlaams Belang.
Dewinter heeft niet eenmaal het genoegen gehad om zijn standpunten te kunnen uitleggen.
Lol?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 19:31   #253
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Fout. Dewinter zegt het zelf: "Wij zeggen wat de mensen denken..." Dat is gemakkelijk natuurlijk, geen wonder dat je zo veel stemmen haalt. De burger in de straat is natuurlijk emotioneel en reageert vaak op korte termijn zonder op lange termijn na te denken.
Ik noteer... Volgens de partij Dedecker is de burger een idioot die onbekwaam is zelf een opinie te vormen over de politiek.
Oud 13 juni 2007, 19:35   #254
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is dus een verschil tussen partijen die er eigenlijk voor kiezen in de oppositie te blijven en partijen die gewoon niet gevraagd worden om deel te nemen aan de regering.
Oh!... dat is weer iets nieuws. Volgens u moet men in de gratie van andere partijen staan om deel te mogen nemen aan een democratisch proces?... Ik moet zeggen dat uw bijdragen meer en meer interessant beginnen te worden. Spijtig dat ze helemaal geen uitstaans hebben met ook maar enige democratische achtergrond.
Oud 15 juni 2007, 23:08   #255
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hehe.. Ik vind dat juist toe te juichen. Laat die idiote flaminganten maar onder elkaar bakkeleien. Een onafhankelijk Vlaanderen zal er toch nooit komen.
Dat die 'idiote flaminganten' onder elkaar bakkeleien is een feit maar als je gelooft dat "een onafhankelijk Vlaanderen" er daardoor "toch nooit zal komen", daar zou ik me niet al te veel illusies over maken.

Het uiteenvallen van een land gaat traag, zo traag dat velen (zoals jij) amper beseffen wat er gaande is, maar als de Franstaligen zich blijven opstellen zoals ze nu bezig zijn, dan komt die dag er zeker en vast.

En voor de duidelijkheid: het uiteenvallen van België is voor mij geen must, het moet niet persé. Ik zeg dit dus niet gewoon om je te provoceren.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 23:15   #256
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noteer... Volgens de partij Dedecker is de burger een idioot die onbekwaam is zelf een opinie te vormen over de politiek.
Is vlaanderen_onafhankelijk de partijwoordvoerder? Of een militant?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 15:02   #257
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat mensen stemmen op een partij om ze IN de regering te krijgen. Zoniet bevestig je alleen maar dat stemmers op het VB grotendeels proteststemmers zijn en er maar weinig idealisten overblijven.
Dus, je wil je partij in de meerderheid, daar waar ze echt een verschil kan maken, maar het VB blijft koppig vasthouden en onrealistische én onwerkbare programmapunten i.v.m. allochtonen. Dat ze ook grotendeels moslims viseren, maakt hen al helemaal onwerkbaar. Niemand wil met het VB samenwerken en daarom is een stem op het VB sowieso een verloren stem. Door er zelf voor te zorgen nooit in de meerderheid te komen, bedriegt het VB dus haar eigen kiezers, behalve dan die die gewoon op het VB stemmen als protest, en dat zijn dan gewoon domme mensen.
Een goed idee is om de stemplicht af te schaffen.

Tja, ik keur niet goed dat VDL al op voorhand voor de oppositie kiest. Ideologisch juich ik dat toe, maar politiek vindt ik het uiterst zwak.

Kom kom kom, geen woorden in de mond leggen, aub... Op één na, gaat elke partij voor regeringsdeelname. Sommigen, zoals LDD, weten op voorhand ook dat dat quasi onmogelijk is, behalve dan om te depaneren. Het VB heeft op zich de potentie om te regeren, want genoeg stemmen. Maar door haar discours én daar halsstarrig aan vast te houden, komt men nooit in de regering terecht.

Nu, ik hoor je nu al komen, ze zeggen wel mee te willen doen, maar niemand vraagt hen. True, maar ze zorgen er zelf voor dat niemand met hun wil samenwerken. Ik zou eens willen weten of het VB haar moslimviserend programma zou willen laten varen om, op termijn, vanuit de meerderheid actief mee te werken aan meer Vlaanderen en meer veiligheid en dat laatste objectief te bereiken door werkbare en realistische oplossingen voor te stellen.

De partijtop heeft geen fouten gemaakt en moet daarom geen ontslag nemen, maar figuren als vooral Dewinter hebben zich onmogelijk gemaakt en zullen dus altijd een nuttig VB in de weg blijven staan.

kawasaki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 07:12   #258
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
de uitlatingen over de islam van Filip Dewinter zijn slechts slappe koffie in vergelijking van de expresso die Pim Fortuyn serveerde !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 07:13   #259
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
och ja... dat dat die mentaal gehandicapten of zwakkeren ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 20 juni 2007, 07:14   #260
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Is vlaanderen_onafhankelijk de partijwoordvoerder? Of een militant?
jmdd undercover...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be